abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68348216
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:04 schreef Skv het volgende:

[..]

Op maat laten maken door een podoloog.
Heb je al heftige blessures dan, Skv? Echte hardloop-beginners weten niet eens wat een podoloog is, laat staan dat ze superdure zooltjes (moeten) laten maken
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:00:16 #252
67670 Skv
Cynist.
pi_68349349
Het valt mee, ik heb met vier keer trainen beginnende shin splints gekregen aan mijn rechter been. Moet nu eerst een tijdlang rust nemen en alles weer goed laten worden voor ik weer ga lopen. Omdat ik er last van bleef houden heb ik maar even een telefoontje naar de podoloog gepleegd. Afgelopen week afdrukken van mijn voeten laten maken; over een week zijn ze klaar. Maar het is een erg vervelende blessure, die enorm lang aan kan blijven houden. Ik zal wel foto's posten zodra ze klaar zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Skv op 24-04-2009 21:14:09 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 26 april 2009 @ 16:38:41 #253
80407 glimworm
'The Shining'
pi_68396111
Zo.. na een heel weekend mentaal voorbereiden net les 1 van Evy gelopen op het strand. Vond de laatste set van 3 minuten wel heftig, en gok ook dat mijn kuitne morgen wel van zich zullen laten horen.
Maar het begin is er

Shinsplints zijn inderdaad vervelend. Toen ik bij mijn eerdere hardlooppogingen op de verharde weg liep, kreeg ik daar ook last van (mede een reden dan het bij 'pogingen' is gebleven), terwijl ik er op meer zanderig/grindachtige paadjes minder last van had. Misschien een optie?
Glimmen is een keuze
pi_68397686
Vandaag les 9 gelopen, ging goed, zelfs de 5 min! Moet wel echt op mijn tempo letten, heb de neiging te snel te gaan en mezelf op te blazen. Nu twee dagen rust, heb ik wel verdiend!
  zondag 26 april 2009 @ 19:24:31 #255
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68401060
Ik zou vandaag volgens mijn schema gana lopen maar heb geen tijd meer zo werken.
|Doe het dus morgen
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 26 april 2009 @ 23:15:36 #256
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_68408882
Na heel lang niks meer aan me hardlopen gedaan te hebben, vorige week weer begonnen. Heb die lessen van beginnen met hardlopen gedownload voor op me mp3 speler. Maar ben er achter dat dat niks voor mij is. Vanaf nu maar weer op me eigen gevoel gaan rennen. Me doel is voor het einde van de zomer de 10km te kunnen rennen onder het uur.
pi_68413402
Gister les 7 gelopen maar het ging moeizaam. Maarja, zaterdagavond de hele avond op hakken gestaan en gister overdag de hele dag in de stad gelopen en daarna dus nog hardgelopen. Evy zei na 2 minuten rennen 'ja je had makkelijk nog een minuutje extra gekund he'. Nou niet bepaald Ga dezelfde les vandaag nogmaals doen.
pi_68414505
quote:
Op maandag 27 april 2009 08:09 schreef heaven7 het volgende:
Gister les 7 gelopen maar het ging moeizaam. Maarja, zaterdagavond de hele avond op hakken gestaan en gister overdag de hele dag in de stad gelopen en daarna dus nog hardgelopen. Evy zei na 2 minuten rennen 'ja je had makkelijk nog een minuutje extra gekund he'. Nou niet bepaald Ga dezelfde les vandaag nogmaals doen.
Ik denk dat het inderdaad aan het stappen en winkelen heeft gelegen, want les 7 is hetzelfde als les 6. Ging die wel goed?
Ik ga morgen les 8 proberen, ben benieuwd. 8x2 minuten hardlopen klinkt toch nog wel zwaar.

En succes voor MissHobje vandaag!
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_68415612
Ja les 6 ging prima
Ik merk alleen steeds een soort verzuringsgevoel in mijn voeten die ophoudt zodra ik stop met hardlopen Is dat gewenning nog steeds of doe ik iets verkeerd?

Is les 8 van Evy 8 keer 2 minuten? Succes!
pi_68417350
Ik heb echt geen idee wat dat verzuringsgevoel kan zijn. Je hebt wel goede schoenen? Heb je het de hele les of alleen in het begin? Misschien even stevig wandelen voordat je gaat beginnen? Of er eens opletten hoe je je voet neerzet met rennen, misschien dat je onbewust te veel op je voorvoet loopt? Ik gok maar wat hoor
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_68417414
Ja ik ben bij een sportzaak geweest en zij hebben me laten rennen op een lopende band en naar mijn voeten gekeken en mij schoenen verkocht dus dat zou goed moeten zitten. Ik ben idd wel geneigd op mijn voorvoet te lopen omdat ik jaren heb geturnd. Maar het verdwijnt niet als ik heel bewust mijn hak eerst op de grond laat komen en mijn tenen omhoog krul..
Ik heb het meer aan het begin van de les maar het blijft eigenlijk de hele tijd wel.. Ik ga idd een fiks stuk warm wandelen eens proberen, thanks
pi_68427084
Nadat ik zaterdag hardloopschoentjes van Asics te hebben gekocht heb ik vandaag de eerste les van Evy gelopen. Was toch wel een stuk pittiger dan ik had gedacht na 1,5 jaar niks meer aan sport heb gedaan. Woensdag lesje 2 pakken. Wil uiteindelijk wel makkelijk 5 km kunnen lopen onder de 25 minuten.
  maandag 27 april 2009 @ 17:58:32 #263
80407 glimworm
'The Shining'
pi_68430309
Net les 2 gelopen van Evy. Deze keer in de duinen. Moet ik aan het eind van de drie minuten een redelijk steile heuvel op, viel dat even tegen .. het is wel gelukt, maar ik had niet het idee veel sneller te gaan dan als ik gewoon zou wandelen...

Er was wel een lekker zonnetje, dus misschien nog een bruin kleurtje van het hardlopen
Glimmen is een keuze
pi_68430402
Ik heb vanmorgen les 18 in de hagel en regen gelopen . Ben wel trots op mezelf dat ik niet ben omgekeerd. Was meer omdat ik geen zin had om later op de dag weer te gaan hardlopen .
pi_68430965
Wow les 18 Haal ik dat ooit! Knap dat je in de regen gegaan bent hoor, daar pas ik voor
Ik heb net les 8 gedaan en viel toch wel tegen die 8 keer 2 minuten en steeds met maar 1 minuutje hijgen op adem komen. Maar toch gedaan. Lekker gedouched en nu ff koken
  maandag 27 april 2009 @ 20:23:16 #266
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68435123
Dankje Mjan heb gesmokkeld
Had zo;n slechte dag vandaag ik moet morgen dus omg zit nu alweer uit te stellen maar morgen moet ik hoor! regen of niet!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_68439660
Shit, moet denk ik naar de fysio. Heb ontzettend last van m´n knie, en heb er al een geschiedenis mee. Heb ook al een les overgeslagen.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_68439866
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:23 schreef MissHobje het volgende:
Dankje Mjan heb gesmokkeld
Had zo;n slechte dag vandaag ik moet morgen dus omg zit nu alweer uit te stellen maar morgen moet ik hoor! regen of niet!
Het regent niet vaak de hele dag in Nederland Dus er is altijd wel een tijdstip waarop het droog is, zo bepaal ik met slecht weer ook wanneer ik ga www.buienradar.nl
pi_68441628
Vanmiddag les 4 gelopen met pijn en moeite. Ik merkte dit weekend dat met name mijn onderbenen helemaal stijf waren. Niks gewend he. En na dit vermoeiende weekend viel het me niet mee. Ik had ook pijn aan mijn longen. Kan dat komen doordat ik zondag een aantal uren in de rook heb gestaan op een feestje?

Maar ik heb het wel weer volbracht!
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:13:58 #270
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68455034
Goed bezig Zesje

Ik ben net ook ff geweest in de regen
Wel lekker trouwens.. alleen je moet goed bezig blijven.. koel snel af merkte ik.
de 1e 3 sessies minuut kwam ik prima door, ben nog steeds verkouden dus daarna werd ik ff flink terug gepakt
Mijn ademhaling was ronduit klote, maargoed heb het redelijk volbracht, beetje ingekorte versie maar ik pas het sowieso aan naar eigen kunnen.
Ik denk als ik dit ga volhouden dat ik met 2 weken wel al een groot verschil ga merken
Zo! en nu douchen en lekker ff met de fiets weg (zonnebankie nemen)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_68456750
Goed hoor Het gaat best rap beter, dat zul je wel merken
Hier is het gelukkig mooi weer en eindelijk staat alles in bloei
pi_68457883
Je hebt het weer gedaan MissHobje en zelfs in de regen. Stoer!

Ik heb vanochtend gelopen samen met de fysiotherapeut van mijn werk. Het ging erg lekker! Haar tempo viel me reuze mee en was langzamer als ik normaal loop. Ik kon zelfs praten met haar tijdens het hardlopen. Ze heeft me o.a. de volgende tips gegeven:

• Als warming up 10 minuten joggen "in tempo 0", ziet er belachelijk uit maar je wordt niet moe en wel lekker warm
  • Na de warming up rekken boven en onderbenen, voor-en achterkant
  • loop vanuit je knieen, dwz je knieen ipv je voeten optillen
  • Niet sloffen/schuiven maar voeten optillen
  • Rechtop lopen en wat verder voor je uit kijken, niet je hoofd gebogen om te kijken naar de grond voor je
  • Schouders laag en je armen en handen niet verkrampen
  • Afwisselen qua tempo en ondergrond voorkomt blessures
  • Als je pijn voelt als in enkels of knieen, onmiddelijk gaan wandelen en het na een paar minuten nog eens proberen
  • Halverwege ook even rekken
  • Zeker in het begin niet 2 dagen achter elkaar lopen *kuch*
  • Bij het tussentijdse wandelen kan je bijvoorbeeld je benen en armen eens extra losgooien
  • Eindigen met een paar minuutjes joggen in tempo 0
  • Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
    pi_68477868
    Misschien dat iemand me kan helpen... Ik heb dus een mp3 speler Iaudio, een vreselijk klerending dat binnen een paar uur leeg is als je 'm uit het stopcontact haalt. Nu probeerde ik de podcast mp3's maar op de Iphone van mijn man te plempen maar dat ehmm lukt me niet. De enige manier waarop het volgens mij kan is synchroniseren vanuit itunes maar dan pakt ie de podcasts niet mee en ik kan de hardloop mp3's niet onder muziek in itunes krijgen.
    Ik moet dus een nieuwe mp3 speler en dacht aan een ipod. Maar nu is mijn vraag, is het met alle ipods zo'n drama met synchroniseren en itunes of kan je met een ipod ook gewoon ouderwetsch slepen/copieren? Sorry als dit niet het juiste topic is maar ik dacht misschien weet iemand het hier.
    Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
    pi_68478111
    Je moet de iPhone inpluggen, vervolgens op de iPhone klikken in iTunes en dan even naar het juiste tabje gaan om aan te vinken dat ook podcasts gesynced moeten worden.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      dinsdag 28 april 2009 @ 22:05:50 #275
    145672 Ludootje
    Mr. Brightside
    pi_68478129
    Zojuist les 2 gelopen. Ging helemaal prima! Ik heb mezelf afgeleerd om te hard te lopen en dat werpt zijn vruchten af. Ik hou de ren-stukjes prima vol!

Kan nu al niet wachten tot volgende keer!

Zal wel lastig worden, zo brak na Koninginnedag of zo...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')