abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68092236
parijs - roubaix een mooie koers maar het zou mooi zijn als de belgen eens een renner uit een ander land lieten winnen.
Net zoals trouwens de nederlanders het ek/wk allround bij het schaatsen maar dit terzijde.
pi_68092336
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:52 schreef Trainspotter het volgende:
Topicstarter heeft absoluut een punt. Wielrennen doe je over op een behoorlijke manier verharde wegen, niet over Romeinse karrensporen die de Noord-Fransen en Vlamingen weigeren te asfalteren. Voor koersen in de bagger is de cyclocrosser gemaakt, voor al het andere wat enigszins op een pad lijkt is de mountainbike uitgevonden.

Maar goed, het levert wel een supermooie wedstrijd op. En professioneel wielrennen is naast topsport net zo goed volksvermaak.
Daarom dat de 3 jaar oude Eroica ook al zo enorm populair is? Dat de Giro een hoogtepunt kent als ze over de Finestre trekken?

'Een pak' klinkt als muziek in de oren bij mij trouwens
pi_68092454
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:41 schreef wimderon het volgende:

[..]

Daarom dat de 3 jaar oude Eroica ook al zo enorm populair is? Dat de Giro een hoogtepunt kent als ze over de Finestre trekken?

'Een pak' klinkt als muziek in de oren bij mij trouwens
Maar jij bent dan ook een Belg...
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
pi_68092575
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:44 schreef UtrechtSlim het volgende:

[..]

Maar jij bent dan ook een Belg...
Eh, ik zou het graag gewild hebben, maar helaas.
pi_68092680
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:49 schreef wimderon het volgende:

[..]

Eh, ik zou het graag gewild hebben, maar helaas.
Tsja, Wim, het wielrennen is nu eenmaal het domein van de Belgen. Wij hebben een paar grote renners gehad, maar nooit een Merckx of een Boonen.
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
  vrijdag 17 april 2009 @ 00:28:05 #81
67089 Gillingham
The horror...
pi_68093503
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:52 schreef UtrechtSlim het volgende:

[..]

Tsja, Wim, het wielrennen is nu eenmaal het domein van de Belgen. Wij hebben een paar grote renners gehad, maar nooit een Merckx of een Boonen.
Een Merckx heeft Nederland inderdaad nooit gehad, maar dat geldt voor elk land behalve België. Maar ik zou niet willen zeggen dat een Raas of een Kuiper onder doet voor Boonen (tot nu toe tenminste). Laat staan Zoetemelk, maar dan als ronderenner. Noem dan een De Vlaeminck of Rik van Looy.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gillingham op 17-04-2009 00:33:07 ]
What's it going to be then, eh?
  FOK!fotograaf vrijdag 17 april 2009 @ 06:54:05 #82
73911 ultra_ivo
pi_68095663
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:24 schreef UtrechtSlim het volgende:

[..]

Geen dialect staat boven een ander dialect. Dat ben ik met je eens. Maar met mijn dialect lukt het wel om alle 26 letters van het alfabet hoorbaar uit te spreken. In het Vlaamse dialect ontbreekt de letter 'h'.


En het verschil tussen S en Z dan? Dat hoor ik bijna geen Randstedeling fatsoenlijk uitspreken.
pi_68095699
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 00:28 schreef Gillingham het volgende:
Maar ik zou niet willen zeggen dat een Raas of een Kuiper onder doet voor Boonen (tot nu toe tenminste). Laat staan Zoetemelk, maar dan als ronderenner. Noem dan een De Vlaeminck of Rik van Looy.
Kuiper zeker niet. Die heeft Parijs - Roubaix en de Ronde van Vlaanderen en Milaan - San Remo en het WK en de Olympische Spelen (individueel!) en op Alpe D'Huez gewonnen en de Tour op een haar na.

In mijn ogen de meest complete renner uit de Nederlandse geschiedenis, op Jan Janssen na misschien.
Hij won namelijk geen massasprints. En de Tourzege ontbreekt helaas op zijn erelijst.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:34:22 #84
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68096352
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:24 schreef UtrechtSlim het volgende:
het Vlaamse dialect
Er zijn er wel meer dan één hoor. Veel meer.

Verder ben ik het uiteraard oneens met de topicstarter. Elke sport blinkt uit in zijn zinloosheid, daarom noemt het ook sport en is het ook sport. Per sé een slecht aangelegde weg is niet minder of meer zinloos dan per sé een omweg maken om een nog steilere helling te kunnen aandoen.
pi_68102068
Okay, heel hip-filosofisch om alles zinloos te noemen. Maar als je geen gradaties kan aanleggen in de zinloosheid van dingen, neem je niet echt een uitdagende houding aan in discussies.

Ik blijf het rijden op (vrij naar trainspotting) Romeinse karrensporen zinloos vinden binnen de discipline wegwielrennen. Heel wat zinlozer dan het (inherent aan de discipline zijnde) op de weg wielrennen.
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:07:29 #86
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68102944
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:43 schreef Intxaurraga het volgende:
Okay, heel hip-filosofisch om alles zinloos te noemen. Maar als je geen gradaties kan aanleggen in de zinloosheid van dingen, neem je niet echt een uitdagende houding aan in discussies.

Ik blijf het rijden op (vrij naar trainspotting) Romeinse karrensporen zinloos vinden binnen de discipline wegwielrennen. Heel wat zinlozer dan het (inherent aan de discipline zijnde) op de weg wielrennen.
Ik leg juist wel gadaties aan, maar ik zeg dat voor de sport fietsen op een verharde baan of op een onverharde baan qua zinloosheid op gelijke hoogte staan. De zinvraag is volgens mij dan ook compleet naast de kwestie, de voornaamste vraag is of het sportief interessant is. Ik vind van wel, alleszins, valpartijen hebben er zelden toe geleid dat niet de sterkste won en de wedstrijd minder interessant en boeiend werd. Kasseien maken een wedstrijd selectiever, dus interessanter als sportwedstrijd, wat voor mij genoeg is als bestaansreden.
pi_68106202
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:24 schreef UtrechtSlim het volgende:

[..]

Ach, misschien hebben jullie ook wel gelijk. Wij Nederlanders staan niet altijd bekend om onze beschaving/tact.

Voordat we nu offtopic verder gaan
off-topic maar wij Nederlanders staan juist bekend om onze beschaving/tact, je bent te bescheiden. Stap maar eens in een willekeurig vliegtuig wereldwijd en uiteindelijk zal je blij zijn als het vliegtuig bestemming Amsterdam heeft (geen charter natuurlijk want daar gaat het niet op ).
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 17 april 2009 @ 19:21:56 #88
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_68118209
Op zich vind ik Parijs - Roubaix als sportevenement niet zinloos, heel waardevol zelfs. Het is heroiek, spectakel en de doorgaans wint de beste. Maarrr: ergens is het een parodie op wielrennen. Voor Roubaix wordt zo'n beetje een compleet andere fiets in elkaar gezet om op een acceptabele manier de wedstrijd te kunnen uitrijden. Zelfde geldt voor die trend van de laatste tijd om steeds steilere wegen op te zoeken. Je neemt de sport niet serieus als je renners over bergpaden laat gaan waar je met een normale personenauto graag voor zou omrijden. Met grote verzetten en in wandeltempo fietsen is iets voor toerders of mountainbikers.
pi_68118766
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 19:21 schreef Trainspotter het volgende:
Op zich vind ik Parijs - Roubaix als sportevenement niet zinloos, heel waardevol zelfs. Het is heroiek, spectakel en de doorgaans wint de beste. Maarrr: ergens is het een parodie op wielrennen. Voor Roubaix wordt zo'n beetje een compleet andere fiets in elkaar gezet om op een acceptabele manier de wedstrijd te kunnen uitrijden. Zelfde geldt voor die trend van de laatste tijd om steeds steilere wegen op te zoeken. Je neemt de sport niet serieus als je renners over bergpaden laat gaan waar je met een normale personenauto graag voor zou omrijden. Met grote verzetten en in wandeltempo fietsen is iets voor toerders of mountainbikers.
Mee eens.
Het is leuk om te zien, maar als de profs met 6 per uur omhoog rijden op een helling van ruim 20% (Kronplatz vorig jaar b.v.), dat heeft nog weinig met wielrennen te maken.
Dito voor b.v. het bos van Wallers. Dat heeft nog weinig met wielrennen te maken.
Het heeft ook weinig met de historie van Parijs-Roubaix te maken eigenlijk, want PR was weliswaar de kasseiklassieker, maar toen lagen die kasseien gewoon op de hoofdwegen. Nu zoeken ze allerlei lanbouweggetjes achteraf op, om maar kasseien te vinden.
Ergens is het ook bizar natuurlijk dat die wegen als historisch monument worden gekenmerkt om er maar voor te zorgen dat de plaatselijke overheid er niet een asfaltweg van maakt. Er komt dan één keer per jaar een wielerkoers langs, en daarvoor moeten die wegen hun slechte staat behouden.
  zondag 19 april 2009 @ 15:24:43 #90
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68170043
Inderdaad, kasseistroken zijn veel onverantwoorder dan gewring/gedraai/gekeer van bocht naar verkeersdrempel naar bocht naar vluchtheuvel naar bocht naar verkeersremmer.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68170352
quote:
Op zondag 19 april 2009 15:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Inderdaad, kasseistroken zijn veel onverantwoorder dan gewring/gedraai/gekeer van bocht naar verkeersdrempel naar bocht naar vluchtheuvel naar bocht naar verkeersremmer.
Verkeersdrempels etc. zijn er toch voor de verkeersveiligheid? In Nederland worden wegen niet aangelegd voor een koers die er een keer per jaar gereden wordt
Als ik naar Frankrijk of Luxemburg ga, en moet door pak 'm beet Charleroi...
  zondag 19 april 2009 @ 15:45:20 #92
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68170564
Ik zeg niet dat ik het eens ben met die stelling, ik pas gewoon de logica van TS toe op een andere wedstrijd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68170590
quote:
Op zondag 19 april 2009 15:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zeg niet dat ik het eens ben met die stelling, ik pas gewoon de logica van TS toe op een andere wedstrijd.
Oké
In die context ben ik 't met je eens hoor!
  zondag 19 april 2009 @ 15:54:57 #94
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68170877
Vervang alles met kasseien en Parijs-Roubaix door vluchtheuvels en de AGR en ik was het helemaal met je eens Intx . Parijs-Roubaix echter is een prachtige koers, die gewoon moet blijven. De AGR daarentegen vind ik veel meer een kermiskoers met al die debiele rondjes.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 19 april 2009 @ 18:39:37 #95
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_68177842
quote:
Op zondag 19 april 2009 15:54 schreef Falco het volgende:De AGR daarentegen vind ik veel meer een kermiskoers met al die debiele rondjes.
Mee eens. Ik vind dat je bij een klassieker op elk punt maar een keer mag langskomen. De Amstel is eigenlijk meer een luxe criterium. Vlaanderen is ook een en al draaien en keren, maar je komt op geen enkel punt twee keer langs. Met een beetje creativiteit moet dat in Limburg ook wel kunnen. Na de start gewoon langer naar het noorden koersen en tegen de finale eventueel wat klimmetjes in de Voerstreek meepikken. Die 31 klimmetjes zijn ook niet echt nodig. Als de koers maar ver over de tweehonderd kilometer is en de finale maar een opeenvolging van klimmen is. Ik begrijp ook niet zo goed waarom de Camerig en de Vaalserberg niet in de finale zitten.
pi_68178743
P-R is toch gewoon leuk juist omdat het de uitzondering is? Als alle koersen over dit soort weggetjes gingen was de lol er snel af.
pi_68178841
Mjah met F1 heb je ook stratencircuits, beetje zelfde vergelijking.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')