quote:Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald.
Het is toch echt zo: soms zijn er aanbiedingen waarbij je geen belasting en toeslagen hoeft te betalen, en die doet de staat je echt niet kadoquote:Op maandag 13 april 2009 07:48 schreef gunk77 het volgende:
Mooie duidelijke OP
Zit er ook over te denken om eens een keer met Ryanair te gaan vliegen.
Maar dit geloof ik niet zo:
[..]
De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook nietquote:Op maandag 13 april 2009 08:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het is toch echt zo: soms zijn er aanbiedingen waarbij je geen belasting en toeslagen hoeft te betalen, en die doet de staat je echt niet kado
Misschien is het voor de OP handig om te vermelden dat Charleroi in de wereld van Ryanair 'Brussel (CRL)' heet, net zoals Weeze Düsseldorf is.
Dat heet een aanbieding. Je kunt soms echt voor 10 euro van A naar B en dat is onder de kostprijs als je die toeslagen erbij rekent. Voor jouw zitplaats betaalt RYR de toeslagen, maar je kunt er zeker van zijn dat er ook passagiers aan boord zijn die hun toeslag 3 keer betaald hebben. DUs per vliegtuig gaat RYR er niet op achteruit.quote:Op maandag 13 april 2009 08:54 schreef gunk77 het volgende:
[..]
De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook niet
Ik heb eerlijk gezegd nog geen lange rij meegemaakt bij ryanair om in te checken. Volgens mij doet meer dan de helft online inchecken.quote:Op maandag 13 april 2009 09:24 schreef IamCurious het volgende:
Ik vraag me af of Ryanair op Weeze een echt drop off point heeft ?
Ik heb gekozen voor online checkin met checked bagage maar ben benieuwd of ik in de rij moet bij de "normale" checkin of dat er echt een drop off is...... en hoe het dan gaat met labelen enzo.
Kan er nog niets over vinden
Ga er maar vanuit dat ze het allemaal hebben. Ze moeten toch ergens aan verdienen als de vliegtickets zo goedkoop zijn?!quote:Op maandag 13 april 2009 09:46 schreef Fogel het volgende:
Dat eten en drinken wat ze verkopen, is dat ruim verkrijgbaar, en is het aanbod op alle vluchten hetzelfde?
Bij SAS bijvoorbeeld (waar je op Europese vluchten ook je eten en drinken moet kopen als je in economy zit) zijn regelmatig de warme snacks op.
Moet wel zeggen dat het hele assortiment van Ryanair er een stuk gezonder uitziet dan de koekjes/muffin/chocolademeuk die SAS te bieden heeft naast dat ene warme alternatief wat niet stijf staat van de suiker.
Jawel, maar het neemt plek in beslag die misschien beter gebruikt had kunnen worden, heeft gewicht (en kost dus -al is het marginaal- brandstof) en wordt misschien niet verkocht... allemaal factoren die geld kosten ipv opleveren (en ook de reden dat SAS vaak tekort heeft, want het is zo lastig in te schatten wat je verkoopt).quote:Op maandag 13 april 2009 10:04 schreef Sharapova het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat ze het allemaal hebben. Ze moeten toch ergens aan verdienen als de vliegtickets zo goedkoop zijn?!
quote:Op maandag 13 april 2009 08:54 schreef gunk77 het volgende:
[..]
De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook niet
Tja, of je als bedrijf 50 euro korting geeft of 50 euro belasting zelf betaalt... maakt voor hun weinig uit.quote:Op maandag 13 april 2009 08:54 schreef gunk77 het volgende:
[..]
De staat inderdaad niet, maar een commercieel bedrijf lijkt mij ook niet
Dat is een omweg. In de avond had ik die kunnen nemen, maar je wilt echt niet op een maandagochtend door het Ruhrgebied rijden...quote:Oh? Als je vanuit Enschede komt neem je toch gewoon de 31 en 57? Alleen het laatste stukje van de 57 naar het vliegveld, 13 kilometer ofzo, is tweebaans en provinciaal. Voor de rest kan je aardig doorplanken dacht ik zo.
Wat valt er nou niet te geloven?quote:Op maandag 13 april 2009 07:48 schreef gunk77 het volgende:
Mooie duidelijke OP
Zit er ook over te denken om eens een keer met Ryanair te gaan vliegen.
Maar dit geloof ik niet zo:
[..]
De reden dat Ryanair dit doet heeft te maken met het feit dat zij afspraken hebben met luchthavens over het aantal passagiers dat zij garanderen welke vertrekken van de desbetreffende luchthaven.quote:Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald.
Als ik een vlucht kan boeken voor laten we zeggen 5 euro dan betekent dat dat dat Ryanair blijkbaar meer oplevert dan wat het ze kost.quote:Op maandag 13 april 2009 11:34 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De reden dat Ryanair dit doet heeft te maken met het feit dat zij afspraken hebben met luchthavens over het aantal passagiers dat zij garanderen welke vertrekken van de desbetreffende luchthaven.
Op het moment dat de vliegtuigen niet vol genoeg zitten komen ze met acties welke soms onder de kostprijs van de luchthavenbelastingen worden aangeboden.
Dit lijkt Ryanair geld te kosten, maar dat hoeft niet, de afspraken die Ryanair heeft met de luchthavens over het aantal passagiers heeft er ook voor gezorgd dat Ryanair bepaalde landingstarieven kan afdwingen, als zij dat aantal passagiers niet halen wordt er of een boete berekend of is de onderhandelingspositie voor het komende jaar een stuk slechter, en dat kost wellicht nog veel meer geld.
De luchthavens verlagen hun tarieven omdat ze ervan uit gaan dat ze door het aantal passagiers wat Ryanair garandeerd meer kunnen verdienen aan de horeca en parkeertarieven.
Uiteraard zal je vliegen voor onder de kostprijs over het algemeen niet tegenkomen in de weekeinden en vakantieperiodes omdat de vliegtuigen dan vanzelf relatief vol komen.
Ik hoefde dat niet te doen trouwens, beetje random actie van ze dan.quote:Op maandag 13 april 2009 11:39 schreef JohnDDD het volgende:
Ik wilde van de week zo'n Visa Electron bij EntroPay aanvragen, bleek dat je dus een kopie van je ID-kaart, credit card en een recent bankafschrift moet opsturen.
Niet iedereen die bij jou in het vliegtuig zit heeft die 5 euro ook betaald, op die mensen verdienen ze zeker.quote:Op maandag 13 april 2009 11:45 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Als ik een vlucht kan boeken voor laten we zeggen 5 euro dan betekent dat dat dat Ryanair blijkbaar meer oplevert dan wat het ze kost.
Dat zit ook deels in aanvullende kosten. Denk bijv. aan creditcardkosten (alleen als je met Entropay betaalt heb je dat niet maar laten we zeggen dat die gemiddeld op 4.50 euro p.p. liggen voor een vlucht). Daarbij komen bagagekosten, vermoedelijk maken ze met hun hoge excess baggage charge gemiddeld zeker 15 euro p.p. buit op bagage in totaal als je daar gewone koffers ook al bijrekent. Dat is in totaal ongeveer 20 euro.
Vervolgens zijn er nog verzekeringen en priorityboarding, laten we zeggen ook 2 euro p.p. gemiddeld, kom je op 22 euro. Dan nog eten, loten en andere dingen die ze aan boord van het vliegtuig verkopen, misschien ook 2 euro p.p. gemiddeld, 24 euro totaal. Plus de 5 euro voor het ticket is 30 euro. Wellicht krijgen ze nog wat reclameinkomsten e.d. ook op basis van passagiersaantallen maar dat hoeven we hier niet mee te rekenen.
Uiteindelijk is die 30 euro dus een stukje hoger dan de meeste luchthavenbelastingen.
Dat natuurlijk sowieso, maar om maar even aan te geven dat ze wellicht zelfs op 5 euro tickets geld kunnen verdienen.quote:Op maandag 13 april 2009 12:13 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Niet iedereen die bij jou in het vliegtuig zit heeft die 5 euro ook betaald, op die mensen verdienen ze zeker.
34 euro is de gemiddelde opbrengst per Ryanair-passagierquote:Op maandag 13 april 2009 11:45 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Als ik een vlucht kan boeken voor laten we zeggen 5 euro dan betekent dat dat dat Ryanair blijkbaar meer oplevert dan wat het ze kost.
Dat zit ook deels in aanvullende kosten. Denk bijv. aan creditcardkosten (alleen als je met Entropay betaalt heb je dat niet maar laten we zeggen dat die gemiddeld op 4.50 euro p.p. liggen voor een vlucht). Daarbij komen bagagekosten, vermoedelijk maken ze met hun hoge excess baggage charge gemiddeld zeker 15 euro p.p. buit op bagage in totaal als je daar gewone koffers ook al bijrekent. Dat is in totaal ongeveer 20 euro.
Vervolgens zijn er nog verzekeringen en priorityboarding, laten we zeggen ook 2 euro p.p. gemiddeld, kom je op 22 euro. Dan nog eten, loten en andere dingen die ze aan boord van het vliegtuig verkopen, misschien ook 2 euro p.p. gemiddeld, 24 euro totaal. Plus de 5 euro voor het ticket is 30 euro. Wellicht krijgen ze nog wat reclameinkomsten e.d. ook op basis van passagiersaantallen maar dat hoeven we hier niet mee te rekenen.
Uiteindelijk is die 30 euro dus een stukje hoger dan de meeste luchthavenbelastingen.
Ik begrijp daaruit dat de gemiddelde ticketprijs 34 euro was, en dat Ryanair in 2007 ong. 3 euro winst maakte per passagier en in 2008 ong. 7 euro verlies per passagier. Ik weet niet of je kunt zeggen dat de 34 euro ook de gemiddelde opbrengst per passagier is, ik denk van niet. In elk geval zijn de gemiddelde kosten per passagier dus blijkbaar 41 euro, in 2008. De ticketprijs was in 2008 met 9% gedaald en dus was de ticketprijs in 2007 gemiddeld 37,36 euro. Dat was 3 euro meer dan de kosten, en dus waren de kosten toen ongeveer 34 euro per passagier.quote:Op maandag 13 april 2009 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
34 euro is de gemiddelde opbrengst per Ryanair-passagier. Zie ook http://www.ryanair.com/si(...)2009/q3_2009_doc.pdf .
Dat kan ik niet vinden (zeg niet dat het er niet instaat, maar ik zie het nietquote:Op maandag 13 april 2009 13:23 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik begrijp daaruit dat de gemiddelde ticketprijs 34 euro was, en dat Ryanair in 2007 ong. 3 euro winst maakte per passagier en in 2008 ong. 7 euro verlies per passagier.
Dat is te berekenenquote:Op maandag 13 april 2009 14:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat kan ik niet vinden (zeg niet dat het er niet instaat, maar ik zie het niet)
Zoiets dacht ik al, maar had gehoopt dat RYR dat al gedaan had en klip en klaar in dat rapport gepubliceerd had.quote:Op maandag 13 april 2009 14:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat is te berekenen. Kosten en passagiersaantallen staan erin.
Mooi shit is dat. Ik heb de hele dag gewacht op activering van mijn VISA Electron en nu heb ik 'm eindelijk moet ik juist 45 euro meer gaan dokken.quote:Op maandag 13 april 2009 22:13 schreef jmac het volgende:
Dan is 't 3.40 tarief niet meer beschikbaar voor die dag. Andere dag selecteren dus.
Even een kort vraagje: Hoe kun je je eten/drinken betalen? Accepteren ze alleen cash, of kun je ook met je creditcard betalen, zoals bijv. bij Transavia het geval is?quote:Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?
Dat kan idd ineens veranderenquote:Op maandag 13 april 2009 22:07 schreef JohnDDD het volgende:
Veranderen die tarieven van Ryanair soms tijdens de aanbiedingen? Ik wilde een vlucht boeken Eindhoven-Milaan op 14 mei, vanmorgen was die 3.40 incl. en nu is ie opeens 50 euro incl. alles.
2.5 is incl belasting??quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef Rookert het volgende:
Nu 75% korting op vliegen tussen 1 mei en 30 juni! Er zijn natuurlijk wel steeds minder plaatsen, maar als je mazzel hebt kan je voor 2,50 vliegen
Yepquote:
Hoiquote:Op maandag 13 april 2009 21:51 schreef Mainport het volgende:
Hallo allemaal,
Dat kanquote:Ik heb een paar vragen over Ryanair.
Rare korting? Bij Ryanair heel normaal. Antwoord op deze vragen staat in de OP.quote:De prijzen per dag verschillen ontzettend, op een zaterdag betaal je bijvoorbeeld 110 euro met veertig euro toeslag vanuit Eindhoven naar Milaan en soms heb je zo'n rare korting dat je maar 3,40 hoeft te betalen zonder toeslag.
Er zouden toeslagen bij kunnen komen, het hangt er vanaf waar je voor kiest. Kies je ervoor om met ruimbagage te vliegen betaal je meer dan alleen met handbagage. Kies je ervoor om op de luchthaven in te checken dan betaal je meer dan bij online inchecken. En tenslotte kan je kiezen voor betalen met een normale Visa (5 euro per persoon per enkele reis) of met een Visa electron (gratis). Overigens stond dit ook allemaal in de OPquote:Bovendien staat er bovenaan de pagina te lezen: "Nadat u de vlucht hebt geselecteerd, wordt de prijs van de vlucht (inclusief belastingen, toeslagen en kosten) weergegeven in het tariefvak aan de rechterkant." En meteen daaronder: "Voor een volledige lijst met ryanair toeslagen, klik hier." Hoe zit dit allemaal precies? Komt dat er nog bij op?
Ryanair is een internationaal bedrijf. Voordat jou bankoverschrijving bij Ryanair aangekomen is is het vliegtuig al vertrokkenquote:En betalen, geschiedt dat altijd per creditcard of kun je ook gewoon een bankoverschrijving doen?
Alsjeblieftquote:Dankjewel!
Wat is de snelste/makkelijkste manier om uit te vinden op welke dagen in zo'n actieperiode het goedkoopste tarief geldt?quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:32 schreef Rookert het volgende:
Nu 75% korting op vliegen tussen 1 mei en 30 juni! Er zijn natuurlijk wel steeds minder plaatsen, maar als je mazzel hebt kan je voor 2,50 vliegen
Vink Mijn reisdata zijn flexibel? aan en je ziet het.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:52 schreef Helly het volgende:
[..]
Wat is de snelste/makkelijkste manier om uit te vinden op welke dagen in zo'n actieperiode het goedkoopste tarief geldt?
Ryanair vraagt je eerste voornaam zoals die in je paspoort staat.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:51 schreef MarkaD het volgende:
Ik heb een vlucht voor een vriendin en mijzelf geboekt, alleen heb ik nu een probleempje: ik ben mijn 2e voornaam vergeten in te vullenGaat dat een groot probleem worden? Andere namen kloppen wel en heb het ook met mijn eigen creditcard geboekt, mochten ze dat willen checken. En maakt het verschil bij online inchecken?
Ik krijg daar een beetje een raar overzicht zonder dat de echte actiekortingen worden aangegeven. Een vlucht van 2,50 staat in het overzicht bij mij als 10 euro.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:02 schreef MrKawada het volgende:
[..]
Vink Mijn reisdata zijn flexibel? aan en je ziet het.
quote:Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.
ze vragen niet iedereen om gegevens hoewel je natuurlijk sowieso je creditcard gegevens moest sturenquote:Op woensdag 15 april 2009 18:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja daar staat één zinnetje eroverIk wil graag wat meer ervaringen horen van mensen
Net al die van JohnDDD gelezen.. Maar is het wel "veilig' om al je gegevens naar dat bedrijf te sturen, is het een beetje betrouwbaar enzulks?
Maar hoe ik het dus begrijp zijn de creditcardkosten voor 1 persoon dus 10 euro bij een retourtje? want vind het apart dat ik dan toen op de 20 euro zat
Maar wanneer is die volgende periodequote:De gevraagde reis datums zijn voor onze volgende periode en de tarieven/stoelen zijn nog niet in het systeem opgeladen voor deze datums
Ja het is veilig, en hoe kom je bij die 10 euro? Je kan er ook veel meer opzetten.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja daar staat één zinnetje eroverIk wil graag wat meer ervaringen horen van mensen
Net al die van JohnDDD gelezen.. Maar is het wel "veilig' om al je gegevens naar dat bedrijf te sturen, is het een beetje betrouwbaar enzulks?
Maar hoe ik het dus begrijp zijn de creditcardkosten voor 1 persoon dus 10 euro bij een retourtje? want vind het apart dat ik dan toen op de 20 euro zat
Netjes. En gelukkig is alles in Noorwegen ook nagenoeg gratisquote:Op woensdag 15 april 2009 14:29 schreef PAA-053 het volgende:
27 april Weeze - Torp
1 mei Torp - Weeze
Voor 16 euro alles inclusief![]()
ja zeker duidelijkquote:Op woensdag 15 april 2009 08:36 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ryanair vraagt je eerste voornaam zoals die in je paspoort staat.
Als je dus de roepnaam Pieter hebt, maar in je paspoort Petrus Johannes Jansen staat, dan is het van belang dat je Petrus Janssen hebt ingevuld.
Met Pieter Janssen krijg je problemen, de naam Johannes doet er niet zoveel toe.
Hopelijk ist een beetje duidelijk zo.
Oke mooiquote:Op woensdag 15 april 2009 19:47 schreef MrKawada het volgende:
[..]
Ja het is veilig, en hoe kom je bij die 10 euro? Je kan er ook veel meer opzetten.
Ik heb ook zo'n ding en ik hoefde niks op te sturen. Makkelijk, snel en goedkoop.
Mijn fout was achteraf wellicht dat ik mijn hele voornaam had uitgeschreven terwijl op mijn CC alleen mijn voorletters staan, maar iets zegt me dat het systeem dat automatisch had gedaan, bovendien zou ik niet weten wat dat boeit als de transacties ook geaccepteerd worden op deze manier.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:47 schreef MrKawada het volgende:
[..]
Ja het is veilig, en hoe kom je bij die 10 euro? Je kan er ook veel meer opzetten.
Ik heb ook zo'n ding en ik hoefde niks op te sturen. Makkelijk, snel en goedkoop.
Hehe ja ik ken het probleemquote:Op woensdag 15 april 2009 23:08 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Netjes. En gelukkig is alles in Noorwegen ook nagenoeg gratis.
Dan ben je snel klaarquote:Op donderdag 16 april 2009 16:22 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Hehe ja ik ken het probleemmaar dat komt wel goed, ik ken iemand daar dus die gaat ons hopelijk alle goedkope plekjes laten zien
Bikkelhard, maar best een goed idee. Als je zwaarder bent door een ziekte moet je een doktersverklaring ofzo opsturen, al dat kan nog wat gedoe opleveren aangezien dat internationaal overal anders is geregeld. Ook zal je dan weer mensen moeten aannemen, terwijl ze het liefst alles online willen doen.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:40 schreef JohnDDD het volgende:
Hebben jullie gezien dat een van die voorstellen voor een nieuwe Ryanairbelasting is om een toeslag te berekenen op basis van bodymassindex? Vind ik een uitstekend idee. Het is onzin dat je voor 1 kilo bagage extra 15 euro moet betalen maar dat er naast je wel iemand van 120 kilo zit.
Waarom op BMI? Doe het dan echt eerlijk en betaal per kilo. Jammer dan als je 2m10 bent, als jij 15 euro per kilo bagage moet betalen, moet diegene ook maar 15 euro per kilo betalen... En als je dan de basis op 55kg stelt, is het ook nog eens een mooie inkomstenbron voor RYR..quote:Op donderdag 16 april 2009 17:40 schreef JohnDDD het volgende:
Hebben jullie gezien dat een van die voorstellen voor een nieuwe Ryanairbelasting is om een toeslag te berekenen op basis van bodymassindex? Vind ik een uitstekend idee. Het is onzin dat je voor 1 kilo bagage extra 15 euro moet betalen maar dat er naast je wel iemand van 120 kilo zit.
Ja, je moet het geld vantevoren storten. En dat is vrijwel per direct bruikbaar.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:42 schreef IamCurious het volgende:
Tot op heden heb ik de tickets steeds betaald met een CC (in euro's).
Hoe gaat dat nou met die virtuele kaart? Als ik het goed begrijp is dit een Debitcard.
Moet je nu je kaart eerst volstorten met het bedrag dat nodig is voor je boeking (lijkt me wel....), hoe snel gaat dat,
Nee, je kunt je transacties in een willekeurige valuta doen. De valuta bij Entropay moet wel GBP zijn (vandaar dus de valutaopslagen die intern nog gebruikt worden) .quote:en moet je vervolgens je transacties bij Ryanair dan in GBP doen?
En allemaal ineens afvallen tot 55 kg? Lijkt me geen goed idee voor Nederlanders, die alleen vanwege hun lengte al zwaarder móeten zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:17 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Waarom op BMI? Doe het dan echt eerlijk en betaal per kilo. Jammer dan als je 2m10 bent, als jij 15 euro per kilo bagage moet betalen, moet diegene ook maar 15 euro per kilo betalen... En als je dan de basis op 55kg stelt, is het ook nog eens een mooie inkomstenbron voor RYR..
Vind het uberhaupt al een slecht idee, maar dat zou wel eerlijker zijn dan BMI. Want iemand met een BMI van 24 kan 2m10 zijn, terwijl iemand met een BMI van 26 en een lengte van 1m50 kan hebben. Dan is die laatste toch echt lichter van gewicht. Waarom zou die persoon meer moeten betalen?quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En allemaal ineens afvallen tot 55 kg? Lijkt me geen goed idee voor Nederlanders, die alleen vanwege hun lengte al zwaarder móeten zijn.
Met BMI heb je hetzelfde probleem, Een persoon A van 2m10 en een gewicht van 100kg heeft dezelfde BMI als een persoon B van ongeveer 1m50 en 50kg. Beide personen betalen evenveel, wat nadelig is voor de persoon van 50kg, omdat als deze 50kg bagage meeneemt en dan op hetzelfde totaal gewicht uitkomt als A, persoon B veel meer betaalt. En dat is precies de uitgangspositie van deze hele discussie...quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:51 schreef Sharapova het volgende:
BMI is juist wel eerlijker, want die vergelijkt de relatie tussen lengte en gewicht.
Anders zou het zo zijn dat alle mensen die lang zijn meer moeten betalen, ja daar heb je zelf ook niet om gevraagd natuurlijk.
Dus dan 'discrimineer' je maar op lengte en gewicht?quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:13 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Met BMI heb je hetzelfde probleem, Een persoon A van 2m10 en een gewicht van 100kg heeft dezelfde BMI als een persoon B van ongeveer 1m50 en 50kg. Beide personen betalen evenveel, wat nadelig is voor de persoon van 50kg, omdat als deze 50kg bagage meeneemt en dan op hetzelfde totaal gewicht uitkomt als A, persoon B veel meer betaalt. En dat is precies de uitgangspositie van deze hele discussie...
Nee, helemaal niet juist, ben het zowel tegen mijn eigen suggestie als tegen de initiele suggestiequote:Op vrijdag 17 april 2009 15:25 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Dus dan 'discrimineer' je maar op lengte en gewicht?
Dat kan niet nee.quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:08 schreef Floddertje85 het volgende:
Ik heb een vraagje over dat online inchecken, want de website van ryanair is me niet helemaal duidelijk. Als je bagage in het ruim wilt (geen handbagage dus), kan je dan ook online-inchecken? En is er op elke luchthaven dan zo een mogelijkheid om je bagage dus zelf ergens op een band te zetten. Want ik vlieg in de zomer van eindhoven naar Alghero (Sardinië) en van Cagliari naar Eindhoven, en het zou niet zo leuk zijn als we in Sardinië ineens merken dat dat daar niet echt werkt
Vroegah kon dat niet, maar tegenwoordig welquote:
Dus als je niet van of naar Marokko vliegt kan je gewoon online inchecken. (Al heeft het bij Ryanair niet heel veel toegevoegde waarde, als je geen priority boarding koopt maakt het niet uit wanneer je inchecked, je komt dan vanzelf achter de priority boarders in de rij te staan, waar dat in de rij is, is afhankelijk wanneer je in die rij bent gaan staan!quote:Vanaf 19/03/09 kunnen alle passagiers online inchecken, met uitzondering van de onderstaande gevallen. Passagiers kunnen op www.ryanair.com online inchecken vanaf 15 dagen tot 4 uur voor de geplande vertrektijd van de vlucht. De volgende passagiers komen niet in aanmerking voor online inchecken:
Kinderen van 14 tot 15 jaar die alleen reizen - OPMERKING - Ryanair accepteert na 1 oktober 2009 niet langer minderjarigen die jonger zijn dan 16 en die alleen reizen
Passagiers die met baby's reizen (*)
Passagiers die reizen met een rijbewijs als legitimatiebewijs met foto.
Online inchecken is niet beschikbaar vanaf luchthavens in Marokko
Hee da's geinig. Eens even kijken straksquote:Op maandag 20 april 2009 09:19 schreef Lemans24 het volgende:
En er is weer een 1 euro aanbieding. Veel minder keus dan met de 12 euro vluchten, maar er zitten een paar leuke tussen. Ik ga maar voor een paar dagen Engeland of Spanje in juni voor 2 euro.
Oh, klinkt goed! Even kijken of ik er wat leuks tussen zie!quote:Op maandag 20 april 2009 09:19 schreef Lemans24 het volgende:
En er is weer een 1 euro aanbieding. Veel minder keus dan met de 12 euro vluchten, maar er zitten een paar leuke tussen. Ik ga maar voor een paar dagen Engeland of Spanje in juni voor 2 euro.
Of Weeze-Berlijn voor 1,90 retour, zelfs in het weekend!
quote:RYANAIR TO CLOSE DUSSELDORF (WEEZE) BASE
AS COURT INJUNCTION BLOCKS FLIGHT TAKE-OFFS/LANDINGS
2.5m Passengers + 2,500 Local Jobs to be Lost if Injunction is not Overturned
Ryanair, Europe’s leading low fares airline, today (22 Apr) confirmed that it will close its base at Dusseldorf-Weeze with the loss of 2.5m Passengers and 2,500 local jobs if the decision by the OVG Court in Munster to restrict the airport’s operating hours is not overturned.
Ryanair has today stopped accepting bookings on all flights affected by the change in the airport’s operating hours. The airline will review the Court’s decision with the Airport and its lawyers but confirmed that the base will close if the court decision to restrict operating hours is not overturned by Wednesday 29th April.
Ryanair currently operates 6 based aircraft at Dusseldorf –Weeze, which deliver 2.5m passengers p.a. and sustain 2,500 local jobs, most of which will be lost if Ryanair closes its base at the airport.
Ryanair’s Deputy Chief Executive, Michael Cawley, said:
“Ryanair and Dusseldorf-Weeze airport have been a huge success story for the entire region. We have grown our routes and passenger numbers rapidly but the OVG Court decision will result in the loss of 2,500 local jobs and Ryanair’s 2.5million passengers p.a. if this unworkable, unfair and unnecessary restriction to operating times is enforced.
From today Ryanair will no longer be accepting bookings on affected flights to/from Dusseldorf-Weeze for travel after 2nd May. If the decision to restrict the airport is not overturned by Wednesday 29th April we will announce a plan to withdraw our base at Dusseldorf Weeze as it will be impossible to operate our schedule with these restrictions in place. ”
Daarom. Goed pressiemiddel, dreigen met vertrek, natuurlijkquote:Op woensdag 22 april 2009 22:32 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zou zeggen Eindhoven Airport, doe je best.
Al zou ik het niet vreemd vinden als het nog teruggedraaid wordt. Als Ryanair er vertrek is er weinig meer over daar
Er is inderdaad 1 goed ding aan ryanair, en dat is dat ze de kiem geven om kleinere regionale luchthavens rendabel te maken. charleroi heeft ondertussen al meerdere (en veel intressantere) maatschappijen aangetrokken hoor (en nu heb ik teveel gezegdquote:Op woensdag 22 april 2009 23:39 schreef korting het volgende:
Ehm waarom de medewerkers?
Ik ken een gozer die werkt bij Ryanair en hij heeft het er aardig naar zijn zin!
Hij baalt er ook aardig van dat Ryanair misschien weg gaat van Weeze, want dan is hij zijn baan kwijt.
Maar ik denk dat het zal gaan zoals in Charleroi toen: Ze bekijken het allemaal overnieuw en komen tot de conclusie dat ze zonder Ryanair geen vluchten meer hebben op het kleine vliegveld, dus Ryanair blijft.
En anders: Laat Eindhoven maar komen inderdaad!!
Alle vluchten worden geschrapt.quote:Op donderdag 23 april 2009 09:36 schreef heaven7 het volgende:
Oh ik lees het nu pasIk moet nog een aantal keer vliegen op Weeze! Zaak om zo snel mogelijk te boeken of als ze gaan sluiten worden ALLE vluchten dan geschrapt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |