Nouja, ik zou graag een bepaalde baan willen. Maar daarvoor heb je wel heel veel verantwoordelijkheid. En ze nemen er ook een psychologische test voor af. Dus ik vraag me af wat ze dan met die uitkomst doen..quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:51 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Daarnaast vind ik het een beetje vbooruitlopend op de zaken om te denken dat je per definitie geen goede baan zou kunnen hebben/krijgen met asperger of andere autisme aanverwante stoornis.
Dan kun je toch gewoon een WAO krijgen? Wajong is voor jongeren, en WAO krijg je als je ouder bent.. volgens mij hoorquote:Wat ik ook apart vind is dat je alleen recht hebt op de Wajong uitkering als je op tijd je diagnose krijgt.
Als je eerst een aantal jaren van het kastje naar de muur wordt gestuurd en pas op latere leeftijd eindelijk een diagnose krijgt ben je zuur.
Ik vind het een beetje sentimenteel gedoe, maargoed.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:44 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zag op de blog van paul de leeuw een lief liedje van een vader van een autistisch kindje staan. Ik dachtmisschien wel leuk voor hier!
het word gezongen op de melodie van make you feel my love, van adele
[..]
Ja, jouw vriend zal aan zichzelf moeten werken om die agressie in de hand te houden. Ik heb zelf ook van die agressie buien als ik acuut overprikkeld raak en gestrest ben, maar ik heb geleerd er mee om te gaan. Dat is echt niet altijd even makkelijk zoals ik het breng, maar het kan wel. Het kost veel energie om het aan te leren, maar het levert op den duur ook veel op omdat mensen die verandering enorm waarderen vooral in een relatie.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:43 schreef Moonfishy het volgende:
Hallo allemaal,
Mijn vriend heeft PDD-Nos,
Hij is heel lief en intelligent, maar hij heeft snel last van stress.Hij kan niet goed zonder mij, ook het huishouden lukt hem alleen als ik een schema maak.
Na ga ik in september weer studeren. Hij is net uit de zorg en ik heb vrijgenomen van mijn studie om hem te helpen met van alles. Ik werk nu thuis.
Ik weet niet goed hoe hij er straks mee om zal gaan als ik weer 5 dagen per week de hele dag weg ben. Zonder mij raakt hij snel gestressed en agressief. Toen ik nog niet wist hoe ik ermee om moest gaat ben ik ook een paar keer flink in elkaar getimmerd omdat hij paniekaanvallen kreeg.
Iemand tips?
quote:Op zondag 3 mei 2009 17:50 schreef Green1 het volgende:
[..]
[..]
Dan kun je toch gewoon een WAO krijgen? Wajong is voor jongeren, en WAO krijg je als je ouder bent.. volgens mij hoor
[..]
quote:Op zondag 3 mei 2009 18:18 schreef Moonfishy het volgende:
Waar ik met hem bang voor ben is
(dat schijnt ook vaak voor te komen bij pddnos) dat hij afhankelijk van mij wordt.Toen ik bij hem in kwam wonen had hij begeleid wonen en ruimde hij op door alles in een kast te proppen.
Al zo'n jaar of 5 à 6, ja..quote:Op zondag 3 mei 2009 18:53 schreef tijnbrein het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je het gevoel hebt dat niks je meer kan schelen en dat alles en iedereen kapot mag gaan.
Op zo´n moment kan ik iedereen wel schieten.quote:
Is geen optimisme, maar gewoon het feit dat ik er geen verstand van hebquote:Op zondag 3 mei 2009 18:23 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Je klinkt heerlijk optimistisch, ik wou dat het waar was... maar in de WAO kom je niet zomaar.
Even een korte schets van wat ik heb zien gebeuren niet al te ver van mijn bed.
baan-ontslag-bijna 1 jr geen inkomen door stommiteiten van buiten-uiteindelijk bijstand-alles verliezen wat opgebouwd is,verlies van gezin en eigen woning-compleet met de grond gelijk gemaakt en onder druk en stress reïntegratieplicht
![]()
jouw verhaal klinkt beter!
Dat ken ik jaquote:Op zondag 3 mei 2009 19:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Op zo´n moment kan ik iedereen wel schieten.
quote:Op zondag 3 mei 2009 17:43 schreef Moonfishy het volgende:
Hallo allemaal,
Mijn vriend heeft PDD-Nos,
Hij is heel lief en intelligent, maar hij heeft snel last van stress.Hij kan niet goed zonder mij, ook het huishouden lukt hem alleen als ik een schema maak.
Na ga ik in september weer studeren. Hij is net uit de zorg en ik heb vrijgenomen van mijn studie om hem te helpen met van alles. Ik werk nu thuis.
Ik weet niet goed hoe hij er straks mee om zal gaan als ik weer 5 dagen per week de hele dag weg ben. Zonder mij raakt hij snel gestressed en agressief. Toen ik nog niet wist hoe ik ermee om moest gaat ben ik ook een paar keer flink in elkaar getimmerd omdat hij paniekaanvallen kreeg.
Iemand tips?
Inderdaad. Of zoiets als in Apeldoorn.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:46 schreef Green1 het volgende:
[..]
Dat ken ik jaIk heb er al jaren last van door al het gedoe wat ik heb meegemaakt denk ik. Ik ben alleen bang dat het eens een keer uit de hand loopt en dat ik dat dan echt ga doen
Als in: "bang zijn van/voor jezelf"?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:46 schreef Green1 het volgende:
[..]
Dat ken ik jaIk heb er al jaren last van door al het gedoe wat ik heb meegemaakt denk ik. Ik ben alleen bang dat het eens een keer uit de hand loopt en dat ik dat dan echt ga doen
Ja, bang dat je andere of jezelf iets aan doet.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:53 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als in: "bang zijn van/voor jezelf"?
Heeft hij geen werk of iets anders?quote:Op zondag 3 mei 2009 20:23 schreef Moonfishy het volgende:
Huishoudelijke hulp lukte niet, maar het vreemde is dat als ik een lijstje dingen maak, hij het wel doet....
misschien een oppas voor m regelen
Volgens mij ben jij echt zo een denigrerend dominant wijf. "een oppas voor hem regelen"quote:Op zondag 3 mei 2009 20:23 schreef Moonfishy het volgende:
Huishoudelijke hulp lukte niet, maar het vreemde is dat als ik een lijstje dingen maak, hij het wel doet....
misschien een oppas voor m regelen
Inderdaad. Je praat over hem als of het een klein kind is.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:37 schreef DuJeems het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij echt zo een denigrerend dominant wijf. "een oppas voor hem regelen"
Ik hoop dat je een grapje maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |