abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:16:01 #51
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68025167
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:01 schreef 2cv het volgende:

[..]

Op zich klopt dat. Een diesel heeft vaak minder onderhoud nodig omdat veel dingen in/op/aan de motor steviger gebouwd zijn. Echter, ALS er iets kapot gaat ben je goed de sjaak. Deels omdat je motor het dan vaak gelijk niet meer doet, deels omdat reparatie dan erg duur is.
Van de andere kant moet je onderhoud natuurlijk ook omslaan over het aantal kilometers. Aangezien diesels over het algemeen meer rijden, is het logisch dat er meer onderhoud nodig is.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  † In Memoriam † dinsdag 14 april 2009 @ 23:22:54 #52
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68025453
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:16 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Van de andere kant moet je onderhoud natuurlijk ook omslaan over het aantal kilometers. Aangezien diesels over het algemeen meer rijden, is het logisch dat er meer onderhoud nodig is.
Ben ik het mee eens. Maar gevoelsmatig is het vervelender als je in 1 keer een bult geld uit moet geven dan wanneer je meerdere keren een klein beetje uit moet geven.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_68031281
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:08 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

juist niet, zie boven.
Juist wel, heeft volgens mij niet zozeer met het aantal kilometers te maken. Veel nieuwe diesels zijn leaseauto's, voor particulieren is het over het algemeen goedkoper om benzine te rijden. Tweedehands diesels hebben dus een kleinere afzetmarkt dan tweedehands benzine auto's.
De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
pi_76388411
als je like >95% binnen de bebouwde kom rijdt ligt het omslagpunt voor bv een golfje ofzo al bij pakweg 10.000 km...
pi_76390077
Je kan het pas precies bepalen zodra je 3 dingen weet:

- je jaarkilometrage
- van de gewenste auto in benzine en diesel de gegevens van verbruik, plus maandelijkse vaste lasten, verwacht onderhoud en benzine/dieselprijs

Ook al rij je 50.000km per maand, een LandRover met TDV6 motor zal dan niet goedkoper zijn als een Aygo met 1.1 benzinemotor.

En tsja, een nieuw model dieselauto rijdt natuurlijk stukken lekkerder dan een benzine, maarja smaken verschillen.
pi_76393277
Diesel hoeft helemaal niet lekkerder te rijden dan benzine. Mensen vergelijken vaak een luxere diesel met een goedkopere benzine. Een moderne benzineauto is superstil en heel soepel, waar een diesel toch iets meer herrie maakt.

Maar het is meer een kwestie van smaak idd.
pi_76393604
Nja, ik heb veel huurauto's gereden het afgelopen jaar en vaak een diesel besteld en benzine gekregen, waarop ik 'm de volgende dag weer inruilde voor precies dezelfde auto in dezelfde uitvoering, zelfde motorinhoud, echter diesel. Altijd vond ik de diesel een stuk vlotter en prettiger rijden.

Heb het hier wel over de nieuwere modellen, specifiek in dit geval over een Peugeot 308 1.6 benzine en diesel. Woon zelf in Spanje, dus voor mij is diesel altijd goedkoper (kost niets extra's), en persoonlijk vind ik het dus lekker rijden dus voor mij geen moeilijke keuze.
pi_76393908
Prima kick ook na 8 maanden.
Diesel rijden lijkt wel leuk, maar het verschil met de prijs van benzine is niet zo groot meer. Je zal dan echt moeten gaan rekenen.
Ook moet je er om denken dat de markt voor dieselrijders kleiner is dan die van benzinerijders. Dus als jij de auto weer wil gaan verkopen is jouw markt kleiner, dus lastiger te verkopen.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:46:15 #59
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_76559288
De aanschafprijs van een diesel ligt ook echt hoger.

Als je een diesel van bijvoorbeeld een C4 of iets dergelijks vergelijkt met een benzine met een gelijk vermogen scheelt dat al snel 5000e. Gecombineerd met de hogere vaste lasten moet je per jaar wel echt stevig doorrijden wil dat gunstig zijn.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_76559336
Googletopic dit. Slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')