abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68051365
Nou het is niet zo erg. De woningen staan nu wel gunstig om te kopen, maar ik heb ook nog een huis om te verkopen. En daar zit het probleem. Ik heb geen zin in dubbele lasten. Ik vind het een beetje onzeker nu.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_68051471
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:41 schreef Dakota het volgende:

[..]
er zit wel degelijk verschil in

Forel : is een zalmvariëteit die kleiner blijft en meestal geen roze vlees heeft. Deze "zalmen " worden dus ook geboren in zoetwater en willen na enige tijd naar zee trekken om zich daar voort te planten en dan zijn er twee mogelijkheden ; ofwel komen ze in zee en dan krijgt men een plompe zeeforel, met rozig vlees en redelijk vet, bij ons ook zalmforel genoemd en dus absoluut geen "kruising" is tussen zalm en forel. De andere mogelijkheid is dat de forel niet naar zee geraakt en dan blijft hij uiteraard in zoetwater. Men noemt dit soort forellen ook wel eens "meerforel". In het Frans spreekt men van omble of omble chevalier , bronforel, nog een andere varieteit..
Sommige forelsoorten hebben in de loop van de evolutie het verleerd om naar zee te trekken en zijn die nijging ook kwijtgespeeld. Dit zijn de beekforellen.
De meest voorkomende forelsoort bij ons is de regenboogforel , een soort die uit de Verenigde Staten is ingevoerd en die hier massaal wordt gekweekt .In de Ardense beken komt de "Fario" ( Salmo Fario) nog voor, een wilde beekforel met rode vlekjes op zijn flank. Ook deze forel wordt gekweekt. Er bestaan nog enkele andere soorten zoals de omble, omble chevalier , féra, lavaret,...Dit zijn forellen die voorkomen in de Alpenmeren. Deze worden eveneens gekweekt.
nergens in deze tekst staat dat de regenboogforel geen zalmforel is.

er is officieel echt geen verschil, ze zijn precies dezelfde vissoort. het enige is dat 'zalmforellen' voor de handel extra roze gemaakt worden door een bepaald soort voer. toevallig ben ik getrouwd met een vis-expert, die 't me onlangs nog eens schubfijn heeft uitgelegd, maar er zijn vele andere bronnen die dit onderbouwen, bijvoorbeeld:

deze
"Er bestaan twee belangrijke soorten: de regenboogforel en de beekforel. De regenboogforel, ook wel zalmforel genoemd, wordt veel gekweekt. Zalmforel is geen kruising tussen zalm en forel. Het voer voor deze kweekvis bevat caroteenrijk voedsel met astaxanthine (een kleurstof), waardoor hij zalmroze kleurt..."

of deze:
"Zalmforel is een handelsnaam, waarmee vooral gekweekte regenboogforellen worden bedoeld die groter zijn dan de "gewone"forellen, en die bovendien Roodkleurig visvlees hebben, hetgeen te danken (of te wijten) is aan toevoeging van kleurstof an het voer in de kwekerij; meestal: Cantaxanthine"

of deze
"Regenboogforel

Latijnse naam Oncorhynchus Mykiss
Engelse naam Rainbow Trout
Duitse naam Regenbogenforelle
Franse naam Truite arc-en-ciel
Bijnaam Zalmforel
Familie Zalmen en forellen (Salmonidae) Onderfamilie Salmoninae "
  woensdag 15 april 2009 @ 20:42:54 #153
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68051608
Wat betreft de rekening, ik zie wel. We gaan ons er niet druk over maken iig. Willen ze wel is dat heel fijn, en als ze niet willen dan houden we daar in vervolg echt rekening mee.
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 15 april 2009 @ 20:45:59 #154
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_68051732
Bix, hoe is het met jou? En met je broer en zijn vriendin?
Maar ook: hoe is het met jou?

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_68052411
Ik heb me net effe bescheurd.. zie filmpje in de spoiler. Ik moet wel zeggen dat ik het naar vind voor de pompbediende, het zal je maar overkomen. De man in kwestie is gewoon echt heel zielig (en net een pinkeltje )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_68052533
Getver Stout, wat een sneue sukkel
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_68052582
rocka, ik hoop dat de buren zich redelijk zullen opstellen hierin, lijkt me echt niet meer dan logisch. maar 't zou wel fijn zijn als je een officieel verslag had oid van die ontstoppers, dat 't aan hun kant zat. valt zoiets te regelen?

sugar, met mij wel goed, zit in een drukke periode op m'n werk. heb net weer een erg leuke maar lange dag achter de rug, en die reistijd is toch altijd wel ellendig hoor. was pas om half 8 thuis.

met vriendin van broer gaat het naar omstandigheden redelijk, ze reageert goed op de kuur waar ze mee bezig is, heeft relatief weinig last van de gevreesde bijwerkingen. vandaag was wel weer een rotdag omdat er weer een nieuwe 'chemo-lijn' moest worden aangebracht (de vorige was alweer aan 't ontsteken, en da's heel riskant voor haar). en van deze nieuwe heeft ze nu veel pijn, maar dat duurt hopelijk niet al te lang. over een week is 't wel weer erg spannend, dan wordt weer een punctie gedaan om te kijken of deze kuur aangeslagen is. maar ze mag af en toe wat uurtjes naar huis, soms een hele nacht. en dat is erg fijn. had net broerlief aan de telefoon toevallig, die was samen met een vriend weer eens hard aan 't poetsen thuis, zodat ze morgen of overmorgen misschien weer even naar huis kan. 't moet dan brandschoon zijn, dus een hele klus. maar goed, het echte spannende moment komt dus volgende week weer...
pi_68052589
mijn man zegt dat je dan extra freebies krijgt
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 15 april 2009 @ 21:11:35 #159
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_68052710
Hmmm, ik duim voor je schoonzus, Bix.
Wat is dat toch naar en zorgwekkend, die ziekte en alles eromheen. Fijn dat ze goed lijkt te reageren op de kuur.

En succes jij met die lange dagen! Goed dat ze ook leuk zijn!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 21:12:35 #160
5428 crew  miss_sly
pi_68052742
Wat een triest figuur. Ik heb zo'n hekel aan dat soort mannen

bix, dat klinkt erg heftig. Erg zwaar voor allebei, lijkt me. Ik hoop dat de kuur aanslaat en ze volgende week goed nieuws krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_68052838
wat een rare vent en wat een stom filmpje. zal ie wel kicken vinden dat er zoveel mensen naar kijken, stout.
  woensdag 15 april 2009 @ 21:17:40 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68052946
Jeetje Bix, ik weet niet eens goed wat te zeggen... Ik vind het zo schijnend klinken...
pi_68052948
Bix, wat zou het fijn zijn als de kuur aanslaat. Ik hoop het zo voor jullie
pi_68053001
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:15 schreef bixister het volgende:
wat een rare vent en wat een stom filmpje. zal ie wel kicken vinden dat er zoveel mensen naar kijken, stout.
Dat denk ik ook...ik hoop wel dat ze m pakken, nu is het daar maar wat als hij dit bij een meisje van 9 doet ?

In 1997 had ik een potloodventer naast me op de fiets. Ik viel zowat van de fiets van het lachen, zo'n klein pikkie had ie (en ik werkte toen in de zorg, dus zag dagelijks de meest vreemde exemplaren voorbij komen, dus schrikeffect nul bij mij)
Heb wel aangifte gedaan, op advies van de politie (die kwam met 3 man, 1 slachtofferhulp, 2 agenten) en ik kon alleen maar lachen... (sneu voor die vrouw van slachtofferhulp, ze bedoelde het goed maar ik voelde me geen slachtoffer)
pi_68053051
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:17 schreef snoopy het volgende:
Bix, wat zou het fijn zijn als de kuur aanslaat. Ik hoop het zo voor jullie
ik ook, want dan kunnen ze alsnog naar die stamcellen-transplantatie toe werken. dat zou echt alweer een stuk beter perspectief zijn.
pi_68053095
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:20 schreef bixister het volgende:

[..]

ik ook, want dan kunnen ze alsnog naar die stamcellen-transplantatie toe werken. dat zou echt alweer een stuk beter perspectief zijn.

* Stout gaat heel hard duimen !! en ik weet niet of je gelooft, maar ik zal vanvond in mijn gebed haar meenemen
  Jubileum moderator woensdag 15 april 2009 @ 21:22:26 #167
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68053131
Ik ga heel hard meeduimen dat deze kuur aanslaat bix, er is zo verdomd weinig wat wij kunnen doen of zeggen maar duimen kan ik.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_68053177
zelfs wij bidden voor d'r tegenwoordig. 't kan vast geen kwaad.
pi_68053244
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:23 schreef bixister het volgende:
zelfs wij bidden voor d'r tegenwoordig. 't kan vast geen kwaad.
Ik denk van niet....wij bidden via internet met een groepje gelovigen van over de hele wereld, iedereen kan mensen inbrengen, ik vraag of ze voor haar willen bidden
pi_68053266
nounou stout, niet zo'n vieze praat he!
pi_68053323
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:25 schreef Stout het volgende:

[..]

Ik denk van niet....wij bidden via internet met een groepje gelovigen van over de hele wereld, iedereen kan mensen inbrengen, ik brenghaar in...
vraag of ze voor haar willen bidden

klinkt beter inderdaad
  woensdag 15 april 2009 @ 21:28:50 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68053336
Ik ga ook duimen! Het zou zo mooi zijn als ze idd toch verder kan met dat stamcel gebeuren.
pi_68053345
OK. lief!
pi_68053514
pff wat heftig bix, hopelijk slaat het aan en kan ze toch ngo wat langer vooruit....

iemand ngo tips wat absoluut mee moet op vakantie, en wat ik absoluut ga vergeten bij een eerste keer lang op vakantie met zijn 3en?
pi_68053616
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:33 schreef p_iglet het volgende:
pff wat heftig bix, hopelijk slaat het aan en kan ze toch ngo wat langer vooruit....

iemand ngo tips wat absoluut mee moet op vakantie, en wat ik absoluut ga vergeten bij een eerste keer lang op vakantie met zijn 3en?
Een tube vloeibaar wasmiddel, en voldoende pleisters
Wanneer vertrek je?
Saartje
pi_68053713
waar ga je naartoe p-iglet?
pi_68053734
je goede humeur en je pinpas.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_68053779
morgenochtend vertrekken vriendlief en ik voor 1 nachtje samen weg, dan zijn we vrijdagavond thuis, en vertrekken we zaterdagochtend heel vroeg naar zuid-oost duitsland voor 3 weken.

maar moet dus vandaag alles ingepakt hebben...

een flesje wasmiddel (toch nog handig al die babyflessen ) en pleisters zijn ingepakt.
pi_68053788
p_iglet, (af)wasmiddel, een theedoek en een schuursponsje. Oh en zout. Ik vergeet ze ieder jaar weer

Bix wat naar toch ook hier wordt geduimd, hopelijk slaat de kuur aan en kan ze door met de behandelingen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_68053822
paspoort
pi_68054166
Fijne vakantie dan p_iglet!
Bix het is een ellende die ziekte! Ook hier draaien de duimen
Saartje
  woensdag 15 april 2009 @ 21:54:21 #182
190853 RockabeIIa
pi_68054288
Oh piglet wat heerlijk en lang! Veel plezier hoor!
  woensdag 15 april 2009 @ 21:56:00 #183
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_68054326
Vergeet Pepijn niet in te laden, wanneer jullie eenmaal zitten! Ik heb ook altijd wat flessen water bij me, voor de zekerheid!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 15 april 2009 @ 21:58:00 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68054398
Fijne vakantie p_iglet!

Heb je bij de achterblijvers een briefje met alle bankrekeningnummers, creditcardnrs, paspoortnrs etc. voor het geval dat?
  woensdag 15 april 2009 @ 22:00:00 #185
190853 RockabeIIa
pi_68054460
Bix, wel fijn dat de kuur aanslaat bij je schoonzusje. Ik hoop dat ze zich gauw opgeknapt voelt.
pi_68054475
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
Fijne vakantie p_iglet!

Heb je bij de achterblijvers een briefje met alle bankrekeningnummers, creditcardnrs, paspoortnrs etc. voor het geval dat?
of in je hotmail oid dat soort info zetten, + kopietjes / scans ervan.
  woensdag 15 april 2009 @ 22:03:36 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68054591
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:00 schreef bixister het volgende:

[..]

of in je hotmail oid dat soort info zetten, + kopietjes / scans ervan.
Oh ja, da's ook wel een slimme.
Het klinkt heel eng, maar je kan het maar beter wel goed gedocumenteerd hebben in geval van verlies of diefstal.

En verder... je goede humeur inpakken!
  woensdag 15 april 2009 @ 22:15:54 #188
190853 RockabeIIa
pi_68055029
Alles is weer brandschoon Nu ga ik mezelf schouderklopjes geven
pi_68055110
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:00 schreef RockabeIIa het volgende:
Bix, wel fijn dat de kuur aanslaat bij je schoonzusje. Ik hoop dat ze zich gauw opgeknapt voelt.
of ie aanslaat weten we nog niet he. maar ze heeft in elk geval minder last van sommige van de bijwerkingen die bij deze kuur horen, dat scheelt.
  woensdag 15 april 2009 @ 22:21:12 #190
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_68055220
Oh Bix wat een spannende tijd zeg voor jullie . Hoe is het met G, gaat dat goed?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_68055343
ja, redelijk. bloeddruk is nu in elk geval heel netjes onder controle, de hartritmestoornis nog niet zo. maar er wordt aan gewerkt.
pi_68055355
Ik ga morgen trouwjurken passen met kim *zin in*
Saartje
  woensdag 15 april 2009 @ 22:26:33 #193
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_68055407
Bix, dat klinkt toch wel meer hoopvol dan toen je vertelde dat het weer helemaal mis was. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 15 april 2009 @ 22:26:59 #194
14746 k_i_m
pi_68055429
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:25 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga morgen trouwjurken passen met kim *zin in*
Und ich auch .
In my life
Why do I smile
pi_68055488
trouwjurken passen? k_i_m, ga je t_r_o_u_w_e_n??? of is 't voor maneki? maar die had er toch al een?
pi_68055492
Kim in trouwjurk
Kunnen we stiekum foto`s maken denk?
Saartje
pi_68055517
wacht, ik begin nu echt aan mezelf te twijfelen. had ik 't verdrongen wellicht?
  woensdag 15 april 2009 @ 22:29:47 #198
14746 k_i_m
pi_68055543
Nee Bix, het is niet voor mij. Mijn man heeft geen geld om met me te trouwen .
In my life
Why do I smile
  woensdag 15 april 2009 @ 22:30:05 #199
14746 k_i_m
pi_68055553
Zegt ie dan he? . .
In my life
Why do I smile
pi_68055558
Mijn man eigenlijk ook niet maar ach, hij een jeep, ik een bruiloft
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')