abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67968380



Vervolg op
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[Centraal] Ryanair #3
[Centraal] Ryanair #4
[Centraal] Ryanair #5
[Centraal] Ryanair #6


Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online inchekt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchekken op de luchthaven kost ¤10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastik tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook over vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaald)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuitgaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jou ticket hebben betaald, dus Ryanair betaald het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs Gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.

Maar hoeveel ga ik nou uiteindelijk betalen?
Gewoon door blijven klikken op de website, dan zie je vanzelf de prijs een keer verschijnen met alle opties die je zelf gekozen hebt.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport betaal je meestal rond de 40 euro aan belastingen. Vanaf Maastricht 36 euro.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤16,- aan luchthavenbelasting. Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.

En dat betalen voor het toilet?
Dat was een uitspraak die aan O'Leary in een Brits interview ontlokt is, en niet berust op de waarheid. Zie ook het persbericht.

Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?




Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067


Hier dus verder met alle vragen over en ervaringen met Ryanair .


TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door korting op 13-04-2009 12:01:50 ]
  maandag 13 april 2009 @ 07:48:04 #2
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_67968988
Mooie duidelijke OP
Zit er ook over te denken om eens een keer met Ryanair te gaan vliegen.

Maar dit geloof ik niet zo:
quote:
Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald.
  maandag 13 april 2009 @ 08:46:48 #3
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67969150
quote:
Op maandag 13 april 2009 07:48 schreef gunk77 het volgende:
Mooie duidelijke OP
Zit er ook over te denken om eens een keer met Ryanair te gaan vliegen.

Maar dit geloof ik niet zo:
[..]
Het is toch echt zo: soms zijn er aanbiedingen waarbij je geen belasting en toeslagen hoeft te betalen, en die doet de staat je echt niet kado

Misschien is het voor de OP handig om te vermelden dat Charleroi in de wereld van Ryanair 'Brussel (CRL)' heet, net zoals Weeze Düsseldorf is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 13 april 2009 @ 08:54:49 #4
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_67969199
quote:
Op maandag 13 april 2009 08:46 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het is toch echt zo: soms zijn er aanbiedingen waarbij je geen belasting en toeslagen hoeft te betalen, en die doet de staat je echt niet kado

Misschien is het voor de OP handig om te vermelden dat Charleroi in de wereld van Ryanair 'Brussel (CRL)' heet, net zoals Weeze Düsseldorf is.
De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook niet
pi_67969261
quote:
Op maandag 13 april 2009 08:54 schreef gunk77 het volgende:

[..]

De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook niet
Dat heet een aanbieding. Je kunt soms echt voor 10 euro van A naar B en dat is onder de kostprijs als je die toeslagen erbij rekent. Voor jouw zitplaats betaalt RYR de toeslagen, maar je kunt er zeker van zijn dat er ook passagiers aan boord zijn die hun toeslag 3 keer betaald hebben. DUs per vliegtuig gaat RYR er niet op achteruit.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_67969347
Ik vraag me af of Ryanair op Weeze een echt drop off point heeft ?

Ik heb gekozen voor online checkin met checked bagage maar ben benieuwd of ik in de rij moet bij de "normale" checkin of dat er echt een drop off is...... en hoe het dan gaat met labelen enzo.

Kan er nog niets over vinden
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 09:46:44 #7
45833 crew  Fogel
pi_67969538
Dat eten en drinken wat ze verkopen, is dat ruim verkrijgbaar, en is het aanbod op alle vluchten hetzelfde?
Bij SAS bijvoorbeeld (waar je op Europese vluchten ook je eten en drinken moet kopen als je in economy zit) zijn regelmatig de warme snacks op.
Moet wel zeggen dat het hele assortiment van Ryanair er een stuk gezonder uitziet dan de koekjes/muffin/chocolademeuk die SAS te bieden heeft naast dat ene warme alternatief wat niet stijf staat van de suiker.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_67969753
quote:
Op maandag 13 april 2009 09:24 schreef IamCurious het volgende:
Ik vraag me af of Ryanair op Weeze een echt drop off point heeft ?

Ik heb gekozen voor online checkin met checked bagage maar ben benieuwd of ik in de rij moet bij de "normale" checkin of dat er echt een drop off is...... en hoe het dan gaat met labelen enzo.

Kan er nog niets over vinden
Ik heb eerlijk gezegd nog geen lange rij meegemaakt bij ryanair om in te checken. Volgens mij doet meer dan de helft online inchecken.
Toen ik afgelopen jaar op weeze was, was er geen drop off point. Maar het schijnt recent te zijn vernieuwd dat je je bagage kan droppen. Lijkt me wel dat ze dan een speciaal drop off point hebben!
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_67969760
quote:
Op maandag 13 april 2009 09:46 schreef Fogel het volgende:
Dat eten en drinken wat ze verkopen, is dat ruim verkrijgbaar, en is het aanbod op alle vluchten hetzelfde?
Bij SAS bijvoorbeeld (waar je op Europese vluchten ook je eten en drinken moet kopen als je in economy zit) zijn regelmatig de warme snacks op.
Moet wel zeggen dat het hele assortiment van Ryanair er een stuk gezonder uitziet dan de koekjes/muffin/chocolademeuk die SAS te bieden heeft naast dat ene warme alternatief wat niet stijf staat van de suiker.
Ga er maar vanuit dat ze het allemaal hebben. Ze moeten toch ergens aan verdienen als de vliegtickets zo goedkoop zijn?!
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 10:15:58 #10
45833 crew  Fogel
pi_67969920
quote:
Op maandag 13 april 2009 10:04 schreef Sharapova het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat ze het allemaal hebben. Ze moeten toch ergens aan verdienen als de vliegtickets zo goedkoop zijn?!
Jawel, maar het neemt plek in beslag die misschien beter gebruikt had kunnen worden, heeft gewicht (en kost dus -al is het marginaal- brandstof) en wordt misschien niet verkocht... allemaal factoren die geld kosten ipv opleveren (en ook de reden dat SAS vaak tekort heeft, want het is zo lastig in te schatten wat je verkoopt).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  † In Memoriam † maandag 13 april 2009 @ 10:36:20 #11
230491 Zith
pls tip
pi_67970246
quote:
Op maandag 13 april 2009 08:54 schreef gunk77 het volgende:

[..]

De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook niet
quote:
Op maandag 13 april 2009 08:54 schreef gunk77 het volgende:

[..]

De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook niet
Tja, of je als bedrijf 50 euro korting geeft of 50 euro belasting zelf betaalt... maakt voor hun weinig uit.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 13 april 2009 @ 10:52:16 #12
12621 tcr
*nix 4ever
pi_67970555
quote:
Oh? Als je vanuit Enschede komt neem je toch gewoon de 31 en 57? Alleen het laatste stukje van de 57 naar het vliegveld, 13 kilometer ofzo, is tweebaans en provinciaal. Voor de rest kan je aardig doorplanken dacht ik zo.
Dat is een omweg. In de avond had ik die kunnen nemen, maar je wilt echt niet op een maandagochtend door het Ruhrgebied rijden...

En 9 euro per dag is voor het soort vliegveld gewoon veel, ik snap dat Schiphol e.d. duurder is. Maar die heeft een treinverbinding die ik dan gebruik .

[ Bericht 16% gewijzigd door tcr op 13-04-2009 10:57:57 ]
pi_67970728
quote:
Op maandag 13 april 2009 07:48 schreef gunk77 het volgende:
Mooie duidelijke OP
Zit er ook over te denken om eens een keer met Ryanair te gaan vliegen.

Maar dit geloof ik niet zo:
[..]


Wat valt er nou niet te geloven? Lul anders niet als je er geen reet van weet

Ik heb in februari 2 euro voor een retour Eindhoven-Pisa betaald en in Maart 0,02 euro voor een retour Weeze-Berlijn....dus.
looooooooooooooooool lol
  maandag 13 april 2009 @ 11:34:18 #14
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_67971514
quote:
Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald.
De reden dat Ryanair dit doet heeft te maken met het feit dat zij afspraken hebben met luchthavens over het aantal passagiers dat zij garanderen welke vertrekken van de desbetreffende luchthaven.
Op het moment dat de vliegtuigen niet vol genoeg zitten komen ze met acties welke soms onder de kostprijs van de luchthavenbelastingen worden aangeboden.

Dit lijkt Ryanair geld te kosten, maar dat hoeft niet, de afspraken die Ryanair heeft met de luchthavens over het aantal passagiers heeft er ook voor gezorgd dat Ryanair bepaalde landingstarieven kan afdwingen, als zij dat aantal passagiers niet halen wordt er of een boete berekend of is de onderhandelingspositie voor het komende jaar een stuk slechter, en dat kost wellicht nog veel meer geld.

De luchthavens verlagen hun tarieven omdat ze ervan uit gaan dat ze door het aantal passagiers wat Ryanair garandeerd meer kunnen verdienen aan de horeca en parkeertarieven.

Uiteraard zal je vliegen voor onder de kostprijs over het algemeen niet tegenkomen in de weekeinden en vakantieperiodes omdat de vliegtuigen dan vanzelf relatief vol komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_67971659
Ik wilde van de week zo'n Visa Electron bij EntroPay aanvragen, bleek dat je dus een kopie van je ID-kaart, credit card en een recent bankafschrift moet opsturen. Ik was daartoe best bereid dus ik stom als ik ben ging mijn credit card laten inscannen bij de copyshop hier in Rome.

Dat ging natuurlijk in Italiaanse stijl. Eerst stond daar al een meisje dat er niets van begreep en in plaats van mijn kaart in te scannen er drie of vier kopietjes van had gemaakt die ze verspreid door de copyshop had neergelegd. Toen kwam er een man die hem eerst inscande op een verkeerde resolutie, en vervolgens het document goed inscande. Toen hij het naar me wilde mailen bleek de PC te sloom om het document (500k) up te loaden en zette hij het op zijn USB-stick en vervolgens op een andere PC.

Ze deden er nogal luchtig over maar je kunt je voorstellen dat het eventjes duurde voordat ik er gerust op was dat er uiteindelijk echt geen kopie meer in de prullenbak zat of ergens in de copyshop zelf lag... overigens heeft die gast het wel naar me gemaild met het mailadres van de copyshop en dus zit het daar ook nog bij de verzonden berichten.

Hoe dan ook, even een tip, wees niet zo oerdom als ik en scan de kaart zelf thuis in of anders gewoon niet!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67971829
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:34 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De reden dat Ryanair dit doet heeft te maken met het feit dat zij afspraken hebben met luchthavens over het aantal passagiers dat zij garanderen welke vertrekken van de desbetreffende luchthaven.
Op het moment dat de vliegtuigen niet vol genoeg zitten komen ze met acties welke soms onder de kostprijs van de luchthavenbelastingen worden aangeboden.

Dit lijkt Ryanair geld te kosten, maar dat hoeft niet, de afspraken die Ryanair heeft met de luchthavens over het aantal passagiers heeft er ook voor gezorgd dat Ryanair bepaalde landingstarieven kan afdwingen, als zij dat aantal passagiers niet halen wordt er of een boete berekend of is de onderhandelingspositie voor het komende jaar een stuk slechter, en dat kost wellicht nog veel meer geld.

De luchthavens verlagen hun tarieven omdat ze ervan uit gaan dat ze door het aantal passagiers wat Ryanair garandeerd meer kunnen verdienen aan de horeca en parkeertarieven.

Uiteraard zal je vliegen voor onder de kostprijs over het algemeen niet tegenkomen in de weekeinden en vakantieperiodes omdat de vliegtuigen dan vanzelf relatief vol komen.
Als ik een vlucht kan boeken voor laten we zeggen 5 euro dan betekent dat dat dat Ryanair blijkbaar meer oplevert dan wat het ze kost.

Dat zit ook deels in aanvullende kosten. Denk bijv. aan creditcardkosten (alleen als je met Entropay betaalt heb je dat niet maar laten we zeggen dat die gemiddeld op 4.50 euro p.p. liggen voor een vlucht). Daarbij komen bagagekosten, vermoedelijk maken ze met hun hoge excess baggage charge gemiddeld zeker 15 euro p.p. buit op bagage in totaal als je daar gewone koffers ook al bijrekent. Dat is in totaal ongeveer 20 euro.

Vervolgens zijn er nog verzekeringen en priorityboarding, laten we zeggen ook 2 euro p.p. gemiddeld, kom je op 22 euro. Dan nog eten, loten en andere dingen die ze aan boord van het vliegtuig verkopen, misschien ook 2 euro p.p. gemiddeld, 24 euro totaal. Plus de 5 euro voor het ticket is 30 euro. Wellicht krijgen ze nog wat reclameinkomsten e.d. ook op basis van passagiersaantallen maar dat hoeven we hier niet mee te rekenen.

Uiteindelijk is die 30 euro dus een stukje hoger dan de meeste luchthavenbelastingen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67972194
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:39 schreef JohnDDD het volgende:
Ik wilde van de week zo'n Visa Electron bij EntroPay aanvragen, bleek dat je dus een kopie van je ID-kaart, credit card en een recent bankafschrift moet opsturen.
Ik hoefde dat niet te doen trouwens, beetje random actie van ze dan.
looooooooooooooooool lol
pi_67972698
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:45 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Als ik een vlucht kan boeken voor laten we zeggen 5 euro dan betekent dat dat dat Ryanair blijkbaar meer oplevert dan wat het ze kost.

Dat zit ook deels in aanvullende kosten. Denk bijv. aan creditcardkosten (alleen als je met Entropay betaalt heb je dat niet maar laten we zeggen dat die gemiddeld op 4.50 euro p.p. liggen voor een vlucht). Daarbij komen bagagekosten, vermoedelijk maken ze met hun hoge excess baggage charge gemiddeld zeker 15 euro p.p. buit op bagage in totaal als je daar gewone koffers ook al bijrekent. Dat is in totaal ongeveer 20 euro.

Vervolgens zijn er nog verzekeringen en priorityboarding, laten we zeggen ook 2 euro p.p. gemiddeld, kom je op 22 euro. Dan nog eten, loten en andere dingen die ze aan boord van het vliegtuig verkopen, misschien ook 2 euro p.p. gemiddeld, 24 euro totaal. Plus de 5 euro voor het ticket is 30 euro. Wellicht krijgen ze nog wat reclameinkomsten e.d. ook op basis van passagiersaantallen maar dat hoeven we hier niet mee te rekenen.

Uiteindelijk is die 30 euro dus een stukje hoger dan de meeste luchthavenbelastingen.
Niet iedereen die bij jou in het vliegtuig zit heeft die 5 euro ook betaald, op die mensen verdienen ze zeker.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_67973195
Ik heb de OP aangepast naar aanleiding van jullie reacties
pi_67973914
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Niet iedereen die bij jou in het vliegtuig zit heeft die 5 euro ook betaald, op die mensen verdienen ze zeker.
Dat natuurlijk sowieso, maar om maar even aan te geven dat ze wellicht zelfs op 5 euro tickets geld kunnen verdienen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 13 april 2009 @ 13:05:32 #21
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67974087
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:45 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Als ik een vlucht kan boeken voor laten we zeggen 5 euro dan betekent dat dat dat Ryanair blijkbaar meer oplevert dan wat het ze kost.

Dat zit ook deels in aanvullende kosten. Denk bijv. aan creditcardkosten (alleen als je met Entropay betaalt heb je dat niet maar laten we zeggen dat die gemiddeld op 4.50 euro p.p. liggen voor een vlucht). Daarbij komen bagagekosten, vermoedelijk maken ze met hun hoge excess baggage charge gemiddeld zeker 15 euro p.p. buit op bagage in totaal als je daar gewone koffers ook al bijrekent. Dat is in totaal ongeveer 20 euro.

Vervolgens zijn er nog verzekeringen en priorityboarding, laten we zeggen ook 2 euro p.p. gemiddeld, kom je op 22 euro. Dan nog eten, loten en andere dingen die ze aan boord van het vliegtuig verkopen, misschien ook 2 euro p.p. gemiddeld, 24 euro totaal. Plus de 5 euro voor het ticket is 30 euro. Wellicht krijgen ze nog wat reclameinkomsten e.d. ook op basis van passagiersaantallen maar dat hoeven we hier niet mee te rekenen.

Uiteindelijk is die 30 euro dus een stukje hoger dan de meeste luchthavenbelastingen.
34 euro is de gemiddelde opbrengst per Ryanair-passagier . Zie ook http://www.ryanair.com/si(...)2009/q3_2009_doc.pdf .
pi_67974471
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

34 euro is de gemiddelde opbrengst per Ryanair-passagier . Zie ook http://www.ryanair.com/si(...)2009/q3_2009_doc.pdf .
Ik begrijp daaruit dat de gemiddelde ticketprijs 34 euro was, en dat Ryanair in 2007 ong. 3 euro winst maakte per passagier en in 2008 ong. 7 euro verlies per passagier. Ik weet niet of je kunt zeggen dat de 34 euro ook de gemiddelde opbrengst per passagier is, ik denk van niet. In elk geval zijn de gemiddelde kosten per passagier dus blijkbaar 41 euro, in 2008. De ticketprijs was in 2008 met 9% gedaald en dus was de ticketprijs in 2007 gemiddeld 37,36 euro. Dat was 3 euro meer dan de kosten, en dus waren de kosten toen ongeveer 34 euro per passagier.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67975887
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:23 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik begrijp daaruit dat de gemiddelde ticketprijs 34 euro was, en dat Ryanair in 2007 ong. 3 euro winst maakte per passagier en in 2008 ong. 7 euro verlies per passagier.
Dat kan ik niet vinden (zeg niet dat het er niet instaat, maar ik zie het niet )
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 13 april 2009 @ 14:22:25 #24
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67975922
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:21 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat kan ik niet vinden (zeg niet dat het er niet instaat, maar ik zie het niet )
Dat is te berekenen . Kosten en passagiersaantallen staan erin.
pi_67976278
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:22 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat is te berekenen . Kosten en passagiersaantallen staan erin.
Zoiets dacht ik al, maar had gehoopt dat RYR dat al gedaan had en klip en klaar in dat rapport gepubliceerd had.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_67980397
idd is een simpele winst/verlies gedeeld door passagiersaantallen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67987599
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vragen over Ryanair. De prijzen per dag verschillen ontzettend, op een zaterdag betaal je bijvoorbeeld 110 euro met veertig euro toeslag vanuit Eindhoven naar Milaan en soms heb je zo'n rare korting dat je maar 3,40 hoeft te betalen zonder toeslag. Bovendien staat er bovenaan de pagina te lezen: "Nadat u de vlucht hebt geselecteerd, wordt de prijs van de vlucht (inclusief belastingen, toeslagen en kosten) weergegeven in het tariefvak aan de rechterkant." En meteen daaronder: "Voor een volledige lijst met ryanair toeslagen, klik hier." Hoe zit dit allemaal precies? Komt dat er nog bij op? En betalen, geschiedt dat altijd per creditcard of kun je ook gewoon een bankoverschrijving doen? Dankjewel!
Graag op anoniem
pi_67987957
ha, zelfs een fanclub
pi_67988290
Veranderen die tarieven van Ryanair soms tijdens de aanbiedingen? Ik wilde een vlucht boeken Eindhoven-Milaan op 14 mei, vanmorgen was die 3.40 incl. en nu is ie opeens 50 euro incl. alles.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67988506
Dan is 't 3.40 tarief niet meer beschikbaar voor die dag. Andere dag selecteren dus.
pi_67988631
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:13 schreef jmac het volgende:
Dan is 't 3.40 tarief niet meer beschikbaar voor die dag. Andere dag selecteren dus.
Mooi shit is dat. Ik heb de hele dag gewacht op activering van mijn VISA Electron en nu heb ik 'm eindelijk moet ik juist 45 euro meer gaan dokken.

Overigens is het nog niet zo makkelijk een andere dag te nemen, ik kom namelijk uit Rome vliegen, ik had een vlucht op het oog Rome-Milaan, Milaan-Eindhoven, EIndhoven-Milaan en Milaan-Rome en dan allemaal voor 3 euro 40. Maar die 45 euro erbij gooit een beetje roet in het eten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67988896
De enige oplossing is Rome-Milaan 12 mei, Milaan-Eindhoven 12 mei, Eindhoven-Milaan 13 mei (!), Milaan-Rome (13 mei) vinden jullie dat nog wel normaal? Dan ben ik er ong. 24 uur in Nederland maar ja in de naam van de liefde mag alles?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67988913
Dat krijg je ervan als je 5 euro cc kosten wil besparen God straft onmiddelijk
pi_67989065
quote:
Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?
Even een kort vraagje: Hoe kun je je eten/drinken betalen? Accepteren ze alleen cash, of kun je ook met je creditcard betalen, zoals bijv. bij Transavia het geval is?
  maandag 13 april 2009 @ 22:29:28 #35
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67989087
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:07 schreef JohnDDD het volgende:
Veranderen die tarieven van Ryanair soms tijdens de aanbiedingen? Ik wilde een vlucht boeken Eindhoven-Milaan op 14 mei, vanmorgen was die 3.40 incl. en nu is ie opeens 50 euro incl. alles.
Dat kan idd ineens veranderen .
pi_67989794
Toch fantastisch mensen die Visa Electron.

Had wel wat voeten in aarde en ik heb ze al mijn persoonlijke gegevens moeten sturen bij EntroPay maar ze waren heel behulpzaam en ik heb net gratis mijn vluchten afgerekend, ong. 14 euro betaald in totaal voor Rome-Milaan, Milaan-Eindhoven, Eindhoven-Milaan, Milaan-Rome.

Nadeel is wel dat ik in Rome om 6.50 vertrek, aangezien het openbaar vervoer hier 's nachts nog erger is dan overdag ga ik dan maar met de fiets naar het vliegveld. In Bergamo en Milaan pik ik op 16/17 mei nog even twee aankomsten van de Giro d'Italia mee.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_67998065
Nu 75% korting op vliegen tussen 1 mei en 30 juni! Er zijn natuurlijk wel steeds minder plaatsen, maar als je mazzel hebt kan je voor 2,50 vliegen
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 10:47:38 #38
45833 crew  Fogel
pi_67998499
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef Rookert het volgende:
Nu 75% korting op vliegen tussen 1 mei en 30 juni! Er zijn natuurlijk wel steeds minder plaatsen, maar als je mazzel hebt kan je voor 2,50 vliegen
2.5 is incl belasting??
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_68001191
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:47 schreef Fogel het volgende:

[..]

2.5 is incl belasting??
Yep
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 12:45:41 #40
45833 crew  Fogel
pi_68002540
Het is dat ik bijna 700km moet rijden om bij het eerste Ryanair vliegveld te komen, anders had ik wel even getest hoe het is om met ze te vliegen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_68020212
tvp

Laat Ryanair nu eens met aanbiedingen voor Juli en Augustus komen! Kan ik mijn vak gaan boeken!
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_68020955
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:51 schreef Mainport het volgende:
Hallo allemaal,
Hoi
quote:
Ik heb een paar vragen over Ryanair.
Dat kan
quote:
De prijzen per dag verschillen ontzettend, op een zaterdag betaal je bijvoorbeeld 110 euro met veertig euro toeslag vanuit Eindhoven naar Milaan en soms heb je zo'n rare korting dat je maar 3,40 hoeft te betalen zonder toeslag.
Rare korting? Bij Ryanair heel normaal. Antwoord op deze vragen staat in de OP.
quote:
Bovendien staat er bovenaan de pagina te lezen: "Nadat u de vlucht hebt geselecteerd, wordt de prijs van de vlucht (inclusief belastingen, toeslagen en kosten) weergegeven in het tariefvak aan de rechterkant." En meteen daaronder: "Voor een volledige lijst met ryanair toeslagen, klik hier." Hoe zit dit allemaal precies? Komt dat er nog bij op?
Er zouden toeslagen bij kunnen komen, het hangt er vanaf waar je voor kiest. Kies je ervoor om met ruimbagage te vliegen betaal je meer dan alleen met handbagage. Kies je ervoor om op de luchthaven in te checken dan betaal je meer dan bij online inchecken. En tenslotte kan je kiezen voor betalen met een normale Visa (5 euro per persoon per enkele reis) of met een Visa electron (gratis). Overigens stond dit ook allemaal in de OP .
quote:
En betalen, geschiedt dat altijd per creditcard of kun je ook gewoon een bankoverschrijving doen?
Ryanair is een internationaal bedrijf. Voordat jou bankoverschrijving bij Ryanair aangekomen is is het vliegtuig al vertrokken en is de vlucht die jij geboekt hebt al tientallen euro's duurder.
quote:
Dankjewel!
Alsjeblieft
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:53:43 #43
236335 neen
schone schijn
pi_68021441
Ja, die korting is fijn.. jammer dat de reisgenoten niet reageren
het lijkt niet wat het is
pi_68024173
Ik heb een vlucht voor een vriendin en mijzelf geboekt, alleen heb ik nu een probleempje: ik ben mijn 2e voornaam vergeten in te vullen Gaat dat een groot probleem worden? Andere namen kloppen wel en heb het ook met mijn eigen creditcard geboekt, mochten ze dat willen checken. En maakt het verschil bij online inchecken?
pi_68028026
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef Rookert het volgende:
Nu 75% korting op vliegen tussen 1 mei en 30 juni! Er zijn natuurlijk wel steeds minder plaatsen, maar als je mazzel hebt kan je voor 2,50 vliegen
Wat is de snelste/makkelijkste manier om uit te vinden op welke dagen in zo'n actieperiode het goedkoopste tarief geldt?
pi_68028169
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:52 schreef Helly het volgende:

[..]

Wat is de snelste/makkelijkste manier om uit te vinden op welke dagen in zo'n actieperiode het goedkoopste tarief geldt?
Vink Mijn reisdata zijn flexibel? aan en je ziet het.
looooooooooooooooool lol
pi_68030033
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 22:51 schreef MarkaD het volgende:
Ik heb een vlucht voor een vriendin en mijzelf geboekt, alleen heb ik nu een probleempje: ik ben mijn 2e voornaam vergeten in te vullen Gaat dat een groot probleem worden? Andere namen kloppen wel en heb het ook met mijn eigen creditcard geboekt, mochten ze dat willen checken. En maakt het verschil bij online inchecken?
Ryanair vraagt je eerste voornaam zoals die in je paspoort staat.

Als je dus de roepnaam Pieter hebt, maar in je paspoort Petrus Johannes Jansen staat, dan is het van belang dat je Petrus Janssen hebt ingevuld.
Met Pieter Janssen krijg je problemen, de naam Johannes doet er niet zoveel toe.
Hopelijk ist een beetje duidelijk zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_68039449
27 april Weeze - Torp
1 mei Torp - Weeze

Voor 16 euro alles inclusief
pi_68040578
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:02 schreef MrKawada het volgende:

[..]

Vink Mijn reisdata zijn flexibel? aan en je ziet het.
Ik krijg daar een beetje een raar overzicht zonder dat de echte actiekortingen worden aangegeven. Een vlucht van 2,50 staat in het overzicht bij mij als 10 euro.

Overigens ook als je boekt krijg je een mail dat je een vlucht geboekt hebt van 10 euro en dat je 2,50 betaald hebt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68041076
Dan klik je toch op die dagen en zie je 't direct.
pi_68047281
Ah Ryanair topic Toffe OP

Ik ga vanaf september in Florence studeren.. En godzijdank gaat Weeze op Pisa vliegen vanaf juni dat gaat een hoop geld schelen..

Maar dan heb je nog steeds inderdaad die creditcardkosten.. Zou graag wat meer info zien en ervaringen horen over die visa electron? Dan is het dus gratis? en je hoeft dan dus maar eenmalig 10 pond op die kaart te "zetten"

Toen ik laatst namelijk van Weeze naar Glasgow vloog waren de creditcardkosten 20 euro.. We waren met 3 man.
pi_68047386
Uit de toffe OP:
quote:
Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.


Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_68047445
Ja daar staat één zinnetje erover Ik wil graag wat meer ervaringen horen van mensen Net al die van JohnDDD gelezen.. Maar is het wel "veilig' om al je gegevens naar dat bedrijf te sturen, is het een beetje betrouwbaar enzulks?

Maar hoe ik het dus begrijp zijn de creditcardkosten voor 1 persoon dus 10 euro bij een retourtje? want vind het apart dat ik dan toen op de 20 euro zat
pi_68047578
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja daar staat één zinnetje erover Ik wil graag wat meer ervaringen horen van mensen Net al die van JohnDDD gelezen.. Maar is het wel "veilig' om al je gegevens naar dat bedrijf te sturen, is het een beetje betrouwbaar enzulks?

Maar hoe ik het dus begrijp zijn de creditcardkosten voor 1 persoon dus 10 euro bij een retourtje? want vind het apart dat ik dan toen op de 20 euro zat
ze vragen niet iedereen om gegevens hoewel je natuurlijk sowieso je creditcard gegevens moest sturen
voor de rest ziet het er erg betrouwbaar uit moet ik zeggen en als nederlander bespaar ik graag ook al moet ik daarvoor wat privacy opgeven
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68047814
Ja ik bekeek de site net ook en er staan inderdaad dingen op als dat ze een licentie enzo hebben..
Ik moet eerst even een gewone creditcard aanvragen en ga daarna dit wel meteen regelen !

Nog een vraagje Heeft iemand enig idee tot hoever vooruit Ryanair data erop zet, of in ieder geval wanneer deze bijgewerkt worden? Want er staat nu tot 25 oktober op.. En ik moet juist voor die week erna weten

En dan staat er wel mooi van. :
quote:
De gevraagde reis datums zijn voor onze volgende periode en de tarieven/stoelen zijn nog niet in het systeem opgeladen voor deze datums
Maar wanneer is die volgende periode
pi_68048792
Reken op half mei ongeveer
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68049552
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja daar staat één zinnetje erover Ik wil graag wat meer ervaringen horen van mensen Net al die van JohnDDD gelezen.. Maar is het wel "veilig' om al je gegevens naar dat bedrijf te sturen, is het een beetje betrouwbaar enzulks?

Maar hoe ik het dus begrijp zijn de creditcardkosten voor 1 persoon dus 10 euro bij een retourtje? want vind het apart dat ik dan toen op de 20 euro zat
Ja het is veilig, en hoe kom je bij die 10 euro? Je kan er ook veel meer opzetten.
Ik heb ook zo'n ding en ik hoefde niks op te sturen. Makkelijk, snel en goedkoop.
looooooooooooooooool lol
pi_68056968
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:29 schreef PAA-053 het volgende:
27 april Weeze - Torp
1 mei Torp - Weeze

Voor 16 euro alles inclusief
Netjes. En gelukkig is alles in Noorwegen ook nagenoeg gratis .
pi_68059778
quote:
Op woensdag 15 april 2009 08:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ryanair vraagt je eerste voornaam zoals die in je paspoort staat.

Als je dus de roepnaam Pieter hebt, maar in je paspoort Petrus Johannes Jansen staat, dan is het van belang dat je Petrus Janssen hebt ingevuld.
Met Pieter Janssen krijg je problemen, de naam Johannes doet er niet zoveel toe.
Hopelijk ist een beetje duidelijk zo.
ja zeker duidelijk dank!
pi_68060381
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:47 schreef MrKawada het volgende:

[..]

Ja het is veilig, en hoe kom je bij die 10 euro? Je kan er ook veel meer opzetten.
Ik heb ook zo'n ding en ik hoefde niks op te sturen. Makkelijk, snel en goedkoop.
Oke mooi Dan dat maar eens gaan aanvragen nadat ik een credit card heb aangevraagd..

En die 10 euro.. Omdat Ryanair per persoon per vlucht 5 euro CC kosten telt.. Op een retourtje is dat dus 10 euro.

En in de OP staat dat je 10 pond moet zetten op die kaart
pi_68062163
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:47 schreef MrKawada het volgende:

[..]

Ja het is veilig, en hoe kom je bij die 10 euro? Je kan er ook veel meer opzetten.
Ik heb ook zo'n ding en ik hoefde niks op te sturen. Makkelijk, snel en goedkoop.
Mijn fout was achteraf wellicht dat ik mijn hele voornaam had uitgeschreven terwijl op mijn CC alleen mijn voorletters staan, maar iets zegt me dat het systeem dat automatisch had gedaan, bovendien zou ik niet weten wat dat boeit als de transacties ook geaccepteerd worden op deze manier.

Het kan ook zijn dat ze hebben gezien dat ik een Italiaans IP heb en een Nederlands adres/Nederlandse CC.


Je moet idd MINIMAAL 10 pond op die kaart zetten, dwz elke transactie die je doet is minimaal 10 pond, dus je kunt er bijv. ook 15 op zetten, maar niet 10 en dan 5.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68071055
Binnenkort maar weer eens wat tripjes plannen met Ryanair.
Stop rockin' the boat.
pi_68076250
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:08 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Netjes. En gelukkig is alles in Noorwegen ook nagenoeg gratis .
Hehe ja ik ken het probleem maar dat komt wel goed, ik ken iemand daar dus die gaat ons hopelijk alle goedkope plekjes laten zien
  Moderator donderdag 16 april 2009 @ 16:37:31 #64
45833 crew  Fogel
pi_68076870
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:22 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Hehe ja ik ken het probleem maar dat komt wel goed, ik ken iemand daar dus die gaat ons hopelijk alle goedkope plekjes laten zien
Dan ben je snel klaar
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_68079256
Hebben jullie gezien dat een van die voorstellen voor een nieuwe Ryanairbelasting is om een toeslag te berekenen op basis van bodymassindex? Vind ik een uitstekend idee. Het is onzin dat je voor 1 kilo bagage extra 15 euro moet betalen maar dat er naast je wel iemand van 120 kilo zit.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68081978
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:40 schreef JohnDDD het volgende:
Hebben jullie gezien dat een van die voorstellen voor een nieuwe Ryanairbelasting is om een toeslag te berekenen op basis van bodymassindex? Vind ik een uitstekend idee. Het is onzin dat je voor 1 kilo bagage extra 15 euro moet betalen maar dat er naast je wel iemand van 120 kilo zit.
Bikkelhard, maar best een goed idee. Als je zwaarder bent door een ziekte moet je een doktersverklaring ofzo opsturen, al dat kan nog wat gedoe opleveren aangezien dat internationaal overal anders is geregeld. Ook zal je dan weer mensen moeten aannemen, terwijl ze het liefst alles online willen doen.

Verder is het gewoon een heel logisch idee, totdat het ruim vol is
pi_68092241
Superidee. Heb ik eindelijk eens voordeel van m'n schriele lichaampje
pi_68106541
Tot op heden heb ik de tickets steeds betaald met een CC (in euro's).

Hoe gaat dat nou met die virtuele kaart? Als ik het goed begrijp is dit een Debitcard.
Moet je nu je kaart eerst volstorten met het bedrag dat nodig is voor je boeking (lijkt me wel....), hoe snel gaat dat, en moet je vervolgens je transacties bij Ryanair dan in GBP doen?
pi_68108000
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:40 schreef JohnDDD het volgende:
Hebben jullie gezien dat een van die voorstellen voor een nieuwe Ryanairbelasting is om een toeslag te berekenen op basis van bodymassindex? Vind ik een uitstekend idee. Het is onzin dat je voor 1 kilo bagage extra 15 euro moet betalen maar dat er naast je wel iemand van 120 kilo zit.
Waarom op BMI? Doe het dan echt eerlijk en betaal per kilo. Jammer dan als je 2m10 bent, als jij 15 euro per kilo bagage moet betalen, moet diegene ook maar 15 euro per kilo betalen... En als je dan de basis op 55kg stelt, is het ook nog eens een mooie inkomstenbron voor RYR..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:22:30 #70
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68108188
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:42 schreef IamCurious het volgende:
Tot op heden heb ik de tickets steeds betaald met een CC (in euro's).

Hoe gaat dat nou met die virtuele kaart? Als ik het goed begrijp is dit een Debitcard.
Moet je nu je kaart eerst volstorten met het bedrag dat nodig is voor je boeking (lijkt me wel....), hoe snel gaat dat,
Ja, je moet het geld vantevoren storten. En dat is vrijwel per direct bruikbaar.
quote:
en moet je vervolgens je transacties bij Ryanair dan in GBP doen?
Nee, je kunt je transacties in een willekeurige valuta doen. De valuta bij Entropay moet wel GBP zijn (vandaar dus de valutaopslagen die intern nog gebruikt worden) .
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:24:35 #71
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68108276
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:17 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Waarom op BMI? Doe het dan echt eerlijk en betaal per kilo. Jammer dan als je 2m10 bent, als jij 15 euro per kilo bagage moet betalen, moet diegene ook maar 15 euro per kilo betalen... En als je dan de basis op 55kg stelt, is het ook nog eens een mooie inkomstenbron voor RYR..
En allemaal ineens afvallen tot 55 kg? Lijkt me geen goed idee voor Nederlanders, die alleen vanwege hun lengte al zwaarder móeten zijn.
pi_68108772
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En allemaal ineens afvallen tot 55 kg? Lijkt me geen goed idee voor Nederlanders, die alleen vanwege hun lengte al zwaarder móeten zijn.
Vind het uberhaupt al een slecht idee, maar dat zou wel eerlijker zijn dan BMI. Want iemand met een BMI van 24 kan 2m10 zijn, terwijl iemand met een BMI van 26 en een lengte van 1m50 kan hebben. Dan is die laatste toch echt lichter van gewicht. Waarom zou die persoon meer moeten betalen?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_68109359
BMI is juist wel eerlijker, want die vergelijkt de relatie tussen lengte en gewicht.
Anders zou het zo zijn dat alle mensen die lang zijn meer moeten betalen, ja daar heb je zelf ook niet om gevraagd natuurlijk.
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  vrijdag 17 april 2009 @ 15:03:34 #74
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68109900
De huidige aanbieding van Ryanair is vrij waardeloos. 12 euro per enkele reis, terwijl diezelfde vluchten gisteren nog 2,50 kostten.
pi_68110219
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:51 schreef Sharapova het volgende:
BMI is juist wel eerlijker, want die vergelijkt de relatie tussen lengte en gewicht.
Anders zou het zo zijn dat alle mensen die lang zijn meer moeten betalen, ja daar heb je zelf ook niet om gevraagd natuurlijk.
Met BMI heb je hetzelfde probleem, Een persoon A van 2m10 en een gewicht van 100kg heeft dezelfde BMI als een persoon B van ongeveer 1m50 en 50kg. Beide personen betalen evenveel, wat nadelig is voor de persoon van 50kg, omdat als deze 50kg bagage meeneemt en dan op hetzelfde totaal gewicht uitkomt als A, persoon B veel meer betaalt. En dat is precies de uitgangspositie van deze hele discussie...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_68110638
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Met BMI heb je hetzelfde probleem, Een persoon A van 2m10 en een gewicht van 100kg heeft dezelfde BMI als een persoon B van ongeveer 1m50 en 50kg. Beide personen betalen evenveel, wat nadelig is voor de persoon van 50kg, omdat als deze 50kg bagage meeneemt en dan op hetzelfde totaal gewicht uitkomt als A, persoon B veel meer betaalt. En dat is precies de uitgangspositie van deze hele discussie...
Dus dan 'discrimineer' je maar op lengte en gewicht?
Stop rockin' the boat.
pi_68110923
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:25 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Dus dan 'discrimineer' je maar op lengte en gewicht?
Nee, helemaal niet juist, ben het zowel tegen mijn eigen suggestie als tegen de initiele suggestie

Wat united nu doet, daar ben ik het wel mee eens. Je betaalt voor het aantal stoelen dat je inneemt, of je nu 50 of 500kg weegt. Pas je niet in 1 stoel, dan betaal je de tweede ook.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_68136457
Ik heb een vraagje over dat online inchecken, want de website van ryanair is me niet helemaal duidelijk. Als je bagage in het ruim wilt (geen handbagage dus), kan je dan ook online-inchecken? En is er op elke luchthaven dan zo een mogelijkheid om je bagage dus zelf ergens op een band te zetten. Want ik vlieg in de zomer van eindhoven naar Alghero (Sardinië) en van Cagliari naar Eindhoven, en het zou niet zo leuk zijn als we in Sardinië ineens merken dat dat daar niet echt werkt
pi_68140259
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 12:08 schreef Floddertje85 het volgende:
Ik heb een vraagje over dat online inchecken, want de website van ryanair is me niet helemaal duidelijk. Als je bagage in het ruim wilt (geen handbagage dus), kan je dan ook online-inchecken? En is er op elke luchthaven dan zo een mogelijkheid om je bagage dus zelf ergens op een band te zetten. Want ik vlieg in de zomer van eindhoven naar Alghero (Sardinië) en van Cagliari naar Eindhoven, en het zou niet zo leuk zijn als we in Sardinië ineens merken dat dat daar niet echt werkt
Dat kan niet nee.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 18 april 2009 @ 15:16:40 #80
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68140593
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 15:00 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dat kan niet nee.
Vroegah kon dat niet, maar tegenwoordig wel
quote:
Vanaf 19/03/09 kunnen alle passagiers online inchecken, met uitzondering van de onderstaande gevallen. Passagiers kunnen op www.ryanair.com online inchecken vanaf 15 dagen tot 4 uur voor de geplande vertrektijd van de vlucht. De volgende passagiers komen niet in aanmerking voor online inchecken:

Kinderen van 14 tot 15 jaar die alleen reizen - OPMERKING - Ryanair accepteert na 1 oktober 2009 niet langer minderjarigen die jonger zijn dan 16 en die alleen reizen
Passagiers die met baby's reizen (*)
Passagiers die reizen met een rijbewijs als legitimatiebewijs met foto.
Online inchecken is niet beschikbaar vanaf luchthavens in Marokko
Dus als je niet van of naar Marokko vliegt kan je gewoon online inchecken. (Al heeft het bij Ryanair niet heel veel toegevoegde waarde, als je geen priority boarding koopt maakt het niet uit wanneer je inchecked, je komt dan vanzelf achter de priority boarders in de rij te staan, waar dat in de rij is, is afhankelijk wanneer je in die rij bent gaan staan!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 20 april 2009 @ 09:19:51 #81
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68193541
En er is weer een 1 euro aanbieding. Veel minder keus dan met de 12 euro vluchten, maar er zitten een paar leuke tussen. Ik ga maar voor een paar dagen Engeland of Spanje in juni voor 2 euro.

Of Weeze-Berlijn voor 1,90 retour, zelfs in het weekend!
  maandag 20 april 2009 @ 09:23:47 #82
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68193626
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:19 schreef Lemans24 het volgende:
En er is weer een 1 euro aanbieding. Veel minder keus dan met de 12 euro vluchten, maar er zitten een paar leuke tussen. Ik ga maar voor een paar dagen Engeland of Spanje in juni voor 2 euro.
Hee da's geinig. Eens even kijken straks .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_68215776
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:19 schreef Lemans24 het volgende:
En er is weer een 1 euro aanbieding. Veel minder keus dan met de 12 euro vluchten, maar er zitten een paar leuke tussen. Ik ga maar voor een paar dagen Engeland of Spanje in juni voor 2 euro.

Of Weeze-Berlijn voor 1,90 retour, zelfs in het weekend!
Oh, klinkt goed! Even kijken of ik er wat leuks tussen zie!
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:08:20 #84
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_68251562
Weet iemand of de telefoonlijn maar op beperkte tijden open is? Probeer al even contact te maken, maar krijg telkens een in gesprek toon. Ze hebben een aantal van onze namen verkeerd genoteerd...zucht... :-)

Edit: laat maar, ik heb het al gevonden. Het zijn net ambtenaren
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  woensdag 22 april 2009 @ 15:44:55 #85
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_68273332
tvp
pi_68286569
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=09&month=apr&story=gen-en-220409-2
quote:
RYANAIR TO CLOSE DUSSELDORF (WEEZE) BASE

AS COURT INJUNCTION BLOCKS FLIGHT TAKE-OFFS/LANDINGS

2.5m Passengers + 2,500 Local Jobs to be Lost if Injunction is not Overturned

Ryanair, Europe’s leading low fares airline, today (22 Apr) confirmed that it will close its base at Dusseldorf-Weeze with the loss of 2.5m Passengers and 2,500 local jobs if the decision by the OVG Court in Munster to restrict the airport’s operating hours is not overturned.

Ryanair has today stopped accepting bookings on all flights affected by the change in the airport’s operating hours. The airline will review the Court’s decision with the Airport and its lawyers but confirmed that the base will close if the court decision to restrict operating hours is not overturned by Wednesday 29th April.

Ryanair currently operates 6 based aircraft at Dusseldorf –Weeze, which deliver 2.5m passengers p.a. and sustain 2,500 local jobs, most of which will be lost if Ryanair closes its base at the airport.

Ryanair’s Deputy Chief Executive, Michael Cawley, said:

“Ryanair and Dusseldorf-Weeze airport have been a huge success story for the entire region. We have grown our routes and passenger numbers rapidly but the OVG Court decision will result in the loss of 2,500 local jobs and Ryanair’s 2.5million passengers p.a. if this unworkable, unfair and unnecessary restriction to operating times is enforced.

From today Ryanair will no longer be accepting bookings on affected flights to/from Dusseldorf-Weeze for travel after 2nd May. If the decision to restrict the airport is not overturned by Wednesday 29th April we will announce a plan to withdraw our base at Dusseldorf Weeze as it will be impossible to operate our schedule with these restrictions in place. ”
pi_68286782
Ik zou zeggen Eindhoven Airport, doe je best.

Al zou ik het niet vreemd vinden als het nog teruggedraaid wordt. Als Ryanair er vertrek is er weinig meer over daar
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68286865
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:32 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zou zeggen Eindhoven Airport, doe je best.

Al zou ik het niet vreemd vinden als het nog teruggedraaid wordt. Als Ryanair er vertrek is er weinig meer over daar
Daarom. Goed pressiemiddel, dreigen met vertrek, natuurlijk .
  woensdag 22 april 2009 @ 23:32:36 #89
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_68289142
Ik weiger te zeggen waarom ik Ryanair de goorste maffiose kutmaatschappij uit de geschiedenis vind. Tevens wens ik alle Ryanair-mederwerkers een pijnlijke en fatale ziekte en ben blij een andere maatschappij (die ik alle ryanairfans niet gun te laten weten welke en waarom) gevonden te hebben die van mij weer een avontuurlijk reiziger gemaakt heeft
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_68289390
Ehm waarom de medewerkers?

Ik ken een gozer die werkt bij Ryanair en hij heeft het er aardig naar zijn zin!

Hij baalt er ook aardig van dat Ryanair misschien weg gaat van Weeze, want dan is hij zijn baan kwijt.


Maar ik denk dat het zal gaan zoals in Charleroi toen: Ze bekijken het allemaal overnieuw en komen tot de conclusie dat ze zonder Ryanair geen vluchten meer hebben op het kleine vliegveld, dus Ryanair blijft.


En anders: Laat Eindhoven maar komen inderdaad!!
  woensdag 22 april 2009 @ 23:46:33 #92
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_68289593
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:39 schreef korting het volgende:
Ehm waarom de medewerkers?

Ik ken een gozer die werkt bij Ryanair en hij heeft het er aardig naar zijn zin!

Hij baalt er ook aardig van dat Ryanair misschien weg gaat van Weeze, want dan is hij zijn baan kwijt.


Maar ik denk dat het zal gaan zoals in Charleroi toen: Ze bekijken het allemaal overnieuw en komen tot de conclusie dat ze zonder Ryanair geen vluchten meer hebben op het kleine vliegveld, dus Ryanair blijft.


En anders: Laat Eindhoven maar komen inderdaad!!
Er is inderdaad 1 goed ding aan ryanair, en dat is dat ze de kiem geven om kleinere regionale luchthavens rendabel te maken. charleroi heeft ondertussen al meerdere (en veel intressantere) maatschappijen aangetrokken hoor (en nu heb ik teveel gezegd )
de medewerkers van ryanair kunnen stikken mijn part; zelf zou ik nooooooooooooooit willen deel uitmaken van zo'n customer policy. Ik heb nog 'n eigenwaarde , menselijkheid en empathie in mezelf zitten nuff said
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_68294222
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als het vliegveld echt sluit. Ik heb namelijk tickets geboekt voor een retourtje Sevilla in augustus. Het zou wel mooi zijn als de vlucht dan verplaatst zou worden naar Eindhoven
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_68294280
Fan Slechts een luttele 6 keer heen en weer gevlogen tussen Zweden en Duitsland. Kost een schijntje en het is echt perfect. Slechts 45 minuten rijden vanaf ons huis in NL en 80 minuten met de bus naar Stockholm
pi_68294404
fuck! vandaar dat ik geen vlucht kan boeken vanaf weeze naar Edinburgh! Dat zou niet zo mooi zijn eens even kijken wat KLM doet...
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_68294879
Oh ik lees het nu pas Ik moet nog een aantal keer vliegen op Weeze! Zaak om zo snel mogelijk te boeken of als ze gaan sluiten worden ALLE vluchten dan geschrapt?
pi_68294998
quote:
Op donderdag 23 april 2009 09:36 schreef heaven7 het volgende:
Oh ik lees het nu pas Ik moet nog een aantal keer vliegen op Weeze! Zaak om zo snel mogelijk te boeken of als ze gaan sluiten worden ALLE vluchten dan geschrapt?
Alle vluchten worden geschrapt.
looooooooooooooooool lol
pi_68295135
Maar is dit dan al zeker of weten we dat volgende week woensdag?
pi_68295576
Ze hebben een ultimatum gesteld op woensdag de 29e. Volgens de nieuwe regels mag het vliegveld maar tot 22:00 open zijn en dat is niet rendabel voor Ryanair om als basis aan te houden.
Ik denk omdat Weeze voor een groot deel afhankelijk is van Ryanair dat het nog wel tot een schikking kan komen Zo niet, dan zou ik iig tot volgende week woensdag wachten als ze echt een beslissing nemen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_68295616
En niet alle vluchten zijn momenteen geschrapt trouwens, alleen alles met een aankomst- of vertrek van het op Weeze gestationeerd vliegtuig na 22:00.
Denk dat dat misschien een 25-33% van de vluchten betreft.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')