We hebben dus digitale televisie van ziggo (sicko). Hadden we dat maar nooit genomen. Eerst werkte alles perfect, nadat de preview periode was afgelopen en we een abonnementskeuze moesten doorgeven is het stront met een rietje. De ontvangst is nu regelrecht slecht. De publieke zenders is niets mis mee, de commerciele omroepen hebben af en toe wat storingen en de pakketten waar we voor betalen (science en film) zijn compleet gestoord.
Naar de helpdesk bellen. "Ja heeft u een splitter?" Ja tuurlijk, welke sukkel heeft tegenwoordig nog maar een tv in huis? "Ja die moet u vervangen door een van het merk Hirschman". Op de vraag hoe het kan dat de ellende is begonnen na de preview periode hadden ze geen antwoord. Wij dus zo'n dure Hirschman gekocht, aangesloten, werkt niet. Beeld is nog steeds slecht.
Weer bellen naar de helpdesk. "Ja dan moet u alles losmaken en weer opnieuw aansluiten en de fabrieksinstellingen terugzetten". Wij dat gedaan, helpt geen zak. Beeld is net zo slecht. "Ja dan moet u maar alle overige apparaten in de buurt van de televisie weghalen"

Je vraagt je toch af hoe achterlijk die lui op de "helpdesk" zijn.
Ik denk echt dat ze in de preview periode alle zenders goed doorgeven en daarna de kwaliteit terugbrengen ivm te weinig capaciteit ofzo. We hebben sinds de preview periode is afgelopen ook maar een signaalsterkte van 8%. Ik ga een andere smartcard aanschaffen, die dingen zijn gewoon legaal aan te schaffen voor 15,- en dan heb je weer twee maanden volledig signaal. Weet iemand waar die dingen te koop zijn (NIET bij sicko)?
Klacht: kanker ziggo