abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67999379
Hier dus verder om de meet te bespreken.

Vorige meet was in den haag, dus het idee is om de meet iets centraler te doen.

Wie hebben er aangeboden om te organiseren?
-webkim (Den bosch)
- tex?
- Reinhilde (den haag)
- Cattie
- Troel (ijselstein)

Dus bij wie gaan we zitten?

Verder was er geopperd om iets meer structuur in de meet aan te brengen, zoals moederbijeenkomsten.
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:41 schreef owlet het volgende:
Het lijkt me ook wel leuk om een keer een draagdoekenmeeting te houden die met iets meer structuur is opgezet. Een beetje zoals de borstvoedingsochtenden/moedergroepen vaak gaan: een vaste begintijd en een voorstelrondje waarbij even geinventariseerd wordt welke vragen er zijn. Mijn ervaring is dat je door de verschillende ervaringen van verschillende mensen heel veel leert waarbij er voor iedereen wel wat uit te pikken is.
En dat het ijs heel snel breekt

En natuurlijk wanneer? Maar dat kunnen we pas bepalen als we een lokatie hebben.

[ Bericht 54% gewijzigd door BE op 14-04-2009 11:42:21 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:19:20 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_67999465
Ik ben voor, mits een beetje centraal gelegen zodat het voor iedereen een beetje te behappen is. Een combinatie met het park in Utrecht ofzo

(Klinkt als: Den Haag en Breda is niet centraal )

[ Bericht 24% gewijzigd door Troel op 14-04-2009 11:24:46 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:19:36 #3
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67999473
Zeker veel te ver ...
pi_67999500
Het gaat dit keer om een gestructureerde, niet al te grote meet, die begint op een vast tijdstip, en verder laat ik het even aan Owlet wat en hoe verder.
pi_67999517
tenminste, dat was het idee gister, en zou ik erg fijn vinden!
pi_67999533
*zwaai* iets op het strand met een leuke strandwandeling erbij? Volgens mij hebben we dat al een aantal keer geroepen maar nu begint het weer ook wat beter te worden

*gaat nu eens bijlezen in het draagdoekentopic*
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_67999558
(Webkim woont in Den Bosch) Cattie had ook aangeboden dat het bij haar kon.
pi_67999573
TS! Welcome back! Je bent gemist!
pi_67999575
Ah..centraal. Het strand is meestal niet centraal. Laat maar
It's all up to you
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:24:00 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_67999645
Structuur? Moederbijeenkomsten?

Tja, wat mij betreft is iedereen welkom bij mij thuis (Ijsselstein). Grote woonkamer, fijne achtertuin en speeltuin voor de deur, maar het woord moederbijeenkomst schrikt mij af hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67999668
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:22 schreef Reinhilde het volgende:
TS! Welcome back! Je bent gemist!
Yay Heb hier wel af en toe wat gespiekt en gelezen hoor, alleen niet gepost
It's all up to you
pi_68000089
Ik vind het juist heel prettig om een gestructureerde meet te doen. Dat je er echt wat van leert.
Lijkt me fijn!
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:34:49 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68000175
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:20 schreef Reinhilde het volgende:
Het gaat dit keer om een gestructureerde, niet al te grote meet, die begint op een vast tijdstip, en verder laat ik het even aan Owlet wat en hoe verder.

Ik persoonlijk vond bij het lezen van de verslagen achteraf eig. stiekem ook wel dat het ineens heel erg om de foto's ging draaien. Net of het een foto-meet was geweest. Logisch mss met zulke mooie foto's, maar ik heb weinig dingen gelezen over mensen die er echt iets van op staken. Oh, en weinig foto's van doeken ook!
pi_68000184
Ik wil me ook aanmelden Omgeving Utrecht is vanuit het zuiden ook goed te doen
ti amo pił di ieri ma meno di domani
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:36:06 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68000227
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:24 schreef Troel het volgende:
Structuur? Moederbijeenkomsten?

Tja, wat mij betreft is iedereen welkom bij mij thuis (Ijsselstein). Grote woonkamer, fijne achtertuin en speeltuin voor de deur, maar het woord moederbijeenkomst schrikt mij af hoor
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:41 schreef owlet het volgende:
Het lijkt me ook wel leuk om een keer een draagdoekenmeeting te houden die met iets meer structuur is opgezet. Een beetje zoals de borstvoedingsochtenden/moedergroepen vaak gaan: een vaste begintijd en een voorstelrondje waarbij even geinventariseerd wordt welke vragen er zijn. Mijn ervaring is dat je door de verschillende ervaringen van verschillende mensen heel veel leert waarbij er voor iedereen wel wat uit te pikken is.
En dat het ijs heel snel breekt
Lijkt mij een prima plan! Juist door vragen van anderen kan je dingen leren waar je zelf idd mss niet aan gedacht hebt.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:37:23 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_68000275
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:32 schreef Reinhilde het volgende:
Ik vind het juist heel prettig om een gestructureerde meet te doen. Dat je er echt wat van leert.
Lijkt me fijn!
True, maar dat werkt lang niet altijd. Het ene kindje wil nou eenmaal om 10 uur eten en het volgende kindje eet om 11 uur en dan die daarna om 12 uur

Op zich vind ik een meet zoals het toen bij Webkim was (dus echt workshop) prima, dat is een stuk meer gestructureerd, maar je zult toch rekening moeten houden met de kindjes zelf denk ik?

Het idee van owlet spreekt met op zich ook wel aan, maar moederbijeenkomst klinkt gewoon zo CB-achtig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:41:02 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68000420
Hou het maar op ongelukkig geformuleerd van Ticootje, dat in de OP.
Natuurlijk kan je niet allemaal tegelijk starten en keurig in de rij gaan staan enzo, en er zal ook niemand met een zweepje klaar staan als niet iedereen netjes op let, maar ik snap heel goed wat Owlet bedoelt.
Anders wordt het een zoveelste ouwehoer-thee-koekjes-en-taart-meet. Ook heel gezellig, maar niet helemaal de bedoeling. Althans, niet voor iedereen. Het idee was toch wel dat mensen er nog wat van op konden steken ook.

Zoooo, OP iets verduidelijkt.
pi_68000501
Ja, idd BE.

Kijk, het lijkt me superleuk om een keer een draagdoekwandeling te gaan doen (bv op het strand), maar het idee gisteren was om er dus wat meer structuur aan te geven en het kleinschalig te houden.
Op dit moment heb ik er meer behoefte aan om te leren van elkaar dan een 'gezellige thee/foto-meet'.
pi_68000557
Locatiewijs: ik heb plek voor 6 mama's. Anders is het echt te krap!
Cattie had geloof ik plek voor 8?
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:45:59 #20
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68000577
Omdat ik nog niet zoveel ervaring heb, lijkt het me juist ook leuk om te leren van de anderen met meer ervaring

En ik denk dat iedereen hier wel weet dat je rekening moet houden met de kindjes en dat lijkt me ook niet echt een probleem. Het een sluit het ander toch niet uit En moederbijeenkomst, tja het is maar net hoe je het wilt noemen natuurlijk. What's in a name enzow
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:46:42 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68000602
Ik wil wel eens een paar doeken voelen idd. Heb de leichte gevoeld, maar ben benieuwd naar een binana of andere bamboe-doek.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:47:03 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_68000612
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:43 schreef Reinhilde het volgende:
Ja, idd BE.

Kijk, het lijkt me superleuk om een keer een draagdoekwandeling te gaan doen (bv op het strand), maar het idee gisteren was om er dus wat meer structuur aan te geven en het kleinschalig te houden.
Op dit moment heb ik er meer behoefte aan om te leren van elkaar dan een 'gezellige thee/foto-meet'.
Als ik mijn ervaringen even op een rijtje zet:

In Zandvoort was het erg gezellig, maar heb ik voornamelijk theegeleut en zaten we behoorlijk op elkaars lip en werd er verder eigenlijk niet echt wat gedaan. Dat was ook de reden waarom ik toen het in Den Haag was graag even wilde wandelen, om even ook frisse lucht te krijgen.

Mijn voorstel:

Op een zondag:
Aankomst tussen 10:30 en 11:00 uur: koffie en thee met gebak van Reinhilde
Aansluitend een voorstelrondje en aangeven waar de vragen zitten
Vervolgens die vragen samen oplossen, samen knopen en samen oefenen
Lekkere lunch
Naar behoefte nog meer knopen of alsnog theeleuten

Is dat een idee?

Ik heb plek voor een mama of 10 in de woonkamer Ijsselstein ligt net onder Utrecht (aan de snelweg) en is per trein en sneltram met het openbaar vervoer ook te bereizen (5 strippen vanaf Utrecht, maar dalkaartje via Chipknip is goedkoper)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_68000722
Troel, dat spreekt me erg aan!
pi_68000758
Ja, zondagen zijn hier meestal ook nog wel te doen. Lijkt me leuk!!
En dan met de optie kletsen tijdens een wandeling voor na de lunch erbij... Kunnen de kids mooi in de doek slapen (of niet natuurlijk )
pi_68000817
Klinkt goed Troel! (dan doen we die strandwandeling toch vast nog wel eens?)
It's all up to you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')