abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68013834
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ben het met je eens hoor. Maar de oorzaak van doodstraf voor homo's ligt in hun religie. Profeet Mohammed heeft de boodschap van Allah gekregen. En aan dat valt niet te toornen. Niet zo gek dat veel mensen de islam niet tolerant vinden..
Ik ben geneigd om niet de religie de schuld te geven maar de mensen die de religie zo interpreteren dat zij daaruit het recht ontlenen om anderen te vervolgen of te vermoorden.

Net zoals ik nu op Teletext lees over de Taliban die een jong verliefd stel executeert,
quote:
In de Afghaanse provincie Nimroz is
een jong stel terechtgesteld door de
Taliban.Ze waren opgepakt,nadat ze op
de vlucht waren geslagen.De ouders van
het meisje waren tegen een huwelijk.De
Taliban besloten de twee te executeren,
omdat volgens hen ongetrouwde mannen en
vrouwen in het openbaar niet met elkaar
mogen omgaan.
Ik zou bijna een hekel aan de islam krijgen maar ken genoeg moslims die niet zulke extreme ideeën hebben.
Ik vind dat je die extremisten verantwoordelijk moet stellen voor hun extreem fundamentalistische interpretatie. Als je het aan de religie gaat wijten naar aanleiding van excessen, is de kans op generaliseren erg groot en doe je misschien geen recht aan anderen die er wel goed mee omgaan.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_68022972
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:21 schreef barthol het volgende:

[..]

Ik ben geneigd om niet de religie de schuld te geven maar de mensen die de religie zo interpreteren dat zij daaruit het recht ontlenen om anderen te vervolgen of te vermoorden.

Net zoals ik nu op Teletext lees over de Taliban die een jong verliefd stel executeert,
[..]

Ik zou bijna een hekel aan de islam krijgen maar ken genoeg moslims die niet zulke extreme ideeën hebben.
Ik vind dat je die extremisten verantwoordelijk moet stellen voor hun extreem fundamentalistische interpretatie. Als je het aan de religie gaat wijten naar aanleiding van excessen, is de kans op generaliseren erg groot en doe je misschien geen recht aan anderen die er wel goed mee omgaan.
Bij de enige religie zal de doodstraf een heel stuk makkelijker te intepreteren zijn dan bij een andere religie. Uit zowat alle andere godsdiensten op de wereld is het heel moeilijk om de teksten zo te intepreteren dat daar de doodstraff uit komt rollen.

Idd zijn de mensen die die religie zo intepreteren ook schuldig. Maar als zij dan doen in naam van hun gelooof is het niet onlogisch om ook naar die desbetreffende religie te kijken vind ik.
  dinsdag 14 april 2009 @ 22:29:07 #53
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_68023108
Jammer. Seculariteit voor het midden-oosten en we hebben weer een kankersoort overwonnen.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  dinsdag 14 april 2009 @ 22:29:43 #54
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_68023145
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee. We krijgen de rekening omdat Balkenende bij Bush op schoot ging zitten. Ik stel voor dat we Balkenende uitleveren aan Iran voor ondervraging en terechtstelling.,
-1 Voorspelbaar. Zit de AIVD al achter je aan?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_68025573
Troll

[ Bericht 94% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 14-04-2009 23:42:24 ]
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:30:17 #56
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68025775
Oh, trolletje toch.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_68025888
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:25 schreef greywolfTR het volgende:
-
klinkt als een troll

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2009 10:04:40 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')