quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:07 schreef Poppedein het volgende:
Kamertje is voor een groot deel ingericht nu, al zal alles nog wel 100x een ander plekje krijgenEr moeten nog een hoop kleine dingen gebeuren, nog 2 begangstroken in de beide hoeken van de blauwe muur en 1 boven de commode, een andere lamp, raamkozijn nog verven, rolgordijn en gordijntjes ophangen, wandplankje boven de commode ophangen en zo zijn er vast nog wel een hele boel andere dingetjes te vinden die ik ook nog anders wil, maar het begint nu écht gestalte te krijgen! Wat is het heerlijk om hier even naar binnen te lopen... er staat gewoon een babykamertje in ons huis, t maakt t allemaal gewoon echt heel bijzonder!!
quote:Op zondag 12 april 2009 18:37 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een leuk kamertje, Poppedein!Het kan zo in een catalogus!
Dat van ons is nog erg basic (oftewel, alleen de meubeltjes staan nog maar...) En omdat ie zo smal is, lastig op de foto te krijgen.
Vanwege het formaat maar even achter een linkje.![]()
http://img.photobucket.com/albums/v62/Lllaura/DSC02097.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v62/Lllaura/DSC02093.jpg
Grappig dat zo'n kamertje, zonder dat er ooit een kindje in gelegen heeft, al zoveel sereniteit kan uitstralen...![]()
Op de groene kamerdeur komt waarschijnlijk nog een tekening van een van de beestjes (de contouren dan), en op de gangkant komt straks de naam van de baby.quote:Op maandag 13 april 2009 22:15 schreef DuchessX het volgende:
Serpente wat een lief kamertje
Wij zijn inmiddels ook al heel ver!
Onze inspiratiebron: Hemabeestjes
[ afbeelding ]
Het bedje, nu nog zonder matras(Wat voor matras is goed???
)
[ afbeelding ]
Mijn zelfgemaakte schilderijtjes
[ afbeelding ]
PS Hemeltje moet ik nog strijken hoor en ik ga er nog gekleurde vlindertjes op maken
De commode die bij de andere meubeltjes hoort
[ afbeelding ]
Lampje naast het bedje
[ afbeelding ]
Stukje kleerkast erbij
[ afbeelding ]
Nog es de kleerkast
[ afbeelding ]
De deur hebben we ook maar geschilderd
[ afbeelding ]
De 'water'commodeMet (nog) ongepoetste spiegel
![]()
[ afbeelding ]
Sinds vandaag staat er ook een fauteuille. Daar ga ik dus echt wel vaak in zitten wachtend tot ons meisje er is![]()
We hebben nog (over)gordijnen nodig en een matrasje en een lampje voor boven de watercommode. Weet iemand of de matrasjes van Ikea goed zijn?
Nee de commode wordt bewust wit gelaten omdat het anders te druk zou worden voor ons. Kamer is 336cm X 373cm X 230cm (Lengte X Breedte X Hoogte).quote:Op maandag 13 april 2009 22:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Heel leuk, Duchess & Juup. Wordt de witte commode ook nog geschilderd? Ziet er allemaal reuze handig uit trouwens. Vast ook een ruime kamer
Dank jequote:Op maandag 13 april 2009 22:22 schreef innepin het volgende:
Wat een ontzettend leuk, lief, vrolijk kamertje Duchess! En wat áf al!![]()
En wat heb je veel kleertjes![]()
ik ga jouw foto gebruiken tegen mijn moeder als ze weer es zegt dat ik niet zo veel kleertjes moet kopen.
![]()
Kuch, kuchquote:Op maandag 13 april 2009 23:01 schreef DuchessX het volgende:
Het is toch gewoon onvoorstelbaar dat er straks echt een kindje in ligt?!En ook nog een kindje van mij!!! Wauw! *zucht ende zwijmel*
Whahaha!quote:Op maandag 13 april 2009 22:52 schreef Juup© het volgende:
[..]
Nee de commode wordt bewust wit gelaten omdat het anders te druk zou worden voor ons. Kamer is 336cm X 373cm X 230cm (Lengte X Breedte X Hoogte).
Ik heb op de box in de woonkamer ipv de saaie standaardknopjes 2 lieveheersbeestjes erop gedaan. En iedereen die op kraamvisite kwam zei er iets over!quote:Op woensdag 15 april 2009 22:31 schreef Troel het volgende:
Leuke knopjes huup! Altijd grappig dat als je alleen knopjes aanpast dat er dan altijd al een groot verschil zichtbaar is, laat staan als je inderdaad ook een ander kleurtje geeft
quote:Op donderdag 16 april 2009 11:08 schreef _Ingrid_ het volgende:
He koninginnedag is een goed idee. Was alweer vergeten dat dat er nog aankomt.
ja die heb ik gezien! Ik vind emquote:Op donderdag 16 april 2009 16:32 schreef innepin het volgende:
Huup, heb je ook dit kapstokje bij je commode?Ik zag 'm en moest aan jou denken
Daar probeer ik altijd hard voorbij te lopen/fietsenquote:Op donderdag 16 april 2009 21:35 schreef miss_sly het volgende:
Die link van de sprookjeskamer? Die winkel zit hier gewoon op de Nieuwezijds, dus ik kan live gaan shoppen
Ik loop er dagelijks langs en het is een zeeeeeeeeeeer verleidelijke winkelquote:Op donderdag 16 april 2009 21:35 schreef miss_sly het volgende:
Die link van de sprookjeskamer? Die winkel zit hier gewoon op de Nieuwezijds, dus ik kan live gaan shoppen
IKEAquote:Op donderdag 16 april 2009 21:51 schreef krijtlijk het volgende:
DuchessX! Waar heb je dat wandlampje vandaan? Erg mooi!!
Ja! die bedoelde ik. Dan moet ik binnenkort even naar Ikeaquote:Op donderdag 16 april 2009 22:02 schreef Juup© het volgende:
[..]
IKEAMits jij dat groene lampje bedoeld
Kost ¤5,99
http://www.ikea.com/nl/nl(...)hildrens_ikea/10408/
Ons billendoekjesdoosje gaat al bijna 5 jaar mee. Als je er elke dag heel veel plezier van hebt, en je wilt meer kinderen, zijn de dagelijkse afschrijvingskosten dus ongeveer 14,95/(5*365) = 0,8 eurocent. Als dat geen forse overschrijding van jullie kinderkamerbudget inhoudt zou je deze investering in overweging kunnen nemen.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:33 schreef Madelieve het volgende:
Hoelang heb ik die doekjes nog nodig? 14,95 is toch geen slechte investering voor een stippendoos?
Leuke dingen hebben ze daar he? Helaas zit de winkel ook nog eens redelijk dicht bij mij en da's niet handig voor je portemonnaiequote:Op donderdag 16 april 2009 16:54 schreef huuphuup het volgende:
hahaha mafkeesik hou me aanbevolen hoor voor leuke stippige dingen
![]()
Op die ene site www.desprookjeskamer.nl ofzo hebben ze ook echt superleuke dingen
Wat onwijs gaaf!quote:Op donderdag 16 april 2009 19:35 schreef Poppedein het volgende:
Ik heb vandaag zo iets walgelijk gaafs gekocht voor jarig vriendje... Wij rijden allebei motor en ik kwam zo'n ontzettend gave houten motorloopfiets tegen, knalroze! Veel te over de top natuurlijk, maar voor 1 keer mag t dan voor zn verjaardag, al kan zn dochter er pas op als ze een jaar of 2 isHij vond m helemaal geweldig!
[ afbeelding ]
Ligt er aan hoe lang je zelf bent, wat je prettig vindt. Onze commode is 94cm hoog, dat is volgens mij best hoog, maar wij zijn allebei best lange mensen. Mijn broer heeft gewoon een plank op een lage ladenkast, dus ach.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:34 schreef mefke79 het volgende:
Daarover nog een vraagje: hoe hoog moet een commode zijn? Anders moeten we em nog effe ophogen.
Die van ons is 95cm hoog gemaakt door mij. Ons keukenblad is al 94cm hoog omdat wij geen kleine mensen zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:34 schreef mefke79 het volgende:
Zo leuk om te zien dat iedereen zijn eigen stijltje heeft! Die loopmotor is gaaf, net als de stippen. En de berekening van de afschrijving van billendoekdoosjes helemaal hilarisch. Ik moet trouwens nog iemand (weet niet meer wie) bedanken voor de tip van de actie bij decorette. We hebben vandaag plisées besteld voor de babykamer. Uiteindelijk in wit, dan kunnen ze bij een volgend kamertje weer en met 25% korting.
We hebben de kleur groen net gekozen op een flexa staaltje en zondag gaan we maar eens beginnen met uitruimen van de kast die commode gaat worden, kan daarna het kamertje leeg en de commode geschilderd. Daarover nog een vraagje: hoe hoog moet een commode zijn? Anders moeten we em nog effe ophogen.
Oi!quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:07 schreef innepin het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe lang je zelf bent, wat je prettig vindt. Onze commode is 94cm hoog, dat is volgens mij best hoog, maar wij zijn allebei best lange mensen. Mijn broer heeft gewoon een plank op een lage ladenkast, dus ach.![]()
Miss sly, lief die letters!
Ik zeg toch ook niet dat er iets mis mee is? Hoef je niet meteen te spanken hoorquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Oi!![]()
ik heb straks ook een plank op een ladenkast jah!Mijn commode gaat niet veel hoger dan dat hij nu is, lief en ik zijn allebei 1.68m dus hoger dan dat hij nu is is niet echt nodig verder.
Je kamertje is tof geworden
Lief! Het heeft ook geen haast verder. Zal Djeez maar ff de link van dit topic pm-en voor de zekerheid.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:58 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
inderdaad een goeie tip!
En bij de Xenos hebben ze deze week voor 5 euro nogwat een klamboe/hemel in de aanbieding, roze met dreaming erboven. (ook in het wit). Misschien ook wat voor jullie meisje-meisje? Zitten alleen geen stippels op dan
-edit-
[ afbeelding ]
deze bedoel ik. In wit en roze.
En ze hebben tafelkleden voor 1,50 ook met stippels, met een beetje behangplak enzo kun je daar wel een kastje ofzo mee transformeren
jawel! Slaan! Gelijk! Daarna pas vragen stellenquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:19 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat er iets mis mee is? Hoef je niet meteen te spanken hoorhoewel in het geval van mijn broer die plank toch echt wel even vastgezet mag worden, vind ik, maar ja
Ik gebruikte het juist als illustratie van het feit dat álles kan, wat je maar het prettigst vindt
Deze letters zijn niet zo groot, hoor, daar kun je ook best een iets langere naam mee spellenquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:14 schreef huuphuup het volgende:
Miss_sly wat een lieve lettersergens vind k et soms wel jammer dat wij een wat langere naam hebben haha, gelijk die hele muur vol met letters
Oh ja jouw letters, ik wilde nog zeggen dat ik ze heel ergquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:48 schreef miss_sly het volgende:
Ja he, zoet he?
Het is helemaal niet de bedoeling dat het kamertje enzo heel erg zoet worden, maar dit was te mooi en meisjeachtig en zoet om te laten liggen![]()
quote:Op vrijdag 17 april 2009 00:16 schreef poemojn het volgende:
[..]
Ons billendoekjesdoosje gaat al bijna 5 jaar mee. Als je er elke dag heel veel plezier van hebt, en je wilt meer kinderen, zijn de dagelijkse afschrijvingskosten dus ongeveer 14,95/(5*365) = 0,8 eurocent. Als dat geen forse overschrijding van jullie kinderkamerbudget inhoudt zou je deze investering in overweging kunnen nemen.
Plus: als je dit jaar nog gastouder wordt kun je uitrekenen hoeveel tijd je het doosje voor je gastkinderen hebt gebruikt, en daarvoor een evenredig percentage van de aanschafprijs aftrekken bij je belastingaangifte 2009.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:39 schreef bixister het volgende:
innepin, wat een geweldige kamer is 't geworden. echt heel erg leuk, en ik vind 't ook niet te druk. leuk behang op die andere muur! (of heb je dat er ook met de hand op geschilderd?).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |