Blauw is toch BD?quote:Op donderdag 16 april 2009 10:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Dat is een aangepaste versie van ATB-NG die dat mogelijk maakt.
Het is ook het beproefde testtraject van nieuwe treinstellen, maar deze rijden daar met uitgeschakelde ATB om 154 of 176 km/h te kunnen halen. (Zou ook ATB-code Blauw kunnen zijn trouwens)
Klopt. De mcn kan dit ook zelf doen middels een knop op het ATB-kastje.quote:
Gedeeltelijk. Bij de twee verschillende typen Thalys is een andere oplossing bedacht om 160 te kunnen rijden met ATB. Bij de PBA (het oude model) is simpelweg de snelheidstrap '140' verhoogd naar '160'.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:28 schreef Duvel het volgende:
Op Shl - Ledn - Gvm liggen extra bakens die 160 mogelijk maken (is hier ooit verteld...), dus die vlieger zou dan niet op gaan, toch?
En dat is het ook op een 140 baanvak. De overweg sluit dan namelijk te laat waardoor de kans bestaat dat de trein reeds de overweg passeert terwijl de bomen nog niet gesloten zijn.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:05 schreef ReisT het volgende:
[..]
(sneller dan 140 over een overweg rijden schijnt een zeer groot risico te zijn ofzo)
Dat lijkt me vrij sterk, eigenlijk. Dat de trein sneller bij de overweg is kan ik geloven, dat dit gevaarlijk kan zijn ook, maar als ik het goed heb is de standaard wachttijd 20 of 25 seconden. Op een 140 km/h baanvak zou dit dan moeten zijn ingesteld voor een trein die 140 km/h rijdt, het lijkt me sterk dat die 20 km/h harder die tijd in één keer terugbrengt naar -5 of zo..quote:Op donderdag 16 april 2009 14:02 schreef Eix het volgende:
[..]
En dat is het ook op een 140 baanvak. De overweg sluit dan namelijk te laat waardoor de kans bestaat dat de trein reeds de overweg passeert terwijl de bomen nog niet gesloten zijn.
Dat is ook de trein die ik bedoelde toen we in Breda waren.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het is mat'46 273 die in Tilburg staat. Het is een elektrisch stel en geen dieselstel, zoals de blauwe Engel was/is
Er zijn regels voor de tijd die een overweg dicht moet liggen voor de trein passeert. Daar is over nagedacht en daar zou ik niet aan tornen. Onderschat ook niet de tijd die het duurt voor een overweg daadwerkelijk gesloten is.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij sterk, eigenlijk. Dat de trein sneller bij de overweg is kan ik geloven, dat dit gevaarlijk kan zijn ook, maar als ik het goed heb is de standaard wachttijd 20 of 25 seconden. Op een 140 km/h baanvak zou dit dan moeten zijn ingesteld voor een trein die 140 km/h rijdt, het lijkt me sterk dat die 20 km/h harder die tijd in één keer terugbrengt naar -5 of zo..
Op Ut-Ams liggen geen overwegen, daar zou je makkelijk code Max Materieel kunnen geven met VIRMs ingesteld op max. 160quote:Op donderdag 16 april 2009 18:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zijn regels voor de tijd die een overweg dicht moet liggen voor de trein passeert. Daar is over nagedacht en daar zou ik niet aan tornen. Onderschat ook niet de tijd die het duurt voor een overweg daadwerkelijk gesloten is.
Volgens mij is er bij een aanrijding van 160 km/h de kans groter dat de trein kan ontsporen bij een aanrijding. Je zal wel zeeziek worden in de schommelboot met 160 km/h. Hoe is het trouwens met de levering van de V250quote:Op donderdag 16 april 2009 18:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zijn regels voor de tijd die een overweg dicht moet liggen voor de trein passeert. Daar is over nagedacht en daar zou ik niet aan tornen. Onderschat ook niet de tijd die het duurt voor een overweg daadwerkelijk gesloten is.
1. Nooit gehoord van de TGV Duplex?quote:Op donderdag 16 april 2009 19:17 schreef Brembo het volgende:
[..]
Volgens mij is er bij een aanrijding van 160 km/h de kans groter dat de trein kan ontsporen bij een aanrijding. Je zal wel zeeziek worden in de schommelboot met 160 km/h. Hoe is het trouwens met de levering van de V250.
Moet je bij de Tukkers zijn. In Twente wordt Mat'64 vervangen door SGM, maar enkele vaste reizigers koesteren liever de DD-AR.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:37 schreef knars het volgende:
Wat een wildgroei aan DD-AR in deze topicreeks
Mja, die kan veel minder makkelijk ontsporen door de jacobsdraaistellen. Alleen de kopbakken hebben nog gewone draaistellen.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
1. Nooit gehoord van de TGV Duplex?
Ok, my bad. Ik ben niet zo op de hoogte van die oudere treinen. Hij's wel mooier dan de Mat '64-ersquote:Op donderdag 16 april 2009 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het is mat'46 273 die in Tilburg staat. Het is een elektrisch stel en geen dieselstel, zoals de blauwe Engel was/is
Maar die jacobsdraaistellen lijken me nu enigszins gedateerd.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, die kan veel minder makkelijk ontsporen door de jacobsdraaistellen. Alleen de kopbakken hebben nog gewone draaistellen.
Jaquote:Op donderdag 16 april 2009 20:23 schreef James1988 het volgende:
De SLeTjes hebben toch ook Jacobsdraaistellen?
Talgo-treinen zijn ook op die manier gebouwd volgens mij... als ik http://nl.wikipedia.org/wiki/Talgo goed begrijp.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja
Of je moet het zoals de GTW van Stadler doen. Die hebben de bakken maar 1 draaistel en de rest van een bak hangt deels op het draaistel van de volgende bak.
Dat begrijp ik, daarom zeg ik ook als eerste dat ik direct geloof dat dit gevaarlijk is. Ik geloof er alleen niet in dat door die 20 km/h per uur extra de trein ineens sneller bij de overweg is dan de bomen kunnen sluiten. Als dat zo is heb je bij 140 ook al een probleem op die overweg. Dat voor 160 de overwegen aangepast zullen moeten worden ben ik het verder helemaal mee eens.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |