Ja, in al die ploegen zitten met gemak meer dan twee renners die het totaal niet met je eens zijn.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:21 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Nee. Weerspreekt dat mijn stelling?
Ik tel 10x een Belgische winnaar (met Boonen en Musseeuw kom je daar makkelijk aan)quote:2009 - België Tom Boonen
2008 - België Tom Boonen
2007 - Australië Stuart O'Grady
2006 - Zwitserland Fabian Cancellara
2005 - België Tom Boonen
2004 - Zweden Magnus Bäckstedt
2003 - België Peter Van Petegem
2002 - België Johan Museeuw
2001 - Nederland Servais Knaven
2000 - België Johan Museeuw
1999 - Italië Andrea Tafi
1998 - Italië Franco Ballerini
1997 - Frankrijk Frédéric Guesdon
1996 - België Johan Museeuw
1995 - Italië Franco Ballerini
1994 - Moldavië Andrei Tchmil (*)
1993 - Frankrijk Gilbert Duclos-Lassalle
1992 - Frankrijk Gilbert Duclos-Lassalle
1991 - Frankrijk Marc Madiot
1990 - België Eddy Planckaert
1989 - België Jean-Marie Wampers
1988 - België Dirk Demol
1987 - België Eric Vanderaerden
1986 - Ierland Sean Kelly
1985 - Frankrijk Marc Madiot
1984 - Ierland Sean Kelly
1983 - Nederland Hennie Kuiper
1982 - Nederland Jan Raas
1981 - Frankrijk Bernard Hinault
1980 - Italië Francesco Moser
1979 - Italië Francesco Moser
12 Italianenquote:1979 - België Roger De Vlaeminck
1980 - Italië Pierino Gavazzi
1981 - België Fons De Wolf
1982 - Frankrijk Marc Gomez
1983 - Italië Giuseppe Saronni
1984 - Italië Francesco Moser
1985 - Nederland Hennie Kuiper
1986 - Ierland Sean Kelly
1987 - Zwitserland Erich Mächler
1988 - Frankrijk Laurent Fignon
1989 - Frankrijk Laurent Fignon
1990 - Italië Gianni Bugno
1991 - Italië Claudio Chiappucci
1992 - Ierland Sean Kelly
1993 - Italië Maurizio Fondriest
1994 - Italië Giorgio Furlan
1995 - Frankrijk Laurent Jalabert
1996 - Italië Gabriele Colombo
1997 - Duitsland Erik Zabel
1998 - Duitsland Erik Zabel
1999 - België Andrei Tchmil
2000 - Duitsland Erik Zabel
2001 - Duitsland Erik Zabel
2002 - Italië Mario Cipollini
2003 - Italië Paolo Bettini
2004 - Spanje Óscar Freire
2005 - Italië Alessandro Petacchi
2006 - Italië Filippo Pozzato
2007 - Spanje Óscar Freire
2008 - Zwitserland Fabian Cancellara
2009 - Verenigd Koninkrijk Mark Cavendish
Alles. Wij, Nederlandse fietsliefhebbers, zijn stiekem stik jaloers op onze Belgische buren en dan krijg je dit soort verhalen. Wuyts die, Boonen dat en dan verzint de mijnheer een geheel nieuw item; het schrappen van de Vlaamse koersen.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:22 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Wat heeft dit er nu weer mee te maken?
Allejezusquote:Op donderdag 16 april 2009 19:42 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
Alles. Wij, Nederlandse fietsliefhebbers, zijn stiekem stik jaloers op onze Belgische buren en dan krijg je dit soort verhalen. Wuyts die, Boonen dat en dan verzint de mijnheer een geheel nieuw item; het schrappen van de Vlaamse koersen.
Wij Nederlanders moeten er maar vrede mee hebben dat we minder traditie hebben in deze sport. Helaas lukt dat het Nederlandse volk niet altijd, simpel\weg omdat we Hollands volk zijn
quote:
quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:13 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Ga jij eens snel tegenargumenten geven.
Even attentie aan onze vrienden uit het zuiden. In het Nederlands is daar een woord voor. Het woord 'veel'. Probeer dat woord nu eens te leren. Veel. Veel.quote:Milaan-San Remo is zelfs een pak vaker door iemand uit hetzelfde land gewonnen.
Nog los van dat Parijs - Roubaix geen meter op Vlaamse grond wordt gereden, en dat Holland een stom pars pro toto is, heb ik steeds argumenten gegeven die compleet los staan van de door jouw beschreven sentimenten. Ik weet ook niet waar je je inzichten vandaan haalt. Ik heb meer favoriete Vlaamse dan Nederlandse renners, denk ik.quote:
Correct Nederlands is meer dan het randstedelijk dialect napapegaaien.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:36 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Even attentie aan onze vrienden uit het zuiden. In het Nederlands is daar een woord voor. Het woord 'veel'. Probeer dat woord nu eens te leren. Veel. Veel.
quote:Op donderdag 16 april 2009 23:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Correct Nederlands is meer dan het randstedelijk dialect napapegaaien.
Nu beweer ik naar waarheid helemaal geen sentimenten te hebben tegen Vlamingen, maar als ze ergens in geloven, is het toch de superioriteit van hun taal. Deels terecht (het ze-winnen-altijd-bij-10-voor-taal-cliché), maar het is wel curieus dat ze de nagels uit hun kootjes trekken als een Nederlander het woord 'hun' verkeerd gebruikt, terwijl ze zelf steeds roepen 'hem is dit' en 'hem is dat'.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Vlaams is een van de varianten van het Nederlands. Het Randstedelijk dialect staat niet boven alle andere varianten. Dat is iets wat in de Randstad vaker vergeten wordt. En ja, ik heb ook in der Randstad gewoond, net zoals in Vlaanderen en op nog wat meer plekken.
Geen dialect staat boven een ander dialect. Dat ben ik met je eens. Maar met mijn dialect lukt het wel om alle 26 letters van het alfabet hoorbaar uit te spreken. In het Vlaamse dialect ontbreekt de letter 'h'. Eerst hoorde ik de Vlamingen klagen over Ollanders en toen wij weer niet begrepen dat jullie daar Nederlanders mee bedoelden zijn jullie dat 'dikke nekken' gaan noemen. Ach, misschien hebben jullie ook wel gelijk. Wij Nederlanders staan niet altijd bekend om onze beschaving/tact.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Vlaams is een van de varianten van het Nederlands. Het Randstedelijk dialect staat niet boven alle andere varianten. Dat is iets wat in de Randstad vaker vergeten wordt. En ja, ik heb ook in der Randstad gewoond, net zoals in Vlaanderen en op nog wat meer plekken.
Daarom dat de 3 jaar oude Eroica ook al zo enorm populair is? Dat de Giro een hoogtepunt kent als ze over de Finestre trekken?quote:Op donderdag 16 april 2009 21:52 schreef Trainspotter het volgende:
Topicstarter heeft absoluut een punt. Wielrennen doe je over op een behoorlijke manier verharde wegen, niet over Romeinse karrensporen die de Noord-Fransen en Vlamingen weigeren te asfalteren. Voor koersen in de bagger is de cyclocrosser gemaakt, voor al het andere wat enigszins op een pad lijkt is de mountainbike uitgevonden.
Maar goed, het levert wel een supermooie wedstrijd op. En professioneel wielrennen is naast topsport net zo goed volksvermaak.
Maar jij bent dan ook een Belg...quote:Op donderdag 16 april 2009 23:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daarom dat de 3 jaar oude Eroica ook al zo enorm populair is? Dat de Giro een hoogtepunt kent als ze over de Finestre trekken?
'Een pak' klinkt als muziek in de oren bij mij trouwens
Eh, ik zou het graag gewild hebben, maar helaas.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:44 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een Belg...
Tsja, Wim, het wielrennen is nu eenmaal het domein van de Belgen. Wij hebben een paar grote renners gehad, maar nooit een Merckx of een Boonen.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
Eh, ik zou het graag gewild hebben, maar helaas.
Een Merckx heeft Nederland inderdaad nooit gehad, maar dat geldt voor elk land behalve België. Maar ik zou niet willen zeggen dat een Raas of een Kuiper onder doet voor Boonen (tot nu toe tenminste). Laat staan Zoetemelk, maar dan als ronderenner. Noem dan een De Vlaeminck of Rik van Looy.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:52 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Tsja, Wim, het wielrennen is nu eenmaal het domein van de Belgen. Wij hebben een paar grote renners gehad, maar nooit een Merckx of een Boonen.
quote:Op donderdag 16 april 2009 23:24 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Geen dialect staat boven een ander dialect. Dat ben ik met je eens. Maar met mijn dialect lukt het wel om alle 26 letters van het alfabet hoorbaar uit te spreken. In het Vlaamse dialect ontbreekt de letter 'h'.
Kuiper zeker niet. Die heeft Parijs - Roubaix en de Ronde van Vlaanderen en Milaan - San Remo en het WK en de Olympische Spelen (individueel!) en op Alpe D'Huez gewonnen en de Tour op een haar na.quote:Op vrijdag 17 april 2009 00:28 schreef Gillingham het volgende:
Maar ik zou niet willen zeggen dat een Raas of een Kuiper onder doet voor Boonen (tot nu toe tenminste). Laat staan Zoetemelk, maar dan als ronderenner. Noem dan een De Vlaeminck of Rik van Looy.
Er zijn er wel meer dan één hoor. Veel meer.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:24 schreef UtrechtSlim het volgende:
het Vlaamse dialect
Ik leg juist wel gadaties aan, maar ik zeg dat voor de sport fietsen op een verharde baan of op een onverharde baan qua zinloosheid op gelijke hoogte staan. De zinvraag is volgens mij dan ook compleet naast de kwestie, de voornaamste vraag is of het sportief interessant is. Ik vind van wel, alleszins, valpartijen hebben er zelden toe geleid dat niet de sterkste won en de wedstrijd minder interessant en boeiend werd. Kasseien maken een wedstrijd selectiever, dus interessanter als sportwedstrijd, wat voor mij genoeg is als bestaansreden.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:43 schreef Intxaurraga het volgende:
Okay, heel hip-filosofisch om alles zinloos te noemen. Maar als je geen gradaties kan aanleggen in de zinloosheid van dingen, neem je niet echt een uitdagende houding aan in discussies.
Ik blijf het rijden op (vrij naar trainspotting) Romeinse karrensporen zinloos vinden binnen de discipline wegwielrennen. Heel wat zinlozer dan het (inherent aan de discipline zijnde) op de weg wielrennen.
off-topic maar wij Nederlanders staan juist bekend om onze beschaving/tact, je bent te bescheiden. Stap maar eens in een willekeurig vliegtuig wereldwijd en uiteindelijk zal je blij zijn als het vliegtuig bestemming Amsterdam heeft (geen charter natuurlijk want daar gaat het niet opquote:Op donderdag 16 april 2009 23:24 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Ach, misschien hebben jullie ook wel gelijk. Wij Nederlanders staan niet altijd bekend om onze beschaving/tact.
Voordat we nu offtopic verder gaan
Mee eens.quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:21 schreef Trainspotter het volgende:
Op zich vind ik Parijs - Roubaix als sportevenement niet zinloos, heel waardevol zelfs. Het is heroiek, spectakel en de doorgaans wint de beste. Maarrr: ergens is het een parodie op wielrennen. Voor Roubaix wordt zo'n beetje een compleet andere fiets in elkaar gezet om op een acceptabele manier de wedstrijd te kunnen uitrijden. Zelfde geldt voor die trend van de laatste tijd om steeds steilere wegen op te zoeken. Je neemt de sport niet serieus als je renners over bergpaden laat gaan waar je met een normale personenauto graag voor zou omrijden. Met grote verzetten en in wandeltempo fietsen is iets voor toerders of mountainbikers.
Verkeersdrempels etc. zijn er toch voor de verkeersveiligheid? In Nederland worden wegen niet aangelegd voor een koers die er een keer per jaar gereden wordtquote:Op zondag 19 april 2009 15:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Inderdaad, kasseistroken zijn veel onverantwoorder dan gewring/gedraai/gekeer van bocht naar verkeersdrempel naar bocht naar vluchtheuvel naar bocht naar verkeersremmer.
Okéquote:Op zondag 19 april 2009 15:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zeg niet dat ik het eens ben met die stelling, ik pas gewoon de logica van TS toe op een andere wedstrijd.
Mee eens. Ik vind dat je bij een klassieker op elk punt maar een keer mag langskomen. De Amstel is eigenlijk meer een luxe criterium. Vlaanderen is ook een en al draaien en keren, maar je komt op geen enkel punt twee keer langs. Met een beetje creativiteit moet dat in Limburg ook wel kunnen. Na de start gewoon langer naar het noorden koersen en tegen de finale eventueel wat klimmetjes in de Voerstreek meepikken. Die 31 klimmetjes zijn ook niet echt nodig. Als de koers maar ver over de tweehonderd kilometer is en de finale maar een opeenvolging van klimmen is. Ik begrijp ook niet zo goed waarom de Camerig en de Vaalserberg niet in de finale zitten.quote:Op zondag 19 april 2009 15:54 schreef Falco het volgende:De AGR daarentegen vind ik veel meer een kermiskoers met al die debiele rondjes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |