abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 14 april 2009 @ 01:07:07 #26
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67993510
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:03 schreef Frumzel het volgende:

[..]

Maar qua betrouwbaarheid kun je nog het beste diesel nemen, ook al klinkt lpg nog zo aanlokkelijk.
Mwah ... Weet ik niet. Met het geld wat je met LPG/G3 uitspaart t.o.v. diesel kan je misschien wel weer een leuk wegenwacht lidmaatschap betalen. Daarbij heeft mijn diesel ook kuren. Kreng draait stationair niet helemaal lekker zeg maar. Bij een benzine is dat waarschijnlijk simpeler en goedkoper op te lossen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 14 april 2009 @ 01:07:44 #27
224532 Taxidude
Waar wil jij heen?
pi_67993518
Zijn diesels ook niet sneller minder waard bij inruil? of is dat gewoon omdat ze over het algemeen meer kilometers maken.
  dinsdag 14 april 2009 @ 01:08:07 #28
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_67993521
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:07 schreef 2cv het volgende:

[..]

Mwah ... Weet ik niet. Met het geld wat je met LPG/G3 uitspaart t.o.v. diesel kan je misschien wel weer een leuk wegenwacht lidmaatschap betalen. Daarbij heeft mijn diesel ook kuren. Kreng draait stationair niet helemaal lekker zeg maar. Bij een benzine is dat waarschijnlijk simpeler en goedkoper op te lossen.
laat je motormanagement eens nakijken, of check of je gloeispiraal niet gewoon aan vervanging toe is... dit is echt een geïsoleerd probleem wat jij hebt
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  dinsdag 14 april 2009 @ 01:08:23 #29
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_67993526
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:07 schreef Taxidude het volgende:
Zijn diesels ook niet sneller minder waard bij inruil? of is dat gewoon omdat ze over het algemeen meer kilometers maken.
juist niet, zie boven.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_67993530
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:07 schreef Taxidude het volgende:
Zijn diesels ook niet sneller minder waard bij inruil? of is dat gewoon omdat ze over het algemeen meer kilometers maken.
Eerder dat laatste...
Ehm... ok
pi_67993546
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:07 schreef Taxidude het volgende:
Zijn diesels ook niet sneller minder waard bij inruil? of is dat gewoon omdat ze over het algemeen meer kilometers maken.
Afschrijving hangt echt af van het merk, naast aantal gereden kilometers.
pi_67993548
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:05 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ja, en daar twijfel ik nu wel weer een beetje aan eigenlijk. Ik rij diesel, maar voor een half jaar geleden wilde ik er eigenlijk wel van af met die exorbitant hoge dieselprijzen. Nu de prijzen weer gezakt zijn is het weer prima, maar gas rijden is ook geen verkeerde optie. (al zijn daar de onderhoudskosten wel weer bewezen duurder)
De benzineprijzen waren anders ook de pan uitgerezen.

Het probleem was wel dat het verschil tussen de benzine- en dieselprijs op een gegeven moment nog maar iets van 14ct was. Dat is nu gelukkig weer boven de 30ct. (34ct. als ik me niet vergis).
Ehm... ok
  † In Memoriam † dinsdag 14 april 2009 @ 01:10:55 #33
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67993551
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:08 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

laat je motormanagement eens nakijken, of check of je gloeispiraal niet gewoon aan vervanging toe is... dit is echt een geïsoleerd probleem wat jij hebt
Motormanagement op een Citroën BX uit 1993 Een gloeispiraal die aan vervanging toe is terwijl de motor prima loopt en start

Maar dat dit een geisoleerd probleem is daar wil ik het best mee eens zijn. Echter, om dit geisoleerde probleem op te lossen denk ik dat ik meer poen kwijt ben dan wanneer het een benzineding (met carburateur) is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67993562
Als je een goedkope diesel wil kopen, kijk dan eens naar een Opel. Die schrijven de eerste drie vier jaar als een malloot af waardeloos merk om nieuw te kopen, maar daar kwam ik net te laat achter
  dinsdag 14 april 2009 @ 01:12:05 #35
224532 Taxidude
Waar wil jij heen?
pi_67993569
Merk is inderdaad ook nog iets om rekening mee te houden, sommige merken zuigen in het bouwen van diesel motoren.... Duits is altijd goed geloof ik, maar de britten kunnen er geen zak van zegt men.
pi_67993585
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:10 schreef Frumzel het volgende:

[..]

De benzineprijzen waren anders ook de pan uitgerezen.

Het probleem was wel dat het verschil tussen de benzine- en dieselprijs op een gegeven moment nog maar iets van 14ct was. Dat is nu gelukkig weer boven de 30ct. (34ct. als ik me niet vergis).
Ja, en in sommige landen was diesel zelfs duurder dan benzine
En ik ben bang dat bij het aantrekken van de economie binnen no-time hetzelfde weer van toepassing zal zijn....Ik zou dan nu toch voor gas kiezen!
pi_67993592
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:05 schreef dr.dunno het volgende:

persoonlijk vind ik diesels verder veel prettiger rijden dan een benzine auto, start altijd in de winter, nooit gezeik mee in algemeen en zeer weinig onderhoud nodig
Plus de heerlijke eigenschap al veel koppel te hebben bij lage toerentallen. Als je een beetje motor hebt, vlieg je gewoon in z'n 5 met 60km/h tot aan je topsnelheid (zonder schakelen dus).
Ehm... ok
  † In Memoriam † dinsdag 14 april 2009 @ 01:15:51 #38
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67993617
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:12 schreef Taxidude het volgende:
Merk is inderdaad ook nog iets om rekening mee te houden, sommige merken zuigen in het bouwen van diesel motoren.... Duits is altijd goed geloof ik, maar de britten kunnen er geen zak van zegt men.
Beste dieselmotor is een PSA dieselmotor, al heb ik er nu wel even probleempjes mee. Maar mijn motor komt ook uit 1993, heeft 280.000km gedraaid en de veroorzaker van het probleem is een pomp uit 1991 die zo'n 360.000km gedraaid heeft. Dan mag het wel een keer. Ik neem tenminste aan dat TS niet overweegt 1 of andere gare BX aan te schaffen met een astronomische kilometerstand.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67993623
Diesel rijdt wmb erg prettig. Tenminste als je over een diesel met voldoende vermogen en Newtons beschikt.
  dinsdag 14 april 2009 @ 01:17:28 #40
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_67993631
even bijlezen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_67993633
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:15 schreef 2cv het volgende:

[..]

Beste dieselmotor is een PSA dieselmotor, al heb ik er nu wel even probleempjes mee. Maar mijn motor komt ook uit 1993, heeft 280.000km gedraaid en de veroorzaker van het probleem is een pomp uit 1991 die zo'n 360.000km gedraaid heeft. Dan mag het wel een keer. Ik neem tenminste aan dat TS niet overweegt 1 of andere gare BX aan te schaffen met een astronomische kilometerstand.
Waarop baseer je dat PSA de beste dieselmotoren produceert? Ik vind bijv. de Citroen C6 2.7 HDiF erg traag vergeleken met zijn concurrenten, met minder vermogen.
  † In Memoriam † dinsdag 14 april 2009 @ 01:25:01 #42
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67993700
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:17 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat PSA de beste dieselmotoren produceert? Ik vind bijv. de Citroen C6 2.7 HDiF erg traag vergeleken met zijn concurrenten, met minder vermogen.
De beste qua betrouwbaarheid. Als je auto met dieselmotor 500km per uur kan rijden en van 0 tot 100 accelereerd in 0,3 seconden is dat leuk, maar als na 100 kilometer de zuigers niet meer in de motor zitten is dat toch best wel vervelend zeg maar.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 14 april 2009 @ 01:26:33 #43
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67993711
En ja, ik houd van overdreven voorbeelden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67993727
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:25 schreef 2cv het volgende:

[..]

De beste qua betrouwbaarheid. Als je auto met dieselmotor 500km per uur kan rijden en van 0 tot 100 accelereerd in 0,3 seconden is dat leuk, maar als na 100 kilometer de zuigers niet meer in de motor zitten is dat toch best wel vervelend zeg maar.
Dan nog zeg je dat PSA diesels beter zijn dan bijv. audi of de bmw dieselmotoren. Het zal elkaar niet ver ontlopen denk ik.
  † In Memoriam † dinsdag 14 april 2009 @ 01:44:10 #45
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67993881
De meeste PSA diesels die nu in middenklasse-auto's geschroefd worden hebben zijn doorontwikkelde motoren uit de jaren '80. En veel motoren uit de jaren '80 draaien nu nog. De reden waarom ze vaak op de sloop belanden is omdat de auto er omheen kapot is. Ik wil wel eens zien hoe het de BMW's en Audi's vergaat als ze net zo oud zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:53:23 #46
155694 Paulus-de-Boskabouter
Vandaag zonder rode puntmuts
pi_67995598
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 00:58 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Nieuwprijs van een diesel is hoger dan van benzine, dus verzekering is ook hoger.

Maar v.w.b. die onderhoudskosten, dat begrijp ik niet helemaal. Wie kan dat eens uitleggen, want volgens mij is een diesel in onderhoud juist goedkoper dan een benzine auto.
Idd, een dieselauto is veel goedkoper in onderhoud dan een benzine auto.
Ik rij zelf al jaren diesel en gaat eens per jaar naar de garage, en dan vaak alleen voor een grote beurt en verder niets.

Dus geen bougies, verdeelkap ontsteking e.d. wat kapot of vervangen moet worden.
Behalve eens een keer een gloeibougie.
Paulus mist zijn vriendjes uit het bos....
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:18:06 #47
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_68003494
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 01:44 schreef 2cv het volgende:
De meeste PSA diesels die nu in middenklasse-auto's geschroefd worden hebben zijn doorontwikkelde motoren uit de jaren '80. En veel motoren uit de jaren '80 draaien nu nog. De reden waarom ze vaak op de sloop belanden is omdat de auto er omheen kapot is. Ik wil wel eens zien hoe het de BMW's en Audi's vergaat als ze net zo oud zijn.
idd

btw: ford gebruikt ook PSA motoren in haar europese modellen, het laatste waar ik ooit last van heb is steevast de motor bij de fords die ik nu heb en die daarvoor
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_68022203
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 00:46 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Plus veel onderhoud
Welk onderhoud?
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:01:55 #49
86793 wwwer
The one and only
pi_68024597
deen diesel motor rijd veel lekkerder dan een benziene versie

bij voldoende KM zou ik zeker voor een Diesel gaan...
Graaauuww?
  † In Memoriam † dinsdag 14 april 2009 @ 23:02:36 #50
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68024625
Overigens werd de Lada Niva ook 2 jaar gebouwd met een PSA dieselmotor voorin. Toegegeven, Lada is niet het toonbeeld van kwaliteit, maar het blijft uiteindelijk wel rijden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')