Mwah ... Weet ik niet. Met het geld wat je met LPG/G3 uitspaart t.o.v. diesel kan je misschien wel weer een leuk wegenwacht lidmaatschap betalen. Daarbij heeft mijn diesel ook kuren. Kreng draait stationair niet helemaal lekker zeg maar. Bij een benzine is dat waarschijnlijk simpeler en goedkoper op te lossen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:03 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Maar qua betrouwbaarheid kun je nog het beste diesel nemen, ook al klinkt lpg nog zo aanlokkelijk.
laat je motormanagement eens nakijken, of check of je gloeispiraal niet gewoon aan vervanging toe is... dit is echt een geïsoleerd probleem wat jij hebtquote:Op dinsdag 14 april 2009 01:07 schreef 2cv het volgende:
[..]
Mwah ... Weet ik niet. Met het geld wat je met LPG/G3 uitspaart t.o.v. diesel kan je misschien wel weer een leuk wegenwacht lidmaatschap betalen. Daarbij heeft mijn diesel ook kuren. Kreng draait stationair niet helemaal lekker zeg maar. Bij een benzine is dat waarschijnlijk simpeler en goedkoper op te lossen.
juist niet, zie boven.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:07 schreef Taxidude het volgende:
Zijn diesels ook niet sneller minder waard bij inruil? of is dat gewoon omdat ze over het algemeen meer kilometers maken.
Eerder dat laatste...quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:07 schreef Taxidude het volgende:
Zijn diesels ook niet sneller minder waard bij inruil? of is dat gewoon omdat ze over het algemeen meer kilometers maken.
Afschrijving hangt echt af van het merk, naast aantal gereden kilometers.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:07 schreef Taxidude het volgende:
Zijn diesels ook niet sneller minder waard bij inruil? of is dat gewoon omdat ze over het algemeen meer kilometers maken.
De benzineprijzen waren anders ook de pan uitgerezen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:05 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, en daar twijfel ik nu wel weer een beetje aan eigenlijk. Ik rij diesel, maar voor een half jaar geleden wilde ik er eigenlijk wel van af met die exorbitant hoge dieselprijzen. Nu de prijzen weer gezakt zijn is het weer prima, maar gas rijden is ook geen verkeerde optie. (al zijn daar de onderhoudskosten wel weer bewezen duurder)
Motormanagement op een Citroën BX uit 1993quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:08 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
laat je motormanagement eens nakijken, of check of je gloeispiraal niet gewoon aan vervanging toe is... dit is echt een geïsoleerd probleem wat jij hebt
Ja, en in sommige landen was diesel zelfs duurder dan benzinequote:Op dinsdag 14 april 2009 01:10 schreef Frumzel het volgende:
[..]
De benzineprijzen waren anders ook de pan uitgerezen.
Het probleem was wel dat het verschil tussen de benzine- en dieselprijs op een gegeven moment nog maar iets van 14ct was. Dat is nu gelukkig weer boven de 30ct. (34ct. als ik me niet vergis).
Plus de heerlijke eigenschap al veel koppel te hebben bij lage toerentallen. Als je een beetje motor hebt, vlieg je gewoon in z'n 5 met 60km/h tot aan je topsnelheid (zonder schakelen dus).quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:05 schreef dr.dunno het volgende:
persoonlijk vind ik diesels verder veel prettiger rijden dan een benzine auto, start altijd in de winter, nooit gezeik mee in algemeen en zeer weinig onderhoud nodig
Beste dieselmotor is een PSA dieselmotor, al heb ik er nu wel even probleempjes mee. Maar mijn motor komt ook uit 1993, heeft 280.000km gedraaid en de veroorzaker van het probleem is een pomp uit 1991 die zo'n 360.000km gedraaid heeft. Dan mag het wel een keer. Ik neem tenminste aan dat TS niet overweegt 1 of andere gare BX aan te schaffen met een astronomische kilometerstand.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:12 schreef Taxidude het volgende:
Merk is inderdaad ook nog iets om rekening mee te houden, sommige merken zuigen in het bouwen van diesel motoren.... Duits is altijd goed geloof ik, maar de britten kunnen er geen zak van zegt men.
Waarop baseer je dat PSA de beste dieselmotoren produceert? Ik vind bijv. de Citroen C6 2.7 HDiF erg traag vergeleken met zijn concurrenten, met minder vermogen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:15 schreef 2cv het volgende:
[..]
Beste dieselmotor is een PSA dieselmotor, al heb ik er nu wel even probleempjes mee. Maar mijn motor komt ook uit 1993, heeft 280.000km gedraaid en de veroorzaker van het probleem is een pomp uit 1991 die zo'n 360.000km gedraaid heeft. Dan mag het wel een keer. Ik neem tenminste aan dat TS niet overweegt 1 of andere gare BX aan te schaffen met een astronomische kilometerstand.
De beste qua betrouwbaarheid. Als je auto met dieselmotor 500km per uur kan rijden en van 0 tot 100 accelereerd in 0,3 seconden is dat leuk, maar als na 100 kilometer de zuigers niet meer in de motor zitten is dat toch best wel vervelend zeg maar.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:17 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat PSA de beste dieselmotoren produceert? Ik vind bijv. de Citroen C6 2.7 HDiF erg traag vergeleken met zijn concurrenten, met minder vermogen.
Dan nog zeg je dat PSA diesels beter zijn dan bijv. audi of de bmw dieselmotoren. Het zal elkaar niet ver ontlopen denk ik.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:25 schreef 2cv het volgende:
[..]
De beste qua betrouwbaarheid. Als je auto met dieselmotor 500km per uur kan rijden en van 0 tot 100 accelereerd in 0,3 seconden is dat leuk, maar als na 100 kilometer de zuigers niet meer in de motor zitten is dat toch best wel vervelend zeg maar.
Idd, een dieselauto is veel goedkoper in onderhoud dan een benzine auto.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:58 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Nieuwprijs van een diesel is hoger dan van benzine, dus verzekering is ook hoger.
Maar v.w.b. die onderhoudskosten, dat begrijp ik niet helemaal. Wie kan dat eens uitleggen, want volgens mij is een diesel in onderhoud juist goedkoper dan een benzine auto.
iddquote:Op dinsdag 14 april 2009 01:44 schreef 2cv het volgende:
De meeste PSA diesels die nu in middenklasse-auto's geschroefd worden hebben zijn doorontwikkelde motoren uit de jaren '80. En veel motoren uit de jaren '80 draaien nu nog. De reden waarom ze vaak op de sloop belanden is omdat de auto er omheen kapot is. Ik wil wel eens zien hoe het de BMW's en Audi's vergaat als ze net zo oud zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |