abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 april 2009 @ 20:00:03 #76
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_68180637
Mja, daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Niet alleen wat betreft Nederlandse treinen maar ook buitenlandse. Wij gaan later dit jaar op vakantie naar Zwitserland en wilden eigenlijk met de trein die kant op. Maar het is gewoon duurder dan vliegen... Dus we gaan 't toch maar vliegen.
(Un)masking for the greater good.
pi_68182002
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:00 schreef Natalie het volgende:
Mja, daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Niet alleen wat betreft Nederlandse treinen maar ook buitenlandse. Wij gaan later dit jaar op vakantie naar Zwitserland en wilden eigenlijk met de trein die kant op. Maar het is gewoon duurder dan vliegen... Dus we gaan 't toch maar vliegen.
Je bent al in Zwitserland voor 29 eu pp en het kan nog goedkoper.
  zondag 19 april 2009 @ 20:34:19 #78
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_68182107
quote:
Op zondag 19 april 2009 @ 20:32 schreef MCH het volgende:

Je bent al in Zwitserland voor 29 eu pp en het kan nog goedkoper.
Wij wilden graag met de nachttrein en dan niet in z'n 6-persoonsslaapcoupe, maar gewoon met z'n tweetjes. En dan gaan die prijzen snel de lucht in. En reizen in Zwitserland zelf staat nu ook niet echt bekend als goedkoop, aangezien we daar ook nog aansluitende treinen moeten nemen.
Al met als was EasyJet de goedkoopste.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 19 april 2009 @ 20:35:53 #79
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_68182181
Weet je wat dat kost, zo'n trein? Dat zijn een heleboel auto's. En wat dacht van zo'n spoorlijn en allerlei andere trein gerelateerde zooi.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_68182247
Het is idd vrij duur. Twee jaar geleden wilden we naar Praag. Treinreis was 150 euro, een boel gedoe en 8 uur ofzo onderweg. Vliegticket was 99 euro, een uurtje later stonden we in Praag.

In Nederland is het ook wel zo. Als ik met 5 mensen naar Amsterdam wil gaan, ben je in totaal 150 euro ofzo kwijt aan treinkaartjes. Voor dat geld kan je ook met een auto erheen rijden en de hele dag in het centrum parkeren. Als je alleen bent is de trein dan weer goedkoper, maar de keuze voor auto is wel snel gemaakt zo.
pi_68450672
Treinkaartjes worden mogelijk fors duurder
Uitgegeven: 28 april 2009 08:47
Laatst gewijzigd: 28 april 2009 08:56

AMSTERDAM - Treinkaartjes worden volgend jaar mogelijk een stuk duurder omdat spoorbeheerder ProRail de tarieven om over het spoor te rijden met 17 procent wil verhogen. Dat hebben de Nederlandse Spoorwegen maandag bekendgemaakt.

Als de stijging van de kosten met zo'n 30 miljoen euro doorgaat, zullen de prijzen van treinkaartjes in 2010 met 2,5 procent extra omhoog moeten.

Volgens de NS is de prijsverhoging van ProRail ''onrechtmatig en onvoldoende onderbouwd.''

De vervoerder heeft bij de Vervoerkamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) een klacht ingediend over de extra verhoging.

Variabele kosten

''ProRail wil allerlei kosten, die voorheen niet in rekening werden gebracht, vanaf 2010 door NS laten betalen'', aldus de NS.

Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen.

Infrastructuur

Volgens NS gaat het echter om vaste kosten die nodig zijn om de infrastructuur in een goed berijdbare staat te houden.

''Twee jaar geleden hebben ze dit ook geprobeerd, maar de NMa heeft ze toen in het ongelijk gesteld. Wij denken dat we nu ook een hele sterke zaak hebben'', aldus een woordvoerder van NS.

© ANP

Is de conclusie niet gewoon dat de opsplitsing van de NS en ProRail ons weinig goeds heeft gebracht? (Ook organisatorisch gezien, denk aan alle stroomstoringen en computerproblemen bij ProRail)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:10:18 #82
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_68456923
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:00 schreef JohnDDD het volgende:
Treinkaartjes worden mogelijk fors duurder
Uitgegeven: 28 april 2009 08:47
Laatst gewijzigd: 28 april 2009 08:56

AMSTERDAM - Treinkaartjes worden volgend jaar mogelijk een stuk duurder omdat spoorbeheerder ProRail de tarieven om over het spoor te rijden met 17 procent wil verhogen. Dat hebben de Nederlandse Spoorwegen maandag bekendgemaakt.

Als de stijging van de kosten met zo'n 30 miljoen euro doorgaat, zullen de prijzen van treinkaartjes in 2010 met 2,5 procent extra omhoog moeten.

Volgens de NS is de prijsverhoging van ProRail ''onrechtmatig en onvoldoende onderbouwd.''

De vervoerder heeft bij de Vervoerkamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) een klacht ingediend over de extra verhoging.

Variabele kosten

''ProRail wil allerlei kosten, die voorheen niet in rekening werden gebracht, vanaf 2010 door NS laten betalen'', aldus de NS.

Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen.

Infrastructuur

Volgens NS gaat het echter om vaste kosten die nodig zijn om de infrastructuur in een goed berijdbare staat te houden.

''Twee jaar geleden hebben ze dit ook geprobeerd, maar de NMa heeft ze toen in het ongelijk gesteld. Wij denken dat we nu ook een hele sterke zaak hebben'', aldus een woordvoerder van NS.

© ANP

Is de conclusie niet gewoon dat de opsplitsing van de NS en ProRail ons weinig goeds heeft gebracht? (Ook organisatorisch gezien, denk aan alle stroomstoringen en computerproblemen bij ProRail)
Ik kan je een ding vertellen: De negatieve uitwassen van de privatiseringspolitiek in de laatste jaren is volledig op de rug van de benedenmodalers geladen. (en juist die kunnen de kosten van het openbaarvervoer niet egaliseren, terwijl juist zij het zijn die soms noodgedwongen hiervan gebruik moeten maken)
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_68457027
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:10 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Ik kan je een ding vertellen: De negatieve uitwassen van de privatiseringspolitiek in de laatste jaren is volledig op de rug van de benedenmodalers geladen. (en juist die kunnen de kosten van het openbaarvervoer niet egaliseren, terwijl juist zij het zijn die soms noodgedwongen hiervan gebruik moeten maken)
Welke privatisering
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:43:44 #84
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_68458199
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Welke privatisering
in het openbaar vervoer
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_68458279
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:43 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

in het openbaar vervoer
NS is anders volledig in handen van de overheid.
pi_68458899
ProRail kan ook vragen wat ze willen. NS heeft geen keus.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_68459050
Ja dat zal helpen om mensen van de auto in de trein te krijgen, het alsmaar duurder maken. Het beleid is sowieso krom, als men wil dat mensen met de trein ipv de auto gaan, maken ze het autorijden maar duurder. Niemand komt op het idee dat het beter werkt als je het treinreizen juist goedkoper maakt.
pi_68472538
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:01 schreef Loohcs het volgende:
ProRail kan ook vragen wat ze willen. NS heeft geen keus.
Niet helemaal, Prorail is 100% eigendom van de Nederlandse Staat, en de NS is een N.V. waarvan de (enige) aandelen in handen zijn van het MinFin.
pi_68511373
helemaal mee eens!
in spanje gingen we voor minder dan een tien euro naar barcelona, en dat was ongeveer even ver als vanaf hier naar amsterdam(misschien net 10 km verder), en hier betaal je voor een retourtje amsterdam meer dan 35 euro
en de kwaliteit van de treinen/hygiene enzo waren helemaal niet slechter
  vrijdag 1 mei 2009 @ 15:28:41 #90
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68559874
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:21 schreef Peter het volgende:
Je treinkaartje kost nog maar 1/3e van de werkelijke kosten. De NS verdient veel aan de winkels op het station. Voor het kaartje legt de overheid nog 2/3e bij

En 2400km voor 14 euro is nuts.
hahaha. try harder
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 1 mei 2009 @ 15:35:21 #91
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68560086
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:04 schreef Sapstengel het volgende:
Ja dat zal helpen om mensen van de auto in de trein te krijgen, het alsmaar duurder maken. Het beleid is sowieso krom, als men wil dat mensen met de trein ipv de auto gaan, maken ze het autorijden maar duurder. Niemand komt op het idee dat het beter werkt als je het treinreizen juist goedkoper maakt.
En dat is het em ook juist. De overheid denkt niet in termen van voordeel voor de burger. Maar aan hoe zij meer uit je zakken kunnen rollen. Daarbij spannen private bedrijven frappant genoeg samen met de overheid.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')