abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68003388
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:11 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Dat kost geld. De boom in jou tuin wordt versierd door gaas en is geen mooi aangezicht.

Qua katveiligheid lijkt het me nog de beste optie om een kat binnen te houden. Het is een HUISdier. Mocht ooit een olifant als huisdier gezien worden en toegelaten worden hier in NL, schop ik het ook naar buiten.

Kan de olifant lekker spelen in andermans tuin.
Maar het is niet de kat van TS dus de kat thuis houden is geen optie. Tenzij ze het rare kattenvrouwtje van de buurt wil worden met 1001 katten.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_68003489
Misschien moet TS gewoon niets doen. De duiven kiezen zelf voor die plek, en misschien moeten ze er op de harde manier achter komen dat de plek niet de slimste is... iets met natuurlijke selectie, natuur, Darwin ook nog...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_68003695
Waarom duiven wel toelaten in je tuin en katten niet. Duiven schijten de hele buurt onder en begraven het niet netjes. Duiven DAT zijn pas ranzige wezens!
pi_68003903
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:24 schreef Bubbz het volgende:
Waarom duiven wel toelaten in je tuin en katten niet. Duiven schijten de hele buurt onder en begraven het niet netjes. Duiven DAT zijn pas ranzige wezens!
Ook een argument, al is het wel zo dat volgens mij geen enkele duivensoort in de vlucht kan schijten, dus ze zullen met name vanuit hun nestboom schijten. Dus dat is alleen voor TS.
pi_68004101
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:04 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

En wat bereik je daarmee, denk je. Een beetje een huisdier eigenaar laat zijn/haar hond/kat chippen. Dan is het beest zo weer terug.

En over de moraalridder uithangen. TS vraagt heel duidelijk om structurele en diervriendelijke oplossingen. Veel van de oplossingen hier zijn nogal achterbaks en achterlijk, en helaas zijn er idioten genoeg die dat toch eens even willen proberen. En dan? Maar achterlijke oplossingen is geen probleem, blijkbaar. Dan toch liever een moraalridder dan een hypocriet.

En de beste, en tevens de standaard oplossing is al genoemd. De ring van gaas om de stam... maar die had TS vast zelf ook al bedacht. Maar dan nog zijn er genoeg potentiele nestverstoorders die daar weer geen last van hebben...
Een kat chippen is niet verplicht (wel in 2011) en kost geld. Overigens is ongeveer 10% van de populatie nederlandse huiskatten gechipt

Wanneer de kateigenaar achterbaks en geheel achterlijk is en zijn verantwoordelijkheden niet neemt over de kat, hoeven er geen achterbakse of achterlijke oplossingen worden bedacht.
pi_68004212
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:14 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Maar het is niet de kat van TS dus de kat thuis houden is geen optie. Tenzij ze het rare kattenvrouwtje van de buurt wil worden met 1001 katten.
Ik begrijp dat het niet de kat van TS is. De katteneigenaar zou de kat thuis moeten houden. Degene die overlast heeft, dit laten weten aan de katteneigenaar voordat er creatieve oplossingen worden bedacht.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:24 schreef Bubbz het volgende:
Katten zijn geen inheemse van oorsprong in de NLse natuur levende dieren. Duiven wel. Een duivenhouder die overlast veroorzaakt in zijn buurt, zal hier op aangesproken worden.
pi_68004372
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:39 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Een kat chippen is niet verplicht (wel in 2011) en kost geld. Overigens is ongeveer 10% van de populatie nederlandse huiskatten gechipt

Wanneer de kateigenaar achterbaks en geheel achterlijk is en zijn verantwoordelijkheden niet neemt over de kat, hoeven er geen achterbakse of achterlijke oplossingen worden bedacht.
Maar was het waar TS om vroeg? Nee.

Maar om het dan over een andere boeg te gooien, ik ben wel van mening dat er naast de hondenbelasting, die trouwens lang nog niet breed genoeg is doorgevoerd, ook een kattenbelasting moet komen. En dan met korting wanneer je een asielkat hebt, en een omgekeerd principe wanneer je meer katten wilt. Bijvoorbeeld voor 1 kat betaal je X, voor 2 katten betaal je 2,5*X, en zo verder, dus hoe meer katten, hoe duurder het wordt. En dat bij honden precies zo. Daarmee voorkom je wildgroei waardoor je katten- en hondenmensjes krijgt.

En wat mij betreft bouwen ze dan weer een omgekeerd systeem in waarbij de hoeveelheid eigen grond, en dus ook eigen tuin, weer kan leiden tot minder belasting. Want iemand met een tuin van 3000M^2 kan best twee honden hebben, terwijl ik dat bij iemand met een appartement al weer wat moeilijker vind... zelfde met katten...
pi_68004489
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:49 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Maar om het dan over een andere boeg te gooien, ik ben wel van mening dat er naast de hondenbelasting, die trouwens lang nog niet breed genoeg is doorgevoerd, ook een kattenbelasting moet komen. En dan met korting wanneer je een asielkat hebt, en een omgekeerd principe wanneer je meer katten wilt. Bijvoorbeeld voor 1 kat betaal je X, voor 2 katten betaal je 2,5*X, en zo verder, dus hoe meer katten, hoe duurder het wordt. En dat bij honden precies zo. Daarmee voorkom je wildgroei waardoor je katten- en hondenmensjes krijgt.

En wat mij betreft bouwen ze dan weer een omgekeerd systeem in waarbij de hoeveelheid eigen grond, en dus ook eigen tuin, weer kan leiden tot minder belasting. Want iemand met een tuin van 3000M^2 kan best twee honden hebben, terwijl ik dat bij iemand met een appartement al weer wat moeilijker vind... zelfde met katten...
Idd stel je voor dat de burger eigen initiatief toont
pi_68005153
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:49 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Oplossing zou zijn dat de eigenaar van de kat het beest binnen laat. Punt. Doet de eigenaar het niet, dan maatregelen en het liefst diervriendelijk. En die heb ik gegeven.

pi_68005257
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:15 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Oplossing zou zijn dat de eigenaar van de kat het beest binnen laat. Punt. Doet de eigenaar het niet, dan maatregelen en het liefst diervriendelijk. En die heb ik gegeven.

Ja maar dat is nu eenmaal niet de wet. PUNT.

edit: Zwolle

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2009 14:19:28 ]
pi_68005528
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:18 schreef TheFrankey het volgende:
De wet is dat men geen overlast mag veroorzaken. KOMMAVRAAGTEKENUITROEPTEKENAPOSTROFDUBBELEPUNT
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:30:01 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_68005646
Overlast is een heel subjectief begrip.
The love you take is equal to the love you make.
pi_68005791
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:09 schreef Stali het volgende:

[..]

Die heb ik. Maar die buurkatten lachen Ollie uit. .
De vogels hier in de buurt gaan op zo'n zelfde manier om met onze kat. Voor het 4e jaar achtereen hebben ze een nest gebouwd onder onze veranda. Precies boven de achterdeur waar de kat ongeveer de halve dag doorbrengt. Als de kat op de tafel gaat liggen vliegen de merels ongestoord op een meter afstand langs om hun kroost te voeren. Zelfs als we zelf in de zomer buiten aan het eten zijn vliegen die beesten rakelings over ons hoofd naar hun nest toe.

Uiteindelijk voor de vogels een heel veilige keuze. Onze kat doet ze toch niets en wel worden zo de rest van de buurtkatten op een afstandje gehouden. Al ging dat 3 jaar geleden wel mis. Toen wist de kat van de buren beide roodborstouders te grijpen waardoor het nest ook niet meer uitkwam. Nu zitten er al 2 jaar merels.

Het duivennest hier in de buurt werd trouwens elk jaar geplunderd door aanwezige eksters. Katten hadden geen schijn van kans op bij het nest te komen dat behoorlijk hoog in de boom zat. Uiteindelijk niet heel onprettig dat de houtduiven uitgeroeid zijn hier. Die beesten scheten de hele buurt onder en dan voornamelijk uit de boom waar hun nest in zit.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_68019276
Heb vanmiddag een paar liter azijn langs de hele tuingrens gesprenkeld.
Was nog bang dat iemand me zou zien en zou denken dat ik met wasbenzine bezig zou zijn en het aan zou steken. .

Hoop dat het helpt. .
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:18:42 #65
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_68020030
Ben benieuwd of het werkt. We hebben hier een beetje hetzelfde probleem. Echter dan met 2 katten die het geweldig vinden om hun nagels in de perenboom of kersenboom te zetten en de boom hierdoor te beschadigen/kapot te maken. We hebben geen idee van wie die katten zijn dus aanspreken is in ons geval een beetje lastig

Een buurman had toevallig nog gaas dus die heeft dat om de stam van de bomen heen gebonden wat wel lijkt te werken. Maar ja, nu hadden we afgelopen zondag het probleem dat we onze tuindeuren iets hadden openstaan (het was mooi weer) en dat we ineens 1 van die katten bij ons BINNEN hadden zitten!!! En dat alleen omdat iemand anders te lui is om z'n kat binnen te houden en een kattenbak te verschonen
pi_68020368
Zal je wel laten weten of het werkt. .
  dinsdag 14 april 2009 @ 22:32:39 #67
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_68023315
Ik was begonnen met editten, maar besloot uiteindelijk maar wat posts te wissen om te voorkomen dat het hier een complete gatenkaas zou worden.

Graag vanaf hier een beetje ontopic ende normaal. Dank u
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:53:10 #68
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_68026613
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 22:32 schreef ElisaB het volgende:
Ik was begonnen met editten, maar besloot uiteindelijk maar wat posts te wissen om te voorkomen dat het hier een complete gatenkaas zou worden.

Graag vanaf hier een beetje ontopic ende normaal. Dank u
Verwijder deze dan ook: Hoe hou ik andermans katten uit onze tuin?

Nu staat mijn post er namelijk nog steeds
Vroeg me al af waar dit topic in mijn AT was gebleven
  woensdag 15 april 2009 @ 01:30:32 #69
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_68028522
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:53 schreef druppelkut het volgende:
Verwijder deze dan ook: Hoe hou ik andermans katten uit onze tuin?

Nu staat mijn post er namelijk nog steeds
Ik wíst dat ik wat vergat
quote:
Vroeg me al af waar dit topic in mijn AT was gebleven
Nu staat ie d'r weer in
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 15 april 2009 @ 15:33:11 #70
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_68041446
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:18 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

edit: Zwolle
De wet stelt dat dieren aangelijnd dienen te worden. Dat geldt niet alleen voor honden maar ook voor katten. Dat het gedoogd wordt is tot daar aan toe, maar wanneer jij overlast ondervindt dan heeft iemand naar mijn idee het recht daar iets aan te doen.

En met Zwolle is niets mis

TS: er is ook speciaal spul bij de tuinzaak/dierenzaak verkrijgbaar wat "kattenwerend" is, dit zou je om de boom kunnen strooien. Dan hoef je er ook geen lelijk gaas om heen te doen
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_68522362
Hallo,
Ben hier toevallig langs ,ook wij hebben katten probleem zelf hebben we een kater of liever was een kater (lol) nu hebben we een paar andere katers ongewenst te gast ik heb niets tegen katten in het algemeen maar het is zo erg dat ze overal sproeien ze komen goon door onze kat zijn katten luik door de geopende vensters of deuren wij moeten ons letterlijk opsluiten en gebeurt dit niet hebben we prijs tot op ons bed zijn ze geraakt hebben een nieuw matras moeten kopen onze kat durft niet meer buiten hij is namelijk niet zo stoer komt zelf uit het asiel en is bang van andere katten,
ik ben ten einde raad wie weet raad
Bedank Maggy
pi_68523836
quote:
Op donderdag 30 april 2009 10:19 schreef Maggy het volgende:
Hallo,
Ben hier toevallig langs ,ook wij hebben katten probleem zelf hebben we een kater of liever was een kater (lol) nu hebben we een paar andere katers ongewenst te gast ik heb niets tegen katten in het algemeen maar het is zo erg dat ze overal sproeien ze komen goon door onze kat zijn katten luik door de geopende vensters of deuren wij moeten ons letterlijk opsluiten en gebeurt dit niet hebben we prijs tot op ons bed zijn ze geraakt hebben een nieuw matras moeten kopen onze kat durft niet meer buiten hij is namelijk niet zo stoer komt zelf uit het asiel en is bang van andere katten,
Leestekens, hoofdletters en alinea's gebruiken zou ik je als eerste aanraden.

Horren voor de open ramen wil nog wel eens helpen. Tenminste, hier wel. Al zou ik wel voor een goedkope variant gaan want er is ook al eens een kat doorheen gesprongen hier. Bijkomend voordeel is dat je ook geen last meer hebt van muggen, vliegen en wespen in huis.
Verder zorgen dat vlak voor de ramen stokjes of iets anders onaantrekkelijks rechtop in de grond staat zodat katten niet vlak bij je ramen komen en dus ook niet naar binnen kunnen springen.
Er zijn kattenluikjes die werken met een zendertje aan de halsband van je kat zodat hij de enige kat is die naar binnen kan.
En als de situatie echt zo erg is als jij beschrijft zou ik ook stroomdraadjes rond de tuin niet uitsluiten. Dat houdt andere katten buiten en jouw kat binnen je eigen tuin. Win-win.

Het blijft belachelijk dat jij allerlei investeringen moet doen om andermans beesten uit je tuin of zelfs je huis te houden maar de meeste kattenbezitters zijn nu eenmaal niet zo sociaal dat zij rekening houden met andere mensen.

Edit: Hoe gaat het met de duiven van TS?
pi_68525750
Kan je die investeringen niet in overleg met de kateigenaren doen? Dat zij mee betalen? Beter zouden zij alles betalen maar 50-50 is vast haalbaar.
pi_68531196
quote:
Op donderdag 30 april 2009 12:22 schreef jack4ya het volgende:
Kan je die investeringen niet in overleg met de kateigenaren doen? Dat zij mee betalen? Beter zouden zij alles betalen maar 50-50 is vast haalbaar.
Welke katteneigenaar?
Weet jij waar alle katten in jouw tuin vandaan komen, wie de eigenaar is en denk je dat die eigenaren ook nog eens gaan toegeven dat hun kat verantwoordelijk is voor die schade?
Welnee joh, hun kat doet zulke dingen niet want die is mensenschuw, heeft een hekel aan binnen zijn en zal dus al helemaal niet bij anderen naar binnen gaan, gaat noooooit de tuin uit, steekt nooooooit de straat over of komt nooooooit aan jouw kant van de wijk. En als dat allemaal niet werkt dan is de kat heus waar heel eerlijk met de hand op het hart en gezworen met spuug de hele dag al binnen geweest dus kan hij het niet geweest zijn.
pi_68532787
quote:
Op donderdag 30 april 2009 10:19 schreef Maggy het volgende:
Hallo,
Gewoon deuren en ramen dicht houden (eventueel bovenraampjes open ter ventilatie). En hopen dat je eigen kat niet over de sproeiplekken van de vreemde kat heen blijft sproeien...
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')