Daar gebruiken ze geen remmen, te gevaarlijk waarschijnlijkquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:50 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het goed kunnen rijden over kasseien/klinkers is net zo'n specifieke kwaliteit als goed kunnen klimmen, of goed kunnen sprinten, goed kunnen dalen etc. etc.
Een goeie kasseienklassieker zoals Roubaix of Vlaanderen hoort er dan ook gewoon bij.
Misschien is baanwielrennen wat voor jou. (Ook een briljante sport hoor, daar niet van...)
schitterend verwoordquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:08 schreef Intxaurraga het volgende:
Zondag ook weer. Zes renners de bocht door, vier komen eruit. En alsof het is om mijn argumenten te staven, één van de twee renners die overblijft valt in de volgende bocht. En zo'n wedstrijd hoort bij de klassiekers. Het is niet te geloven. Een Grand-Slam tennistoernooi met je knieën in de modder. Een voetbalwedstrijd op blote voeten, in de punaises.
Laten we de bergen ook maar afschaffen, alleen maar lastige obstakels. Op die ondingen komen opeens een paar schijtspanjaarden in het Oranje in beeld die er op het vlakke afgereden wordenquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:08 schreef Intxaurraga het volgende:
Al jaren vraag ik me het nut van deze klassieker af.
Vroeger, vroeger waren alle klassiekers behelpen. Je had heroische lange ritten, met van die geinige drinkbusjes op de fiets, mooie shirtjes, kekke worstenhelmen en - helaas, helaas - had je ook slechte wegen waardoor er nare valpartijen en lekke banden voorkwamen.
En al deze dingen zijn in de loop der jaren afgeschaft, behalve de slechte wegen, die godbetert worden opgezocht in deze kermisklassieker. En daarom mogen we ieder jaar weer kijken hoe talentvolle wielrenners die de noodzaak voelen zich toe te leggen op deze onkoers één voor één op hun muil vallen en hun seizoen in de soep zien lopen.
Zondag ook weer. Zes renners de bocht door, vier komen eruit. En alsof het is om mijn argumenten te staven, één van de twee renners die overblijft valt in de volgende bocht. En zo'n wedstrijd hoort bij de klassiekers. Het is niet te geloven. Een Grand-Slam tennistoernooi met je knieën in de modder. Een voetbalwedstrijd op blote voeten, in de punaises.
Nee, laat Parijs - Roubaix maar op de veldritkalender komen (de ultieme onsport, ik snap niet waarom je nog een fiets meeneemt als je 's winters over modderheuvels gaat lopen). Dan kunnen de echte wielrenners zich richten op wedstrijden die er niet op gericht zijn om ze te blesseren.
Als je over kasseien rijdt, een afdaling rijdt of een massasprint aantrekt zoek je het gevaar op, dat weet je. Daarom draag ik zelf ook een helm tijdens het rondje om de kerk. Over kasseien kunnen dokkeren is naar mijn mening wel een capaciteit die er toe doet. Het is ook niet toevallig dat Boonen niet valt op de beslissende momenten, op kasseien rijden is iets wat je kunt of niet, net als klimmen of tijdrijden. Parijs - Roubaix bestaat niet voor niets al sinds 1896. Waarom staan er elk jaar renners te trappelen om P-R te fietsen? Cancellara, Boonen, Hincapie, Hoste, Flecha.. noem ze maar op, vinden dat op kasseien kunnen rijden er wel toe doet. En bovenal, ze kunnen het ook goed. Dit is natuurlijk een select groepje, maar het aantal Tourfavorieten is ook op de vingers van een hand te tellen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:33 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Het hoeft niet biljartvlak te zijn, niets is mooier dan een bergrit, maar een bergrit door zandpaden, zoals een paar jaar geleden in de Giro, hoef ik echt niet te zien. Los van het gevaar, dan selecteer je wielrenners op capaciteiten die er niet toe moeten doen. Je kunt ook een waterfietsproloog houden. Of ze een potje Risk laten spelen, en de totaalstand in het algemeen klassement verwerken. Maar dat is geen wielrennen, wielrennen moet zijn wie het snelst met een fiets over een makkelijk of moeilijk parcours kan rijden. Niet wie het snelst over een gevaarlijk of onzinnig parcous kan rijden.
En gevaar is inherent aan wielrennen, maar dat is nog geen excuus om het op te zoeken.
Bij Te Land, Ter Zee En In De Lucht staan ook altijd erg veel mensen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:06 schreef Reya het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar Parijs - Roubaix was heroïek, terwijl Milaan - San Remo - een koers die vermoedelijk wel de toets van de topicstarter zal doorstaan - om bij in slaap te vallen was. De toeschouwersaantallen langs de route geven die verhouding ook mooi weer.
Lekkere vergelijking weer.. bij voetbal zitten ook soms 90.000 mensen op de tribune :Squote:Op dinsdag 14 april 2009 13:41 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Bij Te Land, Ter Zee En In De Lucht staan ook altijd erg veel mensen.
Je geeft zelf alle voorbeelden om die koers er in te houden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:08 schreef Intxaurraga het volgende:
Al jaren vraag ik me het nut van deze klassieker af.
Vroeger, vroeger waren alle klassiekers behelpen. Je had heroische lange ritten, met van die geinige drinkbusjes op de fiets, mooie shirtjes, kekke worstenhelmen en - helaas, helaas - had je ook slechte wegen waardoor er nare valpartijen en lekke banden voorkwamen.
En al deze dingen zijn in de loop der jaren afgeschaft, behalve de slechte wegen, die godbetert worden opgezocht in deze kermisklassieker. En daarom mogen we ieder jaar weer kijken hoe talentvolle wielrenners die de noodzaak voelen zich toe te leggen op deze onkoers één voor één op hun muil vallen en hun seizoen in de soep zien lopen.
Zondag ook weer. Zes renners de bocht door, vier komen eruit. En alsof het is om mijn argumenten te staven, één van de twee renners die overblijft valt in de volgende bocht. En zo'n wedstrijd hoort bij de klassiekers. Het is niet te geloven. Een Grand-Slam tennistoernooi met je knieën in de modder. Een voetbalwedstrijd op blote voeten, in de punaises.
Nee, laat Parijs - Roubaix maar op de veldritkalender komen (de ultieme onsport, ik snap niet waarom je nog een fiets meeneemt als je 's winters over modderheuvels gaat lopen). Dan kunnen de echte wielrenners zich richten op wedstrijden die er niet op gericht zijn om ze te blesseren.
Huh?quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je geeft zelf alle voorbeelden om die koers er in te houden.
Het allergrappigste was nog wel dat Boonen, één bocht nadat Hushovd was gevallen héél schijnheilig omkijkt. Op dat moment dacht ik: al mijn vingers in het vuur als-ie straks niet gaat verkondigen dat hij 'niks gemerkt' heeft van Hushovd's val.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:27 schreef Blik het volgende:
Parijs - Roubaix kan nog zo mooi zijn, ik vond de finale van afgelopen week wel een totale anti-climax. 6 finalisten waarvan er 5 vallen/gehinderd worden waardoor de winst bij iemand in de schoot geworpen word.
Die wedstrijd mogen ze echt eens gaan devalueren, die overleeft alleen nog op naam en historiek. Ik denk dat ze in Italië ondertussen een hoop mooiere wedstrijden hebben (de Monte Paschi Eroica, MIlaan-Turijn, Ronde van Emilia, Coppa Agostoni, Coppa Placci, Tre Valli,...), dat lijkt me allemaal boeiender dan Milaan - San Remo en meer op zijn plaats in de hoogste categorie van de eendagswedstrijden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:06 schreef Reya het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar Parijs - Roubaix was heroïek, terwijl Milaan - San Remo - een koers die vermoedelijk wel de toets van de topicstarter zal doorstaan - om bij in slaap te vallen was. De toeschouwersaantallen langs de route geven die verhouding ook mooi weer.
Op het moment zelf inderdaad niet, maar allez, jij zag vanuit je luie stoel, van waaruit je toch maar naar deze kutkoers zat te kijken, dat Boonen het wél direct gezien heeft.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:48 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Het allergrappigste was nog wel dat Boonen, één bocht nadat Hushovd was gevallen héél schijnheilig omkijkt. Op dat moment dacht ik: al mijn vingers in het vuur als-ie straks niet gaat verkondigen dat hij 'niks gemerkt' heeft van Hushovd's val.
En jawel hoor, een dag later op teletekst: Boonen: ik heb écht niks gemerkt van Hushovd's val.
Als er een Noor van 100 kilo achter je omdondert merk je dat. Maar het is niet alleen Boonen hoor. Op één of andere manier is de schijnheilige traditie erin geslopen dat als je een wedstrijd wint omdat een ander valt, je moet zeggen dat je het niet hebt gemerkt. Maar dat zou een ander topic zijn.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op het moment zelf inderdaad niet, maar allez, jij zag vanuit je luie stoel, van waaruit je toch maar naar deze kutkoers zat te kijken, dat Boonen het wél direct gezien heeft.
Nog weer een ander topic, saaie koersen met een groot budget. Maargoed, zodra ik voorzitter van de UCI ben devalueer ik eerst die absurde Spel-Zonder-Grenzen-Modderfietsonzin (in iedere ploeg buiten de Benelux zitten hoogstens twee renners die het niet met me eens zijn), en dan pak ik Milaan - San Remo, de Scheldeprijs en Vattenfal aan. Parijs - Tours mag blijven, want sprintliefhebbers willen ook hun klassieker.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die wedstrijd mogen ze echt eens gaan devalueren, die overleeft alleen nog op naam en historiek. Ik denk dat ze in Italië ondertussen een hoop mooiere wedstrijden hebben (de Monte Paschi Eroica, MIlaan-Turijn, Ronde van Emilia, Coppa Agostoni, Coppa Placci, Tre Valli,...), dat lijkt me allemaal boeiender dan Milaan - San Remo en meer op zijn plaats in de hoogste categorie van de eendagswedstrijden.
Ja tuurlijk, dit hoor je zonder meer. Die motoren voor en achter je en de zee van toeschouwers om je heen die maken totaal geen geluid.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:03 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Als er een Noor van 100 kilo achter je omdondert merk je dat. Maar het is niet alleen Boonen hoor. Op één of andere manier is de schijnheilige traditie erin geslopen dat als je een wedstrijd wint omdat een ander valt, je moet zeggen dat je het niet hebt gemerkt. Maar dat zou een ander topic zijn.
Zelfs zonder geluid merk je zoiets.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, dit hoor je zonder meer. Die motoren voor en achter je en de zee van toeschouwers om je heen die maken totaal geen geluid.
Tuurlijk.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:37 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Zelfs zonder geluid merk je zoiets.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |