Ziet er zo goed uit hoor. Beter dan wanneer het had geglansd.quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:23 schreef stripe1711 het volgende:
[ afbeelding ]
Brood één.
[ afbeelding ]
Brood twee.
Het is aardig gelukt voor de eerste keer, de volgende keer wil ik het brood iets glanzender hebben.
Zou eiwit een goede oplossing zijn ??
Dat ziet er echt te lekker uitquote:Op zondag 16 mei 2010 06:32 schreef evo87 het volgende:
dit topic was ik al kwijt gisteren. 3de poging stokbrood, wordt steeds beter:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heule mooie stokbrodenquote:Op zondag 16 mei 2010 06:32 schreef evo87 het volgende:
dit topic was ik al kwijt gisteren. 3de poging stokbrood, wordt steeds beter:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dat maakt uit, ook hoe lang het gist werkt, vandaar prefermenten.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:16 schreef stavromulabeta het volgende:
Is het trouwens nog van belang voor de smaak welke gistcultuur je gebruikt? Bij bier maakt het nogal wat uit, maar bij brood heb ik er nog nooit mee geëxperimenteerd.
Tja, op ebay zag ik er een paar verschillende staan. Maar met 1 pak van 500 g drooggist doe ik toch al een eeuwigheid, dus meerdere bestellen zit er niet in.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, dat maakt uit, ook hoe lang het gist werkt, vandaar prefermenten.
Probleem is echter, er is nauwelijks mee te experimenteren omdat het erg lastig is aan verschillende gisten te komen.
Moet maar eens met een wijnmaker gaan praten of ik daar wat gisten kan overnemen, net als biermakers.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Tja, op ebay zag ik er een paar verschillende staan. Maar met 1 pak van 500 g drooggist doe ik toch al een eeuwigheid, dus meerdere bestellen zit er niet in.
Heb je iets speciaals in gedachte? Anders hebben ze hier wellicht wat variatiemogelijkheden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moet maar eens met een wijnmaker gaan praten of ik daar wat gisten kan overnemen, net als biermakers.
Ik ben de laatste tijd ook weer flink aan het broodbakken geslagen. Wat is dat toch een verschil met dat opgeblazen rubberproduct uit de supermarkt, zoveel lekkerder!quote:Op maandag 14 juni 2010 23:06 schreef -Mellow- het volgende:
ik ben ook aan het brood bakken geslagen en heb de smaak helemaal te pakken
Heb vandaag pas mijn derde brood opgegeten, die tevens ook de lekkerste was. Het was een meergranenbrood (tarwe, spelt en rogge) met rozijnen en hazelnoten erin en op de rand nog wat zonnebloem- en pompoenpitten.
Lekkere dikke plakken besmeren met boerenboter en klaverhoning. Puur genot. Yum.
Ga nu hetzelfde brood maken maar dit keer met zo'n preferment. Eens kijken wat het wordt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |