Daarom dat de 3 jaar oude Eroica ook al zo enorm populair is? Dat de Giro een hoogtepunt kent als ze over de Finestre trekken?quote:Op donderdag 16 april 2009 21:52 schreef Trainspotter het volgende:
Topicstarter heeft absoluut een punt. Wielrennen doe je over op een behoorlijke manier verharde wegen, niet over Romeinse karrensporen die de Noord-Fransen en Vlamingen weigeren te asfalteren. Voor koersen in de bagger is de cyclocrosser gemaakt, voor al het andere wat enigszins op een pad lijkt is de mountainbike uitgevonden.
Maar goed, het levert wel een supermooie wedstrijd op. En professioneel wielrennen is naast topsport net zo goed volksvermaak.
Maar jij bent dan ook een Belg...quote:Op donderdag 16 april 2009 23:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daarom dat de 3 jaar oude Eroica ook al zo enorm populair is? Dat de Giro een hoogtepunt kent als ze over de Finestre trekken?
'Een pak' klinkt als muziek in de oren bij mij trouwens
Eh, ik zou het graag gewild hebben, maar helaas.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:44 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een Belg...
Tsja, Wim, het wielrennen is nu eenmaal het domein van de Belgen. Wij hebben een paar grote renners gehad, maar nooit een Merckx of een Boonen.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
Eh, ik zou het graag gewild hebben, maar helaas.
Een Merckx heeft Nederland inderdaad nooit gehad, maar dat geldt voor elk land behalve België. Maar ik zou niet willen zeggen dat een Raas of een Kuiper onder doet voor Boonen (tot nu toe tenminste). Laat staan Zoetemelk, maar dan als ronderenner. Noem dan een De Vlaeminck of Rik van Looy.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:52 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Tsja, Wim, het wielrennen is nu eenmaal het domein van de Belgen. Wij hebben een paar grote renners gehad, maar nooit een Merckx of een Boonen.
quote:Op donderdag 16 april 2009 23:24 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Geen dialect staat boven een ander dialect. Dat ben ik met je eens. Maar met mijn dialect lukt het wel om alle 26 letters van het alfabet hoorbaar uit te spreken. In het Vlaamse dialect ontbreekt de letter 'h'.
Kuiper zeker niet. Die heeft Parijs - Roubaix en de Ronde van Vlaanderen en Milaan - San Remo en het WK en de Olympische Spelen (individueel!) en op Alpe D'Huez gewonnen en de Tour op een haar na.quote:Op vrijdag 17 april 2009 00:28 schreef Gillingham het volgende:
Maar ik zou niet willen zeggen dat een Raas of een Kuiper onder doet voor Boonen (tot nu toe tenminste). Laat staan Zoetemelk, maar dan als ronderenner. Noem dan een De Vlaeminck of Rik van Looy.
Er zijn er wel meer dan één hoor. Veel meer.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:24 schreef UtrechtSlim het volgende:
het Vlaamse dialect
Ik leg juist wel gadaties aan, maar ik zeg dat voor de sport fietsen op een verharde baan of op een onverharde baan qua zinloosheid op gelijke hoogte staan. De zinvraag is volgens mij dan ook compleet naast de kwestie, de voornaamste vraag is of het sportief interessant is. Ik vind van wel, alleszins, valpartijen hebben er zelden toe geleid dat niet de sterkste won en de wedstrijd minder interessant en boeiend werd. Kasseien maken een wedstrijd selectiever, dus interessanter als sportwedstrijd, wat voor mij genoeg is als bestaansreden.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:43 schreef Intxaurraga het volgende:
Okay, heel hip-filosofisch om alles zinloos te noemen. Maar als je geen gradaties kan aanleggen in de zinloosheid van dingen, neem je niet echt een uitdagende houding aan in discussies.
Ik blijf het rijden op (vrij naar trainspotting) Romeinse karrensporen zinloos vinden binnen de discipline wegwielrennen. Heel wat zinlozer dan het (inherent aan de discipline zijnde) op de weg wielrennen.
off-topic maar wij Nederlanders staan juist bekend om onze beschaving/tact, je bent te bescheiden. Stap maar eens in een willekeurig vliegtuig wereldwijd en uiteindelijk zal je blij zijn als het vliegtuig bestemming Amsterdam heeft (geen charter natuurlijk want daar gaat het niet opquote:Op donderdag 16 april 2009 23:24 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Ach, misschien hebben jullie ook wel gelijk. Wij Nederlanders staan niet altijd bekend om onze beschaving/tact.
Voordat we nu offtopic verder gaan
Mee eens.quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:21 schreef Trainspotter het volgende:
Op zich vind ik Parijs - Roubaix als sportevenement niet zinloos, heel waardevol zelfs. Het is heroiek, spectakel en de doorgaans wint de beste. Maarrr: ergens is het een parodie op wielrennen. Voor Roubaix wordt zo'n beetje een compleet andere fiets in elkaar gezet om op een acceptabele manier de wedstrijd te kunnen uitrijden. Zelfde geldt voor die trend van de laatste tijd om steeds steilere wegen op te zoeken. Je neemt de sport niet serieus als je renners over bergpaden laat gaan waar je met een normale personenauto graag voor zou omrijden. Met grote verzetten en in wandeltempo fietsen is iets voor toerders of mountainbikers.
Verkeersdrempels etc. zijn er toch voor de verkeersveiligheid? In Nederland worden wegen niet aangelegd voor een koers die er een keer per jaar gereden wordtquote:Op zondag 19 april 2009 15:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Inderdaad, kasseistroken zijn veel onverantwoorder dan gewring/gedraai/gekeer van bocht naar verkeersdrempel naar bocht naar vluchtheuvel naar bocht naar verkeersremmer.
Okéquote:Op zondag 19 april 2009 15:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zeg niet dat ik het eens ben met die stelling, ik pas gewoon de logica van TS toe op een andere wedstrijd.
Mee eens. Ik vind dat je bij een klassieker op elk punt maar een keer mag langskomen. De Amstel is eigenlijk meer een luxe criterium. Vlaanderen is ook een en al draaien en keren, maar je komt op geen enkel punt twee keer langs. Met een beetje creativiteit moet dat in Limburg ook wel kunnen. Na de start gewoon langer naar het noorden koersen en tegen de finale eventueel wat klimmetjes in de Voerstreek meepikken. Die 31 klimmetjes zijn ook niet echt nodig. Als de koers maar ver over de tweehonderd kilometer is en de finale maar een opeenvolging van klimmen is. Ik begrijp ook niet zo goed waarom de Camerig en de Vaalserberg niet in de finale zitten.quote:Op zondag 19 april 2009 15:54 schreef Falco het volgende:De AGR daarentegen vind ik veel meer een kermiskoers met al die debiele rondjes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |