abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 mei 2009 @ 22:34:40 #276
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_68637704
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:32 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Of een leuke hobby?
Inderdaad. Wat doet hij de hele dag?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 3 mei 2009 @ 22:36:35 #277
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_68637763
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:34 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat doet hij de hele dag?
Lijkt me wel belangrijk dat het niet zo'n frustrerende hobbie is
  zondag 3 mei 2009 @ 22:39:31 #278
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_68637865
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:36 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Lijkt me wel belangrijk dat het niet zo'n frustrerende hobbie is
Ja inderdaad. Maar ook dat hij de ruimte krijgt om zijn hobby uit te voeren.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_68639635
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:49 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Inderdaad. Of zoiets als in Apeldoorn.
Ik hoop niet dat er straks verhalen naar buiten komen dat ie....
pi_68639982
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:46 schreef Green1 het volgende:

[..]

Dat ken ik ja Ik heb er al jaren last van door al het gedoe wat ik heb meegemaakt denk ik. Ik ben alleen bang dat het eens een keer uit de hand loopt en dat ik dat dan echt ga doen
De enorme druk van de prestatiemaatschappij vs. de lage stress drempel, groot rechtvaardigheidgevoel en beperkte coping strategieën als het gaat om stress.

Absoluut een risicofactor om door het lint te gaan.....

Je hoopt bij die mensen dat de ratio meteen de rem intrapt. Want het helpt nu eenmaal niet.
pi_68640295
De tijdgeest is dan ook niet echt gunstig voor mensen met mentaal ongemak:

1 Een prestatiemaatschappij dat steeds hogere verwachtingen stelt aan iedereen.
2 Een doorgeschoten kapitalistisch bestel dat mensen in termen van geld pleegt te gaan uitdrukken
3 De maatschappelijke verwachtingspatronen die voortvloeien uit 1 en 2.
4 De verharding van de maatschappij in het algemeen. Afnemende tolerantie bij werkenden jegens diegenen die om wat voor reden dan ook niet kunnen deelnemen aan het arbeidsproces. Zelfs in eigen kring "vrienden en kennissen"
5 Afnemende solidariteit leidt tot steeds verder gaande afbraak van de sociale zekerheid.

Ik ben misschien een pessimist, maar gunstig vind ik het maatschappelijke klimaat niet meer.

Ik hoop dat ik er faliekant naast zit.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:44:25 #282
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68640429
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

The thought crossed my mind...
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De enorme druk van de prestatiemaatschappij vs. de lage stress drempel, groot rechtvaardigheidgevoel en beperkte coping strategieën als het gaat om stress.

Je hoopt bij die mensen dat de ratio meteen de rem intrapt. Want het helpt nu eenmaal niet.

Wel een aparte woordkeuze, want iemand die door het lint gaat zit meestal compleet in de emotie (maar zover dat hij/zij het niet meer de baas kan)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:46:06 #283
188877 Stupendous76
pi_68640493
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:37 schreef DuJeems het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij echt zo een denigrerend dominant wijf. "een oppas voor hem regelen"
Ik hoop dat je een grapje maakt.
En leid je allemaal af uit?

[ Bericht 3% gewijzigd door Stupendous76 op 04-05-2009 02:24:19 ]
Repent, Pray, Forgive
  zondag 3 mei 2009 @ 23:54:09 #284
188877 Stupendous76
pi_68640808
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:40 schreef EchtGaaf het volgende:
De tijdgeest is dan ook niet echt gunstig voor mensen met mentaal ongemak:

1 Een prestatiemaatschappij dat steeds hogere verwachtingen stelt aan iedereen.
Die prestatiegerichtheid is niet iets van de laatste jaren hoor, is er altijd al geweest, maar vroeger ( ) had je niet de kennis en de tijd om je dat te beseffen. Zowel niet als werker als baas (maar wat wel opvallend is, het inzicht dat het beter moest kwam grotendeels van mensen die iets meer tijd en kennis hadden dan de anderen)
quote:
2 Een doorgeschoten kapitalistisch bestel dat mensen in termen van geld pleegt te gaan uitdrukken
Dat kapitalisme per definitie verkeerd is ben ik met je eens, maar helaas 'denken' veel mensen dat dat niet zo is.
quote:
3 De maatschappelijke verwachtingspatronen die voortvloeien uit 1 en 2.
Ook daarvan willen veel mensen niet zien dat het niet goed gaat (of ze kunnen het niet, het resultaat is hetzelfde)
quote:
4 De verharding van de maatschappij in het algemeen. Afnemende tolerantie bij werkenden jegens diegenen die om wat voor reden dan ook niet kunnen deelnemen aan het arbeidsproces. Zelfs in eigen kring "vrienden en kennissen"
Zie 3.
quote:
5 Afnemende solidariteit leidt tot steeds verder gaande afbraak van de sociale zekerheid.
Zie 3.
En verder: dat laagje ratio dat wij schijnen te hebben, is maar een heel dun laagje, maar dat gaat denk ik te ver buiten P&P/PDD.
quote:
Ik ben misschien een pessimist, maar gunstig vind ik het maatschappelijke klimaat niet meer.

Ik hoop dat ik er faliekant naast zit.
Ga verder met jouw steentjes bijdragen, maar doe het niet voor 'de ander' als die niet wil. Pessimisme helpt slechts heel kort, je moet toch verder (en liever met een glimlach dan een nors gezicht)
Repent, Pray, Forgive
pi_68640855
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:44 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

The thought crossed my mind...
[..]
Ik dacht het direct, en meestal maak ik uit iemands levensverhaal wel wat op. Echter van de man weet ik amper tot niets. Behalve dat hij vrij eenzaam en op zichzelf was. Zegt weinig tot niets.

De man kan ook hartstikke psychotisch zijn geweest en het contact met de realiteit zijn kwijtgeraakt etc. etc. Iets wat je bij autisme bmw zelden zult zien.

Ik vermoed wel dat Karst T. wel leed aan psychisch ongemak . Hij was wrs ten einde raad wegens gebrek aan werk, geld en woning (was niet de eerste keer) dat wellicht leidde tot zijn wanhoopsdaad.
quote:
Wel een aparte woordkeuze, want iemand die door het lint gaat zit meestal compleet in de emotie (maar zover dat hij/zij het niet meer de baas kan)
Helemaal eens. Scherp.
  maandag 4 mei 2009 @ 02:29:48 #286
188877 Stupendous76
pi_68644214
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:07 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja, bang dat je andere of jezelf iets aan doet.
Eigenlijk is dit wel een hele grote rem voor mijzelf, iets dat hele grote gebieden van mij beslaat: een constante niet aflatende controle van mij over mij, om te voorkomen dat (o.a.) er dingen mis kunnen gaan. Dat betekent dus minder spontaan (bij bekenden/bekende situaties kan ik dat gelukkig redelijk loslaten), altijd voorzichtig, alles bedenken/overdenken/achteraf nog eens doornemen, etc.; het vreet energie en leven. En waarom?
Tja, daar moet ik nog heel hard aan werken.
Repent, Pray, Forgive
pi_68656707
http://www.ad.nl/binnenla(...)alles_moetrsquo.html

Hier iets meer over Karst T. Maar trek aub geen conclusies in de richting van dit topic.

Het zegt allemaal niet zoveel...... Al zal er hier en daar best herkenning kunnen zijn.

Vergeet niet: als je even moeilijk zit: wat hij deed is NOOIT een oplossing! Praten helpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 04-05-2009 15:20:31 ]
pi_68663119
Ik zat net ff wat op te zoeken over medicijnen, en toen kwam ik dit tegen:
quote:
Mogelijke verschijnselen bij Asperger-syndroom (o.a.):
(...)
- neiging tot rituelen
(...)

Ik heb echt geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen. Iemand die daar een voorbeeld van weet ofzo?
pi_68663239
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:08 schreef Green1 het volgende:
[..]

Ik heb echt geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen. Iemand die daar een voorbeeld van weet ofzo?
Ja.

B.v. op straat alle tegels tellen die je ziet, of b.v. op een zebrapad elke witte balk belopen, of bij elke stap 1 tegel overslaan ipv gewoon stappen zonder daar op te letten, of (een van mijn tic's) de geluidssterkte van de radio of tv nooit op een oneven getal zetten want dat hoort niet omdat een oneven getal niet mooi is, constant dezelfde toetsen van de afstandsbediening aanraken in dezelfde volgorde (zonder deze echt in te drukken) etc...
  maandag 4 mei 2009 @ 18:14:49 #290
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68663265
quote:
[..]

quote:
Unusual preoccupations or rituals: A child with Asperger's syndrome may develop rituals that he or she refuses to alter, such as getting dressed in a specific order.
klik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_68663353
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:13 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ja.

B.v. op straat alle tegels tellen die je ziet, of b.v. op een zebrapad elke witte balk belopen, of bij elke stap 1 tegel overslaan ipv gewoon stappen zonder daar op te letten, of (een van mijn tic's) de geluidssterkte van de radio of tv nooit op een oneven getal zetten want dat hoort niet omdat een oneven getal niet mooi is, constant dezelfde toetsen van de afstandsbediening aanraken in dezelfde volgorde (zonder deze echt in te drukken) etc...
Hmm, bij het woord 'ritueel' denk ik aan 's nachts als het volle maan is het bos in gaan, en dan een vuur maken, en er dan witte salie in gooien en er dan omheen dansen ofzoiets.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ritueel

Dat wat jij beschrijft lijkt me meer op dwangmatig gedrag..
pi_68663414
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:18 schreef Green1 het volgende:

[..]

Hmm, bij het woord 'ritueel' denk ik aan 's nachts als het volle maan is het bos in gaan, en dan een vuur maken, en er dan witte salie in gooien en er dan omheen dansen ofzoiets.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ritueel

Dat wat jij beschrijft lijken me meer dwangmatigheden..
Ik vind het geen dwangmatigheden, maar sommige dingen moeten gewoon in een bepaalde volgorde gebeuren en daar vanaf wijken is enorm moeilijk voor mij.
Ik vind de lijn tussen dwangmatigheden en rituelen sowieso erg dun.
  maandag 4 mei 2009 @ 18:26:47 #293
213183 Rixne
coincidence is infinite
pi_68663595
quote:
[..]

Ook wel bekend onder de term 'fiepen'.

Voorbeelden:

• Met de zijkant de van 2e vingerkoortje van je wijsvinger even aan de onderkant van je voorhoofd wrijven.
  • De constante neiging hebben om aan de rechterzijde van je haar te plukken/zitten.

Maar je hebt ook kortstondige rituelen waar je gedurende kortere tijd al je tijd en energie in steekt:
  • Het leren van nummerborden bij auto's
  • Gedurende de hele dag je tijd wijden aan het redeneren van wiskundige problemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rixne op 04-05-2009 18:47:54 ]
  •   maandag 4 mei 2009 @ 18:46:54 #294
    195113 Pyjama
    Gestreept, niet gestipt
    pi_68664193
    Tvp.
    Toeval is toeval
    pi_68664378
    Ieder typ zijn eigen fiep
      maandag 4 mei 2009 @ 19:05:00 #296
    177652 tijnbrein
    habbekrats
    pi_68664696
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 23:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een stoornis had. Toen dat nieuws van Volkert naar buiten kwam. Volkert heeft mogelijk ook ASS. Althans dat werd beweerd in de media. Heef ook niemand daarop gereageerd.
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 23:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat risico loopt iedereen. Iedereen heeft een breekpunt. En je hebt altijd een keuze om het niet te doen.
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 02:29 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Eigenlijk is dit wel een hele grote rem voor mijzelf, iets dat hele grote gebieden van mij beslaat: een constante niet aflatende controle van mij over mij, om te voorkomen dat (o.a.) er dingen mis kunnen gaan. Dat betekent dus minder spontaan (bij bekenden/bekende situaties kan ik dat gelukkig redelijk loslaten), altijd voorzichtig, alles bedenken/overdenken/achteraf nog eens doornemen, etc.; het vreet energie en leven. En waarom?
    Tja, daar moet ik nog heel hard aan werken.
    Deels herkenbaar.
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 15:14 schreef EchtGaaf het volgende:
    http://www.ad.nl/binnenla(...)alles_moetrsquo.html

Hier iets meer over Karst T. Maar trek aub geen conclusies in de richting van dit topic.

Het zegt allemaal niet zoveel...... Al zal er hier en daar best herkenning kunnen zijn.

Vergeet niet: als je even moeilijk zit: wat hij deed is NOOIT een oplossing! Praten helpt.
    Inderdaad. Helemaal mee eens.
    Ergens herken ik mijzelf in hem. Maar zoiets als hem zou ik niet kunnen doen.
    14 SHADES OF GREY
      maandag 4 mei 2009 @ 19:05:36 #297
    177652 tijnbrein
    habbekrats
    pi_68664718
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 18:53 schreef Juup© het volgende:
    Ieder typ zijn eigen fiep
    Ik ben fiepvrij
    14 SHADES OF GREY
    pi_68665271
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 19:05 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik ben fiepvrij
    Ik niet
    pi_68666433
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 18:26 schreef Rixne het volgende:

[..]

Ook wel bekend onder de term 'fiepen'.
    Maar dat woord fiepen wordt toch ook wel gebruikt voor obsessies? En dat is weer iets anders. Of nou ja, misschien niet. Dat is eveneens een manier waarop autisme verwant is aan OCD..
    pi_68672956
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 19:54 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Maar dat woord fiepen wordt toch ook wel gebruikt voor obsessies? En dat is weer iets anders. Of nou ja, misschien niet. Dat is eveneens een manier waarop autisme verwant is aan OCD..

Volgende mag tevens een nieuw topic openen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')