abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 april 2009 @ 19:28:35 #126
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68048839
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooier dan DDAR / DDM
Ik heb toch liever een DD-AR.
  Redactie Sport woensdag 15 april 2009 @ 19:33:43 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68049031
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:27 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Had het niet zo heel lang geleden in Hengelo nog, volgens mij was het een STS-passage. Op zijn laatst remde hij erg hard, nadat hij stil stond reed hij een stukje achteruit. Kan dat eigenlijk wel i.v.m. de beveiliging?
zolang de trein in hetzelfde blok blijft staan ziet de treindienstleider het niet anders dan een stilstaande trein, maar hij eerste een blok bezet maar door achteruitrijden er weer uit rijdt klopt er ergens iets niet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 15 april 2009 @ 19:34:44 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68049073
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:27 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Had het niet zo heel lang geleden in Hengelo nog, volgens mij was het een STS-passage. Op zijn laatst remde hij erg hard, nadat hij stil stond reed hij een stukje achteruit. Kan dat eigenlijk wel i.v.m. de beveiliging?
Naja, wat PSM al zei geloof ik, zolang je binnen je blok blijft is er weinig aan de hand lijkt me. Maar als je met de helft van je trein in het volgende blok staat en je gaat dan achteruit kachelen tot in je vorige blok, dan krijg je wel met de mattenklopper op de billetjes denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 april 2009 @ 19:35:41 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68049118
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
dan krijg je wel met de mattenklopper op de billetjes denk ik
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb toch liever een DD-AR.
Dan ook trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 april 2009 @ 19:36:16 #130
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68049147
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:20 schreef Peterselieman het volgende:
SGMm kan 125 km/h.
In de cabine zit deze sticker geplakt.
  woensdag 15 april 2009 @ 19:37:59 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68049209
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De rest van het materieel bereikt minstens 140 (de IRM zelfs 200).
Mag ik weten hoe je daaraan komt? IRM is toegelaten voor 160 km/h (getest tot 180 denk ik), maar 200?

Trouwens, is VIRM uitgerust met ATB-NG of alleen ATB-EG?
  woensdag 15 april 2009 @ 19:38:13 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68049216
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:36 schreef ReisT het volgende:

[..]

In de cabine zit deze sticker geplakt.
[ afbeelding ]
Dat betekent "Getest en okee bevonden op 132 km/h"

Dus planken maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 april 2009 @ 19:39:41 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68049270
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:37 schreef James1988 het volgende:
Mag ik weten hoe je daaraan komt? IRM is toegelaten voor 160 km/h (getest tot 180 denk ik)
176 dan Vmax + 10 %

Net als de Protos trouwens. ICL en ICB kan, mag en rijdt wel 200, net als de rijtuigen van de Pimpel. Alleen niet in NL
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68049460
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:20 schreef Peterselieman het volgende:
SGMm kan 125 km/h.

Ik lees net dat hij spoor tussen Leeuwarden en Groningen in ieder geval voor een deel verder verdubbeld gaat worden. Vanaf 2013 zal er dubbelspoor aangelegd gaan worden tussen station Leeuwarden en Camminghaburen.
trek dan meteen door... t grootste deel is toch al dubbelsporig :|
pi_68050067
Waslijn erboven. Intercity´s erbij.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 april 2009 @ 20:07:43 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68050228
Idd. Ook handig voor de NS. Kunnen ze materieel makkelijker in Onnen krijgen en bij verstoringen lopen de Groningers of Leeuwarders niet zo veel vertraging meer op als ze richting westen willen gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 april 2009 @ 20:17:31 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68050558
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

176 dan Vmax + 10 %

Net als de Protos trouwens. ICL en ICB kan, mag en rijdt wel 200, net als de rijtuigen van de Pimpel. Alleen niet in NL
Het wordt tijd om ATB ten grave te dragen en overal ERTMS (of ATB-NG, als het moet) in te voeren, en dan meteen de baanvakken wat te upgraden. En we moeten af van die stomme regel dat alles boven 160 km/h kruisingsvrij moet zijn, daar kijken ze in Duitsland ook niet naar. Verhoog die regel naar 240 ofzo.

Of je nou vol aangereden wordt door een trein die 140 km/h rijdt of 180 km/h, dood ben je toch wel.
  woensdag 15 april 2009 @ 20:19:41 #138
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68050651
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mag ik weten hoe je daaraan komt? IRM is toegelaten voor 160 km/h (getest tot 180 denk ik), maar 200?
200 km/h onder 15 kV wisselspanning.
  woensdag 15 april 2009 @ 20:23:28 #139
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_68050796
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het wordt tijd om ATB ten grave te dragen en overal ERTMS (of ATB-NG, als het moet) in te voeren, en dan meteen de baanvakken wat te upgraden. En we moeten af van die stomme regel dat alles boven 160 km/h kruisingsvrij moet zijn, daar kijken ze in Duitsland ook niet naar. Verhoog die regel naar 240 ofzo.

Of je nou vol aangereden wordt door een trein die 140 km/h rijdt of 180 km/h, dood ben je toch wel.
Ik denk eerder dat het ermee te maken heeft dat als een trein bij hoge snelheid op een auto of vrachtwagen botst, deze waarschijnlijk zal ontsporen en eventueel dan omver zal vallen of wat dan ook. En dat willen ze niet hebben, zo'n V-IRM schommelt immers bij 140 al bijna de rails uit.
  woensdag 15 april 2009 @ 20:24:33 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68050841
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Trouwens, is VIRM uitgerust met ATB-NG of alleen ATB-EG?
Alleen EG. Evt. inmiddels aangevuld met Vv.

Over die snelheid: het lijkt mij ook handig om de gevolgschade mee te nemen. Dus bij 160km/h of hoger loop je een grotere kans op ontsporing van het materieel. Dan heb je niet twee doden in een auto, maar weet ik veel hoeveel doden in een ontspoorde trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 april 2009 @ 20:25:23 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68050881
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

200 km/h onder 15 kV wisselspanning.
Correctie: 0 km/h onder 15kV.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 april 2009 @ 20:27:05 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68050961
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het wordt tijd om ATB ten grave te dragen en overal ERTMS (of ATB-NG, als het moet) in te voeren, en dan meteen de baanvakken wat te upgraden. En we moeten af van die stomme regel dat alles boven 160 km/h kruisingsvrij moet zijn, daar kijken ze in Duitsland ook niet naar. Verhoog die regel naar 240 ofzo.

Of je nou vol aangereden wordt door een trein die 140 km/h rijdt of 180 km/h, dood ben je toch wel.
ATB is niet het grootste probleem. Het is dat er op de bovenleiding nu nog 1800 Volt staat en dat die spanning iets te weinig is. Bij 25 kV is het wel mogelijk om treinen veel sneller te laten rijden. In het huidige systeem is 160 km/h echt wel het absolute maximum dat toegestaan zou kunnen worden. Anders zou de stroom die de treinen uit de bovenleiding trekken te groot worden. Met een hogere spanning hoef je minder stroom te trekken om tot een vergelijkbare snelheid te komen voor een trein. Immers vermogen = Volt (spanning) x Ampère (stroom)

Moet je wel al het materieel hiervoor ombouwen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 april 2009 @ 20:29:30 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68051064
Merci voor de toelichting, makes perfect sense.

Gelukkig zijn de modernere treinstellen voorbereid op 25 kV, en kunnen we in de toekomst zonder enig probleem in één grote klap de spanning omzetten van 1500 V naar 25 kV, want NS let altijd heel erg op de lange termijn. </sarcasme>
pi_68051129
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:29 schreef James1988 het volgende:
Merci voor de toelichting, makes perfect sense.

Gelukkig zijn de modernere treinstellen voorbereid op 25 kV, en kunnen we in de toekomst zonder enig probleem in één grote klap de spanning omzetten van 1500 V naar 25 kV, want NS let altijd heel erg op de lange termijn. </sarcasme>
dan moeten ze in veel treinstellen nog steeds een omvormer bouwen !

dus dat gaat nog wel een 100 jaren plan worden:P
  Redactie Sport woensdag 15 april 2009 @ 20:34:43 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68051292
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:29 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig zijn de modernere treinstellen voorbereid op 25 kV
VIRM is er wel op voorbereid, hoewel ik laatst volgens mij las dat bij de nieuwe VIRM-4's het niet meer kan.
Wat SLT betreft zou ik het ook niet weten, maar dat lijkt me nou ook geen materieel waar je even ergens een 25kV-trafo kwijt kunt..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68051414
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

VIRM is er wel op voorbereid, hoewel ik laatst volgens mij las dat bij de nieuwe VIRM-4's het niet meer kan.
Wat SLT betreft zou ik het ook niet weten, maar dat lijkt me nou ook geen materieel waar je even ergens een 25kV-trafo kwijt kunt..
hmm.. 3phase 25kv motoren er dan maar onder? met een frequentie regelaart er bij?
  woensdag 15 april 2009 @ 20:41:31 #147
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68051557
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Correctie: 0 km/h onder 15kV.
Foutje van me, maar je wist dat het 25 kV moest zijn.
  woensdag 15 april 2009 @ 20:45:35 #148
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_68051709
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het wordt tijd om ATB ten grave te dragen en overal ERTMS (of ATB-NG, als het moet) in te voeren, en dan meteen de baanvakken wat te upgraden. En we moeten af van die stomme regel dat alles boven 160 km/h kruisingsvrij moet zijn, daar kijken ze in Duitsland ook niet naar. Verhoog die regel naar 240 ofzo.

Of je nou vol aangereden wordt door een trein die 140 km/h rijdt of 180 km/h, dood ben je toch wel.
Eerst dat ERTMS maar eens laten werken.


Als iemand de tekenaar van deze cartoon weet dan laat het me even weten
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_68051762
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:29 schreef James1988 het volgende:
Merci voor de toelichting, makes perfect sense.

Gelukkig zijn de modernere treinstellen voorbereid op 25 kV, en kunnen we in de toekomst zonder enig probleem in één grote klap de spanning omzetten van 1500 V naar 25 kV, want NS let altijd heel erg op de lange termijn. </sarcasme>
Ook worden de nieuwe / verbouwde baanvakken uitgerust met B4 bovenleiding. Duidelijk te herkennen aan extra kabel over de portalen heen

http://energievoorziening(...)euw/bovenleiding.htm
  woensdag 15 april 2009 @ 20:49:39 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68051867
quote:
De nieuwe spoorlijn tussen Heerenveen en Groningen gaat 123 miljoen euro meer kosten dan de provincies Groningen en Friesland eerder hadden berekend.

Dat zei een woordvoerder van vervoersgedeputeerde Piet Adema van de provincie Friesland woensdag.

In de onderhandelingen met het Rijk over de spoorlijn gingen beide provincies er vanuit dat de kosten op 577 miljoen euro zouden uitkomen.

Volgens Adema valt het project 123 miljoen euro hoger uit door de aansluiting van het nieuwe traject op het bestaande spoor in Groningen. ''We worden nu specifieker en merken dat het meer kost'', aldus de woordvoerder.
nu.nl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')