Mag ik hieruit opmaken dat Dürer een 16e eeuwse Beatle was?quote:Je weet het dus niet.
Welnu, voor dit schilderij van Dürer was het boven de Alpen volstrekt ongebruikelijk om zulke zelfportretten uit te beelden, zelfverzekerd en 'in your face'. Het is een breuk met de middeleeuwen, het begin van de renaissance.
hm... is het heus?quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:16 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dit collegejaar overgestapt naar Cambridge University.
quote:Op maandag 16 maart 2009 22:07 schreef Scaurus het volgende:
Ik zit net Tegenlicht te kijken. Kleinschalige colleges waar studenten keihard werken en intensief begeleid worden. Onderwijs zoals het zou moeten zijn.
Ik studeer geschiedenis. We krijgen hooguit tien uur werkcollege per week, brengen misschien nog tien uur boven de boeken door, that's it. De intensiteit is laag, het niveau soms nog lager. Een waar paradijs voor de luie studenten.
Volg een tweede studie, zullen jullie zeggen. Een tweede studie is echter een verdubbeling van dezelfde middelmatigheid, dezelfde werkcolleges waarbij je met z'n drieën de stof bespreekt en de rest gezapig voor zich uit staart. Nee, dan lees ik liever een goed boek.
De Nederlandse letterenopleidingen zijn van bedroevend laag niveau. Het is om te janken. Jongeren die in de bloei van hun leven zitten, besteden vijftien uur per week aan hun studie en doen voor de rest weinig meer dan drinken, gamen, feesten en gezellig-zijn.
De Nederlandse letterenopleidingen zijn uitgekleed. We krijgen amper college, nog minder begeleiding van docenten zelf. De hoge uitval komt niet zozeer door luiheid of moeite met keuzes maken, maar door het anonieme karakter van veel opleiding. Sociaal minder behendige studenten krijgen geen contact en drijven af. Veel talent gaat verloren.
Wij studenten zitten tussen de ruïnes van de universiteit. Voor talentvolle VWO-ers zijn de colleges hoop in de duisternis, maar voor wie reeds studeert dan wel afgestudeerd is, lijkt er geen redding meer te zijn. Wij zijn een verloren generatie.
Nee, doordat de leugen aan het licht is gekomen, huil je van binnen. Dat deed je al vanwege de dagelijkse gang van zaken en de leegte, maar je had tenminste nog een aantal mensen op internet die wel geloofden dat je aan prestigieuze Universiteit studeerde, dat is nu weg. Door er vervolgens lollig over te doen, probeer je jezelf nog enigszins van gezichtsverlies te redden. Wat een schertsvertoning.quote:Op zaterdag 11 april 2009 00:21 schreef Scaurus het volgende:
[..]![]()
Dit soort epic fails maken mijn dag goed.
Ik zal de volgende keer mijn OP in Jip en Janneke-taal schrijven, de nuances van mijn klaagzang en het geestelijk verheffingsideaal dat ik voorsta blijken buitengewoon moeilijk te begrijpen voor figuren als jij.
Alsjeblieft.quote:Op zaterdag 11 april 2009 01:34 schreef Zith het volgende:
Ik wil even Diederik bedanken voor die informatie! Weet niet precies wat het met het topic te maken heeft, maar toch!
quote:Op zaterdag 11 april 2009 01:38 schreef DurumDoner het volgende:
Iemand behoefte aan culinaire bijspijkerlessen? Ik sta er wel voor open zolang er animo voor is.
Voor mijn part. Ik denk dat dat trouwens helemaal niet zo'n gekke vergelijking is. Zowel Dürer als de Beatles waren non-conformisten. Nu was Dürer natuurlijk wel een stuk veelzijdiger, maar het gaat om het idee.quote:Op zaterdag 11 april 2009 01:32 schreef Kriegel het volgende:
Een voortzetting van Scaurus' epische faaltopic. [ afbeelding ]
.
[..]
Mag ik hieruit opmaken dat Dürer een 16e eeuwse Beatle was?
quote:Mag ik vragen in welk jaar jij leeft? Je lijkt los te zijn gekomen van de realiteit waarin we nu bestaan: de informatie revolutie. Basiskennis van een wereld waarin onze ouders en grootouders leefden is leuk voor je ontwikkeling, wellicht haal je er de toen geleerde lessen nog wel uit, maar jij bent blijkbaar voor een wereld zonder vooruitgang, zonder daadwerkelijke progressieve ambities. Misschien moet je eens nagaan wie Plato of Darwin waren. Mannen die leefden in een tijd dat de Aarde nog groot en langzaam was. Kun jij de wereld van nu beschrijven? Klein en snel, wellicht?
Onze technologische vooruitgang is nog nooit zo groot geweest. Vind je het niet redelijk om tenminste na te denken over de prestaties van de mens in de afgelopen 20 jaar? Misschien kom je dan tot de gezonde conclusie dat het verleden met exponentiële snelheden van ons vandaan snelt en dat de afgelopen tien jaar minstens net zo belangrijk voor de mensheid als de laatste drie eeuwen.
Ik had al zo'n vermoeden, bedankt!quote:Op zaterdag 11 april 2009 01:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Voor mijn part. Ik denk dat dat trouwens helemaal niet zo'n gekke vergelijking is. Zowel Dürer als de Beatles waren non-conformisten. Nu was Dürer natuurlijk wel een stuk veelzijdiger, maar het gaat om het idee.
Oh, dat was al bekendquote:Op zaterdag 11 april 2009 01:42 schreef Maisnon het volgende:
Even wat olie op het vuur gooien omdat ook ik Scaurus een pretentieuze lul vind:
Hij heeft stiekem ook HBO gedaan
Hij reageerde daar volgens mij sarcastisch naar iemand die zijn profiel quote waarin stond dat hij als beroep een of andere professor is aan de Harvard university....quote:Op zaterdag 11 april 2009 01:35 schreef OldJeller het volgende:
Ah, een vervolgtopic over onze pseudo-intellectueel.
Wat uit het vorige deel:
[..]
hm... is het heus?
[..]
F-F-F-F-F-F-F-F-FAIL.
Wat enorm zielig dat je doet alsof je educatie aan een bepaalde Universiteit geniet, terwijl dat niet zo is. Je leven moet wel heel leeg en somber zijn als je over dergelijke zaken moet liegen en je je zo pretentieus gedraagt.
Alleen de Elite spreekt Latijn en als jij nu niet rap verdergaat met het lezen van alle Russische boeken dan ban ik je uit m'n autistenclubje.quote:Op zaterdag 11 april 2009 01:49 schreef MASD het volgende:
Even tussendoor:
Waarom zou je als HBO'er geen Latijn kunnen?
En toch is er meer vooruitgang en ontwikkeling dan ooit!quote:Op zaterdag 11 april 2009 01:51 schreef Kriegel het volgende:
Non-conformisme is overigens een schitterend fenomeen, de hoeksteen van alle menselijke vooruitgang.
Jammer dat zoiets tegenwoordig synoniem staat aan het dragen van skinny jeans, het zwartverven van het haar, geknipt in een scheefhangend kapsel, en het luisteren naar My Bloody Valentine, dit alles onder het schrijven van betreurenswaardig matige poëzie. Een teken van spirituele verarming als het ware.
iddquote:Op zaterdag 11 april 2009 01:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Jammer van het gehap, dit is exact was TS wil en voelt zich ' ook al is dat niet zo ' verheven boven de rest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |