Inderdaad. Wat doet hij de hele dag?quote:
Ja inderdaad. Maar ook dat hij de ruimte krijgt om zijn hobby uit te voeren.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:36 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Lijkt me wel belangrijk dat het niet zo'n frustrerende hobbie is
Ik hoop niet dat er straks verhalen naar buiten komen dat ie....quote:Op zondag 3 mei 2009 19:49 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Inderdaad. Of zoiets als in Apeldoorn.
De enorme druk van de prestatiemaatschappij vs. de lage stress drempel, groot rechtvaardigheidgevoel en beperkte coping strategieën als het gaat om stress.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:46 schreef Green1 het volgende:
[..]
Dat ken ik jaIk heb er al jaren last van door al het gedoe wat ik heb meegemaakt denk ik. Ik ben alleen bang dat het eens een keer uit de hand loopt en dat ik dat dan echt ga doen
The thought crossed my mind...quote:Op zondag 3 mei 2009 23:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat er straks verhalen naar buiten komen dat ie....
Wel een aparte woordkeuze, want iemand die door het lint gaat zit meestal compleet in de emotie (maar zover dat hij/zij het niet meer de baas kan)quote:Op zondag 3 mei 2009 23:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De enorme druk van de prestatiemaatschappij vs. de lage stress drempel, groot rechtvaardigheidgevoel en beperkte coping strategieën als het gaat om stress.
Absoluut een risicofactor om door het lint te gaan.....
Je hoopt bij die mensen dat de ratio meteen de rem intrapt. Want het helpt nu eenmaal niet.
En leid je allemaal af uit?quote:Op zondag 3 mei 2009 20:37 schreef DuJeems het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij echt zo een denigrerend dominant wijf. "een oppas voor hem regelen"
Ik hoop dat je een grapje maakt.
Die prestatiegerichtheid is niet iets van de laatste jaren hoor, is er altijd al geweest, maar vroeger (quote:Op zondag 3 mei 2009 23:40 schreef EchtGaaf het volgende:
De tijdgeest is dan ook niet echt gunstig voor mensen met mentaal ongemak:
1 Een prestatiemaatschappij dat steeds hogere verwachtingen stelt aan iedereen.
Dat kapitalisme per definitie verkeerd is ben ik met je eens, maar helaas 'denken' veel mensen dat dat niet zo is.quote:2 Een doorgeschoten kapitalistisch bestel dat mensen in termen van geld pleegt te gaan uitdrukken
Ook daarvan willen veel mensen niet zien dat het niet goed gaat (of ze kunnen het niet, het resultaat is hetzelfde)quote:3 De maatschappelijke verwachtingspatronen die voortvloeien uit 1 en 2.
Zie 3.quote:4 De verharding van de maatschappij in het algemeen. Afnemende tolerantie bij werkenden jegens diegenen die om wat voor reden dan ook niet kunnen deelnemen aan het arbeidsproces. Zelfs in eigen kring "vrienden en kennissen"
Zie 3.quote:5 Afnemende solidariteit leidt tot steeds verder gaande afbraak van de sociale zekerheid.
Ga verder met jouw steentjes bijdragen, maar doe het niet voor 'de ander' als die niet wil. Pessimisme helpt slechts heel kort, je moet toch verder (en liever met een glimlach dan een nors gezicht)quote:Ik ben misschien een pessimist, maar gunstig vind ik het maatschappelijke klimaat niet meer.
Ik hoop dat ik er faliekant naast zit.
Ik dacht het direct, en meestal maak ik uit iemands levensverhaal wel wat op. Echter van de man weet ik amper tot niets. Behalve dat hij vrij eenzaam en op zichzelf was. Zegt weinig tot niets.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:44 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
The thought crossed my mind...![]()
[..]
Helemaal eens. Scherp.quote:Wel een aparte woordkeuze, want iemand die door het lint gaat zit meestal compleet in de emotie (maar zover dat hij/zij het niet meer de baas kan)
Eigenlijk is dit wel een hele grote rem voor mijzelf, iets dat hele grote gebieden van mij beslaat: een constante niet aflatende controle van mij over mij, om te voorkomen dat (o.a.) er dingen mis kunnen gaan. Dat betekent dus minder spontaan (bij bekenden/bekende situaties kan ik dat gelukkig redelijk loslaten), altijd voorzichtig, alles bedenken/overdenken/achteraf nog eens doornemen, etc.; het vreet energie en leven. En waarom?quote:Op zondag 3 mei 2009 20:07 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja, bang dat je andere of jezelf iets aan doet.
quote:Mogelijke verschijnselen bij Asperger-syndroom (o.a.):
(...)
- neiging tot rituelen
(...)
Ja.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:08 schreef Green1 het volgende:
Ik zat net ff wat op te zoeken over medicijnen, en toen kwam ik dit tegen:
[..]
Ik heb echt geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen. Iemand die daar een voorbeeld van weet ofzo?
quote:Op maandag 4 mei 2009 18:08 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen. Iemand die daar een voorbeeld van weet ofzo?
klikquote:Unusual preoccupations or rituals: A child with Asperger's syndrome may develop rituals that he or she refuses to alter, such as getting dressed in a specific order.
Hmm, bij het woord 'ritueel' denk ik aan 's nachts als het volle maan is het bos in gaan, en dan een vuur maken, en er dan witte salie in gooien en er dan omheen dansen ofzoiets.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:13 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ja.
B.v. op straat alle tegels tellen die je ziet, of b.v. op een zebrapad elke witte balk belopen, of bij elke stap 1 tegel overslaan ipv gewoon stappen zonder daar op te letten, of (een van mijn tic's) de geluidssterkte van de radio of tv nooit op een oneven getal zetten want dat hoort niet omdat een oneven getal niet mooi is, constant dezelfde toetsen van de afstandsbediening aanraken in dezelfde volgorde (zonder deze echt in te drukken) etc...
Ik vind het geen dwangmatigheden, maar sommige dingen moeten gewoon in een bepaalde volgorde gebeuren en daar vanaf wijken is enorm moeilijk voor mij.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:18 schreef Green1 het volgende:
[..]
Hmm, bij het woord 'ritueel' denk ik aan 's nachts als het volle maan is het bos in gaan, en dan een vuur maken, en er dan witte salie in gooien en er dan omheen dansen ofzoiets.![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ritueel
Dat wat jij beschrijft lijken me meer dwangmatigheden..
Ook wel bekend onder de term 'fiepen'.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:08 schreef Green1 het volgende:
[..]
Een stoornis had. Toen dat nieuws van Volkert naar buiten kwam. Volkert heeft mogelijk ook ASS. Althans dat werd beweerd in de media. Heef ook niemand daarop gereageerd.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat er straks verhalen naar buiten komen dat ie....
Dat risico loopt iedereen. Iedereen heeft een breekpunt. En je hebt altijd een keuze om het niet te doen.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De enorme druk van de prestatiemaatschappij vs. de lage stress drempel, groot rechtvaardigheidgevoel en beperkte coping strategieën als het gaat om stress.
Absoluut een risicofactor om door het lint te gaan.....
Je hoopt bij die mensen dat de ratio meteen de rem intrapt. Want het helpt nu eenmaal niet.
Deels herkenbaar.quote:Op maandag 4 mei 2009 02:29 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit wel een hele grote rem voor mijzelf, iets dat hele grote gebieden van mij beslaat: een constante niet aflatende controle van mij over mij, om te voorkomen dat (o.a.) er dingen mis kunnen gaan. Dat betekent dus minder spontaan (bij bekenden/bekende situaties kan ik dat gelukkig redelijk loslaten), altijd voorzichtig, alles bedenken/overdenken/achteraf nog eens doornemen, etc.; het vreet energie en leven. En waarom?
Tja, daar moet ik nog heel hard aan werken.
Inderdaad. Helemaal mee eens.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:14 schreef EchtGaaf het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)alles_moetrsquo.html
Hier iets meer over Karst T. Maar trek aub geen conclusies in de richting van dit topic.
Het zegt allemaal niet zoveel...... Al zal er hier en daar best herkenning kunnen zijn.
Vergeet niet: als je even moeilijk zit: wat hij deed is NOOIT een oplossing! Praten helpt.
Ik ben fiepvrijquote:
Maar dat woord fiepen wordt toch ook wel gebruikt voor obsessies? En dat is weer iets anders. Of nou ja, misschien niet. Dat is eveneens een manier waarop autisme verwant is aan OCD..quote:
quote:Op maandag 4 mei 2009 19:54 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Maar dat woord fiepen wordt toch ook wel gebruikt voor obsessies? En dat is weer iets anders. Of nou ja, misschien niet. Dat is eveneens een manier waarop autisme verwant is aan OCD..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |