abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67902447
De douchekraan is hier nodig aan vervangen toe. Maar het probleem is dat dit nogal een lastige kwestie is. De hoofdkraan van het water zit in een bedrijf dat in hetzelfde gebouw zit als waar de douchekraan is. De beheerder van het gebouw wil de hoofdkraan niet dichtdraaien omdat zijn bedrijf dan ook (kortstondig) zonder water komt te zitten. Ik heb al zitten filosoferen om zijn hele bedrijf dan maar blank te zetten, maar echt handig zijn dat soort oplossingen niet...

Vraag: Is het mogelijk een douchekraan te vervangen zonder de waterdruk eraf te halen? De leiding met het warme water is bij de CV dicht te draaien, dus inprincipe gaat het alleen om de koud water leiding.
Nou zat ik er zelf aan te denken dat er vast wel ergens spuitbussen met vloeibare stikstof te koop zijn. Leegspuiten op een stuk leiding, water bevriest en TS draait er even snel een nieuwe kraan op.

Mensen met ervaring of ideeën?
pi_67902489
Niet vergeten de bukkake-moer niet goed vast te draaien als buffer. Anders zul je helemaal onder met drab komen te liggen.
pi_67902508
wehehehehe maak er ineder geval een filmpje van

en laat je vriend(in) pics maken

en posten

hier
pi_67902530
Waterdruk is te hoog voor bevriezen. Zijn het opbouwleidingen of weggewerkte leidingen? In het laatste geval heb je gewoon pech en zal de hoofdkraan dicht moeten.
pi_67902533
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:22 schreef Juup© het volgende:
Waterdruk is te hoog voor bevriezen. Zijn het opbouwleidingen of weggewerkte leidingen? In het laatste geval heb je gewoon pech en zal de hoofdkraan dicht moeten.
Het zijn gewoon koperen waterleidingen?
pi_67902586
Is het bedrijf 24/7 open?
Zo niet, is er dan niet iets te regelen voor als dat bedrijf dicht is?
pi_67902724
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:25 schreef KleinVosje het volgende:
Is het bedrijf 24/7 open?
Zo niet, is er dan niet iets te regelen voor als dat bedrijf dicht is?
De eigenaar is een tokkie, niet me te praten.

Is dit wat? http://www.boels.at/index.aspx?chapterid=1743&contentid=3043&filterid=977&ProductID=52407
pi_67902752
De oude kraan eraf halen en héééél snel de nieuwe erop zetten.
En zet de filmpjes op Youtube idd
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_67902794
allen andere kranen in huis open zetten en hopen dat de druk dan laag genoeg is om het water tegen te houden?
pi_67903002
tvp
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:42:11 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_67903008
Een standaard wateraansluiting voor consumenten doet 130 liter per minuut. Ik voorspel een ENORME chaos als je de kraan er zo afhaalt... De grote vraag is dan ook of je afvoer die 130 liter per minuut ook kan verwerken, zo niet, dan gaat het je alsnog lukken om dat bedrijf blank te zetten, maar reken dan ook wel op een "eigen schuld" ==> "schade verhalen" verhaal.
Ik geef je weinig kans om een kraan (nog afgezien van lekvrij-zijn) op een 130 l/min spuitende leiding te zetten. Oftewel: gewoon eisen dat de hoofdkraan even dichtgaat, desnoods in het weekend, lijkt me een normaal recht als huurder.
censuur :O
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:10:00 #12
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_67903753
als je bevriest, dan knapt je leiding, heb je een volgend probleem
pi_67903955
Fijner verhuurder heb je dan...
pi_67905302
Is dat apparaat bij Boels bruiktbaar? Of is dat alleen voor verwarmingsleidingen?

http://www.boels.at/index.aspx?chapterid=1743&contentid=3043&filterid=977&ProductID=52407
  vrijdag 10 april 2009 @ 21:26:50 #15
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_67908215
lees mijn opmerkign
pi_67909359
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:01 schreef Sloper het volgende:
Is dat apparaat bij Boels bruiktbaar? Of is dat alleen voor verwarmingsleidingen?

http://www.boels.at/index.aspx?chapterid=1743&contentid=3043&filterid=977&ProductID=52407
Ja dat apparaat kun je gebruiken.

Maar waarom overleg je niet even met degene waar je hoofdkraan zit.
En spreek je af dat je een eigen hoofdkraan monteert, zodat het daarna niet meer nodig is de hoofdkraan daar dicht te draaien.

Misschien kun je trouwens je vraag beter stellen in WGR: wat te doen met een onwelwillend persoon waardoor ik geen werkzaamheden kan verrichten aan mijn waterleiding.
pi_67909496
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:10 schreef Wupppie het volgende:
als je bevriest, dan knapt je leiding, heb je een volgend probleem
Dat ligt geheel aan het type leiding wat je hebt, een gelaste leiding is er gevoeliger voor, een getrokken leiding heeft er geen last van.

Koper is getrokken.

Het invriesapparaat wordt juist voor dit soort klusjes gebruikt, een invriesapparaat wat de leiding bevriest moet je niet verwarren met een bevroren leiding.
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:26 schreef Wupppie het volgende:
lees mijn opmerkign
Lees mijn opmerking.
pi_67917697
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:01 schreef Sloper het volgende:

Als je dan toch bezig bent kun je misschien beter een stopkraan monteren bij het punt waar het water je huis binnen komt. Als je dan ooit nog iets hebt kun je hem altijd dichtdraaien.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_67917699
Heb je nou een gezamelijke wateraansluiting bij dat bedrijf of zit jouw meter bij hun in het pand?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_67919339
Mits je hem kan bevriezen is het een optie.
Maar onder druk geef ik je weinig kans.
Ik heb wel eens een muurplaat zien spuiten waar nog geen kraan aan zit, maar dat is een chaos hoor .

Ik zou toch even een andere oplossing vinden met de beheerder, een vriesapparaat huren voor 1 klusje wordt ook vrij prijzig......

Heb je zelf geen watermeter met stopkraan ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_67928230
mss steelt de ts wel water van het bedrijf en kan hij daardoor niet vragen om waterkraan even dicht te draaien
  zondag 12 april 2009 @ 11:46:25 #22
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_67944817
Ik heb in het verleden wel eens een stopkraan gemonteerd in een waterleiding die onder druk stond.
De leiding lag gelukkig onder de vloer en ik er boven.
Kwestie van snel de leiding doorzagen,dan de afsluiter erop zetten,daarbij had ik de afsluiter wel open gedaan,ging prima.
Dit kunstje is niet aan te raden als je snel in paniek raakt
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_67974167
Pas op he.. anders krijg je dezelfde tafarelen als in Rotterdam

Ik zou zeggen, lekker aan z'n kop blijven zeuren. heb je niet toevallig een rechtsbijstandverzekering? Dan kan je hem zowat dwingen, want ik vind het een beetje onzin allemaal.
Ik neem aan dat jou kraan op dit moment lekt? En dat je hem daarom dolgraag wilt vervangen?
pi_67996157
Ik heb ook weleens een stopkraan in een leiding onder druk vervangen. In mijn geval de leiding boven mijn hoofd, en ik eronder.....

Ja, het lukt (met 2 man is makkelijker, en dan graag 2 man die weten wat ze doen) en een handdoek en een stapeltje droge kleren is dan geen luxe.

Gelukkig was dit in een oude stal, en niet in een woonhuis. In een woonhuis zou ik er niet aan beginnen, eerlijk gezegd, gezien het waterballet....

Ik vraag me af of verhuurder in zijn recht staat, aangezien hij het je onmogelijk maakt klein onderhoud aan je woning te verrichten. Zou hem eens een aangetekend briefje sturen met een sommatie tot toegang naar de hoofdmeter. (evil mode: Hij heeft met de meter lopen klooien, en wil daarom geen pottenkijkers)
pi_68214570
Hoe is dit afgelopen?
pi_68214670
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:20 schreef Hanneke1983 het volgende:
Hoe is dit afgelopen?
Niet denk ik.
pi_68215033
Waarschijnlijk loopt het nog door.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † maandag 20 april 2009 @ 20:59:32 #28
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68216247
Ik zou via een kruipruimte o.i.d. proberen in het pand waar de afsluiter zit te komen en zo de kraan dicht draaien. Wel 2 minuten vantevoren een briefje door de bus drukken met de mededeling dat het water er even af gaat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_68346977
is de beste man ook op zondag open ?
pi_68347352
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:33 schreef Byte_Me het volgende:
allen andere kranen in huis open zetten en hopen dat de druk dan laag genoeg is om het water tegen te houden?
Zo heb ik hier wat kraanleertjes vervangen omdat ik niet makkelijk bij de hoofdkraan kan.
Ging prima.
Toilet doortrekken, alle kranen open en de boel omzetten.
  † In Memoriam † vrijdag 24 april 2009 @ 21:25:42 #33
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68350334
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zo heb ik hier wat kraanleertjes vervangen omdat ik niet makkelijk bij de hoofdkraan kan.
Ging prima.
Toilet doortrekken, alle kranen open en de boel omzetten.
Erg zonde van het water + het milieu, maar als het niet anders kan ...

Overigens, misschien is het dan een idee de knop van de stortbak vast te zetten zodat de stortbak niet vol kan lopen en het water dus blijft stromen.
pi_68350634
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:25 schreef 2cv het volgende:

[..]

Overigens, misschien is het dan een idee de knop van de stortbak vast te zetten zodat de stortbak niet vol kan lopen en het water dus blijft stromen.
Ter compensatie heb ik 5 dagen niet gedoucht.
Of dat nu zo'n goed plan was betwijfel ik nog steeds...
  † In Memoriam † vrijdag 24 april 2009 @ 21:56:35 #35
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68351591
5 dagen maar ?
pi_68351791
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:56 schreef 2cv het volgende:
5 dagen maar ?
Ik douche gemiddeld een uur per dag dus het zou genoeg moeten zijn ter compensatie.
  † In Memoriam † vrijdag 24 april 2009 @ 22:04:32 #37
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68351962
Kijk, dat verandert de zaak
pi_68402202
Die vent heeft behalve een grote bek niet echt een poot om op te staan, je MOET een kraan kunnen verwisselen. Ik denk dat je juridisch erg sterk staat.
Je moet sowieso toch je kraan dicht kunnen draaien bij problemen, wat is dat nou voor bullshit.

Desnoods de rijdende rechter erbij halen.

Maar idd....hoe is het afgelopen?
pi_68403175
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:25 schreef 2cv het volgende:

[..]

Je zou ook dat kraantje kunnen dichtdraaien.
It's funny
But not ha-ha funny.
  † In Memoriam † maandag 27 april 2009 @ 01:35:14 #40
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68411903
quote:
Op zondag 26 april 2009 20:32 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Je zou ook dat kraantje kunnen dichtdraaien.
Jij snapt het niet.
pi_68420716
Dan ben ik toch benieuwd hoe dat bij jou allemaal gecontrueerd is. is het bedrijfspand en de woning wel gesplitst? zoja, dan moet je toch een eigen hoofdkraan hebben.
So we just called him Fred too
pi_68422272
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Een standaard wateraansluiting voor consumenten doet 130 liter per minuut. Ik voorspel een ENORME chaos als je de kraan er zo afhaalt... De grote vraag is dan ook of je afvoer die 130 liter per minuut ook kan verwerken, zo niet, dan gaat het je alsnog lukken om dat bedrijf blank te zetten, maar reken dan ook wel op een "eigen schuld" ==> "schade verhalen" verhaal.
Ik geef je weinig kans om een kraan (nog afgezien van lekvrij-zijn) op een 130 l/min spuitende leiding te zetten. Oftewel: gewoon eisen dat de hoofdkraan even dichtgaat, desnoods in het weekend, lijkt me een normaal recht als huurder.
Goeie reactie

TS is zelf een tokkie: reageert helemaal niet op alle nuttige reacties hier
looooooooooooooooool lol
pi_68443538
Bedankt voor de nuttige reacties hier! In het bijzonder die van MrKawada, die steekt er echt met kop en schouders bovenuit qua niveau

Maargoed er zijn inmiddels nog steeds niet echt vorderingen. Het bedrijf wil koste wat kost niet de kraan dichtdraaien. En ja, om nou juridische procedures aan te spannen voor dit soort shit. Als er een keer een leiding knapt wens ik ze succes.

Ook heb ik met een loodgieter gesproken en die vertelde dat er een soort "T-stuk" bestaat, dat je op een bestaande leiding kan draaien die onder druk staat. In dit T-stuk zit een pin, die je door de leiding kan schroeven. Deze pin doorboort de leiding en tapt op die manier een extra aftakking. De leiding is dan ook afsluitbaar....

Nou, op zoek gegaan naar zo'n ding. Kost dat gewoon ff ¤120, zo'n tooltje. No-go dus...

A.s. zaterdag bij Boels zo'n bevriezingsinstallatie gehuurd. Als het een waterballet wordt zal ik foto's nemen

[ Bericht 7% gewijzigd door Sloper op 27-04-2009 23:35:39 ]
pi_68443752
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:29 schreef Sloper het volgende:

A.s. zaterdag bij Boels zo'n bevriezingsinstallatie gehuurd. Als het een waterballet wordt zal ik foto's nemen
Ik wacht de foto's af
pi_68443867
tvp
  PR/Manusje van alles dinsdag 28 april 2009 @ 00:39:20 #46
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_68445823
wat voor bedrijf is dat ?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_68452534
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wat voor bedrijf is dat ?
Franchise supermarkt Die vent is echt TE kansloos
pi_68454607
Wat een onzin. Een bevriezingsinstllatie huren voor zoiets. Ik voorspel een grote knoeiboel en een pak kosten voor het vervangen van een simpele kraan. Maak goede afspraken met dat bedrijf. Als de hoofdkraan voor een kwartiertje dichtgaat staat die nieuwe kraan erop.
pi_68458993
De rekening gaat ook linea recta naar die vent toe. Dat is geregeld.

Waarom wordt het een knoeiboel?
pi_68460135
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:03 schreef Sloper het volgende:
De rekening gaat ook linea recta naar die vent toe. Dat is geregeld.

Waarom wordt het een knoeiboel?
quote:
Waterdruk is te hoog voor bevriezen.
pi_68460418
quote:
Waterdruk is te hoog voor bevriezen.
Het water in de leiding is dan natuurlijk gewoon stilstaand water waarop inderdaad een bepaalde druk staat. Waarom dit niet kan bevriezen zou je misschien nader kunnen toelichten.

Niet afgetapte buitenkranen en leidingen bevriezen namelijk ook gewoon.
pi_68460969
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:31 schreef Juup© het volgende:

[..]

[..]
Installatiebedrijven gebruiken dergelijke apparatuur ook om dit soort dingen te doen. Meerdere loodgieters hebben mij verzekerd dat dit stuk gereedschap uitermate geschikt is voor een klus als deze. Het is hier zelfs voor in het leven geroepen is mij verteld...

Waarom denk jij dat de waterdruk te hoog is? Kun je wat specifieker zijn?
pi_68470592
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:52 schreef Sloper het volgende:

[..]

Installatiebedrijven gebruiken dergelijke apparatuur ook om dit soort dingen te doen. Meerdere loodgieters hebben mij verzekerd dat dit stuk gereedschap uitermate geschikt is voor een klus als deze. Het is hier zelfs voor in het leven geroepen is mij verteld...
ja dat klopt, het schijnt dat je door met je tong te voelen weet of het goed bevroren is
pi_68471093
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:38 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Het water in de leiding is dan natuurlijk gewoon stilstaand water waarop inderdaad een bepaalde druk staat. Waarom dit niet kan bevriezen zou je misschien nader kunnen toelichten.

Niet afgetapte buitenkranen en leidingen bevriezen namelijk ook gewoon.
Op het moment dat hij de defecte kraan verwijdert zal de druk aan die kant van de ijsprop snel verminderen is de kans aanwezig dat door de druk aan de andere kant van de ijsprop deze los schiet.
pi_68477260
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:26 schreef Juup© het volgende:
Op het moment dat hij de defecte kraan verwijdert zal de druk aan die kant van de ijsprop snel verminderen is de kans aanwezig dat door de druk aan de andere kant van de ijsprop deze los schiet.
Dan zorg je dat je de leiding voor een bocht bevriest en over een grotere lengte.
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:13:32 #56
53151 T42
Pinball Wizard
pi_68478423
quote:
uuh brabant water bevriest de leiding ook gewoon hoor als ze er een nieuwe hoofdkraan tussen gaan zetten. (hebben ze hier thuis gedaan in de put)

op een recht stuk buis. dit gaat omdat ijs uitzet en dus klem zit.

in de winter vriezen er niet voor niets buizen stuk als ze niet leeg zijn
pi_68478878
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:45 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dan zorg je dat je de leiding voor een bocht bevriest en over een grotere lengte.
Dat is een goed idee, maar TS heeft nog geen duidelijk antwoord gegeven op mijn vraag of de leiding in de muur gefreesd zijn (weggewerkt) of dat het opbouw leidingen zijn. In geval van het laatste zal het geen probleem zijn.
pi_68479034
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:13 schreef T42 het volgende:

[..]

uuh brabant water bevriest de leiding ook gewoon hoor als ze er een nieuwe hoofdkraan tussen gaan zetten. (hebben ze hier thuis gedaan in de put)

op een recht stuk buis. dit gaat omdat ijs uitzet en dus klem zit.

in de winter vriezen er niet voor niets buizen stuk als ze niet leeg zijn
Ik denk dat de vriesapparatuur die BW gebruikt iets beter is dan die van Boels. Althans dat is mijn ervaring.
Ik zie nu op de site van Boels dat de capaciteit van de vriesset 3/8 - 15/8 is, en dat zou dan wel voldoende moeten kunnen zijn, aangezien ik er vanuit ga dat de kraan op een 15mm koperen leiding aangesloten is. Ik ben van mijn persoonlijke ervaring uitgegaan zonder de site van Boels te raadplegen, mijn fout dus
pi_68481163
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:23 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat is een goed idee, maar TS heeft nog geen duidelijk antwoord gegeven op mijn vraag of de leiding in de muur gefreesd zijn (weggewerkt) of dat het opbouw leidingen zijn. In geval van het laatste zal het geen probleem zijn.
Van de leidingen kan ik de warmwater wel afsluiten bij de CV. De koudwaterleiding ligt voor een grootstuk bloot (1m). Dat van die bocht had ik ook al bedacht, en leek me wel een goede. Het is idd gewoon 15mm koperleiding.
Is 130liter/min trouwens niet een beetje veel voor een 15mm leiding? Heb geen zin om het uit te rekenen, maar dan zou er toch wel 3bar+ op moeten staan ofzo...
De leiding zit overigens op de 3de etage en aan de kracht van het water te merken kan er niet veel meer dan 1,5bar overdruk op zitten denk ik...
pi_68482005
Op mijn werk hebben ze een verwarmingsbuis ook bevroren met zo'n systeem, dit terwijl ie nog warm was
Het is goed gegaan.

Succes ermee, en terecht dat die vent de rekening krijgt...
Zou er mooi een briefje bij doen dat er anders juridische stappen volgen, ook als je het niet van plan bent....even "terugeikelen".
  zondag 3 mei 2009 @ 17:06:55 #61
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_68625505
En hoe is het afgelopen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_68626471
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:06 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe is het afgelopen?
TS is verzopen
pi_68626531
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:06 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe is het afgelopen?
Nou, best prima!

's Ochtends bij de Boels die bevriezingsset opgehaald. Apparaat op de leiding gezet, en binnen 15min bevriest de leiding tot -30/40C. Kraantje eraf geschroefd en nieuwe erop. Klaar
Meteen even de vaatwasser die er al een tijdje stond aangesloten op dezelfde manier. In eerste instantie lekte de constructie tussen de muurplaat er de kraan (er moest wel iets fout gaan, want het liep allemaal veel te soepel ). Het spoot er best behoorlijk uit. Maar dat vriesapparaat had geen problemen om de leiding -waar dus een beetje stroming in zat- weer opnieuw te bevriezen. Vervolgens van dat Loctide afdichtingsdraad om het schroefdraad gedraaid en het werkte als een zonnetje

Voor de ramptoeristen helaas geen waterballet
pi_68626605
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:34 schreef Sloper het volgende:

[..]

Nou, best prima!

's Ochtends bij de Boels die bevriezingsset opgehaald. Apparaat op de leiding gezet, en binnen 15min bevriest de leiding tot -30/40C. Kraantje eraf geschroefd en nieuwe erop. Klaar
Meteen even de vaatwasser die er al een tijdje stond aangesloten op dezelfde manier. In eerste instantie lekte de constructie tussen de muurplaat er de kraan (er moest wel iets fout gaan, want het liep allemaal veel te soepel ). Het spoot er best behoorlijk uit. Maar dat vriesapparaat had geen problemen om de leiding -waar dus een beetje stroming in zat- weer opnieuw te bevriezen. Vervolgens van dat Loctide afdichtingsdraad om het schroefdraad gedraaid en het werkte als een zonnetje

zondag 3 mei 2009 @ 17:41:51 #65
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_68626813
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:34 schreef Sloper het volgende:

[..]

Nou, best prima!

Voor de ramptoeristen helaas geen waterballet
Mooi werk maar heb je nu in je eigen installatie ook gelijk een stopkraan gezet?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_68640416
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:41 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Mooi werk maar heb je nu in je eigen installatie ook gelijk een stopkraan gezet?
dat is natuurlijk wel de hamvraag ja
pi_68649738
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:41 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Goed dat je 't hebt gezegd Waren we eigenlijk helemaal vergeten. Wel aan gedacht, maar zo bezig geweest...
Vanochtend dus nog even snel naar de Gamma en snel een stopkraan erin geklust (ik word er nog eens handig in ). Apparaat hoefde pas om 11u terug te zijn bij de Boels dus dat kwam mooi uit.
pi_68652308
this thread is worthless without pics!
pi_68652358
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:39 schreef Sloper het volgende:

[..]

Goed dat je 't hebt gezegd Waren we eigenlijk helemaal vergeten. Wel aan gedacht, maar zo bezig geweest...
Vanochtend dus nog even snel naar de Gamma en snel een stopkraan erin geklust (ik word er nog eens handig in ). Apparaat hoefde pas om 11u terug te zijn bij de Boels dus dat kwam mooi uit.

pi_68653233
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:53 schreef KonnieKipke het volgende:
this thread is worthless without pics!
Het is en blijft een studentenhuis, dus let niet op de afwerking

maandag 4 mei 2009 @ 13:26:38 #71
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_68653436
kewl!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_69106757
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:20 schreef Sloper het volgende:

[..]

Het is en blijft een studentenhuis, dus let niet op de afwerking

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zie ik daar teflon op / tussen een knelkoppeling ???
pi_69137579
quote:
Op zondag 17 mei 2009 01:21 schreef Bastiaan.V het volgende:

[..]

Zie ik daar teflon op / tussen een knelkoppeling ???
Dat is geen teflon, maar van dat Locktide draad. Toen alles was aangesloten lekte het nog een beetje tussen de kraan en de muurplaat (die zegmaar niet aan de muur zit ). Dit heb ik op gelost door wat van dat draad er tussen te doen....
Ik dacht dat dat ervoor geschikt was...niet?
pi_69137618
quote:
Op maandag 18 mei 2009 00:04 schreef Sloper het volgende:

[..]

Dat is geen teflon, maar van dat Locktide draad. Toen alles was aangesloten lekte het nog een beetje tussen de kraan en de muurplaat (die zegmaar niet aan de muur zit ). Dit heb ik op gelost door wat van dat draad er tussen te doen....
Loctitedraad is PTFE (teflon) met een toevoeging. Weer wat bijgeleerd:
quote:
* Loctite® 55 Schroefdraadafdichting bestaat uit een meervoudige vezel die met een pasta op basis van siliconenolie doordrenkt is.

pi_69145482
Het is wel een gevalletje 'creatief met koper'. Hangt die muurplaat van die wasmachinekraan nu in de lucht te bungelen? En ga je daar nu van 12mm naar 15mm?
Eerst wordt het zuur. Dan wordt het zuurder. En dan is er geen geld meer.
pi_69149165
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:40 schreef Cyruse het volgende:
Het is wel een gevalletje 'creatief met koper'. Hangt die muurplaat van die wasmachinekraan nu in de lucht te bungelen? En ga je daar nu van 12mm naar 15mm?
Volledig correct

Dat die muurplaat niet zo handig is begrijp ik. Maar anders moest ik die leidingen gaan buigen etc en daar ook weer apparatuur voor huren. En opzich zit het allemaal erg solide vast....
Alleen van 12 naar 15mm...ja precies op de dag dat ik 't nodig heb zijn natuurlijk alle muurplaten met een 12mm aansluiting bij 4 verschillende bouwmarkten uitverkocht... Dus toen maar zo...
pi_69149192
quote:
Op maandag 18 mei 2009 00:14 schreef LoggedIn het volgende:
wel een mooie vaatwasser voor een studentenhuis
Hij doet het ook echt perfect...no shit!
pi_69149289
quote:
Op maandag 18 mei 2009 00:06 schreef Juup© het volgende:

[..]

Loctitedraad is PTFE (teflon) met een toevoeging. Weer wat bijgeleerd:
[..]

[ afbeelding ]
Jep, dat issem Werkte perfect...
pi_69151277
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:36 schreef Sloper het volgende:

[..]
Dat die muurplaat niet zo handig is begrijp ik. Maar anders moest ik die leidingen gaan buigen etc en daar ook weer apparatuur voor huren. En opzich zit het allemaal erg solide vast....
Maar...maar...maar...als je de aftakking had gemaakt op de leiding aan de muur (en dus niet pas na de bocht) had je toch gewoon alles tegen de muur kunnen schroeven?

De reden dat je dat koper tegen de muur moet schroeven is ivm waterslag. Als zo'n vaatwasser in 1 keer zijn waterafsluiter dicht gooit kan je een beste klap in je leiding krijgen. En als zo'n leiding los hangt, zoals in de foto, kan zo'n leiding lekker bewegen en is het mogelijk dat je dan lekkages op de koppeling(en) krijgt of erger. Maar goed, je maakt je nick wel waar dan
Eerst wordt het zuur. Dan wordt het zuurder. En dan is er geen geld meer.
pi_69151514
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:37 schreef Cyruse het volgende:

[..]

Maar...maar...maar...als je de aftakking had gemaakt op de leiding aan de muur (en dus niet pas na de bocht) had je toch gewoon alles tegen de muur kunnen schroeven?
Klopt, heb ik ook aan gedacht. Alleen zou die vertakking dan van rechts, naar links moeten lopen, en dan zit de afvoer en de warmwaterleiding in de weg. Ik snap dat dit op termijn verkeerd gaat na 5 jaar ofzo. Maar zo lang zal de bewoning hier niet meer duren
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:37 schreef Cyruse het volgende:
Maar goed, je maakt je nick wel waar dan
Ik ben een man van m'n woord
  † In Memoriam † maandag 18 mei 2009 @ 15:00:55 #82
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69152081
Misschien een dempertje er tussen schroeven ?
pi_69160197
quote:
Op maandag 18 mei 2009 00:04 schreef Sloper het volgende:

[..]

als het een knelfitting is, wat ik gok, hoor je geen teflon/draad/hennep/whatever te gebruiken nee, het ringetje moet waterdicht afsluiten .

aan de andere kant, dicht is dicht
pi_69167593
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:08 schreef Bastiaan.V het volgende:

[..]

als het een knelfitting is, wat ik gok, hoor je geen teflon/draad/hennep/whatever te gebruiken nee, het ringetje moet waterdicht afsluiten .

aan de andere kant, dicht is dicht
bij een mijn project .. (nieuwe knellers.. lage waterdruk etc) bleken ze ook niet zo tof te werken als hoort

ringetje teflon er om heen.. en dicht was het ..

tot t telfon er tussen uit bakte door de hitte
pi_69174083
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Een standaard wateraansluiting voor consumenten doet 130 liter per minuut.
Interessante opmerking die in het hele topic niet verder diepgaand besproken is geworden. (maakt voor probleemstelling en gekozen oplossing ook niet veel uit trouwens)
Maar ik heb in geen van de huizen waar ik gewoond heb kennelijk een standaard consumenten aansluitinggehad want 130 liter in een minuut heb ik nog nooit gezien. Zijn 13 emmers per minuut of één gevulde emmer in 5 sekonden.
10 tot 15 liter per minuut lijkt me realistischer.

Wist trouwens niet dat die bevriesapparaten te huur waren, weer wat geleerd.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_69174507
Je kan gewoon de leiding bevriezen.. maar dan zou ik ( werk als loodgieter ) de leiding ergens bevriezen waar je makkelijk bij kan en waar je die klemmen van dat bevries apparaat er fatsoenlijk op kan zetten.. ( niet in bochten maar op een recht stuk )
dan is het heel simpel klemmen erop en apparaat aan en dan elke keer beetje water op spuiten met een plantenspuit.. ( dit doe je terwijl alle kranen dicht zijn zodat er geen water stroomt.. anders duurt het een hele tijd voordat het bevroren is .. ) en dan doe je na een aantal minuten de kraan een stukje open en dan kijk je of er geen water meer uit komt.. zo ja weer dicht en nog even verder bevriezen..

Daarna kan je zo de kraan eraf schroeven en de nieuwe erop zetten. daarna apparaat uit.. en leiding weer laten ontdooien.. ( uitzichzelf. ) kranen dichtlaten.. en dan na een tijdje werkt alles weer. met nieuwe kraan.

Suc6...

PS :dit werkt met waterleidingen voor koud en warm water en voor cv leidingen.. ( die gewoon in bedrijf zijn ) het enige verschil is de tijd die het duurt voordat het bevriest.

PPS : Er zijn ook gewoon loodgieters te huur natuurlijk dan weet je zeker dat het goed zit en dat het gewoon werkt

[ Bericht 9% gewijzigd door MrCrap-NL op 19-05-2009 00:10:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')