Welnee, helemaal niet nodig. Dit is een moderne democratie, geen bananenrepubliek ofzo. Hier hebben ze daar makkelijkere oplossingen voor. Bijvoorbeeld door bij de eerstvolgende verkiezeingen op de PVV te stemmen.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:00 schreef indahnesia.com het volgende:
Dus eigenlijk snapt niemand wat de politiek nog doet? Daar is een goede oplossing voor hoor. Trek rode of gele shirtjes aan en ga een mars in/naar Den Haag organiseren om het atreden te eisen van bepaalde mensen.
Dat kan best hoor, hier in Nederland. Het heeft alleen zo weinig nut. Nederlanders zijn wat dat betreft gewoon slimmer.quote:Waarom kan dat dan weer niet in Nederland maar wel in andere landen? Ooh wacht, dan wordt men moe.. laat een ander dat maar doen. En dan toch blijven klagen over 'die slechte regering'. Enfin, ik moet er ook niet over klagen, want Nederland is niet echt mijn land meer eigenlijk.
Allemaal leuk en aardig, totdat ze één van jouw familieleden onterecht aanzien voor een inbreker. Ik leef dan toch liever in een democratische rechtsstaat.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:33 schreef indahnesia.com het volgende:
Verder zit ik in Indonesie, waar men gewoon voor zichzelf opkomt en 'bepaalde mensen met slecht gedrag' (inbrekers, moordenaars, verkrachters) zonder al te veel problemen doodsteekt, in de fik steekt of lynched. Mag niet, maar het is wel effectief. Ik zal de laatste zijn die dat stuk van de Indonesische 'cultuur' wil veranderen, want het werkt zeker afschrikwekkend.. niet geheel onbelangrijk.
Ik heb deze opmerking in het verleden al wel vaker gemaakt, maar het is me wat te makkelijk om alle verantwoordelijkheid bij de regering neer te leggen. Wat is de bedoeling? Dat minister Ter Horst en collega Van Middelkoop hoogstpersoonlijk zelf met een tanker door de straten van Utrecht patrouilleren? Of hebben we daar de politie voor?quote:Op donderdag 16 april 2009 11:00 schreef indahnesia.com het volgende:
Dus eigenlijk snapt niemand wat de politiek nog doet? Daar is een goede oplossing voor hoor. Trek rode of gele shirtjes aan en ga een mars in/naar Den Haag organiseren om het atreden te eisen van bepaalde mensen. Waarom kan dat dan weer niet in Nederland maar wel in andere landen? Ooh wacht, dan wordt men moe.. laat een ander dat maar doen. En dan toch blijven klagen over 'die slechte regering'. Enfin, ik moet er ook niet over klagen, want Nederland is niet echt mijn land meer eigenlijk.
http://www.trouw.nl/opini(...)29.ece/Gemengd_.html (met dank aan geenstijl)quote:Gemengd
BRAND!
Zoon zat nog maar kort op school toen hij een Marokkaans vriendje mee naar huis nam. Ze speelden, dronken hun bekers diksap en aten liga. Mohammed vroeg zich af waarom ik waxinelichtjes in Marokkaanse theeglaasjes deed in plaats van ze te gebruiken waarvoor ze waren. Zoon stond naast de wc als Mo ging plassen, gefascineerd als hij was door diens ’gesneden piemel’.
Zoon speelde graag bij Mo, alleen al om het witbrood met chocopasta en de zoete muntthee die Mo’s moeder serveerde. Mo kwam ook graag bij ons, weg als hij was van de tuin met trampoline en de eindeloze hoeveelheid speelgoed.
„Ik ben een muzelman”, snikte Mo, toen ik vroeg waarom hij huilde na één hap van zijn broodje knakworst met ketchup. Ik verzekerde hem dat het speciaal voor hem gekochte runderworstjes waren. De vraag of ze halal waren, kon ik niet met zekerheid beantwoorden. Daarom hield Mo het bij ons thuis voortaan bij ligakoeken.
De jongens zijn inmiddels zes, zeven. Het allerschattigste is er wel af. Mo is naar een andere klas vertrokken. Zoon praat tegenwoordig over ’de Marokkanen’ in zijn klas, zoals hij het ook over ’de meiden’ pleegt te hebben. Ik begrijp van hem dat ’de Marokkanen’ niet naar de overblijf gaan en niet naar de naschoolse opvang, dat ze vrij krijgen voor het Suikerfeest en problemen het liefst oplossen met een stevig robbertje vechten. Zoon kan dan altijd een beroep doen op Mo, die het – begrijp ik – nog immer blind opneemt voor zijn blonde vriend.
Abdoel, een van ’de Marokkanen’, zit in het groepje waarmee ik op maandagochtend lees. Ab kliert. Als een van de andere kinderen iets te lang over een woordje doet, zegt hij het voor. Ik vraag hem daarmee op te houden.
„En anders?”, vraagt hij.
Hoezo: En anders? Ik zeg dat het voor de andere kinderen niet leuk is wat hij doet, dat hij het ook vervelend vindt als iemand hém niet de tijd geeft om na te denken.
„Waarom moet ik naar jou luisteren als jij toch niets doet?”, vraagt hij. Twee donkere ogen kijken me oprecht vragend aan.
Ik begrijp niet wat hij bedoelt. Ab legt het uit. „Op zondag zit ik op de koranschool. Daar krijg ik een klap als ik niet luister. Jij praat alleen maar.”
„Hup, aan het werk, Abdoel.”
Het leesmoederhalfuurtje zeurt nog de hele dag door.
Wat jij wil.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:30 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dus je geeft hier toe dat je ook zo'n criminele randgroepmocro bent, die altijd overal mee wegkomt?
Over appels en peren vergelijken gesproken.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je eens je ogen opent heb je gezien dat er vorige maand Peter r de vries is geduwd door een Nederlander en een paar dagen daarna is een undercover journalist van SBS 6 geslagen door een Nederlander.
De Journalistiek gaat de confontratie aan en dat kan soms averechts werken !
Meki kan niets anders dan dingen uit zijn verband trekken en halve onwaarheden verspreiden.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:05 schreef Keltie het volgende:
[..]
Over appels en peren vergelijken gesproken.
Peter R en die Undercover journalist gaan met iets andere figuren om als die dudes van Netwerk.
Zegt Hugo Chavez?quote:Op vrijdag 17 april 2009 07:56 schreef HugoChavez het volgende:
De media hier doen anders zelf aardig hun best om het land te ontwrichten met hun leugens, propaganda en haatzaaierij.
Idd als die linkse pers nou eens de waarheid zou vertellenquote:Op vrijdag 17 april 2009 07:56 schreef HugoChavez het volgende:
De media hier doen anders zelf aardig hun best om het land te ontwrichten met hun leugens, propaganda en haatzaaierij.
Ik kan me dus wel voorstellen dat dit wat agressie oproept. (Of ik het wel of niet goedkeur laat ik me hier niet over uit, ik wil namelijk niet dat mijn post weer verwijderd wordt, ik zeg alleen dat ik me er iets bij voor kan stellen. Als je mensen maar lang genoeg treitert)![]()
Misschien een idee dat de media eens stopt met haatzaaien en flauwekulnieuws maken en onwaarheden verkondigen over van alles. Zou het niet kunnen zijn dat sommigen die leugens van de Nederlandse media (zowel de commerciëlen als de publieken) meer dan zat zijn? Zou zomaar kunnen toch?
Ik ben de media hier in elk geval zat en kijk al sinds 1996 geen Nederlandse TV meer. Zodra de media zich weer normaal gaat gedragen en ophoudt met onzin te verkondigen zal ik mijn beslissing uit 1996 heroverwegen.
Dat filmpje gaat helemaal nergens over. Er gebeurt niks.quote:
Gozer, je praat zoveel poep dat ik het hier kan ruiken.quote:Op vrijdag 17 april 2009 07:56 schreef HugoChavez het volgende:
Ik kan me dus wel voorstellen dat dit wat agressie oproept. (Of ik het wel of niet goedkeur laat ik me hier niet over uit, ik wil namelijk niet dat mijn post weer verwijderd wordt, ik zeg alleen dat ik me er iets bij voor kan stellen. Als je mensen maar lang genoeg treitert)![]()
Misschien een idee dat de media eens stopt met haatzaaien en flauwekulnieuws maken en onwaarheden verkondigen over van alles. Zou het niet kunnen zijn dat sommigen die leugens van de Nederlandse media (zowel de commerciëlen als de publieken) meer dan zat zijn? Zou zomaar kunnen toch?
Ik ben de media hier in elk geval zat en kijk al sinds 1996 geen Nederlandse TV meer. Zodra de media zich weer normaal gaat gedragen en ophoudt met onzin te verkondigen zal ik mijn beslissing uit 1996 heroverwegen.
Dus eigenlijk zeg je dat de marokkanen kansenjongeren die met snoepjes gooien en mensen uit huizen jagen net zulke zware criminelen zijn als de personen waar Peter R de Vries het regelmatig mee aan de stok heeft?quote:Op woensdag 15 april 2009 01:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je eens je ogen opent heb je gezien dat er vorige maand Peter r de vries is geduwd door een Nederlander en een paar dagen daarna is een undercover journalist van SBS 6 geslagen door een Nederlander.
De Journalistiek gaat de confontratie aan en dat kan soms averechts werken !
HugoChavez probeert er een beetje een kip/ei verhaal van te maken.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Gozer, je praat zoveel poep dat ik het hier kan ruiken.
Bepaalde groepen migranten en hun nakomelingen zorgen voor onevenredig veel problemen in onze maatschappij. Qua criminaliteit en onaangepast gedrag springen daar de Marokkanen en Antillianen nogal uit. (Runners-up zijn oa. Somaliers en zigeuners, maar die zijn in veel kleinere aantallen aanwezig en relatief kort in Nederland, maar daar gaan we nog meer van heuren)
Vergeet niet dat deze mensen (grotendeels) op eigen initiatief naar het land met de gouden bergen kwamen, waar alle omstandigheden ideaal waren voor mensen die echt iets willen bereiken maar ook voor nietsnutten. We hebben hier schoolplicht en een (relatief) goede opleidingen, scholieren / studenten worden financieel tegemoet gekomen. We hebben hier vrijheid van meningsuiting, voor iedereen die niet kan of wil werken is er een uitstekend sociaal vangnet, subsidies voor van alles en nog wat, (relatief) goede gezondhesidszorg, noem maar op. Dit is een van de beste landen ter wereld om in te wonen. En dan godverdomme nóg je leven weten te verkloten?!
En nu ga jij verkondigen dat die arme Marokkanen agressief worden van de leugens en haatzaaierij door de media. Welke leugens? Dat Marokkanen de topscorers zijn in de 'kleine' criminaliteit en overlast? Dat is gewoon aantoonbaar uit de cijfers van justitie. Bovendien is dit voor veel mensen slechts bevestiging van hun eigen ervaringen met deze kansenjongeren.
En deze haatzaaierij en leugens door de media zou al sinds 1996 plaatsvinden? Man, in die tijd vierde de muliticul-promotie haar hoogtij, politiek correcte blaat en het manipuleren van de feiten in het voordeel van de allochtonen was dagelijkse kost. Dat was de tijd van de zachte heelmeesters met de fluwelen handschoenen en de oud-linksers, die achter iedere boom een fascist vermoedden, vooral als er zo'n arme medelander 'discriminatie!' riep (wanneer ie zijn zin niet kreeg).
Dat mensen zoals jij sinds de opkomst van Fortuijn geen tv meer kijken snap ik, toen ging het deksel van de politiek correcte doofpot en was de geest uit de fles. Je kunt trouwens daar in je kraakpand toch nog altijd Nederland 3 kijken? 'De leugen regeert' moet jou toch wel aanspreken? Francisco van Jole zal toch wel een van jouw helden zijn?
Niet waar.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:39 schreef Leevancleef het volgende:
De Netwerk-ploeg mag trouwens wel wat betere reportages gaan maken. Het gebeurt maar al te vaak dat ze de achterlijkste, meest stonede allochtoon van de probleembuurt aanspreken, interviewen en het dan verder daarbij houden, zodat de rest van Nederland denkt dat de hele wijk zo is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scratch a liberal and you will find a fascist
Dank voor uw uitgebreide reactie.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Gozer, je praat zoveel poep dat ik het hier kan ruiken.
Bepaalde groepen migranten en hun nakomelingen zorgen voor onevenredig veel problemen in onze maatschappij. Qua criminaliteit en onaangepast gedrag springen daar de Marokkanen en Antillianen nogal uit. (Runners-up zijn oa. Somaliers en zigeuners, maar die zijn in veel kleinere aantallen aanwezig en relatief kort in Nederland, maar daar gaan we nog meer van heuren)
Vergeet niet dat deze mensen (grotendeels) op eigen initiatief naar het land met de gouden bergen kwamen, waar alle omstandigheden ideaal waren voor mensen die echt iets willen bereiken maar ook voor nietsnutten. We hebben hier schoolplicht en een (relatief) goede opleidingen, scholieren / studenten worden financieel tegemoet gekomen. We hebben hier vrijheid van meningsuiting, voor iedereen die niet kan of wil werken is er een uitstekend sociaal vangnet, subsidies voor van alles en nog wat, (relatief) goede gezondhesidszorg, noem maar op. Dit is een van de beste landen ter wereld om in te wonen. En dan godverdomme nóg je leven weten te verkloten?!
En nu ga jij verkondigen dat die arme Marokkanen agressief worden van de leugens en haatzaaierij door de media. Welke leugens? Dat Marokkanen de topscorers zijn in de 'kleine' criminaliteit en overlast? Dat is gewoon aantoonbaar uit de cijfers van justitie. Bovendien is dit voor veel mensen slechts bevestiging van hun eigen ervaringen met deze kansenjongeren.
En deze haatzaaierij en leugens door de media zou al sinds 1996 plaatsvinden? Man, in die tijd vierde de muliticul-promotie haar hoogtij, politiek correcte blaat en het manipuleren van de feiten in het voordeel van de allochtonen was dagelijkse kost. Dat was de tijd van de zachte heelmeesters met de fluwelen handschoenen en de oud-linksers, die achter iedere boom een fascist vermoedden, vooral als er zo'n arme medelander 'discriminatie!' riep (wanneer ie zijn zin niet kreeg).
Dat mensen zoals jij sinds de opkomst van Fortuijn geen tv meer kijken snap ik, toen ging het deksel van de politiek correcte doofpot en was de geest uit de fles. Je kunt trouwens daar in je kraakpand toch nog altijd Nederland 3 kijken? 'De leugen regeert' moet jou toch wel aanspreken? Francisco van Jole zal toch wel een van jouw helden zijn?
Dus jij stelt voor dat mensen maar moeten gaan slaan als ze worden uitgescholden? Dan ben je er vast ook voor op met scherp te schieten op rellende jeugd/Marrokanen?quote:Op zaterdag 18 april 2009 01:45 schreef Zienswijze het volgende:
Heb net aflevering van Netwerk gekeken van afgelopen 15 april. Dat die mensen van Netwerk het allemaal toelaten dat ze gewoon worden uitgescholden door jongetje van 13 jaar!!!Hebben die cameramensen van Netwerk geen enkel respect voor zichzelf ofzo?
Ik snap je lach & kots smilies wel, maar wat konden ze doen dan??quote:Op zaterdag 18 april 2009 01:45 schreef Zienswijze het volgende:
Wahahahahahahahahahahahahahaha jezus zeg dit geloof je toch niet??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |