maar na volgende week woensdag zullen ze wel alles weghalen. Misschien niet direct maar wel op termijn. De vraag is wat ze met de vluchten na 22:00 uur gaan doen...omboeken naar een andere tijd? Andere luchthaven? schrappen?quote:Op donderdag 23 april 2009 10:00 schreef Thetallguy het volgende:
Ze hebben een ultimatum gesteld op woensdag de 29e. Volgens de nieuwe regels mag het vliegveld maar tot 22:00 open zijn en dat is niet rendabel voor Ryanair om als basis aan te houden.
Ik denk omdat Weeze voor een groot deel afhankelijk is van Ryanair dat het nog wel tot een schikking kan komen Zo niet, dan zou ik iig tot volgende week woensdag wachten als ze echt een beslissing nemen.
Ik zou het gewoon proberen. Ze snappen zelf ook wel hoe of wat.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:00 schreef Dezz het volgende:
Oeps, mijn vriendin heeft bij het invullen van de gegevens mijn roepnaam ingevuld i.p.v. mijn voornaam (Dirk i.p.v Hendrikus). Moet ik dit nu laten wijzigen (á ¤100,- ) of niet? Ik lees hier namelijk verschillende verhalen over.
Ik heb trouwens wel echt zin om naar Sevilla te gaan
Als het goed is moet dat helemaal niet, ik doe dat namelijk nooitquote:Op donderdag 23 april 2009 13:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon proberen. Ze snappen zelf ook wel hoe of wat.
Toen ik recent ging had ik ook niet van iedereen alle doopnamen e.d. ingevuld, terwijl dat wel moest. Niks over gehoord.
Ik zou er wel achteraan gaan. Ik heb al vaker gehoord dat mensne anders ter plekke een ander ticket moesten betalen. Als je het vooraf regelt kost het volgens mij maar 2,50 of zo.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon proberen. Ze snappen zelf ook wel hoe of wat.
Toen ik recent ging had ik ook niet van iedereen alle doopnamen e.d. ingevuld, terwijl dat wel moest. Niks over gehoord.
Er zijn al van die acties geweest, weet niet of ryanair dat al gedaan heeft, maar in het geval dat een airline een X aantal passagiers garandeert om zo subsidie of korting te regelen kan, als dat aantal niet gehaald dreigt te worden, ervoor zorgen dat vliegen geheel gratis wordt of zelfs geld opleverd voor de passagier...quote:Op donderdag 23 april 2009 13:48 schreef JohnDDD het volgende:
Zouden we het in de toekomst nog meemaken dat Ryanair mensen geld gaat géven om een ticket te boeken?
FANTASTISCHE ACTIE! BOEK NU EN WE GEVEN JE 5 EURO!
Nee, ze hebben nu een basis op Weeze en die verdwijnt dan. Een basis houdt in dat vliegtuigen op Weeze gestationeerd staan en van daaruit naar andere bestemmingen vliegen. Wanneer deze basis weg is kunnen vliegtuigen vanuit andere bestemmingen nog steeds naar Weeze toe vliegen, binnen de openingstijden. Dit zullen dan echter wel een flink aantal minder vluchten worden.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:09 schreef heaven7 het volgende:
Hm nu snap ik het niet meer. Als die vluchttijdenregel niet worden aangepast verdwijnt Ryanair toch helemaal van Weeze en wordt ALLES (dus ook van voor 22:00) gecanceld? Of begrijp ik het verkeerd?
Wat een onzinquote:Op donderdag 23 april 2009 13:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Toen ik recent ging had ik ook niet van iedereen alle doopnamen e.d. ingevuld, terwijl dat wel moest. Niks over gehoord.
Dus als ik nu voor 2 juni van Stockholm naar Weeze wil boeken en van Weeze weer terug naar Stockholm op 7 juni wil en ook kan boeken (volgens de site), gaat dat geen problemen opleveren als deze basis verdwijnt? Sorry dat ik het niet helemaap snap Maar bedankt voor de uitleg iig!quote:Op donderdag 23 april 2009 13:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Nee, ze hebben nu een basis op Weeze en die verdwijnt dan. Een basis houdt in dat vliegtuigen op Weeze gestationeerd staan en van daaruit naar andere bestemmingen vliegen. Wanneer deze basis weg is kunnen vliegtuigen vanuit andere bestemmingen nog steeds naar Weeze toe vliegen, binnen de openingstijden. Dit zullen dan echter wel een flink aantal minder vluchten worden.
Bijv. Eindhoven is ook geen Ryanair basis, alle vluchten daar zijn van vliegtuigen die ergens anders afkomstig zijn.
We'll wait and seequote:The problem is that there is a dispute by different courts on whether the permission for Weeze (NRN) is legal or not.
The main case is still at the federal administrative court pending decision. The Oberverwaltungsgericht Münster(highest administrative court in Northrhine-Westfalia) stated already in 2006 that the permission for Weeze airport was illegal, revoking it by its judgement.
The court did not allow an appeal against this decision. Against this decision not to allow an appeal, the losing party successfully appealed at the federal administrative court, which stated that this case is covering new grounds and thus must be considered before this court, thus revoking the decision not to allow an appeal.
After it allowed the appeal, the judgement that held NRN airport illegal was appealed before the high court, which still has not decided on the case.
With other words, since 2006 NRN is driven by a potentially illegal license, however, until the final court ruling by the federal administrative court, this license remains in place.
The reason why the Oberverwaltungsgericht Münster held the license to be illegal were mainly noise complaints.
Against those complaints, the people who fight against the general license wanted the court to enact a preliminary ruling against noise. This one was successful now, as the court in Münster now imposed the 22-6 nighttime ban on the airport, which Ryanair is complaining against.
This ruling is hardly surprising, as the court in Münster thinks the whole airport is illegal. It remains to be seen whether the federal court has the same opinion, something which is rather doubtful given the fact that they have allowed the appeal in the first place.
There is a way to fight against this preliminary ruling on the noise issue, as well. So I would guess we have to see if FR really will leave NRN.
There is still a chance, though, that the federal court also holds the airport to be illegal altogether, ending its life from one day to another. But this is still to be awaited.
De wieltjes worden er bijgeteld natuurlijk. Anders kun je met een inimini koffertje aankomen waaronder vrachtwagenwielen zitten. Bij wijze van spreken dan.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:56 schreef Davita het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het Weeze-verhaal afloopt.
Ik heb nog een vraag over de handbagage. Ik weet wat de maximale afmetingen zijn maar weet iemand of de wieltjes van je koffertje binnen die afmetingen moeten zitten of tellen die niet mee? Ik krijg daar nergens echt duidelijkheid over.
Hoe gaat het controleren van de afmetingen eigenlijk?
Het ligt nogal aan het vliegveld. Op Eindhoven kom je ook met een halve hutkoffer nog binnen.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:56 schreef Davita het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het Weeze-verhaal afloopt.
Ik heb nog een vraag over de handbagage. Ik weet wat de maximale afmetingen zijn maar weet iemand of de wieltjes van je koffertje binnen die afmetingen moeten zitten of tellen die niet mee? Ik krijg daar nergens echt duidelijkheid over.
Hoe gaat het controleren van de afmetingen eigenlijk?
quote:Op woensdag 22 april 2009 23:32 schreef misteriks het volgende:
Ik weiger te zeggen waarom ik Ryanair de goorste maffiose kutmaatschappij uit de geschiedenis vind. Tevens wens ik alle Ryanair-mederwerkers een pijnlijke en fatale ziekte en ben blij een andere maatschappij (die ik alle ryanairfans niet gun te laten weten welke en waarom) gevonden te hebben die van mij weer een avontuurlijk reiziger gemaakt heeft
Weezequote:Op donderdag 23 april 2009 16:07 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het ligt nogal aan het vliegveld. Op Eindhoven kom je ook met een halve hutkoffer nog binnen.
Handbagage van iedereen werd daar gewogen (maand geleden) en bij twijfel moest het in de bak voor de afmetingen.quote:
@ milaan mag je geen flesopener meenemen lolquote:Op donderdag 23 april 2009 16:11 schreef JohnDDD het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het in Milaan zit met handbagage? En op Stansted?
ik zit op diezelfde vlucht vanuit London... Ik heb Ryanair gebeld, en mocht het "verkeerd" aflopen voor hen, dan wordt de vlucht OF gecancelled OF herleid naar Eindhoven.quote:Ik heb dus een vlucht op 17 mei die na 22:00 aankomt en ik heb nog niets van Ryanair vernomen.
Das dan lekker als je je auto op vliegveld Weeze hebt staan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 01:03 schreef Retarded het volgende:
[..]
ik zit op diezelfde vlucht vanuit London... Ik heb Ryanair gebeld, en mocht het "verkeerd" aflopen voor hen, dan wordt de vlucht OF gecancelled OF herleid naar Eindhoven.
Hmmm. In januari nog gevlogen, vriend van me had een enorme tas bij (die was zo ongeveer voor twee personen) en die kon probleemloos doorlopen.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:30 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Handbagage van iedereen werd daar gewogen (maand geleden) en bij twijfel moest het in de bak voor de afmetingen.
das idd minder, maar wij worden gebrachtquote:Op vrijdag 24 april 2009 10:29 schreef guapo het volgende:
[..]
Das dan lekker als je je auto op vliegveld Weeze hebt staan.
Of je zet je auto daar gewoon niet neer omdat je van tevoren al weet dat je daar niet gaat landen...quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:29 schreef guapo het volgende:
[..]
Das dan lekker als je je auto op vliegveld Weeze hebt staan.
Het is in ieder geval erg veel geld. Kan me herinneren dat het pas 25 pond was, dat is met de huidige wisselkoers echter geen 40 euro meer, maar toch!quote:
Met de trein kost het 25 pond, met de bus een pond of 9 meen ik. Dan ben je wel langer onderweg. Overigens is dat ticket inderdaad gedeeltelijk afzetterij, ik moest laatst vanaf een plaats ergens onder London naar Stansted en dat ticket kostte me, inclusief metro in London, niet heel veel meer dan 25 pond.quote:Op zaterdag 25 april 2009 01:40 schreef misteriks het volgende:
stansted da's toch dat kutvliegveld waar je ongeveer 40 euro kwijtraak- om in London te geraken. Nog'n grotere tourist trap vergeleken met Brussels south imo
Je auto er niet neer zetten is niet altijd een optie.... openbaar vervoer is niet optimaal: duurt langer, slepen met bagage en is vrijwel altijd duurder dan (lease)auto. En anders moet je maar iemand zien te strikken die 2x heen en weer wil rijden voor je. Taxi kan ook, maar ook dan is je kostenvoordeel al helemaal pleite.quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:24 schreef Sharapova het volgende:
[..]
Of je zet je auto daar gewoon niet neer omdat je van tevoren al weet dat je daar niet gaat landen...
Je kan ook voor 3 euro met easybus.comquote:Op zaterdag 25 april 2009 01:40 schreef misteriks het volgende:
stansted da's toch dat kutvliegveld waar je ongeveer 40 euro kwijtraak- om in London te geraken. Nog'n grotere tourist trap vergeleken met Brussels south imo
Single is 18.** pond (liverpool street). Je kan je trainticket ook tijdens de vlucht kopen voor 15.quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Met de trein kost het 25 pond, met de bus een pond of 9 meen ik. Dan ben je wel langer onderweg. Overigens is dat ticket inderdaad gedeeltelijk afzetterij, ik moest laatst vanaf een plaats ergens onder London naar Stansted en dat ticket kostte me, inclusief metro in London, niet heel veel meer dan 25 pond.
"Ff testen"quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:04 schreef 6333t het volgende:
Hallo
Ik heb een vraag
Ik heb bij ryanair online ingecheckt met verkeerde passagiersgegevens, om ff te testen. Nu kan ik het niet meer wijzigen. Weet iemand hoe je de vooraf te verstrekken passagiersgegevens kunt veranderen?
Natuurlijk. En je kan ook gewoon @ airport je koffer inchecken. Wat denk je van mensen die opeens extra bagage/extra koffer hebben. Die checken deze ook gewoon extra in. Ter plaatse afrekenen en hij mag mee.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:30 schreef vive_la_vida het volgende:
De klantenservice is natuurlijk niet te bereiken, is er op brussel charleroi zo'n ticketbalie?
hoe bedoel je?quote:Op woensdag 29 april 2009 11:27 schreef Dennus-F het volgende:
Ik vlieg vandaag naar treviso vanaf weeze, en 4 mei terug echter mijn vlucht komt om 2320 aan in weeze..
hoe gaat dit nu?
Of je daarna nog terug naar huis komt?? Of of de tijd wel klopt? Ja die kan zeker kloppen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:19 schreef Dennus-F het volgende:
Nou kom ik wel terug op weeze om 2320?
Paniekzaakerquote:Op woensdag 29 april 2009 19:22 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ik neem aan dat we er nu gewoon vanuit moeten gaan dat de vluchten gecanceld blijven na 2 mei
Nee hoor maar ik vlieg de 6e naar Edinburgh.Dat is al over een week.quote:
het is inderdaad al meer dan 5 jaar terug waarover ik spreek. te lang geleden om exacte bedragen , maar ging echt wel richting 40¤ per persoon voor de treinrit. M'n aversie tgo Ryanair is ook daar gegroeid. Ik ga niet meer in detail treden; maar 'n citytrip met 5 personen met ticket aan 1¤ per persoon heeft ons uiteindelijk meer dan 1200¤ gekost. Ik blijf erbij dat deze gang van zaken Ryanair's corebusiness was, en waarschijnlijk ook is ! Het was op het maffioze af. Er was toen maar 1 grote balie met een rij van honderd man in Stansted, en dat was de klachten; new ticket balie van Ryanair. TIentallen mensen barsten daar in woede uit tgo Ryanair-personeel. Kon geen toeval meer zijn.quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Het is in ieder geval erg veel geld. Kan me herinneren dat het pas 25 pond was, dat is met de huidige wisselkoers echter geen 40 euro meer, maar toch!
toch niet hoor. Ze hebben niet gedaan wat beloofd werd. Ik heb het niet enkel over de treintickets ; en nee, als ervaringsdeskundige kan ik zeggen het nog nooit met 'n normale maatschappij; laat staan met andere lowcost carriers zoals skyeurope of wizzair meegemaakt heb. en dan nog. ryanair adverteert dat je voor 2 euro H/T naar London kan vanuit Brussel (uh , charleroi ); Zelfs zonder hun rottige manier van doen klopt dat niet. Je hebt al de luchthaventaksen; en Stansted is simpelweg GEEN London. Hun aanbieding Brussel London kost IN DE WERKELIJKE ZIN retour minstens 100 !!!!!!!! keer zoveel , in het geval je geen andere "comlicaties oploopt!quote:Op donderdag 30 april 2009 00:04 schreef jmac het volgende:
Ryanair heeft anders niets met je treinticket en de prijs (en wisselkoers) ervan te maken. Zij bieden je een goedkope vlucht aan en daaraan hebben ze gewoon voldaan.
En het betreffende had net zo goed @ KLM kunnen gebeuren of welke andere maatschappij ook.
Ik heb 'm even geprintscreend en geüpload voor je:quote:Op donderdag 30 april 2009 11:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Weet iemand waar ik een kaartje kan vinden met alle bestemmingen en routes van RA?
Want ik wil dat stomme Microsoft-applicatie niet installeren.
Plus dat Stansted nou eenmaal gewoon London - Stansted als officiele naam heeft. Kan je hoog of laag springen, maar ze hebben alle recht om die naam zo te gebruiken. Zelfde geldt voor Brussels-Charleroi, wat dat punt betreft zou ik eerder kwaad worden op de luchthavenautoriteitenquote:Op donderdag 30 april 2009 00:14 schreef misteriks het volgende:
[..]
toch niet hoor. Ze hebben niet gedaan wat beloofd werd. Ik heb het niet enkel over de treintickets ; en nee, als ervaringsdeskundige kan ik zeggen het nog nooit met 'n normale maatschappij; laat staan met andere lowcost carriers zoals skyeurope of wizzair meegemaakt heb. en dan nog. ryanair adverteert dat je voor 2 euro H/T naar London kan vanuit Brussel (uh , charleroi ); Zelfs zonder hun rottige manier van doen klopt dat niet. Je hebt al de luchthaventaksen; en Stansted is simpelweg GEEN London. Hun aanbieding Brussel London kost IN DE WERKELIJKE ZIN retour minstens 100 !!!!!!!! keer zoveel , in het geval je geen andere "comlicaties oploopt!
Dit is nog maar het begin van hun misleidende reclame. voor de rest wil ik er me geen woorden meer aan vuilmaken. Veel geluk en plezier met Ryanair; Ik hoop dat je nooit mijn ervaringen ermee moet meemaken, en zowel, vergeef me dat ik dan met plezier meegniffel met andermans colere
Dank je Ik zou ook nog wel de verbindingen vanaf een bepaald vliegveld willen weten, maar dat is niet te doen met printscreens. Maar ik heb iig iets nu.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:37 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik heb 'm even geprintscreend en geüpload voor je:
[ afbeelding ]
Als je een meer gedetailleerde versie wil van Europa of één specifiek gebied of de bestemmingen van één vliegveld kan ik dat ook wel even proberen
Gewoon in de boekingsmodule bij vertrek het desbetreffende vliegveld selecteren en dan krijg je bij bestemmingen toch automatisch de routes te zien.quote:Op donderdag 30 april 2009 15:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dank je Ik zou ook nog wel de verbindingen vanaf een bepaald vliegveld willen weten, maar dat is niet te doen met printscreens. Maar ik heb iig iets nu.
Kan zo ook idd, gaat wel lukken met jouw plaatjequote:Op donderdag 30 april 2009 16:30 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Gewoon in de boekingsmodule bij vertrek het desbetreffende vliegveld selecteren en dan krijg je bij bestemmingen toch automatisch de routes te zien.
Ik vind 't sws belachelijk dat Ryanair meent te bepalen dat je geen bagage hoeft mee te nemen (daar komen hun prijsopdrijvende maatregelen op neer). Ben benieuwd hoe dat straks gaat als er geen incheckbalies meer zijn, maar dat je online moet inchecken en je bagage aan een balie moet afgeven. Alsof er dan een verschil is met de huidige balies.... Ook daar moet iemand zitten die die bagage in ontvangst moet nemen.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:19 schreef ozzietukker het volgende:
Gelukkig vloog ik met Easyjet, maar als je ooit met bagage vanaf Stansted moet gaan vliegen met Ryanair... ze hebben 4 desks open voor alle vluchten, en als je pech hebt staat daar een hele lange rij. (Ben daar nu de afgelopen week 4x geweest op verschillende tijdstippen en alleen om 10 uur 's avonds is het rustig).
Ik snap best dat er een ontmoedigingsbeleid is, maar dit slaat gewoon alles, 4 desks open voor zoveel vluchten is in mijn ogen belachelijk en minachtend naar de passagier.
Nou, ik vind het juist een goede maatregel. Liever op deze manier, dan dat ze het in de ticketprijs gaan verwerken (zodat iedereen, ook de mensen zonder bagage) ervoor betalen.quote:vind 't sws belachelijk dat Ryanair meent te bepalen dat je geen bagage hoeft mee te nemen (daar komen hun prijsopdrijvende maatregelen op neer).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |