abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68180987
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:02 schreef Raug het volgende:
Maar in hoeverre is het dan doorgestoken kaart? En waar hangen hun beslissingen dan vanaf? Waarom die ene keer ( weet niet meer tussen wie het precies ging) Rev & Ros wel door laten gaan terwijl een ander minder stemmen had?
Ik weet ook niet alles maar het heeft er vooral mee te maken dat RTL denkt dat de kijkcijfers het hoogst blijven bij een bepaald soort kandidaten en ze zijn er altijd van overtuigd geweest dat jongere kandidaten voor meer kijkers en smsjes zorgen.
pi_68181195
dubbel
If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
pi_68181223
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:13 schreef Raug het volgende:
Weet je wat is het is SCH? Dat snap ik nu ook wel na de laatste uitzendingen. Dat ze de jongeren er zo lang mogelijk in willen houden. Maar kun je ook iets vertellen dat wij nog niet kunnen weten. Niet lullig bedoeld ofzo hoor maar je komt met aantijgingen maar lees nog niks waaruit ik kan opmaken dat wat je zegt klopt, en het dus doorgestoken kaart is.
  zondag 19 april 2009 @ 20:15:09 #179
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68181284
quote:
dubbel
EEN BOZE BAAS!

Nee mannetje, het spel is uit. JE BENT ER BIJ!
Intelligent, but fucked up.
pi_68181404
  zondag 19 april 2009 @ 20:19:53 #181
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_68181486
Ach, het zou me ook niet heel erg verbazen als er ergens sprake is van doorgestoken kaart. Het blijft toch een commercieel programma bij een commerciele omroep. Het gaat om geld verdienen. En dan zullen er best lui zijn die zich verlagen tot het voor de gek houden van mensen.

Hoe vaak schakelen spelshows geen castingbureaus in? De nietsvermoedende kandidaat die uit het publiek wordt gehaald? Dat is in veel gevallen echt geen nietsvermoedende kandidaat. Dus tja.

* Natalie gelooft het allemaal niet zo op die commerciele zenders.
Maar vermakelijk is het wel.
(Un)masking for the greater good.
pi_68181629
quote:

[..]

Totaal mee eens
pi_68181878
quote:

[..]
Je kan het nergens uit opmaken. Het gaat niet om mij maar om RTL. Geloof je dat de smsjes van het publiek het belangrijkste zijn of denk je dat de uitslagen (ook) via andere lijnen lopen.
pi_68182138
Tuurlijk het gaat om RTL. En ik geloof zeker niet dat smsjes zoveel invloed hebben , als ze ons doen geloven. Maar jij begint dit topic met:
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:21 schreef SCH het volgende:

De winnaar is allang bekend natuurlijk.
En dit is ook wat anders dan je nu zegt:
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Chantage.

Nou ja, als jullie het echt willen weten. Gisteren is er vergaderd over wie er de komende 4 uitzendingen in de singoff moeten staan en wie er de top 5 worden. Dat staat al vast, maakt geen zak uit wat het publiek zegt. Irma had vanavond meer stemmen dan Rev n Ross en dan Jamal maar er was afgesproken haar er vanavond uit te laten gaan.

Komende donderdag wordt besloten wie er de komende 2 weken uitgaan.
Volgens jou stond het allemaal al vast, nu zeg je dat het er allemaal een beetje vanaf hangt en dat het publiek toch wel heel veel invloed heeft.

Vandaar dat het me nu even om jou gaat en in hoeverre je iets weet van wat er zich achter de schermen afspeelt. Wie stelt, bewijst is het toch?
pi_68182245
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:34 schreef Raug het volgende:
Tuurlijk het gaat om RTL. En ik geloof zeker niet dat smsjes zoveel invloed hebben , als ze ons doen geloven. Maar jij begint dit topic met:
[..]

En dit is ook wat anders dan je nu zegt:
[..]

Volgens jou stond het allemaal al vast, nu zeg je dat het er allemaal een beetje vanaf hangt en dat het publiek toch wel heel veel invloed heeft.

Vandaar dat het me nu even om jou gaat en in hoeverre je iets weet van wat er zich achter de schermen afspeelt. Wie stelt, bewijst is het toch?
Ik denk dat iedereen wel weet dat Lisa een grote kans maakt, dat ze de jongeren erin willen houden, dat er met de smsjes gesjoemeld kan worden.
Maar jij deed het voorkomen alsof je meer wist dan de rest van Nederland. Is dat nou zo, of niet?
pi_68182294
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:37 schreef Raug het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen wel weet dat Lisa een grote kans maakt, dat ze de jongeren erin willen houden, dat er met de smsjes gesjoemeld kan worden.
Maar jij deed het voorkomen alsof je meer wist dan de rest van Nederland. Is dat nou zo, of niet?
Waarom is dat zo belangrijk?
pi_68182497
Kijk als dit het grote ' laten we hier speculeren over wel of geen sjoemelgedrag bij Xfactor -topic' was geweest dan had je mij niet gehoord ( of ik had lekker meegespeculeert)
Maar nu is het een topic geopend door iemand die met boute uitspraken komt maar vervolgens niks kan onderbouwen. Sterker nog, wanneer ik vraag hoe je erbij komt dan is dat opeens niet zo belangrijk.
  zondag 19 april 2009 @ 20:50:17 #188
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_68182787
tvp. Boeiend dit. En ik ben het met Raug eens!
Don't come closer, I might hurt you
pi_68183307
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:43 schreef Raug het volgende:
Kijk als dit het grote ' laten we hier speculeren over wel of geen sjoemelgedrag bij Xfactor -topic' was geweest dan had je mij niet gehoord ( of ik had lekker meegespeculeert)
Maar nu is het een topic geopend door iemand die met boute uitspraken komt maar vervolgens niks kan onderbouwen. Sterker nog, wanneer ik vraag hoe je erbij komt dan is dat opeens niet zo belangrijk.
Het boeit mij niet wat jij vindt. Dieze topicreeks loopt al jaren en iedere keer zijn er weer users die gaan lopen ouwehoeren over wie ik ben en wat ik weet. Het topic gaat over de vraag of het al dan niet doorgestoken kaart is.
pi_68183787
Jij vraagt toch aan me waarom ik het belangrijk vind? Geef ik antwoord, zeg je dat het je niet boeit wat ik vind.
Je hebt de neiging jezelf tegen te spreken.
Terug naar het onderwerp dan maar.
Het gaat er volgens jou over of het al dan niet doorgestoken kaart is. Dan had je je openingspost wel ff iets genuanceerder neer mogen zeggen. En alle post van je daarna ook. Voor jou is het toch niet de vraag of het al dan niet doorgestoken kaart is? Jij weet het, we mogen alleen niet ouwehoeren vragen aan je stellen om wat meer duidelijkheid te krijgen. Wat wil je dan eigenlijk met dit topic?

Ooh wacht, hier staat het!
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 00:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Het blijft een van de mooiste dingen die ik op FOK! heb meegemaakt. Het mooie was dat het zo onschulidg begon en ik gewoon wat opmerkingen maakte over mijn vermoeden dat het allemaal allang vast stond. Twee dagen later werkte ik er achter de schermen en ik groeide steeds meer in mijn rol. Ik hoefde er ook niet over te liegen want hield het altijd keurig vaag en ik werk nu een maal bij de omroep en in Hilversum. Dat mijn FOK!-icoontje de tv heeft gehaald, is 1 van de hoogtepunten in mijn leven

En jij was een beetje de perswoordvoerder van het geheel. Dat van die HMG-flip was ik al weer vergeten. Geweldig

Voor de rest was het een schoolvoorbeeld van hoe kortzichtig de media soms te werk gaat en hoe gemakkelijk je verhalen en geruchten de wereld in kan helpen.
Ben gewoon niet zo kortzichtig en hou niet van jokkebrokken.
pi_68186142
Ik geloof in de doorgestoken kaart theorie.Als je goed oplet zijn de juryleden geinstrueerd wat ze als kritiek moeten geven in de sing off.Het duurt bv bij een stacy normaal niet zo lang vanwege de spanning maar omdat ze ingefluistert krijgt wat ze moet zeggen.De eindbeordeling komt er niet spontaan uit.Sms verkeer krijgen we nooit te horen.Waar is de zogenaamde controleur van de stemmen.Sommige stemmers kregen pas een week later een bericht binnen bedankt voor je stem.Jammer dat er nog weinig echt eerlijke programma s zijn.Het draait alleen om het geld wat binnenkomt.
pi_68188529
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:24 schreef therealdeal het volgende:
Sommige stemmers kregen pas een week later een bericht binnen bedankt voor je stem.
Ja dit dus!!
Ik heb toen bij Jennifer iets van 10x op haar gestemd en kreeg maar 3 smsjes terug als bedankje, 1 idd ook een paar dagen later pas
Het gaat allemaal zoo oneerlijk
Het was volgens mij al gewoon bepaald dat zij er die avond uitging..
pi_68188608
Oeps ik kan niet echt met quotes overweg...
Maar ik hoorde ook van meerdere die op haar gestemd hadden dat ze geen berichtje terugkregen..
  zondag 19 april 2009 @ 23:50:20 #194
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_68189214
Leuk en aardig dit doorgestoken kaart verhaal. Ik denk toch echter wel dat stemmen via sms en telefoon relevant zijn. Ik denk aan de andere kant wel dat ze een aantal minuten voor het eind van de stemmogelijkheid al vaststellen wie er in de singoff komen om hun filmfragmenten en terugblikken klaar onder de cue te hebben staan (en wellicht deels afgemaakt) voor de uitslagshow.

Als het echter echt zo zou zijn dat alles vooraf bepaald zou worden zou SCH wel met controleerbaar bewijs komen en zou dit verhaal uberhaupt allang ooit zijn uitgelekt in de media. mensen kunnen grof geld verdienen als ze kunnen bewijzen in de media dat dit gebeurt.

Leuke theorie, maar in grote lijnen is dit een 9/11 conspiracy verhaal in een glas water.
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  zondag 19 april 2009 @ 23:52:46 #195
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_68189315
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:34 schreef Yscoo het volgende:
Oeps ik kan niet echt met quotes overweg...
Maar ik hoorde ook van meerdere die op haar gestemd hadden dat ze geen berichtje terugkregen..

Tja, dat hoeft natuurlijk 0,0% te maken te hebben met of ze wel of niet die stemmen echt meetellen.
Dat je een smsje terugkrijgt is een geautomatiseerd systeem. Of ze nou wel of niet wat doen met die stemmen maakt wat dat betreft niet uit.

dat jij dat smsje niet krijgt kan zijn doordat:
  • die sms verwerkingsapparatuur het tamelijk druk heeft
  • Je provider iets fout doet of het vertraagd
  • Je telefoon niet fatsoenlijk verstuurt of ontvangt
  • Je geen bereik hebt
  • Het nogal druk is op sms land en je smsjes later aankomen (zie oud en nieuw...)

Anyway, geen connectie met dit hele verhaal.
  • Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
    pi_68192800
    Iemand die op viel dat tijdens de reclame tussen de TV Kantine en de Uitslag er een reclame was van 1 of ander middagprogramma voor de volgende dag er iets discutabels werd gezegd? De presentator zei "Morgen zijn de afvallers van X-Factor in ons programma."
    Vond het erg toevallig dat ze al over afvallers sprak.. (Rev n Ross dus)
    pi_68228022
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 23:50 schreef cygnusx het volgende:
    Leuk en aardig dit doorgestoken kaart verhaal. Ik denk toch echter wel dat stemmen via sms en telefoon relevant zijn. Ik denk aan de andere kant wel dat ze een aantal minuten voor het eind van de stemmogelijkheid al vaststellen wie er in de singoff komen om hun filmfragmenten en terugblikken klaar onder de cue te hebben staan (en wellicht deels afgemaakt) voor de uitslagshow.

Als het echter echt zo zou zijn dat alles vooraf bepaald zou worden zou SCH wel met controleerbaar bewijs komen en zou dit verhaal uberhaupt allang ooit zijn uitgelekt in de media. mensen kunnen grof geld verdienen als ze kunnen bewijzen in de media dat dit gebeurt.

Leuke theorie, maar in grote lijnen is dit een 9/11 conspiracy verhaal in een glas water.
    Helemaal mee eens. Het lijkt mij bovendien echt gewoon strafbaar als ze het publiek 'voor niets' laten bellen en sms'en, daar zal ongetwijfeld toch enige vorm van controle op zitten. Ik wil niet zeggen dat het helemaal doorslaggevend is, maar het zal toch zeker een rol spelen voor de sing off.
    Ik zou me ook nog zo kunnen voorstellen dat bepaalde goede artiesten niet voldoende stemmen krijgen, juist omdat het publiek DENKT dat er toch wel genoeg voor ze gebeld wordt........ niet dus.
    Dat dachten Rev 'n Ros bijv. afgelopen week ook (vertelden ze bij Live & Cooking). En ja, de jury stemt gewoon strategisch, dus puur in eigen belang, dat moge nu wel duidelijk zijn
    pi_68228035
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 08:31 schreef lighted het volgende:
    Iemand die op viel dat tijdens de reclame tussen de TV Kantine en de Uitslag er een reclame was van 1 of ander middagprogramma voor de volgende dag er iets discutabels werd gezegd? De presentator zei "Morgen zijn de afvallers van X-Factor in ons programma."
    Vond het erg toevallig dat ze al over afvallers sprak.. (Rev n Ross dus)
    Dat lijkt me dan wel weer erg vergezocht. Puur toeval denk ik. Bovendien: waarom zou een presentator van zo'n programma zoiets al weten??
    pi_68235898
    Komop zeg,jullie worden wel erg laat wakker. Merendeel van die shows van RTL (mijn tent is top,gooische meiden e.d.) is allemaal doorgestoken kaart omdat het om kijkcijfers en geld gaat.

SMSén en dan stemmen voor de persoon van jouw keuze? Ja,mijn hoela. Dat is allang vantevoren bekokstoofd. Tis allemaal gescript en voorgekauwd maar wordt gewoon uitgesmeerd over een bepaalde periode zodat de zender en vulling heeft en gelijk geld genereerd van zowel sponsors en natuurlijk jij die braaf sms'.
    75 topics = FIN
    pi_68236269
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 13:36 schreef FP128 het volgende:
    Komop zeg,jullie worden wel erg laat wakker. Merendeel van die shows van RTL (mijn tent is top,gooische meiden e.d.) is allemaal doorgestoken kaart omdat het om kijkcijfers en geld gaat.

SMSén en dan stemmen voor de persoon van jouw keuze? Ja,mijn hoela. Dat is allang vantevoren bekokstoofd. Tis allemaal gescript en voorgekauwd maar wordt gewoon uitgesmeerd over een bepaalde periode zodat de zender en vulling heeft en gelijk geld genereerd van zowel sponsors en natuurlijk jij die braaf sms'.
    Tsjah....... mensen 'beweren' dit. We zullen er HELAAS wel nooit achter komen of dit nu 100% zeker waarheid is.........
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')