abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68027747
Dat zie ik vaak in mijn omgeving gebeuren en laatst sprak ik met een hele mooie vriendin van mij daarover.
Ze vertelde me dat ze in haar leven zo vaak gedumpt is voor een lelijk exemplaar....of dat veel jongens niet serieus met haar wilden worden en haar meer als een scharreltje zagen en wél een relatie aangingen met een middelmatige meid...

Wie heeft zoiets ook vaker in zijn/haar omgeving gezien en waar komt dat door?
Wij dachten dat het kwam doordat veel mannen denken dat ze zo'n mooi meisje (persoonlijkheid laten we even achterwege) toch nooit alleen voor zichzelf zullen hebben, aangezien ze veel aandacht van andere mannen krijgt en liever genoegen nemen met een wat middelmatiger exemplaar, met wie ze zich wat "veiliger" voelen en een minder grotere kans hebben om zelf gedumpt te worden.
  woensdag 15 april 2009 @ 00:39:41 #2
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_68027828
Je zegt het zelf al.

Je kan alleen een relatie hebben met een echt pracht exemplaar zolang ze het zelf niet weet.
pi_68027892
Je wil de persoonlijkheid achterwege laten, maar dat zou best eens belangrijk kunnen zijn in deze. Je vriendin vindt der zelf mooier dan de nieuwe vriendin van haar ex. Dat lijkt een beetje op arrogantie, wat dan weer heel goed een rede kan zijn om er geen serieuze relatie mee te beginnen.
pi_68027912
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:43 schreef Tja..1986 het volgende:
Je wil de persoonlijkheid achterwege laten, maar dat zou best eens belangrijk kunnen zijn in deze. Je vriendin vindt der zelf mooier dan de nieuwe vriendin van haar ex. Dat lijkt een beetje op arrogantie, wat dan weer heel goed een rede kan zijn om er geen serieuze relatie mee te beginnen.
Dat dus
Noot noot.
pi_68027943

In Nederland ook bekend door de cover van Max Woiski jr.
quote:
Je bent nog niet gelukkig met een mooie vrouw
Je vraagt je steeds af: is zij me wel trouw
En als ze eindelijk in je armen rust
Dan zijn er weer kapers op de kust

Wees verstandig en trouw niet gauw (he)
Maar nooit met zo'n mooie vrouw (he)
Anders heb je een reuze last (he)
Ben je in je eigen huis te gast (he)
Trouw je toch met zo'n mooie juf (he)
Prakkizeer je je steeds weer suf (he)
Heb ik dit nu wel goed gedaan (he)
Hoe zal dit nu verder gaan (he)

Want je bent nog niet gelukkig met een mooie vrouw

En als ze zeggen: je hebt geen smaak (he)
Want dat gebeurt toch maar al zo vaak (he)
Nou zeg dan: "Ik heb geen mooie vrouw (he)
Maar zij blijft mij voor altijd trouw" (he)

Hahahahaha, he man, moet je horen
Ik zag je vrouw gisteren
Met wie, Hahahahaha
Nee ik zeg het je lekker niet

pi_68027959
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Je zegt het zelf al.

Je kan alleen een relatie hebben met een echt pracht exemplaar zolang ze het zelf niet weet.
Het gaat hier niet om het wel of niet weten van je schoonheid....maar om 2 meiden, die wanneer je ze naast elkaar zet, de een duidelijk veel mooier is dan de ander en laat dat nou net degene zijn die geneukt en gedumpt is.
pi_68028038
quote:

Toevallig weet en hoor ik ook heel vaak van anderen dat zij juist degene is die zoveel opoffert voor zo'n jongen.
Dus niks arrogantie en dergelijke...als ze zo'n jongen leuk vindt, dan gaat ze daar voor 100% voor.
pi_68028050
Mooie vrouwen zijn vaak saai en opervlakkig.
Mannen wil toch net iest meer denk/hoop ik.
Ja hoor, ik praat raar, daarom ben ik speciaal :-)
  woensdag 15 april 2009 @ 00:55:35 #9
230788 n8n
Pragmatisch
pi_68028068
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:54 schreef the_witch het volgende:
Mag het een onsje meer zijn?
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_68028102
quote:
Is het dan niet een beetje oppervlakkig om mooie vrouwen zo over één kam te scheren?
pi_68028108
Hey, niet iedereen gaat op het buitenste plaatje af .. ik bedoel, een neukertje voor 1 nacht, a la, maar als er alleen maar gegiegel uitkomt de volgende ochtend en ze een uur voor de spiegel staat is het ook direct exit. Dan maar wat minder mooi en een fatsoenlijk gesprek tijdens het eten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68028133
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:57 schreef Catrice het volgende:

[..]

Is het dan niet een beetje oppervlakkig om mooie vrouwen zo over één kam te scheren?
Nou, vrouwen die mooi zijn moet altijd heel lang voor de spiegel staan, uren lang winkelen, nog langer bij de kapper zitten (met party en privé) en dan hebt ze geen tijd om zich te verdiepen in de wereld.

Dat is mijn mening
pi_68028159
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:59 schreef the_witch het volgende:

[..]

Nou, vrouwen die mooi zijn moet altijd heel lang voor de spiegel staan, uren lang winkelen, nog langer bij de kapper zitten (met party en privé) en dan hebt ze geen tijd om zich te verdiepen in de wereld.

Dat is mijn mening
Dat is meestal wel zo, alleen mooie vrouwen hebben vaak ook net wat meer zelfvertrouwen dan minder mooie vrouwen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68028194
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is meestal wel zo, alleen mooie vrouwen hebben vaak ook net wat meer zelfvertrouwen dan minder mooie vrouwen.
Daar ben ik ook mee eens. Met een goeie man, word iedereen zelfverzekerd, gewoon veel complimentjes geven
  woensdag 15 april 2009 @ 01:04:38 #15
230788 n8n
Pragmatisch
pi_68028195
quote:

[..]

Dat is mijn mening
Ik ken genoeg 'dames' die talloze uren meer aan hun uiterlijk besteden dan mijn vriendin maar er een stuk minder apetijtelijk uit zien. Ik zie niet in waarom het een het ander uit moet sluiten, ik moet wel zeggen dat het lang zoeken was naar een leuke meid waar de balans tussen uiterlijke schoonheid en innerlijke pracht goed was.
pi_68028246
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:04 schreef n8n het volgende:

[..]

Ik ken genoeg 'dames' die talloze uren meer aan hun uiterlijk besteden dan mijn vriendin maar er een stuk minder apetijtelijk uit zien.
Jij vind jou vriendin gewoon mooier omdat jij van haar houd.
  woensdag 15 april 2009 @ 01:09:54 #17
137556 L.no
Midlife crisis
pi_68028268
quote:

[..]

Dat is mijn mening
Er zijn ook meisjes die van 'naturel' mooi zijn, zelfs als ze geen plamuur hebben en de nieuwste modekleren aandoen.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  woensdag 15 april 2009 @ 01:11:17 #18
230788 n8n
Pragmatisch
pi_68028287
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:08 schreef the_witch het volgende:

[..]

Jij vind jou vriendin gewoon mooier omdat jij van haar houd.
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:09 schreef L.no het volgende:

[..]

Er zijn ook meisjes die van 'naturel' mooi zijn, zelfs als ze geen plamuur hebben en de nieuwste modekleren aandoen.
pi_68028301
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:09 schreef L.no het volgende:

[..]

Die heeft dus wel tijd om zichzelf in de wereld te verdiepen
  woensdag 15 april 2009 @ 01:17:01 #20
230788 n8n
Pragmatisch
pi_68028366
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:12 schreef the_witch het volgende:

[..]

Die heeft dus wel tijd om zichzelf in de wereld te verdiepen
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:04 schreef n8n het volgende:

[..]

ik moet wel zeggen dat het lang zoeken was naar een leuke meid waar de balans tussen uiterlijke schoonheid en innerlijke pracht goed was.
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 07:57:57 #21
5428 crew  miss_sly
pi_68029660
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:53 schreef Catrice het volgende:

[..]

Toevallig weet en hoor ik ook heel vaak van anderen dat zij juist degene is die zoveel opoffert voor zo'n jongen.
Dus niks arrogantie en dergelijke...als ze zo'n jongen leuk vindt, dan gaat ze daar voor 100% voor.
Misschien is dat dan juist wel de reden dat de jongen het uitmaakt. Teveel opofferen, te graag willen, missschien niet voldoende persoonlijjkheid durven tonen uit angst dat haar vriendje dan weggaat.

Ik denk dat je vriendin toch iets verder moet kijken dan haar eigen uiterlijk en dat van de concurrent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 april 2009 @ 08:02:29 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68029699
altijd leuk die zelfreflectie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 15 april 2009 @ 08:05:21 #23
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68029717
quote:
eensch!
vrouwen die zich mooi vinden en zich té veel met mode bezig houden
gelukkig vindt mijn vriendin zichzelf geen fotomodel ik heb daar een ander idee over maargoed, ze studeert dan ook HBO
dus ja, inhoud en uiterlijk zijn niet altijd met elkaar verbonden.

't komt idd veelvuldig voor dat écht "mooie" vrouwen niet veel inhoud/IQ hebben. maar dat hebben ze dan ook niet echt nodig aangezien ze "alles" voor elkaar krijgen met hun voorkomen.
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_68029730
ws was ze wel mooi genoeg, maar simpelweg niet leuk genoeg.
  woensdag 15 april 2009 @ 09:11:26 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68030571
quote:
Ja. En alle negers hebben grote lullen, alle Marokkanen zijn crimineel en alle homo's zijn verwijfd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 15 april 2009 @ 09:21:36 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68030800
Wat mij opvalt is dat de mooiste vrouwen van 10 jaar geleden nu nog steeds niet aan de man zijn. Vroeger liep iedereen achter hun aan en zag andere vrouwen niet staan. 10 jaar later hebben al die muurbloempjes toch een man gevonden en hebben kinderen, terwijl die mooiste vrouwen ofwel een zeer problematische relatie achter de rug, waar ze een lichtgetint kindje aan overgehouden hebben, of staan nog steeds als single in de kroegen.

Kom je ze dan tegen, komen ze superenthousiast op je af, vragen al snel of je nog vrijgezel bent maar anders willen ze ook wel. Frappant.
The End Times are wild
  woensdag 15 april 2009 @ 09:59:45 #27
107521 Furia
snoopy weer
pi_68031696
Ik vind het allemaal wel een beetje oppervlakkig hoor, die mening over mooie vrouwen. Mannen kijken heel vaak juist vooral naar uiterlijk (behalve als ze zelf niet echt mooi zijn); ze pimpen graag met hun vriendin. Ik denk alleen dat het oude gezegde 'van een mooi bord eet je nooit alleen' de meeste mannen wat schrik aanjaagt. Zij hebben dan liever een iets mindere hoofdprijs waarvan ze zelf het idee hebben dat die wel bij ze blijft, dan iemand die ze -voor hun idee- steeds moeten 'bewaken'.
  woensdag 15 april 2009 @ 10:11:14 #28
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_68031993
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:59 schreef Furia het volgende:
Ik vind het allemaal wel een beetje oppervlakkig hoor, die mening over mooie vrouwen. Mannen kijken heel vaak juist vooral naar uiterlijk (behalve als ze zelf niet echt mooi zijn); ze pimpen graag met hun vriendin. Ik denk alleen dat het oude gezegde 'van een mooi bord eet je nooit alleen' de meeste mannen wat schrik aanjaagt. Zij hebben dan liever een iets mindere hoofdprijs waarvan ze zelf het idee hebben dat die wel bij ze blijft, dan iemand die ze -voor hun idee- steeds moeten 'bewaken'.
Deels waar, denk ik.

Maar wat ook geldt: het willen pimpen met een bloedmooie vriendin is denk ik iets wat vooral hoort bij de leeftijd tot pak-'em-beet 25 jaar of zo, daarna gaan veel mannen hun doelen toch wat bijstellen. Voortschrijdend inzicht, ofzo. Intelligentie slaat toe. Meer zelfverzekerdheid, waardoor hun status niet meer gedefinieerd hoeft te worden door de mooie spullen die ze hebben (en ja, daar valt het pimpen met de vrouw gewoon onder ) maar meer door de persoon die ze geworden zijn.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 15 april 2009 @ 10:18:43 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68032177
ik heb dit ook wel meegemaakt in m'n omgeving, maar dan was het wel structureel zo dat die knappe meiden de equivalent van een zuurpruim qua karakter waren of het IQ van een ananas..en dat gaat op den duur irriteren.
Er zijn ook genoeg mooie meiden die wel slim zijn en een fijn karakter hebben etc, maar die zul je in nederland niet zoveel meer vinden. Die wonen grotendeels in oost europa.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 15 april 2009 @ 10:18:52 #30
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_68032181
quote:
Op woensdag 15 april 2009 08:05 schreef marcel-o het volgende:

[..]

eensch!
vrouwen die zich mooi vinden en zich té veel met mode bezig houden
gelukkig vindt mijn vriendin zichzelf geen fotomodel
Puik exemplaar kerel.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_68032352
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:18 schreef Maanvis het volgende:
ik heb dit ook wel meegemaakt in m'n omgeving, maar dan was het wel structureel zo dat die knappe meiden de equivalent van een zuurpruim qua karakter waren of het IQ van een ananas..en dat gaat op den duur irriteren.
Er zijn ook genoeg mooie meiden die wel slim zijn en een fijn karakter hebben etc, maar die zul je in nederland niet zoveel meer vinden. Die wonen grotendeels in oost europa.

woensdag 15 april 2009 @ 10:28:02 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68032473
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:24 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ga maar eens naar oost europa en vergelijk de instelling van die vrouwen maar eens met de nederlandse. In NL hebben vrouwen niet meer van nature respect voor mannen en kijken ze er niet meer tegen op, terwijl dat in oost-europa nog wel zo is.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 15 april 2009 @ 10:29:05 #33
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68032514
Oh wacht. Een fijn vrouwenkarakter kenmerkt zich door respect voor en opkijken tegen mannen.
  woensdag 15 april 2009 @ 10:31:25 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68032570
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:29 schreef Copycat het volgende:
Oh wacht. Een fijn vrouwenkarakter kenmerkt zich door respect voor en opkijken tegen mannen.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 15 april 2009 @ 10:31:51 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68032585
Dan ben ik blij met mijn kutkarakter .
  woensdag 15 april 2009 @ 10:33:17 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68032619
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:31 schreef Copycat het volgende:
Dan ben ik blij met mijn kutkarakter .
Dan word je zo ingeruild voor een lelijker exemplaar die wel aan z'n verwachtingen voldoet!
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 15 april 2009 @ 10:33:28 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68032624
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ga maar eens naar oost europa en vergelijk de instelling van die vrouwen maar eens met de nederlandse. In NL hebben vrouwen niet meer van nature respect voor mannen en kijken ze er niet meer tegen op, terwijl dat in oost-europa nog wel zo is.
Och jee, wat een frustratie. Lukt het niet zo met de mooie vrouwen?
  woensdag 15 april 2009 @ 10:33:48 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_68032641
En dan haar natuurlijk behandelen als een prinsesje. Heerlijk.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 15 april 2009 @ 10:34:31 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68032667
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:33 schreef Maanvis het volgende:

Dan word je zo ingeruild voor een lelijker exemplaar die wel aan z'n verwachtingen voldoet!
His loss. Een loser die verwacht dat ik een 'natuurlijk respect voor de man' heb, is bij mij sowieso aan het verkeerde eind.
  woensdag 15 april 2009 @ 10:36:03 #40
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68032726
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:57 schreef Catrice het volgende:

[..]

Maar jij doet toch precies hetzelfde? Je wilt een verklaring waarom je 'duidelijk knappere' vriendin wordt gedumpt voor een 'lelijker' exemplaar zonder naar persoonlijkheid te kijken, waarmee je dus aangeeft dat het alleen over het uiterlijk zou moeten gaan. Verrassend genoeg kijken ook mannen soms wel eens naar persoonlijkheid in een relatie

En misschien, misschien is het ook gewoon toeval. Hoe vaak is het nu daadwerkelijk voorgekomen? Twee of drie keer achter elkaar lijkt al op een 'trend' maar kan heel goed twee of drie totaal andere redenen gehad hebben.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 15 april 2009 @ 10:38:53 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68032814
quote:

[..]

Dat is mijn mening
Ik kan posts als deze niet los zien van allerlei vormen van rancune en afgunst naar vrouwen met een knap uiterlijk.

Ik moet eigenlijk zeggen dat de meisjes met een goede algemene ontwikkeling er meestal ook het leukst uitzien. Het heeft ook met een vorm van smaak en mentaliteit te maken. Niet voor niets kom je op de universiteit meer aantrekkelijke meisjes tegen dan bij een optreden van Grad Damen.

En nee, volgeplamuurde bimbo's reken ik niet tot mooie vrouwen.
pi_68032884
Mooie vrouwen hebben geen intelligentie nodig om zich succesvol voor te planten... blame darwin ofzo.
pi_68032955
In Oost-Europa ben je als Nederlander al een fijne en aantrekkelijke man als je haar niet slaat en elke nacht stomdronken en brallend binnen wandelt.

Een normale Nederlandse man met een normale baan en normale auto is dus voor Oost-Europese vrouwen al een vermogend man terwijl de Nederlandse vrouw minstens een prof voetballer of een bankier wilt want anders is het niets.

Het nadeel van een mooie Nederlandse vrouw is dat 1. het gehele criminele en uitvreter circuit er wel over heen geweest (toen ze jong was, was dat natuurlijk spannend) 2. ontzettend veeleisend zijn omdat ze mooi zijn en dus toch elke man kunnen krijgen

Het nadeel van de gemiddelde Nederlandse vrouw is dat ze na het krijgen van kinderen een pittig, vlot, rood kapsel aanneemt en de gehele dag of aan het Nordic Walking of aan het fimo-kleien slaat.

Ja. Dit is kort door de bocht en generaliserend. Dus als jij een Nederlandse vrouw bent en je herkent je daadwerkelijk niet in het bovenste: Klop jezelf op de schouder. Je bent waarschijnlijk tof.
  woensdag 15 april 2009 @ 10:45:42 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_68033025
What a load of CRAP.
  woensdag 15 april 2009 @ 10:47:10 #45
230788 n8n
Pragmatisch
pi_68033069
Wat gebeurt er eigenlijk met alle lelijke/volgeplamuurde/vatsige vrouwen inclusief kutkarakter?
  woensdag 15 april 2009 @ 10:48:52 #46
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68033121
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:47 schreef n8n het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met alle lelijke/volgeplamuurde/vatsige vrouwen inclusief kutkarakter?
Die zien het licht wel op hun 40ste .
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 15 april 2009 @ 10:49:00 #47
230788 n8n
Pragmatisch
pi_68033128
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maanvis kan niet omgaan met vrouwen die je op je waarde kunnen schatten?
  woensdag 15 april 2009 @ 10:49:22 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68033138
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:47 schreef n8n het volgende:
Die krijgen een retarded sjonnie met een ongeschoolde kutbaan en dito salaris
  woensdag 15 april 2009 @ 10:51:33 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68033206
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:45 schreef Lienekien het volgende:
What a load of CRAP.
Idd, dit topic is een magneet voor allerlei rancuneuze reacties tegenover mooie vrouwen. Met als achterliggende reden het niet zijn of het niet kunnen krijgen daarvan.
pi_68033207
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:35 schreef Catrice het volgende:

(persoonlijkheid laten we even achterwege)
zodra we het hebben over de vraag of iemand een langere relatie aangaat is dat toch wel héél erg lastig ....

om eerlijk te zijn is uiterlijk wel heel belangrijk om initieel interesse in iemand te krijgen en bv ook een relatie door te zetten... maar als er na de beginfase van verliefdheid niog steeds niet veel meer 'samen' hebt dan dat je dr wel geil vind uitzien, wordt geloof in een relatie toch lastig...

Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat een meisje daadwerkelijk gedumped wordt omdat ze 'te mooi zou zijn'... maar ik kan me wel goed voorstellen dat de nadruk op hun uiterlijk en zeker een mogelijk zeer zelfvertrouwde uitstraling voor veel jongens als een extra barriere kan werken... zeker als een meisje wel verwacht door een jongen 'versiert' te worden en die jongen veel moeite moet doen.

Ook kent versieren namelijk gewoon een economische afweging, waarbij degene die er energie in moet steken (traditioneel meestal de jongen) zn succeskansen afweegt... en idd, dan hebben de best uitziende meisjes zeker geen betere positie, omdat hun schone uiterlijk ook een veel hogere versierinvestering zou betekenen met mogelijk geringere succeskansen.
quote:

....of dat veel jongens niet serieus met haar wilden worden en haar meer als een scharreltje zagen en wél een relatie aangingen met een middelmatige meid...
daarbij kun je niet geheel uitschakelen wat de insteek van dat meisje zelf was tov die 'potentiele partners'....
Deed ze zelf wel de moeite iemand duidelijk te maken dat het voor haar wél serieus was, of heeft ze zelf ook haar 'eisen' erg hoog staan en laat ze jongens behoorlijk tot het uiterste gaan.

het is natuurlijk best mogelijk dat ze, deels doordat ze het zelfvertrouwen in haar uiterlijk (terecht waarschijnlijk), zelf ook hoge eisen stelt en juist daarmee ook jongens 'afschrikt'...
niet zozeer dat die bang zijn voor haar uiterlijk, maar eerder de moeite voor een beetje noekie-noekie net teveel vinden.

[ Bericht 25% gewijzigd door RM-rf op 15-04-2009 10:56:52 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 15 april 2009 @ 10:53:14 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_68033254
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Idd, dit topic is een magneet voor allerlei rancuneuze reacties tegenover mooie vrouwen. Met als achterliggende reden het niet zijn of het niet kunnen krijgen daarvan.
Vergeet de overige onzin over "lelijke/middelmatige meiden" niet.
pi_68033267
je kan nog zo knap zijn maar van binnen oer lelijk! (en het kan natuurlijk ook anders om)
JA!
pi_68033295
quote:
Ze vertelde me dat ze in haar leven zo vaak gedumpt is voor een lelijk exemplaar....of dat veel jongens niet serieus met haar wilden worden en haar meer als een scharreltje zagen en wél een relatie aangingen met een middelmatige meid...
Aan het taalgebruik te zien beschikt jouw vriendin over een groot ego.
quote:
Wij dachten dat het kwam doordat veel mannen denken dat ze zo'n mooi meisje (persoonlijkheid laten we even achterwege) toch nooit alleen voor zichzelf zullen hebben, aangezien ze veel aandacht van andere mannen krijgt en liever genoegen nemen met een wat middelmatiger exemplaar, met wie ze zich wat "veiliger" voelen en een minder grotere kans hebben om zelf gedumpt te worden.
Een geruststellende, makkelijke gedachte als het met je vriendje uit is. Andere redenen kunnen ook een rol spelen.

Praten jullie altijd over dergelijke dingen, of hebben jullie het ook wel eens over de kredietcrisis?
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
  woensdag 15 april 2009 @ 10:58:30 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68033419
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:53 schreef Rensjebree het volgende:
je kan nog zo knap zijn maar van binnen oer lelijk! (en het kan natuurlijk ook anders om)

En je kunt ook van binnen en van buiten lelijk zijn
  woensdag 15 april 2009 @ 11:00:15 #55
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_68033467
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:36 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar jij doet toch precies hetzelfde? Je wilt een verklaring waarom je 'duidelijk knappere' vriendin wordt gedumpt voor een 'lelijker' exemplaar zonder naar persoonlijkheid te kijken, waarmee je dus aangeeft dat het alleen over het uiterlijk zou moeten gaan. Verrassend genoeg kijken ook mannen soms wel eens naar persoonlijkheid in een relatie
Dat dus

Ik kijk naar zowel uiterlijk als persoonlijkheid. Daardoor kan iemand die op een foto er mooi uitziet, toch door een kutkarakter als een trol bestempeld worden. Ik vind dan haar, hoe mooi op een foto dan ook, toch gewoon lelijk.

En zo is het dus allemaal maar relatief. De TS is dus ook gewoon maar heel oppervlakkig en weet blijkbaar niet waar het echt om draait. Alleen al de concurrentie als "middelmatig" of "lelijk" bestempelen omdat die met de ex van haar "knappe" vriendin omgaan, dat is gewoon Je dumpt namelijk niet iemand omdat ze zo knap is.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_68033555
Noobs, ik hossel lekkere, intelligente, leuke chicks. Lotsa fail in this here topic.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_68033669
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vergeet de overige onzin over "lelijke/middelmatige meiden" niet.
veel cliché's en vooroordelen zijn zodra ze ook enkel als een soort van slappe algemeenheden worden toegepast op individueen, idd onzin..

anderszijds, er zit ook een bepaalde basis in die op waarheid berust (alhoewel ook daarbij wel een beetje nuance aan te treffen is).
Iemands uiterlijk heeft natuurlijk wel een zekere invloed op hoe die persoon zich opstelt naar anderen toe... vooral qua zelfvertrouwen, en dat wordt makkelijk verward met arrogantie of een 'slecht' karakter (wat ermee kan samenhangen maar niet altijd zo is)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_68033706
Ctrl+F: Nuance.

Tering, die is ver te zoeken in dit topic.
  woensdag 15 april 2009 @ 11:10:35 #59
94676 Garisson72
pi_68033778
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:03 schreef Jajong het volgende:
Noobs, ik hossel lekkere, intelligente, leuke chicks. Lotsa fail in this here topic.
Kan nooit. Intelligentie gaat niet samen met het woord 'hossel'.
pi_68033961
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:10 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Kan nooit. Intelligentie gaat niet samen met het woord 'hossel'.
Toch is 't zo. Op dit moment een Psychologie-studente. Ze is kankerlekker, 9.5, minstens. En leeeeeeeuk joh, leeeeeeeuk!!

Hate the game not the playa son.

(Disclaimer: Ik weet het feit dat ze Psychologie studeert niet betekend dat ze vet intelligent is )

edit: uitroeptekens toegevoegd voor extra effect.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jajong op 15-04-2009 11:25:27 ]
  woensdag 15 april 2009 @ 11:18:53 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68034004
het feit dat ze Psychologie studeert betekent niet dat ze vet intelligent is
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 15 april 2009 @ 11:24:04 #62
94676 Garisson72
pi_68034174
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:17 schreef Jajong het volgende:
Niet meteen alles op jezelf betrekken. Son.
pi_68034259
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:24 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Niet meteen alles op jezelf betrekken. Son.
Je hebt 't toch tegen mij of wat. Hater.
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 11:31:42 #64
5428 crew  miss_sly
pi_68034425
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:26 schreef Jajong het volgende:

[..]

Ze is vast niet met jou vanwege JOUW intelligentie.
  woensdag 15 april 2009 @ 11:32:21 #65
230788 n8n
Pragmatisch
pi_68034440
* n8n pakt de popcorn
pi_68034454
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En je kunt ook van binnen en van buiten lelijk zijn
Ja, dat soort mensen heb je ook
JA!
  woensdag 15 april 2009 @ 11:37:18 #67
94676 Garisson72
pi_68034573
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:26 schreef Jajong het volgende:
Ik háát je!
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:31 schreef miss_sly het volgende:

Hey, hij 'hosselt' haar hè. Zij is niet 'met hem'. Big difference.
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 11:39:42 #68
5428 crew  miss_sly
pi_68034651
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:37 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Mja, daar ben ik echt te dom voor, hoor. Dat snap ik niet.
pi_68034691
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:37 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Ik háát je!
[..]

Ik moet toegeven, dat ik deze niet 'hossel'. Ik ben ontzettend verliefd op haar en zou alles voor haar doen. Je zou zelfs kunnen zeggen dat ze mij hosselt. Yeah i said it.
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Staaf jij nou serieus iemands intelligentie aan de hand van zijn of haar posts on teh interwebz?
  woensdag 15 april 2009 @ 11:41:12 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_68034694
Hosselen betekent geld bij elkaar scharrelen voor drugs. Snappie.
  woensdag 15 april 2009 @ 11:45:35 #71
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68034819
Mij een onbekend fenomeen.

En het is al eerder gezegd: een hoop rancuneus geleuter hier
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 15 april 2009 @ 11:55:15 #72
94676 Garisson72
pi_68035142
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:41 schreef Lienekien het volgende:
Hosselen betekent geld bij elkaar scharrelen voor drugs. Snappie.
Ik dacht dat 'hosselen' meer de vernederlandste versie van 'to hustle' is. Maargoed, wat weet ik er nou van.
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:41 schreef Jajong het volgende:
Ik moet toegeven, dat ik deze niet 'hossel'. Ik ben ontzettend verliefd op haar en zou alles voor haar doen. Je zou zelfs kunnen zeggen dat ze mij hosselt. Yeah i said it.
Ik help je hopen dat zij het niet heeft gehoord / gelezen.
  woensdag 15 april 2009 @ 11:58:10 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68035223
To hussle is wel geld bij elkaar scharrelen. Niet per se voor dope, wel op niet geheel legitieme wijze. Holler when you need to hussle for another dollar!
pi_68035285
@NDAsilenced
idd.

Ik denk ook dat het een combinatie is van pracht en persoonlijkheid.
De persoon die zichzelf al helemaal knap en geweldig vind, zal
eerder arrogant overkomen (ieuw zij is veel lelijker dan ik! dat wil al wat zeggen..)
en mss ook haar huidige vriendje onzeker maken.
Mannen hebben namelijk ook 'last' van prestatiedrang.
"zal ik nog wel goed genoeg voor dr zijn?" "kan ze niks beters krijgen..?" enzo.
ik denk dat mannen zich, zoals volgend dit liedje, zeker wel veiliger voelen met een
vrouw die minder concurrentie zal opleveren. een prachtexemplaar hebt dat
het van zichzelf niet weet. dat kan ook schelen.

Nouja, "op ieder potje past een dekseltje". het komt hendig goed.
en ze is erg mooi, zo zegt ze zelf (en jij) dus ehm... die zal zich wel niet al te lang
vervelen

xx
If you want to fly,
You got to give up the shit that weighs you down.
[Toni Morrisson]
pi_68035347
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:07 schreef VonHinten het volgende:
Ctrl+F: Nuance.

Tering, die is ver te zoeken in dit topic.
pwnd

edit:
quote:
p woensdag 15 april 2009 11:17 schreef Jajong het volgende:
fail..! hate both.
If you want to fly,
You got to give up the shit that weighs you down.
[Toni Morrisson]
pi_68035349
Mooie vrouwen worden over het algemeen lui, ze kunnen van jongs af aan alles krijgen zonder enige moeite. Het resultaat hiervan is dat ze gewend zijn om vermaakt te worden wat ze rete saai maakt. Als mooie vrouw moet je enorme ruggegraat hebben om een leuk mens te zijn. Helaas maar waar.
Tijdens een bepaalde fase gedurende haar levensloop wordt ze dan ook behandeld als steekvee, het resultaat hiervan is dat de mooie vrouw uiteindelijk blijft hangen in een relatie als nietszeggende accessoire. Of ze glijdt een depressie in omdat ze geen aandacht meer krijgt en de wereld niet begrijpt.

pi_68035369
Iets zegt me dat de vriendin van Catrice eigenlijk Catrice zelf is.
I'll throw my apples if you get too close to me.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:02:53 #78
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68035376
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:55 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Ik dacht dat 'hosselen' meer de vernederlandste versie van 'to hustle' is. Maargoed, wat weet ik er nou van.
[..]

Hosselen als woord is door de Suri's meegenomen naar de Zeedijk vroeger.

Het woord was al in zwang voor we er hier mee werden doodgegooid.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:04:43 #79
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68035418
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:01 schreef Cracka-ass het volgende:
Mooie vrouwen worden over het algemeen lui, ze kunnen van jongs af aan alles krijgen zonder enige moeite. Het resultaat hiervan is dat ze gewend zijn om vermaakt te worden wat ze rete saai maakt. Als mooie vrouw moet je enorme ruggegraat hebben om een leuk mens te zijn. Helaas maar waar.
Tijdens een bepaalde fase gedurende haar levensloop wordt ze dan ook behandeld als steekvee, het resultaat hiervan is dat de mooie vrouw uiteindelijk blijft hangen in een relatie als nietszeggende accessoire. Of ze glijdt een depressie in omdat ze geen aandacht meer krijgt en de wereld niet begrijpt.

Er zijn ook zat mooie vrouwen die niet hun hele leven lang al zo mooi zijn
pi_68035793
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:53 schreef Catrice het volgende:

[..]

Daar zal het probleem dan wel liggen

9 van de 10 keer ligt het aan de persoonlijkheid of intelligentie als van die mode poppetjes worden ingeruild.
quote:
) toch nooit alleen voor zichzelf zullen hebben, aangezien ze veel aandacht van andere mannen krijgt en liever genoegen nemen met een wat middelmatiger exemplaar, met wie ze zich wat "veiliger" voelen en een minder grotere kans hebben om zelf gedumpt te worden.
Dit is gewoon ontkennen dat het probleem wel eens bij hunzelf kan liggen
  woensdag 15 april 2009 @ 12:18:10 #81
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68035811
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Er zijn ook zat mooie vrouwen die niet hun hele leven lang al zo mooi zijn
so true ik zag onderlaatst een oud klasgenootje lopen, die vroeger toch in de categorie jampotglazen-nerd hoorde, nou wat een babe is dat geworden en ze had ook nog zo'n stewardes-pakje aan

anyhow ts en vriendin zijn ietwat arrogant dan wel bedoeld of onbedoeld en denken teveel in patronen. Een man zal echt niet een minder exemplaar nemen omdat ie dan zekerheid heeft Een beetje man kijkt naar het totaalplaatje. Hoe mooi je ook bent zonder een leuk karakter zal het altijd tobben blijven.....
  woensdag 15 april 2009 @ 12:18:18 #82
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68035815
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:17 schreef Ra-z het volgende:

Daar zal het probleem dan wel liggen
Dat dacht ik ook meteen. Zo'n clinging type is een enorme afknapper.
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 12:21:33 #83
5428 crew  miss_sly
pi_68035935
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook meteen. Zo'n clinging type is een enorme afknapper.
Dat had ik op de vorige pagina ook al gepost, maar dat neemt kennelijk niemand serieus.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:23:09 #84
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68035993
zo'n vriendin van mij liet een keer op een hele rancuneuze manier een foto van haar ex zien met zijn nieuwe vriendin, en zij maar klagen dat die nieuwe vriendin zo lelijk was en hoe die dat kon doen. Terwijl dat meisje eigenlijk helemaal niet lelijk was, misschien nog wel knapper dan haarzelf.

Het kan dus ook nog zo zijn dat TS en vriendin een verkeerd zelfbeeld hebben en eigenlijk gewoon rancuneuze heksen zijn zonder enige vorm van karakter.
pi_68036067
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat had ik op de vorige pagina ook al gepost, maar dat neemt kennelijk niemand serieus.
overheengelezen
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:59 schreef miss-bakvis het volgende:

en mss ook haar huidige vriendje onzeker maken.
Mannen hebben namelijk ook 'last' van prestatiedrang.
"zal ik nog wel goed genoeg voor dr zijn?" "kan ze niks beters krijgen..?" enzo.
ik denk dat mannen zich, zoals volgend dit liedje, zeker wel veiliger voelen met een
vrouw die minder concurrentie zal opleveren. een prachtexemplaar hebt dat
het van zichzelf niet weet. dat kan ook schelen.
90% van de mannen denkt zo niet hoor het is echt het inzicht dat ze toch meer willen dan alleen een leuk koppie en dan schoonheid gewoon toch niet alles is. Duurt alleen soms even voor dat inzicht er is

[ Bericht 24% gewijzigd door Ra-z op 15-04-2009 12:32:04 ]
pi_68036135
Als een 10 ingeruild wordt voor een 7, dan moet die 10 toch bij zichzelf te rade gaan waarom dat gebeurd is. Aan haar uiterlijk kan het (volgens haarzelf) niet liggen, dus dan moet het haar persoonlijkheid wel zijn.
Wake-up call
  woensdag 15 april 2009 @ 12:28:37 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_68036169
Kan toch gewoon zijn dat het niet klikt, of zo. Of zeg ik nu iets raars?
pi_68036223
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Het klikt niet omdat de mooie knappe dame zichzelf beter vind dan de middelmatige normale meid.

Zo vaak gezien bij mij in de omgeving. Die vrouwen hadden een air van hier tot tokio, puur en alleen omdat ze er wel leuk uitzagen. Als man zijnde is het leuk daar een keer je piemel in te mogen steken, maar qua inhoud en intelligentie niveau is het daarna om te huilen.
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 12:30:39 #89
5428 crew  miss_sly
pi_68036237
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Dat is wel heel raar wat je nu zegt
Met een mooi meisje klikt het toch altijd, want ze is mooi.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:32:21 #90
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68036289
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het klikt niet omdat de mooie knappe dame zichzelf beter vind dan de middelmatige normale meid.

Zo vaak gezien bij mij in de omgeving. Die vrouwen hadden een air van hier tot tokio, puur en alleen omdat ze er wel leuk uitzagen. Als man zijnde is het leuk daar een keer je piemel in te mogen steken, maar qua inhoud en intelligentie niveau is het daarna om te huilen.
dude
  woensdag 15 april 2009 @ 12:35:44 #91
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_68036382
Befaamd KudFokker uitspraak:

"Karakter kan je niet neuken, je kan wel óp karakter neuken"
Just come back if you even wanna try it again, but I told you once, you son of a bitch, I'm the best there's ever been !!
  woensdag 15 april 2009 @ 12:45:51 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_68036706
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:01 schreef Cracka-ass het volgende:

.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_68037048
Alleen al het feit dat je vriendin zelf niet bedenkt dat die kerel die andere chick gewoon leuker vindt wijst op arrogantie van haar (je vriendin) kant.
pi_68037100
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:55 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

[..]

Dat weet ze wel hoor.
pi_68037236
Mooie vrouwen heb je overal de ene is een bitch de ander weer heel lief verschilt van vrouw tot vrouw.

Wat mij dan weer opvalt is dat ik vaak écht mooie vrouwen zie lopen met een zogenaamde ''kneus'' als partner. Zoon type die op school heel snel als nerd werd bestempeld en niet dus die ene stoere bink waar ze voor zou ''moeten'' kiezen.
pi_68037411
Volgens mij is uiterijk een beginvoorwaarde en innerlijk een continuiteitsvoorwaarde. Als je niet aan de man komt, ben je lelijk, als je geen man kunt houden, ben je vervelend.

Blijkbaar kan je vriendin met dr looks niet compenseren voor dr vervelende karakter
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:03 schreef BloodStain het volgende:
Wat mij dan weer opvalt is dat ik vaak écht mooie vrouwen zie lopen met een zogenaamde ''kneus'' als partner. Zoon type die op school heel snel als nerd werd bestempeld en niet dus die ene stoere bink waar ze voor zou ''moeten'' kiezen.
Nerds zijn juist de beste partners. Intelligent, betrouwbaar, niet bang om lief te zijn, niet zo gebonden aan groepsdruk en meestal een stuk aantrekkelijker dan ze waren in de derde klas.
pi_68037468
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:56 schreef cesareborgia het volgende:
Alleen al het feit dat je vriendin zelf niet bedenkt dat die kerel die andere chick gewoon leuker vindt wijst op arrogantie van haar (je vriendin) kant.
He Tom . Wanneer is er Technootjes?
  woensdag 15 april 2009 @ 13:15:04 #98
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68037526
Boeiend onderwerp, heb zelf ook van vrienden weleens gehoord dat vorige vriendinnen 'leuker' waren en dat ging dan altijd over het uiterlijk.
Alleen werkt het niet zó natuurlijk, er zijn zoveel dingen die er voor zorgen dat een relatie slaagt en echt niet alleen een leuk koppie en een lekker lijf.

Bij een one-night stand denk je inderdaad zo, lekker boeiend wat er dan uit komt, interessanter wat er in kan op dat moment natuurlijk.
Maar bij een relatie is schoonheid van buiten mooi meegenomen en ook zeker belangrijk, maar niet het belangrijkste op de prioriteitenlijst van mij.

Zoals hier vaker gemeld, een mooie meid die niets te vertellen heeft, geen hobbies, interesses en geen enkele gespreksstof is echt niet leuk voor de langer termijn.
  woensdag 15 april 2009 @ 13:25:40 #99
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_68037774
Misschien ligt het wel niet aan de mannen, maar aan de vriendin. Ze pikt gewoon de verkeerde jongens uit en door lekker te flirten, want ja ze is natuurlijk zo mooi en iedereen moet dat weten, wordt ze gedumpt tot falen. Conclusie, ze moet iemand zoeken bij wie ze wél gelukkig is, zodat ze de behoefte tot flirten in kan binden.
  woensdag 15 april 2009 @ 13:25:56 #100
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_68037780
Nee ik ga er geen paint van maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')