abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 april 2009 @ 12:08:49 #101
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67972549
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Users die behoefte hebben aan het soort gevolgtrekkingen dat hierboven staat, zoeken natuurlijk graag naar theologische verklaringen hè ipv sociologische.
Niet in de verste verte.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_67972814
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Niet in de verste verte.
Je leest niet eens wat er stond iig.
I´m back.
  maandag 13 april 2009 @ 12:20:51 #103
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67972936
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je leest niet eens wat er stond iig.
Je hebt gelijk (bij nader inzien).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_67975157
Ik vind het verbijsterend dat we het in Nederland voor lief nemen dat mensen hun huis worden uitgetreiterd. Ongeacht nationaliteit, geaardheid, ras van slachtoffers en daders. Mensen die anderen hun huis uit treiteren en de buurt terroriseren moeten genadeloos hard worden aangepakt.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 13 april 2009 @ 14:13:34 #105
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_67975704
Wat Elfletterig schrijft dus.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_67980060
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:52 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het verbijsterend dat we het in Nederland voor lief nemen dat mensen hun huis worden uitgetreiterd. Ongeacht nationaliteit, geaardheid, ras van slachtoffers en daders. Mensen die anderen hun huis uit treiteren en de buurt terroriseren moeten genadeloos hard worden aangepakt.
Dit is de belangrijkste strekking van het verhaal. Het beleid van de politiek in dit soort gevallen moet hierop gericht zijn (wat nu dus NIET gebeurd).
pi_67981822
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dit is de belangrijkste strekking van het verhaal. Het beleid van de politiek in dit soort gevallen moet hierop gericht zijn (wat nu dus NIET gebeurd).
De politiek bemoeit zich niet met ieder afzonderlijk geval, dus wat je hier zegt en wat 11je zegt is onzin. Ieder mens beschouwt deze casus als onoirbaar, het gaat alleen om de verklaring die er binnen dit topic (wat niet de wereld is) aangehangen wordt wmb. Op het wegpesten van bepaalde mensen die niet binnen de mores van de groep vallen hebben nl. niet alleen Islamieten het patent, dude. Het wegtreiteren is van alle tijden en alle plaatsen, ook bijv. op Fok!.
I´m back.
pi_67981989
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De politiek bemoeit zich niet met ieder afzonderlijk geval, dus wat je hier zegt en wat 11je zegt is onzin. Ieder mens beschouwt deze casus als onoirbaar, het gaat alleen om de verklaring die er binnen dit topic (wat niet de wereld is) aangehangen wordt wmb. Op het wegpesten van bepaalde mensen die niet binnen de mores van de groep vallen hebben nl. niet alleen Islamieten het patent, dude. Het wegtreiteren is van alle tijden en alle plaatsen, ook bijv. op Fok!.
Heb ik gezegd dat het alleen Marokkanen zijn die mensen wegpesten in mn vorige post? Nee.

Onder elke bevolkingsgroep heb je mensen die zich asociaal gedragen en daardoor mensen wegpesten. En dat moet je keihard aanpakken. Zero tolerance beleid. De politiek pakt het veel te slap aan naar mijn idee. Ik lees net op het POL-forum dat een allochtoon gezin in een dorpje in Limburg ook werd gepest en dat ze daardoor weg zijn gegaan. Dat MAG niet getolereerd worden. Keihard aanpakken die daders (ongeacht afkomst).
pi_67981992
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:13 schreef Cobra4 het volgende:
Wat Elfletterig schrijft dus.
= een zeer oppervlakkige vooral het eigen straatje schoon vegend commentaar. Typisch huilie links wmb, Bolkenstein noemde dat eh bekennende partijen, die zoiets aanhangen.
I´m back.
pi_67982047
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:38 schreef Ryan3 het volgende:
@ Ryann3: Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor aanpak jij onder ogen hebt voor jongeren die andere mensen wegpesten uit in de wijk...?
pi_67982079
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Precies, onder elke bevolkingsgroep heb je mensen die zich asociaal gedragen en daardoor mensen wegpesten. En dat moet je keihard aanpakken. Zero tolerance beleid. De politiek pakt het veel te slap aan naar mijn idee. Ik lees net op het POL-forum dat een allochtoon gezin in een dorpje in Limburg ook werd gepest en dat ze daardoor weg zijn gegaan. Dat MAG niet getolereerd worden. Keihard aanpakken die daders (ongeacht afkomst).
Nee, wat dat betreft ben ik een liberaal, ik geloof niet in een overheid die aan staatsbevoogding van de moraal doet, mensen moeten die vrijheid zelf ervaren. En soms win je, soms verlies je, je leeft niet in een ideale wereld, wrs zelfs in 1 van de minst ideale werelden die denkbaar zijn.
Daarom pas ik me ook aan aan de dorpsmentaliteit die er in mijn leefomgeving heerst.
Politiek moet niet gaan om de meest ideale wereld, dan krijg je een soort zeloten aan de top.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 13-04-2009 19:01:31 ]
I´m back.
pi_67982113
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:40 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

@ Ryann3: Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor aanpak jij onder ogen hebt voor jongeren die andere mensen wegpesten uit in de wijk...?
Ik heb niet het antwoord daarvoor.
Ik weet wel dat ik me wel af en toe bemoei met de jongeren hier, in de zin dat ik corrigerend optreed en niet bang ben voor ze.
I´m back.
pi_67982135
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, wat betreft ben ik een liberaal, ik geloof niet in een overheid die aan staatsbevoogding van de moraal doet, mensen moeten die vrijheid zelf ervaren. En soms win je, soms verlies je, je leeft niet in een ideale wereld, wrs zelfs in 1 van de minst ideale werelden die denkbaar zijn.
Daarom pas ik me ook aan aan de dorpsmentaliteit die er in mijn leefomgeving heerst.
Politiek moet niet gaan om de meest ideale wereld, dan krijg je een soort zeloten aan de top.
Dus je noemt het "collateral damage" zeg maar als er een groep jongeren is die andere mensen wegpest uit hun wijk? Immers, je zegt: soms verlies je. Je zegt ook: Mensen moeten die vrijheid zelf ervaren.
pi_67982425
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:44 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dus je noemt het "collateral damage" zeg maar als er een groep jongeren is die andere mensen wegpest uit hun wijk? Immers, je zegt: soms verlies je. Je zegt ook: Mensen moeten die vrijheid zelf ervaren.
Ik denk niet dat als een resultaat daarvan mensen met allerlei dwang uitgezet moeten worden iig.
I´m back.
pi_67982633
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat als een resultaat daarvan mensen met allerlei dwang uitgezet moeten worden iig.
Zeg ik ook niet, juridisch gezien is dat onmogelijk. Ik dacht eerder aan de Noordzee of een putje ergens in de Achterhoek.

Kijk, wat de partijen in Nederland niet snappen is dat er onder allochtonen een relatief groot deel is dat zich niet kan gedragen, voor overlast zorgt etc. En doordat die jongeren niet worden aangepakt, krijgt de hele "allochtone gemeenschap" een slechte naam. De tegenstellingen tussen autochtoon vs. allochtoon worden groter. Daardoor worden ook de goede allochtonen erop aangekeken, met als gevolg dat een deel v/d goede allochtonen zich gaat afzetten tegen de Nederlandse maatschappij.

Hetzelfde met blanke racisten. Er zijn racisten die hun racisme ook uiten, zoals allochtonen uit dorpen wegpesten etc. Doordat dat gebeurt, zal een deel van de allochtonen (dus ook de goede allochtoon) zich afzetten tegen de maatschappij. Met als gevolg dat de tegenstelingen tussen autochtoon vs. allochtoon groter wordt. Die blanke racisten worden ook niet hard genoeg aangepakt. En met racist bedoel ik niet iemand die kritisch is tegen het allochtonenprobleem. Met racist bedoel ik iemand die het neo-nazisme aanhangt of allochtonen uit dorpen wegpest puur vanwege het feit dat ze allochtonen zijn.

Conclusie: het extremisme (zowel het autochtoon extremisme als het allochtoon extremisme) wordt veel te soft aangepakt. Daardoor blijven die vormen van extremisme tegen bevolkingsgroepen in grote getalen bestaan en daardoor worden de tegenstellingen tussen allochtoon vs autochtoon alleen maar groter.
  maandag 13 april 2009 @ 20:55:54 #116
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67985751
We missen hier een Sarkozy of Berlusconi die de problemen in achterstandswijken op kan lossen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 00:36:35 #117
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_67993097
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Soms slaat hij de plank mis maar vaak heeft hij wel een punt.

Het nut van columns is ook niet dat jij als kijker een vakje aan kruist van 'wel mee eens' of 'niet mee eens' maar dat je er zelf wat mee doet. Dat je het even overweegt en desnoods geen conclusie trekt (behalve dan dat er onzekerheidsmarges zijn, iets wat tegenwoordig al heel wat is om dat te snappen).
Tuuuuurlijk! Het kon ook niet anders, of jij bent een Van Jole-fan
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_68003093
Een transseksueel is weggepest uit de wijk Zuilen in Utrecht. Dat heeft burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht vrijdagavond gezegd in het programma Pauw en Witteman. Uit de wijk zijn al eerder mensen weggepest vanwege hun seksuele geaardheid.
Jongeren krasten onder andere beledigende teksten in de voordeur van de vrouw. Het zou gaan om een groep van dertig tot veertig jongeren van Marokkaanse afkomst. Wolfsen sprak zijn afschuw uit over het wegpesten van de vrouw. Eerder vertrok onder anderen een lesbisch stel omdat het zich in de wijk bedreigd voelde. Naar aanleiding hiervan zijn maatregelen genomen, zoals het aanbrengen van ,,technische voorzieningen” om de jongeren scherper in de gaten te kunnen houden. Utrecht zet ook extra toezichthouders in.

Weer een groep Marokkanen, hoe onverwacht.

Ze hebben carte blanche, niemand die er iets van durft te zeggen..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_68007393
En de marokkanen gaan door:

Ook buren transseksueel getreiterd

UTRECHT - Eén van de buren die het heeft opgenomen voor de weggepeste transseksueel in de Utrechtse wijk Zuilen, wordt nu zelf getreiterd. Zijn auto werd afgelopen weekend vernield.

In de wijk blijft het onrustig. Een groep van dertig tot veertig Marokkanen treiterde een transseksueel weg aan de Harteveldlaan. Er werden onder meer eieren tegen haar huis gegooid. De vrouw vluchtte nadat haar deur werd beklad met discriminerende leuzen.

Eerder vertrok onder anderen een lesbisch stel omdat het zich in de wijk bedreigd voelde. Naar aanleiding hiervan zijn maatregelen genomen, zoals het aanbrengen van „technische voorzieningen” om de jongeren scherper in de gaten te kunnen houden. Utrecht zet ook extra toezichthouders in.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_gepest__.html?p=3,1

Je zal er maar wonen

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 14-04-2009 21:41:42 ]
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:28:05 #120
92279 N.icka
Windforce 11
pi_68007892
Afschuwelijk , wat een kutlui

Wat doe je nu als buur tegen 30 a 40 van die jongens?

Verhuizen dan maar , triest echt enorm triest dit
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:17:04 #121
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_68009694
En de huizen van de gezinnen die moeten verhuizen zullen wel weer ingenomen worden door Marokkaanse gezinnen, er komen steeds meer Marokaanse ministaatjes in Nederland.
pi_68013103
Tja Nederland laat dat allemaal toe he. Denk maar niet dat die jongens hun gedrag zullen veranderen nadat ome agent ze vermanend toesprak.

Waar zijn eigenlijk al die mensen op Fok! die alles wat de daders doen, afschuiven op sociaal-economische achtergrond, cultuurverschillen, leven in grote gezinnen..? Hoe zouden zij dit probleem aanpakken?
pi_68019507
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:56 schreef Zienswijze het volgende:
Tja Nederland laat dat allemaal toe he. Denk maar niet dat die jongens hun gedrag zullen veranderen nadat ome agent ze vermanend toesprak.

Waar zijn eigenlijk al die mensen op Fok! die alles wat de daders doen, afschuiven op sociaal-economische achtergrond, cultuurverschillen, leven in grote gezinnen..? Hoe zouden zij dit probleem aanpakken?
Wie zegt er dat er overal een oplossing voor is?
I´m back.
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 21:43:19 #124
8781 crew  Frutsel
pi_68020984
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:28 schreef N.icka het volgende:
Afschuwelijk , wat een kutlui

Wat doe je nu als buur tegen 30 a 40 van die jongens?

Verhuizen dan maar , triest echt enorm triest dit
Meeste mensen zullen idd daar voor kiezen
pi_68022416
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wie zegt er dat er overal een oplossing voor is?
Je kan in ieder geval proberen om dit getreiter uit te roeien. Helemaal uitroeien zal nooit lukken. Maar proberen om zoveel mogelijk van dat getreiter, diefstal etc. uit te roeien, dat moet de taak van een (goede) overheid zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')