abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 april 2009 @ 12:33:25 #1
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_67973295
Het tijdperk van de goede adventure games ligt al weer even achter ons maar na het lezen van het topic over games die je absoluut gespeeld moet hebben blijkt tot mijn blijdschap dat ik er nog heel wat heb gemist

Uiteraard staat er een 360 thuis maar Full Throttle, day of the tentacle, Monkey Island en dergelijk geven weer op een heel ander niveau voldoening.

Hou TS aan het werk en post hier goede adventures zodat hij zich ook nog eens kan ergeren aan onlogische plotwendingen, oeverloos geklik en het gevoel dat hij nu toch echt alles heeft geprobeerd om uiteindelijk door zijn dak te gaan als blijkt dat de kurkentrekker met het pakje melk gecombineerd kan worden tot een muizeval (<- adventure game logica)

Samenvatting:
Adventure games, welke en waarom?
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  maandag 13 april 2009 @ 12:34:37 #2
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67973330
Indiana Jones and the Fate of Atlantis.

Maar da's wel erg oud. Maar alleen voor het verhaal en de muziek de moeite waard
Intelligent, but fucked up.
pi_67973383
leisure suit larry

duh
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  maandag 13 april 2009 @ 12:38:39 #4
194833 Hanoying
pi_67973441
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Indiana Jones and the Fate of Atlantis.

Maar da's wel erg oud. Maar alleen voor het verhaal en de muziek de moeite waard
Oud = geen probleem. Ik ben zelf (in speltermen in ieder geval) oud en zat als klein mannetje met een woordenboek op schoot Space Quest te spelen (Toen klikte je nog helemaal niets maar typte je alles "pick berries", "take a deep breath and dive", etc.) Prima mee vermaakt
  maandag 13 april 2009 @ 12:39:38 #5
194833 Hanoying
pi_67973463
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:36 schreef laffer het volgende:
leisure suit larry

duh
"buy lubbers"
pi_67973531
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:39 schreef Hanoying het volgende:

[..]

"buy lubbers"
pervert
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  maandag 13 april 2009 @ 12:46:51 #7
194833 Hanoying
pi_67973655
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:42 schreef laffer het volgende:

[..]

pervert
Bij één van de Larry's moest je overigens tot drie keer toe naar de muur van een wc hokje kijken om vervolgens een woord te lezen dat het wachtwoord voor een club blijkt te zijn. De eerste twee keer flauwe random opmerkingen en de derde keer "Someone wrote the word <insert word here> on the cubicle" of iets dergelijks.

Drie keer kijken!! WTF.. Ik zat echt drie dagen vast en toen het uiteindelijk door puut toeval en gefrustreerd random geklik lukte heb ik bijna één van de floppies opgegeten (was nog van voor internet en walkthroughs :p )
pi_67973696
whehe, ken sent me
pi_67973767
Tomb raider - legend/anniversary\underworld en waarom? vrouwelijk personage dat op onderzoek uit gaat
vinden jullie mannen vast leuk
pi_67973870
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:51 schreef MissLadyRoses het volgende:
Tomb raider - legend/anniversary\underworld en waarom? vrouwelijk personage dat op onderzoek uit gaat
vinden jullie mannen vast leuk [ afbeelding ]
Dat is echt geen point & click adventure... Daar is echt geen flikker aan...

De Broken Sword serie, dat is ruig!

Je moet naar torrents zoeken met SCUMMVM ofzo. Krijg je van die downloads van 7 gig met allemaal van die spellen.

Monkey Island, Indiana Jones (Last Crusade en Fate of Atlantis met sprekende figuren), etc.
pi_67974294
Zak mckracken. Een oud spel maar wel de moeite waard om eens gespeeld te hebben, het verhaal en de acties die je binnen het spel moet doen bevat dan ook een dosis humor. Graphics uit het jaar toebak maar mij boeit dat niet. Nog steeds eens in de zoveel tijd herinneringen ophalen van verloren tijden.

Syberia 1 en 2 zijn ook wel aardig en dan nog Sam & max, en de longest journey.

[ Bericht 7% gewijzigd door Topspin op 13-04-2009 13:36:14 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_67974316
Gobliiins 4 *2009* natuurlijk
pi_67979513
Runaway 1 & 2?
Children of the night. What music they make.
pi_67983555
Volgens mij is Grimm Fandango nog niet genoemd. Geweldige game
pi_67983725
Gabriel Knight Serie:

Deel 1: Frustrerend moeilijk, erg belonend, goed verhaal, geweldige dialogen met erg goede stemacteurs
Deel 2: Alle pluspunten van deel één plus een zeldzaam voorbeeld van geslaagd gebruikmaking van FMV.
Deel 3: Als deel 1 en 2 zijn bevallen is 3 ook een aanrader ondanks de onwennige 3d vertaling.
  maandag 13 april 2009 @ 21:20:33 #16
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_67986431
Er komen nog zat leuke adventures uit

Maakt het je nog iets uit wat de setting van het spel is? Vooral humor of juist serieus? Cartoony of "realistisch"? Onze eigen wereld of sci-fi? Horror of romantisch?

Paar aanraders als je echt geen voorkeur hebt (in compleet willekeurige volgorde): Sherlock Holmes-serie, Black Dahlia, Perry Rhodan, The Longest Journey, Discworld 1+2+Noir, Simon The Sorcerer 1+2, Still Life, The Moment of Silence, Darkness Within, Rhiannon, Overclocked, Dark Fall 1+2, Secret Files Tunguska, AGON, Scratches, The Dig, Amerzone, The Blackstone Chronicles, The Lost Crown, Dracula 1+2+3, Dracula Origin, The Feeble Files, Woodruff and the schnibble of Azimuth, de Carol Reed-serie, Kings Quest/Space Quest/Police Quest, The Legend of Kyrandia, de Tex Murphy-serie, de Myst-serie, NiBiRu, Phantasmagoria 1+2, de Zork-serie, Ripper, Shadow of Memories... en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_67986699
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:20 schreef lizardtattoo het volgende:
Er komen nog zat leuke adventures uit

Maakt het je nog iets uit wat de setting van het spel is? Vooral humor of juist serieus? Cartoony of "realistisch"? Onze eigen wereld of sci-fi? Horror of romantisch?

Paar aanraders als je echt geen voorkeur hebt ...
Wauw! Ook namens mij bedankt voor een overvloed aan nog ongespeelde tips!
pi_67989054
zooo, die moet ik ook eens gaan opzoeken :-)
pi_67989186
Grim Fandango!
אין מקום כמו ארץ ישראל
  maandag 13 april 2009 @ 22:55:22 #20
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_67990172
Laat ook even weten wat je wel en niet leuk vond en waarom, dan kan ik verdere tips daarop aanpassen
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_67990292
Zak Mckracken super origineel, Syberia een waar kunstwerk en Grim Fandangoo uniek. Runawayy tevens vol humor en modern en zo is the longest journey tevens een game die onvoorspelbaar is. Longest journey dan iets minder omdat het nogal saai gebracht wordt maar originaliteit is wel aanwezig.Longest journey vind ik dan persoonlijk de meest mindere game qua adventure, zeker toen ik de Nederlandse versie speelde. Sowieso Nederlands talige games, op de een of andere manier lijkt het totaal niet te kloppen. Alsof het Die Hard 1 is met Duitse stemmen van acteurs.

Sam & max is een klassieker en ook super apart.

Maniac manision is mijn eerste adventure en ik vond het een grote creep show die hele game. Een grote uitdaging om binnen dat huis vol creepy figuren de uitweg te vinden. Maniac manision leek wel een spookhuis.
pi_67990443
Ik ben geinteresseerd in iets...

Sluit wel gedeeltelijk aan.
pi_67990635
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:55 schreef lizardtattoo het volgende:
Laat ook even weten wat je wel en niet leuk vond en waarom, dan kan ik verdere tips daarop aanpassen
Iets in de richting van de onderwerpen in Broken Sword. Tempeliers en/of vrijmetselaars. Of de heilige graal of Atlantis zoals bij Indiana Jones. Zulke onderwerpen, waar komen die in voor? Het liefst zo feitelijk mogelijk natuurlijk (doet Broken Sword volgens mij behoorlijk goed).
pi_67990727
Broken sword vond ik ook geweldig, op zoek naar iets dat best realistisch zou kunnen zijn deep underground binnen de echte realiteit, achter een geheime genootschap aangaan en afluisteren en vervolgens op zoek naar meer om die sekte te ontmantelen. Broken sword 1 en 2 dus gespeeld, de rest niet. Al langer van plan om deel 3 te spelen maar er komt niets van.
pi_67990905
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:14 schreef Topspin het volgende:
Zak mckracken. Een oud spel maar wel de moeite waard om eens gespeeld te hebben, het verhaal en de acties die je binnen het spel moet doen bevat dan ook een dosis humor. Graphics uit het jaar toebak maar mij boeit dat niet. Nog steeds eens in de zoveel tijd herinneringen ophalen van verloren tijden.

[ afbeelding ]
die is zoooo leuk (nostalgisch)

Verder raad ik Monkey Islands aan En Heroes Quest (alle delen).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')