quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:07 schreef Da_Wei het volgende:
Zelfs met de consumenten prijzen is de auto vele malen goedkoper!
Een idioot voorbeeld:
Ik heb gratis OV met de studenten OV-jaarkaart. Mijn partner kan meereizen met 40% korting. We zouden samen dus voor 30% van de normale prijs kunnen reizen met de trein. Eindhoven -> Amsterdam centraal retour bijv. voor ¤18,50 samen in plaats van ¤61,60. (excl. verder OV vervoer natuurlijk.)
Met de auto op en neer (252km) kost mij dit echter slechts ¤13,20 wat betreft benzine.
Stel dat wij beiden het totale, reguliere, bedrag van ¤61,60 moesten betalen. In dat geval kon ik met mijn auto wel 1176km rijden voor hetzelfde bedrag! Of anders gezegd, met mijn auto kan ik voor hetzelfde bedrag 4,66x op en neer rijden.
Als je dan ook nog eens vele malen langer onderweg bent en ook het gemak van de eigen auto meetelt, zijn er maar weinig gevallen wanneer de trein een aantrekkelijk alternatief is. Inderdaad maar afschaffen dus, als er echt zoveel moet worden bijbetaald door de regering.
Waar heb je dat vandaan?quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:21 schreef Peter het volgende:
Je treinkaartje kost nog maar 1/3e van de werkelijke kosten. De NS verdient veel aan de winkels op het station. Voor het kaartje legt de overheid nog 2/3e bij
Auto heb ik toch al... Maar anders was het nog steeds veel goedkoper dan een regulier tarief.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:33 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
13,20 + verzekering, onderhoud, belasting, afschrijving, parkeergeld.
Reken maar eens uit wat je daadwerkelijk kwijt ben per kilometer.
Kosten conducteurs 1000 miljoen euro?quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:43 schreef JohnDDD het volgende:
Er is wel eens een pleidooi gehouden voor gratis openbaar vervoer, dat zou zo slecht nog niet zijn toch?
Als je ziet dat de bedrijfslasten van de NS jaarlijks 3,9 miljard bedragen, daar kan vast een miljard af als er geen kaartjes meer hoeven te worden gecontroleerd, dat betekent dat de overheid jaarlijks 3 miljard in de trein zou moeten pompen. Wellicht kan het bedrijfsleven dmv advertenties e.d. ook meedoen en dan kost het haast niets.
Heb je een maximum aantal banen dat je verloren wilt zien gaan?quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:43 schreef JohnDDD het volgende:
Er is wel eens een pleidooi gehouden voor gratis openbaar vervoer, dat zou zo slecht nog niet zijn toch?
Als je ziet dat de bedrijfslasten van de NS jaarlijks 3,9 miljard bedragen, daar kan vast een miljard af als er geen kaartjes meer hoeven te worden gecontroleerd, dat betekent dat de overheid jaarlijks 3 miljard in de trein zou moeten pompen. Wellicht kan het bedrijfsleven dmv advertenties e.d. ook meedoen en dan kost het haast niets.
Yep. Deze prijzen zijn echt niet kostendekkend. Treinreizen is net zo duur als autorijden. Maar dat zal iedereen de komende jaren wel zien, met het opraken van de goedkope olie, dan wordt vliegen weer mooi onbetaalbaar. Zoals het hoort.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:24 schreef Homdeck het volgende:
Komt het niet bij je op dat de vliegtickets absurd goedkoop zijn ipv de treinkaartjes duur?
Waarom? Wat heb je tegen vliegen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:55 schreef Q. het volgende:
[..]
Yep. Deze prijzen zijn echt niet kostendekkend. Treinreizen is net zo duur als autorijden. Maar dat zal iedereen de komende jaren wel zien, met het opraken van de goedkope olie, dan wordt vliegen weer mooi onbetaalbaar. Zoals het hoort..
Ik heb geen auto. Als ik een auto moet aanschaffen met afschrijfkosten, onderhoud, belastingen, verzekeringen en reparaties, is het verschil dan nog steeds zo groot? Denk daar maar eens over na.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:07 schreef Da_Wei het volgende:
Zelfs met de consumenten prijzen is de auto vele malen goedkoper!
Een idioot voorbeeld:
Ik heb gratis OV met de studenten OV-jaarkaart. Mijn partner kan meereizen met 40% korting. We zouden samen dus voor 30% van de normale prijs kunnen reizen met de trein. Eindhoven -> Amsterdam centraal retour bijv. voor ¤18,50 samen in plaats van ¤61,60. (excl. verder OV vervoer natuurlijk.)
Met de auto op en neer (252km) kost mij dit echter slechts ¤13,20 wat betreft benzine.
Stel dat wij beiden het totale, reguliere, bedrag van ¤61,60 moesten betalen. In dat geval kon ik met mijn auto wel 1176km rijden voor hetzelfde bedrag! Of anders gezegd, met mijn auto kan ik voor hetzelfde bedrag 4,66x op en neer rijden.
Als je dan ook nog eens vele malen langer onderweg bent en ook het gemak van de eigen auto meetelt, zijn er maar weinig gevallen wanneer de trein een aantrekkelijk alternatief is. Inderdaad maar afschaffen dus, als er echt zoveel moet worden bijbetaald door de regering.
Ik heb iets tegen verspilling. En in onze huidige maatschappij wordt achterlijk veel verspild. Het is alleen maar goed als daar een einde aan komt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom? Wat heb je tegen vliegen?
En vliegen is verspilling?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb iets tegen verspilling. En in onze huidige maatschappij wordt achterlijk veel verspild. Het is alleen maar goed als daar een einde aan komt.
Ja. Van kerosine. Gemaakt van olie, een uniek, veelzijdig, prachtig product van moeder aarde wat we massaal aan het verstoken zijn. Het zal je niet verbazen dat ik autorijden ook verspilling vind.quote:
Enig idee van brandstof per persoon per Km?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja. Van kerosine. Gemaakt van olie, een uniek, veelzijdig, prachtig product van moeder aarde wat we massaal aan het verstoken zijn. Het zal je niet verbazen dat ik autorijden ook verspilling vind.
Ga lopen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:01 schreef popolon het volgende:
Met de trein rijden is ook verspilling. Geldverspilling.
20 euro voor een enkele reis Schiphol - Zwolle.![]()
Volgens mij niet hoor.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enig idee van brandstof per persoon per Km?
De Airbus 380 verbruikt 3 liter per persoon per KM, dat is duidelijk minder dan het verbruik van trein of auto.
Tijdverspilling.quote:
Tussen de 5,4 en 6,1 Liter per passagier per 100 Km.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor.
Maar ik heb inderdaad wel eens gelezen dat een stampvol modern vliegtuig minder verbruikt dan de auto. Maar de trein is nog altijd zuiniger, zeker als die op biodiesel (Prignitzer Eisenbahn) of op groene stroom (GVB) rijdt.
Nee, ik niet. Ik denk dat ryanair ook vindt dat uitkeringstrekkers naar inkomen hoeven te betalen. Fuck winst.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Er gelooft hopelijk niemand dat de paar euro tickets van RyanAir die TS heeft gekocht maar in verste verte kostendekkend zijn?
Ik ben 1 keer met RyanAir gevlogen, alle betekenissen van het woord goedkoop kwamen naar boven. Zaten een paar zwervers in die stonken en bezopen waren. Nee, nooit meer Ryanair, dan maar wat meer betalen en met Airberlin ofzo.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:14 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Nee, ik niet. Ik denk dat ryanair ook vindt dat uitkeringstrekkers naar inkomen hoeven te betalen. Fuck winst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |