abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68019321
Lees voordat je een vraag gaat stellen aub goed de OP, deze is er niet voor niets!

Met piercen wordt bedoeld: een doorboring maken in de huid met de bedoeling er een sieraad in te hangen.

Ben je er van overtuigd dat een bepaalde piercing bij jou past wees er dan zeker van dat je je piercing laat zetten bij een betrouwbare zaak die hygienisch werkt.
Ga nooit alleen maar naar een goedkopere piercingshop omdat het 10 euro in de kosten scheelt.
Laat je van tevoren goed informeren over hoe ze te werk gaan met het steken en schat alvast in hoe jou omgeving op jouw nieuwe piercing gaat reageren (dit hoeft nl. lang niet altijd positief tezijn).
Als je piercing ontstoken is schroom dan niet terug te gaan naar de winkel waar je gepierced bent of ga naar je huisarts. Haal je piercing er niet uit. Laat het zitten totdat iemand die er meer verstand van heeft naar gekeken heeft.

De prijzen per piercingshop willen nog wel eens verschillen. De prijzen bedragen gemiddeld tussen de 25 euro (bijv. oorlel) en 70 euro (bijv. intiem). Deze prijzen kunnen dus best lager of hoger liggen in de zaak waar jij heen gaat.

Indien je je piercingsieraad wilt verwisselen dien je er zeker van te zijn dat de piercing geheeld is.
Hou er rekening mee dat als je op vakantie (bv. Turkije) een nieuw sieraad koop de metaalwaarden anders kunnen liggen (denk aan bv. Nederlands goud en Turks goud, totaal verschillende kwaliteit) en je piercing kan gaan irriteren indien het nog niet genezen is.

***Let op!***- Een piercingshop mag geen (plaatselijke) verdoving toedienen. Geen zalf en ook geen spuitje. Dit is bij de wet verboden.

Het dragen van piercings is een grondrecht volgens de vakcentrale FNV.

Voor een piercing ga je nooit naar een juwelier maar naar een piercingshop. Laat nooit een gaatje in je bovenoor schieten als je een misvormd oor wilt voorkomen. De kans op infecties is een stuk groter omdat deze apparaatjes niet gesteriliseerd kunnen worden. Tevens kan je gaatje nooit exact geplaatst worden en doet het meer pijn.

De tijd dat een piercing nodig heeft om te helen of om dicht te groeien is verschillend per persoon.

Gebruik nooit producten met alcohol om je piercing tijdens het helen schoon te maken (tenzij aanbevolen door de piercer of arts).

Maak je sieraden regelmatig schoon.

De meeste piercingshops hanteren een minimale leeftijd van 16 jaar voor een navel- of gezichts- of oorpiercing. Voor genitale piercings is dit meestal 18 jaar. In sommige gemeenten (zoals Amsterdam) is vastgesteld dat je minimaal 18 jaar moet zijn voor een tattoo of een piercing.

Links met informatie over piercing guns:
bmeworld.com
encyc.bmezine.com

Enkele links naar websites waar je piercingsieraden kunt bestellen:
alloverpiercings.nl
alpha art jewelry
coldsteel.co.uk
crazy-factory.com
jewelsoffantasy.nl
mariebelle.nl
mypiercing.nl (favoriet: niet duur, snelle levering, mooi en netjes verpakt)
piercingworld.nl
roxy-shop.be
wildcat.de (favoriet: professioneel)
bodyartforms

Voorgaande delen:
Piercings #1
Piercings #2
Piercings #3
Piercings #4
Piercings #5
Piercings #6
Piercings #7
Piercings #8
Piercings #9
Piercings #10
Piercings #11
Piercings #12
Piercings #13
Piercings #14
Piercings #15
Piercings #16
Piercings #17
Piercings #18
Piercings #19
Piercings #20
Piercings #21
Piercings #22
Piercings #23
Piercings #24 Bijna Jubileum
Piercings #25 Jubileum
Piercings #26
Piercings #27
Piercings #28
Piercings #29
Piercings #30
Piercings #31
Piercings #32
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_68019394
Aangezien ik de vorige had dichtgegooit
*** Nul Dertien ***
pi_68019608
En daar zijn we weer
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:07:27 #4
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_68019628
Ik was mn stretch ook altijd mee inderdaad als ik mn haren was.
Lekker makkelijk en zo voorkom je troep en [op den duur] nare luchtjes.
an urge to help mankind overcomes me
pi_68019711
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:07 schreef saaw het volgende:
Ik was mn stretch ook altijd mee inderdaad als ik mn haren was.
Lekker makkelijk en zo voorkom je troep en [op den duur] nare luchtjes.
Hoe noem je die zooi ook alweer? Want ik vind het een beetje lijken op smegma Alleen wel op een heul andere plek
*** Nul Dertien ***
pi_68020944
terug vind piercings
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:48:15 #7
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_68021193
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:10 schreef theKiD het volgende:

[..]

Hoe noem je die zooi ook alweer? Want ik vind het een beetje lijken op smegma Alleen wel op een heul andere plek
ear cheese
zijn feitelijk gewoon dode huidcellen die nergens heen kunnen en dus rustig gaan ontbinden
an urge to help mankind overcomes me
pi_68021417
Tvp
pi_68022599
jaaaa heeft echt een gore kaasgeur

verkapte tvp
  woensdag 15 april 2009 @ 11:25:56 #10
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_68034235
Ik vind het lekker om die bolletjes uit het gaatje te drukken Ik maak oorbellen ook echt maar 1x in het half jaar schoon ofzo

Ik wil mn bolletjes (stomme paasdagen!)
In me Burberry......
pi_68039388
Nog een link van een webshop. Kom ze vaak op conventies tegenm, aardige mensen
http://www.budayatua.com/epages/61577478.sf
  woensdag 15 april 2009 @ 14:52:38 #12
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_68040071
Ik heb mn balletjes vandaag gekregen!!!
In me Burberry......
pi_68040115
wat voor balletjes had je besteld dan?

mijn piercing is versteld van juni naar juli of er moet een groot wonder gebeuren
  woensdag 15 april 2009 @ 15:10:05 #14
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_68040610
Voor mn helix.
In me Burberry......
  donderdag 16 april 2009 @ 19:20:19 #15
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_68082680
Okee. Help.
Poosje terug heb ik mijn titatium 1,2 mm ringetje uit mijn linkeroor gehaald omdat het oor maar dik bleef, het gaatje er erg naar uit begon te zien en het gewoon pijn deed.
Rechts heb ik wel al die tijd laten zitten, geen centje last.

Koppig als ik ben (ik wil persé iets in mijn oren!) heb ik zojuist met veel vaseline en sterilon een 1,6mm ring door links heen geduwd. Het deed niet echt veel pijn maar wel gevoelig, maar het is gelukt.
Rechts prikte ik die 1,6 er zo doorheen.

Nu is mijn linkeroorlel warm, klopt en is pijnlijk. Schoonmaken met sterilon heeft me hiervoor geen hulp gebracht. Ik wil er alles aan doen om het te laten lukken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken nu? Waarmee schoonmaken? Wel of niet draaien?

Ik heb er overigens nu chirurgisch stalen ringetjes inzitten. Ooit in een grijs verleden kon ik namelijk tegen 1 paar oorbellen, en dat was chirurgisch staal. Dacht ik.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_68083062
net ff rings of pleasure gebeld om info te vragen over microdermals, ik denk dat als de uitslag van m'n mri goed is, ik er binnenkort weer 1 ga laten zetten.
en dan maar hopen dat hij wel netjes wordt 'opgenomen' door mijn lichaam

ik heb ook wel veel vertrouwen in ROP, dus wat dat betreft durf ik het daar wel aan
wel spannend, toen ik m'n vorige liet zetten, ging ik bijna out van de pijn
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68083289
Rob zet ze zooo snel, niet eens tijd om van pijn te kunnen spreken
pi_68083782
ooh, ik hoop het zo

de vorige keer wilde het sieraad er maar niet in, daardoor ging ik bijna nokkie
pi_68083936
Oh daar heeft hij echt geen problemen mee, bij de vorige piercster had ik dat probleem ook en bloeden, bloeden Rob maakt gaatje hup erin, zoo snel, pijn- en bloedloos
pi_68083964
ja, bloeden als een gek ook.
hmm

bij rop is het ook nog eens goedkoper
pi_68084222
Oh Rob is wel ene prater dus als je denkt snel klaar te zijn helaas
pi_68085369
Bij mij was het ook wel bloederig
pi_68085926
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:06 schreef Memento-Mori het volgende:
Oh Rob is wel ene prater dus als je denkt snel klaar te zijn helaas
i know, heb al 2 keer eerder piercings bij hem laten zetten
pi_68086463
toen wij daar waren stond de hele shop vol en maar doorlullen
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:22:08 #25
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_68097250
Fijn hoe je lichaam aangeeft dat je te veel werkt etc. Zowel m'n septum als rechteroorlel zijn flink aan het klooien, lekker pussen enzo. Zomaar vanuit het niets!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_68100212
oh, da's wel minder
pi_68103040
Ik zit er aan te denken om een rookpiercing te laten zetten. Maar nu een vraag: Wat is een goede shop in Eindhoven?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 april 2009 @ 12:31:03 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_68103832
Ik heb een gaatje bovenin mijn linkeroor, ooit laten schieten, zou ik nu nooit meer doen trouwens. Vind het erg jammer dat ik 'm niet 'gebruik' en wil dus een barbel bestellen bij CF. Nu vraag ik me af welke maat ik zou moeten nemen, 1.0 of kan 1.2 ook?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_68104170
Als ie geschoten is dan zal ie hoogstwaarschijnlijk 1,0mm zijn, en dan ook ongebruikt? Je zou een 1,2mm barbell kunnen proberen, maar neem er dan wel een taper bij ofzo.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 april 2009 @ 12:49:55 #30
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_68104483
ik houd 'm wel open, door regelmatig een stekertje erin te doen. Maar ik vind het vleugeltje aan de achterkant zo ontzettend lelijk... Vandaar dus het idee om er een kleine barbel in te doen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 17 april 2009 @ 19:58:46 #31
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_68119589
Victory is mine! (almost).
Ik moet nog niet aan mijn oorlel zitten maar het gaatje ziet er vrij netjes uit met de 1,6 chirurgisch staal ringetjes, oorlel is gewoon blank en niet rood/paars en niet dik.
Ik heb het vanmorgen schoongemaakt met unicura en ik heb er net bepanthen opgesmeerd. Dat spul werkt prima. Ik heb dus goede hoop dat ik éindelijk sierraden in mijn oren kan houden
  vrijdag 17 april 2009 @ 20:48:01 #32
235571 EllesD
Eris quod sum
pi_68121329
Stom piercingbekijkmens zeg... Ene zegt dat ik na 3 weken terug moet komen, kom ik na 3 weken en 5 dagen terug, ben ik weer te vroeg voor me MD

Tis ook nooit goed he
Se essiste un Dio, non puó scodarsi di me... anche se
Fra lui e me c'é un cielo nero nero senza fine
  zaterdag 18 april 2009 @ 12:29:35 #33
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_68136986
Beh, m'n oren hebben er geen zin in momenteel. Zijn ontiegelijk aan het prutten En stomme ik kan niet tegen prutjes aan m'n oren, dus haal ik ze er steeds af. Waardoor het nog meer gaat prutten.

Misschien moet ik maar op m'n handen gaan zitten ofzo
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_68155071
tvp
  zondag 19 april 2009 @ 14:40:15 #35
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_68168835
Het mah nou wel eens ophouden met wondvochten
In me Burberry......
  zondag 19 april 2009 @ 14:51:33 #36
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_68169189
Hier gaat het juist uitzonderlijk goed. Tepelpiercings doen het prima, tong sowieso nooit last van en zelfs mijn oren zijn niet aan het prutten, jeuken of kloppen
pi_68182969
Ben het steentje van m'n MD verloren op m'n werk Niet goed genoeg aangedraaid denk ik. Heb gelukkig nog wel een reserve, maar die is niet zo mooi. Morgen gelijk maar weer een nieuwe halen dus.
pi_68314124
Een vraagje:

Ik wil schuin onder mijn lip een piercing zetten alleen heb ik dus een klein probleempje.
Ik mag geen piercings dragen tijdens het werk, moet zelfs me neuspiercing uit doen :S.
Maar na hoe lang mag je zo'n piercing eruit doen? Zou iemand mij daar wat informatie over geven?
pi_68316724
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:50 schreef lisettebooy het volgende:
Een vraagje:

Ik wil schuin onder mijn lip een piercing zetten alleen heb ik dus een klein probleempje.
Ik mag geen piercings dragen tijdens het werk, moet zelfs me neuspiercing uit doen :S.
Maar na hoe lang mag je zo'n piercing eruit doen? Zou iemand mij daar wat informatie over geven?
Dat verschilt per persoon maar ongeveer 1 tot 3 maanden.
Ikzelf haal mn langere staafjes er altijd veel sneller uit [heeeeel slecht, i know]
Nooit problemen mee gehad, als je maar zorgt dat het gaatje openblijft.
Als je geen piercings mag op je werk kun je, om toch het gaatje open te houden, kun je retainers gebruiken
zoals hier;
http://www.alloverpiercings.nl/10199/1/piercing-retainers.html

Ik heb heel veel geluk, en mag gewoon piercings op mn werk
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:24:37 #40
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_68337137
Okee dames. De VCH. Er is een hoop over te vinden maar ik ga toch maar wat vragen stellen.
De vraag: Doet het pijn? is niet mogelijk, dat weet ik. Maar is de pijn te vergelijken met een tepelpiercing?
Verder:
-Ik heb net even gekeken bij mezelf en ik ben nogal strak daar. Kortom, mijn clit zit wel erg dicht in de hood en de hood zelf is ook erg strak, waardoor het me een onmogelijke opgave lijkt om daar een stukkie metaal doorheen te jassen. Iemand hier ervaring mee?
-Omdat mijn clit daar zo dicht op zit denk ik dat het onderste balletje continu op mijn clit zal rusten. Gaat dit niet enorm irriteren? En is het dan niet zo dat als het ding er ooit uitgaat je zo'n enorme eeltlaag op je clit hebt dat je het klaarkomen gedag kan zeggen?
En heb je erg veel extra stimulatie? Is het zo dat je moet leren wennen aan je VCH (dus de eerste tijd toch continu die stimulatie voelt en geil wordt en dat je dat later leert negeren?)
-Kan je het sierraadje zelf verwisselen wanneer dit mag?

Zo, hoop vragen. Ik overweeg er 1 te laten zetten maar iets houdt me nog tegen
pi_68341703
Ik vond mijn tepels piercen erger omdat die door bleven branden, alsof ik er mee op de bbq was gevallen
Mijn clithood was erg los dus daar heb ik geen ervaring mee of het dan kan. Wel heb je zelfs met een los hoedje dat het balletje op je clit rust en bij mij irriteert het niet en ik heb er ook geen eeltlaag op zitten
Ook qua stimulatie vind ik het meevallen, in het begin is het ff wennen maar werd er niet opgewonden van. Nu na bijna een jaar merk ik het alleen als ik er echt bewust mee bezig ben en het stimuleert mij toch wel net iets extra.
Heb het sieraadje ook nooit zelf gewisseld omdat ik het niet nodig vind maar je kan het wel gewoon wisselen

Enneh, gewoon doen! Ga naar een goeie piercer die verstand heeft van de vrouwelijk anatomie, zodat je zeker weet dat je wel geschikt bent voor een VCH. Je kan proberen om er met een wattenstaafje onder te komen, als dat kan lukt het zeker haha
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:26:54 #42
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_68345757
Dank voor je antwoord!
Ik knijp hem nog steeds heel erg hoor. Ik heb vertrouwen in mijn piercer en ik zit er niet mee om met de benen wijd te gaan maar toch....de pijn
Het is ook meer dat je er geen idee van hebt hoe het voelt natuurlijk. Ik vind mezelf ook wel een mietje want tepels piercen én daarna laten stretchen deed ik wel zo.
Ik ga nog eens even denken
pi_68349429
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:26 schreef Maria2.0 het volgende:
Dank voor je antwoord!
Ik knijp hem nog steeds heel erg hoor. Ik heb vertrouwen in mijn piercer en ik zit er niet mee om met de benen wijd te gaan maar toch....de pijn
Het is ook meer dat je er geen idee van hebt hoe het voelt natuurlijk. Ik vind mezelf ook wel een mietje want tepels piercen én daarna laten stretchen deed ik wel zo.
Ik ga nog eens even denken
tepels stretchen.. interesse is gewekt.. pijnlijk? In de zin van de pijn van t zetten of minder pijnlijk als in oor stretchen? Ik heb er ook al een tijdje aan zitten denken om 2 maatjes groter te gaan met me tepels..
*** Nul Dertien ***
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:11:45 #44
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_68349785
AllOverPiercings heeft stretchingkits.. met ACRYL tunnels erbij .
pi_68350363
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:11 schreef Debsterr het volgende:
AllOverPiercings heeft stretchingkits.. met ACRYL tunnels erbij .
wat is dara mis mee?
pi_68354316
Opzich helemaal niks mis mee, dus het hoeft niet beschouwt te worden als een doodzonde ofzo.
Er zijn mensen die allergisch zijn voor acryl, en daarom is iedereen meteen van oeh ieh bah acryl is slecht terwijl dat opzich wel meevalt.
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:10:03 #47
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_68354619
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:03 schreef Empathologica het volgende:
Opzich helemaal niks mis mee, dus het hoeft niet beschouwt te worden als een doodzonde ofzo.
Er zijn mensen die allergisch zijn voor acryl, en daarom is iedereen meteen van oeh ieh bah acryl is slecht terwijl dat opzich wel meevalt.
Acryl is een poreus materiaal, en mag daarom nooit in een verse stretch (lees: wond) gebruikt worden.
pi_68355392
Als je verse stretch een wond is, doe je iets héél erg fout....... En ik vind dat mensen zelf moeten beslissen wat ze dragen, de een stretched met hoorn, de ander met glas en de ander weermet acryl. Als het voor die personen werkt, nou prima.
Al moet ik zeggen toen AOP ongelakte fimo plugjes verkocht ik wel ff raar opkeek omdat daar zeker bekend van is dat dat rare stoffen af kan geven (net als die scoubidoushit), maar acryl.. Tsja ik vind er niks mis mee. Qua poreusheid vind ik het zelf ook erg mee vallen, mijn verse oortjes konden het toen goed hebben terwijl mijn al lang genezen oortjes gelakt hoorn en hout nog steeds niet moet.
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:37:50 #49
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_68355694
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:02 schreef theKiD het volgende:

[..]

tepels stretchen.. interesse is gewekt.. pijnlijk? In de zin van de pijn van t zetten of minder pijnlijk als in oor stretchen? Ik heb er ook al een tijdje aan zitten denken om 2 maatjes groter te gaan met me tepels..
Oren stretchen ben ik nu mee bezig, daar voel ik niks van.
Nee, mijn tepelpiercings heb ik er 5 jaar geleden uitgehaald. Wilde ze weer terug en bij de piercer bleken de gaatjes nog open te zijn. Máár: Dat krimpt terug naar speldenknopjes, veel te klein om weer een sierraad doorheen te dragen. Kortom, er werd niet opnieuw gepierced maar mijn tepels werden in 1 keer van "te klein voor een oorbelpinnetje" naar 1,2 mm opgerekt.
Nouja, ik vond het geen aanrader.

Maar wie weet, als je al ringen in hebt en je wilt groter, kans zit er dik in dat als je dat geleidelijk doet je er ook vrij weinig van voelt. Je gaat dan al langzamer dan ik uiteraard. Ik zou gewoon, als je nu 1,6 hebt proberen of je er 2mm doorheen krijgt. Mijn piercer stretchte zijn tepels ook, en hij zat al behoorlijk groot meen ik. Hij deed het zelf en het ging vrij soepel.
  zaterdag 25 april 2009 @ 06:56:38 #50
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_68359680
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:28 schreef Empathologica het volgende:
Als je verse stretch een wond is, doe je iets héél erg fout....... En ik vind dat mensen zelf moeten beslissen wat ze dragen, de een stretched met hoorn, de ander met glas en de ander weermet acryl. Als het voor die personen werkt, nou prima.
Al moet ik zeggen toen AOP ongelakte fimo plugjes verkocht ik wel ff raar opkeek omdat daar zeker bekend van is dat dat rare stoffen af kan geven (net als die scoubidoushit), maar acryl.. Tsja ik vind er niks mis mee. Qua poreusheid vind ik het zelf ook erg mee vallen, mijn verse oortjes konden het toen goed hebben terwijl mijn al lang genezen oortjes gelakt hoorn en hout nog steeds niet moet.
Het is natuurlijk geen wond wond, maar je moet het zeker wel zodanig behandelen. En dan is staal of glas een betere keuze omdat acryl niet 100% schoon te krijgen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')