Sterker nog, Allerfre en Loratadine van het kruidvat zijn volgens mij letterlijk dezeflde pillen. Bijsluiter is exact hetzelfde ook qua ingrediënten als hulpstoffen, pillen zien er hetzelfde uit en ik meen dat zelfs de strips waar de pillen in zitten gelijk zijn.quote:Op maandag 13 april 2009 18:21 schreef Ensign_Wildfire het volgende:
Als je medicijnen gaat gebruiken koop dan niet die dure merkmedicijnen. Koop gewoon het huismerk van de drogisterij die vaak de helft goedkoper zijn. Tabletten van bv. Allerfre hebben loratadine als werkzame stof, terwijl het huismerk van de drogisterijen meestal de helft goedkoper is en exact dezelfde werkzame stof heeft.
Nou, niet helemaal. Kruidvattabletjes zien er toch anders uit qua vorm dan Claritine (wel zelfde werkzame stof) En heb ooit door de huisarts Aerius voorgeschreven gekregen omdat Claritine niet meer vergoed werd, volgens hem was het toch hetzelfde, maar de Aerius had bij mij totaal geen effect. Uiteindelijk dus toch maar weer (op eigen kosten) overgestapt op Claritine. Maar tegenwoordig kan ik me wel goed helpen met de Kruidvattabletjes.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sterker nog, Allerfre en Loratadine van het kruidvat zijn volgens mij letterlijk dezeflde pillen. Bijsluiter is exact hetzelfde ook qua ingrediënten als hulpstoffen, pillen zien er hetzelfde uit en ik meen dat zelfs de strips waar de pillen in zitten gelijk zijn.
Alleen kost huismerk Kruidvat maar iets van 40% van wat allerfre per pil kost.
Ik vergelijk dan ook Allerfre en huismerk Loratidine en niet Claritine en huismerk Loratidinequote:Op donderdag 16 april 2009 16:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nou, niet helemaal. Kruidvattabletjes zien er toch anders uit qua vorm dan Claritine (wel zelfde werkzame stof) En heb ooit door de huisarts Aerius voorgeschreven gekregen omdat Claritine niet meer vergoed werd, volgens hem was het toch hetzelfde, maar de Aerius had bij mij totaal geen effect. Uiteindelijk dus toch maar weer (op eigen kosten) overgestapt op Claritine. Maar tegenwoordig kan ik me wel goed helpen met de Kruidvattabletjes.
Ik heb last van mijn ogen, mijn neus, mijn keel en inmiddels ben ik verdomd moe, misselijk en heb hoofdpijn. En ja, ik geef van alles de hooikoorts de schuld, gewoon omdat het kan.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:29 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik heb last van mijn keelkriebels etc..
Idemquote:Op vrijdag 17 april 2009 12:54 schreef KiwiTjuHh het volgende:
He bah wat een stomme dag vandaag.. huilen, niezen.. bleeh
Is het ook mogelijk om maar 1 symptoom te hebben?quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:40 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Wat zijn de klachten?
Hooikoorts patiënten hebben bij een hooikoortsaanval last van één of meerdere klachten:
• Veelvuldig niezen
• Pijnlijke en jeukende neus
• Loopneus
• Verstopte neus
• Rode ogen met jeukend/branderig gevoel
• Hoofdpijn
• Vermoeidheid en lusteloosheid
• Tranende ogen en gezwollen oogleden
• Kriebelhoest
• Opgezwollen keel
• Astma << geen astma, maar wel benauwd.
• Eczeem
• Jeukend gehemelte
+ zeepallergie
wordt weer tijd voor wat pilletjes
ja dat kan zeker... meest voorkomend is zere ogen/niezen/verkouden...quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:06 schreef sweetysven het volgende:
[..]
Is het ook mogelijk om maar 1 symptoom te hebben?
Loratadine saves the day!quote:Op donderdag 16 april 2009 23:29 schreef Dr_Crouton het volgende:
Vroeger begon het al in februari, maar tot eergisteren dacht ik dat ik misschien wel helemaal 'genezen' ben. Mooi niet dus.![]()
Je hebt deze http://www.deonlinedrogis(...)capsules-p-3557.html ?quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben begonnen aan iets natuurlijks. Het zijn capsules van Weegbree.
Van Weegbree is bekend dat het helpt tegen allergische reacties en irritaties.
Heb gister de eerste tabletten gehad, en heb het idee dat het wel iets onderdrukt.
Het bedrijf heet Arkopharma, en er staat op dat het Weegbree Arkocaps zijn.
Misschien het proberen waard?
Ja die.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:26 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Je hebt deze http://www.deonlinedrogis(...)capsules-p-3557.html ?
Waar heb je ze overigens gehaald?
Bedankt!
Dat kan heel goed, dat het erger wordt. Ik liep een paar jaar geleden ook bij de allergieconsulente, en als je 1 allergie hebt kun je er ook meer ontwikkelen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:58 schreef Mr.West het volgende:
Heb het nu ook sinds een jaar of 2/3. Het lijkt wel of het elk jaar erger word. En dan vooral de ogen en de neus zijn vreselijk irritant dan. Vorige week voor de eerste keer weer last van gehad en zit nu ook weer hele tijd te niezen etc.
Dank je. Hoe gaat het tot dusver?quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja die.
Mijn moeder heeft ze gekochtbij een reform winkel.
Dus denk dat je het gewoon bij de plaatselijke natuur/reform winkel kan proberen?
Hier ook.. en moe van de loratidine.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:55 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
niets gehad bij ons. Mijn neus zit vol, mijn ogen jeuken en ik heb koppijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |