abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68096127
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 06:25 schreef Dulk het volgende:


je hebt het nu over Connexxion dus, infoxx is fleetmanagement (de CVL kan zien waar de bus en het is reizigersinformatie, en verkeerslichten beinvloeding) dit heeft niets te maken met de ov chipkaart.

Dan zou ik nog maar eens goed gaan kijken wat infoxx is als ik jou was.
Volgens mij is dat het GPS systeem wat de plaats bepaald en wat gekoppeld is aan die OV chipkaart kastjes.
Verkeerslichten beinvloeding is volgens mij het KAR systeem wat het VETAG heeft vervangen.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:49:24 #127
67725 Dulk
Taweret
pi_68096569
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:16 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dan zou ik nog maar eens goed gaan kijken wat infoxx is als ik jou was.
Volgens mij is dat het GPS systeem wat de plaats bepaald en wat gekoppeld is aan die OV chipkaart kastjes.
Verkeerslichten beinvloeding is volgens mij het KAR systeem wat het VETAG heeft vervangen.
wat weet jij dan van infoxx, waarschijnlijk dat wat de monteur jou heeft laten zien.

infoxx is de applicatie op systemen in de connexxion bussen. er zit onder andere een GPS ontvanger in. dit wordt gebruikt voor de omroepinstallatie/plaatsbepaling CVL/aansturing kar/vetag (ja, inderdaad beide zit vaak nog in de bussen) kar en vetag zitten nu dus in de infoxx applicatie

op een aantal bussen draait ook nog de E-ticketing applicatie en dit wordt voor de ov chipkaart gebruikt. aan de hand van een odometer (afstandsmeter dmv omwentelingen wielen) en een gyroscoop (of de bus een bocht maakt en dergelijke) en de GPS wordt bepaald bij welke halte een bus is.


ik kan wel een overzichtsschema van infoxx en E-ticketing vinden op het netwerk hier, maar ik moet even rondvragen of die informatie naar buiten mag.
namaste
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:58:34 #128
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68096742
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 00:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ah, dus je moest er wel voor leren hoe een strippenkaart werkt. Dat is bij een OV chipkaart ook geen probleem. Buschauffeur kan je ook wel uitleggen hoe een OV chipkaart werkt in de bus.
*zucht* Het gebruik is niet zo'n probleem (mits de poortjes werken), maar de brakke website met daaraan gekoppeld zowel de informatievoorziening alsmede bepaalde technische mogelijkheden is het grootste struikelblok.
quote:
Zoals ik al zei, maar jij zorgvuldig negeert, de OV chipkaart is nog niet af.
Joh.
quote:
Er wordt nog aan gewerkt.
Dat is wel te hopen.
quote:
En dan kun je verschillende problemen of verwachtingen gaan dramatiseren, het maakt weinig indruk.
Op wie moet ik indruk maken?
quote:
Sowieso zijn er geen miljaren in geinvesteerd
Afgelopen jaar zaten ze iig al op 1 miljard. http://www.trouw.nl/nieuws/economie/article1760502.ece
quote:
en die realtime info kun je gewoon van je kaart halen. Tenzij je meer dan 10 keer op een dag reist...
Gut ja, dan mag je naar zo'n paaltje waar je transacties even snel voorbij vliegen. Misschien ben ik daarvoor te traag van begrip, maar ik zit liever ergens rustig achter een pctje om eea door te nemen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68097072
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:49 schreef Dulk het volgende:

[..]

wat weet jij dan van infoxx, waarschijnlijk dat wat de monteur jou heeft laten zien.

infoxx is de applicatie op systemen in de connexxion bussen. er zit onder andere een GPS ontvanger in. dit wordt gebruikt voor de omroepinstallatie/plaatsbepaling CVL/aansturing kar/vetag (ja, inderdaad beide zit vaak nog in de bussen) kar en vetag zitten nu dus in de infoxx applicatie

op een aantal bussen draait ook nog de E-ticketing applicatie en dit wordt voor de ov chipkaart gebruikt. aan de hand van een odometer (afstandsmeter dmv omwentelingen wielen) en een gyroscoop (of de bus een bocht maakt en dergelijke) en de GPS wordt bepaald bij welke halte een bus is.


ik kan wel een overzichtsschema van infoxx en E-ticketing vinden op het netwerk hier, maar ik moet even rondvragen of die informatie naar buiten mag.
Maar dan kun je wel stellen dat die OV chipkaart niet werkt als de infoxx het niet doet toch?
Audaces fortuna juvat
pi_68097365
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 07:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan moet je wachten tot het systeem alle gegevens verwerkt hebt of zelf je gegevens laten aanpassen bij een serviceloket.

Bij het eerste duurt dat een dag en ben je je max reistarief kwijt, nu 4 euro in de metro
En waar komen dan de verhalen vandaan van mensen die bijvoorbeeld voorin de bus uitchecken, daardoor effectief 2x ingecheckt hebben en dus 2x 4 euro kwijt zijn? Volgens jouw theorie zou dat immers niet kunnen.
pi_68097971
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 06:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat lul jij nou weer dom man. Weet je opeens niet meer hoe de chipkaart werkt ?
Je kan niet inchecken als je al ingecheckt staat, wat is daar moeilijk aan ?

Ik weet wel waar ik over praat, want ik gebruik de chipkaart al maanden.
Dit is preices wat er gebeurt is toen er een grote storing was bij Oosterflank.

Als je niet uit kan checken door een storing bij bv de metro kan je daarna niet meer inchecken bij een 2de overstap of bij een volgende reis.
Het verhaal over Londen waar ze gewoon de poortjes hebben opengezet is nu al vaak zat langsgekomen. Waarom zouden ze dat in Nederland niet kunnen doen?

Nu laten ze de reizigers ook al reizen als ze geen kaartje hadden kunnen kopen door een storing bij de kaartautomaten.
pi_68098010
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 07:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan moet je wachten tot het systeem alle gegevens verwerkt hebt of zelf je gegevens laten aanpassen bij een serviceloket.

Bij het eerste duurt dat een dag en ben je je max reistarief kwijt, nu 4 euro in de metro
Waar basseer jij al die "wijsheid" op? Zijn dat echte richtlijnen of verzin je maar wat?
pi_68098097
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:58 schreef Mr.J het volgende:

[..]

*zucht* Het gebruik is niet zo'n probleem (mits de poortjes werken), maar de brakke website met daaraan gekoppeld zowel de informatievoorziening alsmede bepaalde technische mogelijkheden is het grootste struikelblok.
[..]

Joh.
[..]

Dat is wel te hopen.
[..]

Op wie moet ik indruk maken?
[..]

Afgelopen jaar zaten ze iig al op 1 miljard. http://www.trouw.nl/nieuws/economie/article1760502.ece
[..]

Gut ja, dan mag je naar zo'n paaltje waar je transacties even snel voorbij vliegen. Misschien ben ik daarvoor te traag van begrip, maar ik zit liever ergens rustig achter een pctje om eea door te nemen.
Hoezo belet een website jou om te reizen? Ja daar zou ik ook van gaan zuchten als je zoveel waarde hecht aan een website.

Je moet op niemand indruk maken. Ik geef alleen maar aan dat je op mij geen indruk maakt.

Geen meervoud van miljarden dus.

Tuurlijk. Het is makkelijk om eerst naar huis te gaan om daar op een website je gegevens te bekijken dan die gegevens te bekijken op het station waar je net vandaan kwam.
Deed je dat trouwens bij de strippenkaart ook? Terugkijken welke strippen je had en waar?
pi_68098568
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:51 schreef snowgoon het volgende:

Nu laten ze de reizigers ook al reizen als ze geen kaartje hadden kunnen kopen door een storing bij de kaartautomaten.
Bullshit

Dan zegt de NS dat je maar in de rij moet staan bij het loket, of cash (muntgeld) in die automaat doe duwen. Het enigste wat de NS dan doet is niet die 50 eurocent extra rekenen bij het loket. En je mag dan ook bij de conducteur een kaartje kopen dan krijg je er niet de standaard boete bij.

Afgelopen weekend in london geweest, daar heeft men kaart machines die gewoon briefgeld aan kunnen, dat was zogenaamd niet mogelijk bij de NS automaten. Verder kun je ook bij elke automaat gebruik maken van een credit card , dat gaat ook niet met de NS automaten. En london werkt met een ovezichtelijk zone systeem, een dagkaart voor 4 zones was 6.50 pond, en een 2 zone kaart 5,60. (wel na de ochtendspits).
Dat moet ik ze in nederland nog zien doen een 4 zonekaart waarmee je 30 kilometer hemelsbreed kan afleggen voor 6.50 Dat is een afstand rotterdam denhaag
pi_68098929
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bullshit

Dan zegt de NS dat je maar in de rij moet staan bij het loket, of cash (muntgeld) in die automaat doe duwen. Het enigste wat de NS dan doet is niet die 50 eurocent extra rekenen bij het loket. En je mag dan ook bij de conducteur een kaartje kopen dan krijg je er niet de standaard boete bij.

Afgelopen weekend in london geweest, daar heeft men kaart machines die gewoon briefgeld aan kunnen, dat was zogenaamd niet mogelijk bij de NS automaten. Verder kun je ook bij elke automaat gebruik maken van een credit card , dat gaat ook niet met de NS automaten. En london werkt met een ovezichtelijk zone systeem, een dagkaart voor 4 zones was 6.50 pond, en een 2 zone kaart 5,60. (wel na de ochtendspits).
Dat moet ik ze in nederland nog zien doen een 4 zonekaart waarmee je 30 kilometer hemelsbreed kan afleggen voor 6.50 Dat is een afstand rotterdam denhaag
Hoe dan ook, iedereen kan gewoon reizen als de pinautomaten uitvallen nu. Dus waarom zouden mensen ineens niet meer kunnen reizen als er een grote storing is bij de OV chipkaart automaten.

Waar staat dat briefgeld niet mogelijk was bij NS automaten?
Dat hebben ze, volgens mij, niet gedaan omdat de automaten dan geplunderd zouden worden. Dat is in ieder geval de reden waarom er geen strippenkaarten meer inzitten. Die apparaten werden gewoon gesloopt om de strippenkaarten te kunnen jatten. Maar jij hebt vast een goed onderzoek dat dat nooit gaat gebeuren in Nederland.

Het credit card gebruik in Nederland is heel wat anders dan in andere landen. Daar is de credit card het meest gebruikt, in Nederland gebruiken "we" liever de pinpas. Kon je in Engeland betalen met je pinpas?

Ik ben juist blij dat dat verdomde zonesysteem is afgeschaft!

Je bent opgelicht dan. In Nederland reis je voor nog geen 6 euro van Den Haag naar Rotterdam.
En in Rotterdam kun je met een dagkaart ook al gauw in een straal van 25 km reizen voor 6 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door snowgoon op 17-04-2009 10:27:50 ]
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:45:25 #136
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68102143
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:55 schreef snowgoon het volgende:
Hoezo belet een website jou om te reizen? Ja daar zou ik ook van gaan zuchten als je zoveel waarde hecht aan een website.
Heb ik dat ergens gezegd?

De website zou een portal moeten zijn waarin meerdere services en informatie op een correcte manier conform deze tijd aangeboden worden. Daarin voldoet het product totaal niet dus.
quote:
Je moet op niemand indruk maken. Ik geef alleen maar aan dat je op mij geen indruk maakt.
Ah gelukkig. Ik zou jouw slapeloze nachten niet op mijn geweten willen hebben.
quote:
Geen meervoud van miljarden dus.
Nee, ok. Dan zal het nu een dik miljard zijn. Nog erg veel geld voor hetgeen er nu aangeboden wordt.
quote:
Tuurlijk. Het is makkelijk om eerst naar huis te gaan om daar op een website je gegevens te bekijken dan die gegevens te bekijken op het station waar je net vandaan kwam.
Yep. Veel makkelijker.
quote:
Deed je dat trouwens bij de strippenkaart ook? Terugkijken welke strippen je had en waar?
Waarom zit je steeds de OV Chipkaart te vergelijken met een product wat al tientallen jaren oud is? Dit zijn andere tijden waarbij een nieuwe manier van vervoeren wordt gepushed. Wil je mensen die nieuwe methode makkelijk laten adepten zouden zo om te beginnen eerder genoemde services goed in orde hebben. Zo creeer je namelijk een nieuwe situatie die meerwaarde bied boven de huidige. En pas dan gaan mensen de overstap maken, niet als de nieuwe situatie lastiger/duurder/onoverzichterlijker is.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68102468
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:45 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Heb ik dat ergens gezegd?

De website zou een portal moeten zijn waarin meerdere services en informatie op een correcte manier conform deze tijd aangeboden worden. Daarin voldoet het product totaal niet dus.
[..]

Ah gelukkig. Ik zou jouw slapeloze nachten niet op mijn geweten willen hebben.
[..]

Nee, ok. Dan zal het nu een dik miljard zijn. Nog erg veel geld voor hetgeen er nu aangeboden wordt.
[..]

Yep. Veel makkelijker.
[..]

Waarom zit je steeds de OV Chipkaart te vergelijken met een product wat al tientallen jaren oud is? Dit zijn andere tijden waarbij een nieuwe manier van vervoeren wordt gepushed. Wil je mensen die nieuwe methode makkelijk laten adepten zouden zo om te beginnen eerder genoemde services goed in orde hebben. Zo creeer je namelijk een nieuwe situatie die meerwaarde bied boven de huidige. En pas dan gaan mensen de overstap maken, niet als de nieuwe situatie lastiger/duurder/onoverzichterlijker is.
Wie heeft bepaald dat de OV chipkaart site een portal moet zijn en dat dat nu al klaar moet zijn?
Beetje simpel om een product af te gaan kraken omdat het niet aan jouw verwachtingen voldoet. Een Volkswagen lijkt ook niet op een Ferrari maar beide zijn prima middelen om je mee te vervoeren.

Als je allerlei technische hoogstandjes gaat verwachten en de andere voordelen van de OV chipkaart negeert is het wel erg makkelijk zeuren. Ik denk ook dat er maar weinig mensen op zitten te wachten om 15 minuten na hun reis de gegevens al te gaan bekijken. Alsof ze dement zijn en niet weten hoe ze hebben gereisd. Hoe duur het was kan men ook zien bij het uitchecken.
Volgens mij vinden de meeste reizigers het vooral prettig dat ze zich geen zorgen mee hoeven te maken over zones. Of dat ze mogelijkheid hebben om nooit zonder tegoed te staan.

De nieuwe situatie is helemaal niet lastiger/duurder/onoverzichtelijk.
Als je een beetje moeite doet om uit te vinden hoe het werkt gaat het prima en is het goed te begrijpen. Duurder is het ook niet. Heb onlangs nog een groot aantal trajecten met elkaar vergeleken en die werden juist goedkoper.
pi_68102573
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou reis maar wel eens in de spits of ga in je lunchpauze maar eens kijken bij station Beurs ofzo.
Waar al die rijen vandaan komen elke dag mag God weten
Ik reis dagelijks in de spits, en ook voor de 'grote overgang' waren de meeste spits-reizigers al om op de chipkaart.

Beurs is altijd een druk servicepunt. Altijd al geweest. Kijk naar Zuidplein, daar kan je vaak zo doorlopen (terwijl er ook veel mensen op Zuidplein hun reis beginnen of eindigen, dus problemen zou je juist ook daar verwachten).
pi_68102665
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het is verdomd weinig moeite voor jou, maar aangezien de software nog steeds hapert kan het wel problemen opleveren. En het duurt altijd langer. ALTIJD.

Nee een chipkaart kopen in de bus of het tarief vragen van de chipkaart, dat kost natuurlijk geen tijd he ?
Met 40 man langs 2 chiplezers kost ook geen extra tijd en moeite he ?

Je begrijpt he gewoon niet he, als je NU overstapt hoef je vaak niet meer te stempelen, OV houders en abonnementhouders hoeven niet in te checken en uit te checken. Dat kost helemaal geen tijd, straks wel
Volgens jouw beweringen kan een chauffeur sneller stempelen en sneller lezen op een abo, dan dat een chipkaartautomaat de kaart uitleest en wegschrijft. Die beweringen kloppen simpelweg niet.

Daarnaast heb je in situatie-oud 1 chauffeur, in situatie-nieuw 4 chiplezers (2 bij iedere deur). Dus een veel snellere afhandeling.

Daarnaast is er niemand die je gaat verplichten je abo in te checken hoor. Zolang je je stamkaart mee hebt.
pi_68102797
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:18 schreef Colnago het volgende:

[..]

En wat denk je ervan als het een systeem crash is waardoor je niet meer kunt uitchecken en waardoor men niet meer kan zien wie er ingestapt was?
Probeer dan maar eens je geld terug te krijgen.
Mijn console op hofplein is een keer "vastgelopen" tijdens het uitchecken. Toen ik dit na liep, bleek de hele reis gecanceled op de kaart, dus niet betaald.

Zie dat als dezelfde mazzel als een buschauffeur waarvan de stempel stuk is. Gebeurt niet dagelijks, maar zo af en toe.
pi_68103030
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Volgens jouw beweringen kan een chauffeur sneller stempelen en sneller lezen op een abo, dan dat een chipkaartautomaat de kaart uitleest en wegschrijft. Die beweringen kloppen simpelweg niet.

Daarnaast heb je in situatie-oud 1 chauffeur, in situatie-nieuw 4 chiplezers (2 bij iedere deur). Dus een veel snellere afhandeling.

Daarnaast is er niemand die je gaat verplichten je abo in te checken hoor. Zolang je je stamkaart mee hebt.
Je vergeet dat je nu bij die OV kaart niks hoeft te doen en dat is nog altijd sneller.
Audaces fortuna juvat
pi_68103087
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Mijn console op hofplein is een keer "vastgelopen" tijdens het uitchecken. Toen ik dit na liep, bleek de hele reis gecanceled op de kaart, dus niet betaald.

Zie dat als dezelfde mazzel als een buschauffeur waarvan de stempel stuk is. Gebeurt niet dagelijks, maar zo af en toe.
Maar het kost het bedrijf wel geld en een bus laten uitvallen niet dus ik gok dat men het laatste doet.
Je mag nu al niet rijden met een bus waarvan de infoxx niet werkt.
Audaces fortuna juvat
pi_68103364
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:09 schreef Colnago het volgende:

[..]

Je vergeet dat je nu bij die OV kaart niks hoeft te doen en dat is nog altijd sneller.
Woehoe! 2 seconden tijdwinst!
pi_68103397
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:10 schreef Colnago het volgende:

[..]

Maar het kost het bedrijf wel geld en een bus laten uitvallen niet dus ik gok dat men het laatste doet.
Je mag nu al niet rijden met een bus waarvan de infoxx niet werkt.
Ik denk dat een buschauffeur die vooraf al weet dat z'n stempel stuk is, ook niet gaat rijden. Of een tram met kapotte automaten.
pi_68103401
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:20 schreef snowgoon het volgende:

Hoe dan ook, iedereen kan gewoon reizen als de pinautomaten uitvallen nu. Dus waarom zouden mensen ineens niet meer kunnen reizen als er een grote storing is bij de OV chipkaart automaten.
Ja lul er maar lekker overheen dat de NS bij uitval van het pingebueren toch graag geld wilt zien, en jij zat hier te verkondigen dat we dan wel gratis mochten reizen.
quote:
Waar staat dat briefgeld niet mogelijk was bij NS automaten?
Dat hebben ze, volgens mij, niet gedaan omdat de automaten dan geplunderd zouden worden. Dat is in ieder geval de reden waarom er geen strippenkaarten meer inzitten. Die apparaten werden gewoon gesloopt om de strippenkaarten te kunnen jatten. Maar jij hebt vast een goed onderzoek dat dat nooit gaat gebeuren in Nederland.
En in engeland heeft men geen last van gekraakte automaten. He de NS heeft die automaten ingevoerd om te bezuinigen op hun verkoop organisatie. Ik heb nog altijd de ijdele hoop dat de NS er is om als vervoeder de klanten een makkelijk toegankelijke dienst verlening aan te willen bieden. Ben ik te naief, en is de NS vervallen tot een soort bank waarbij het allen nog maar gaat om winstmaximalisatie. Dan jaagt men op den duur wel steeds meer mensen weg met deze manier van zaken doen
quote:
Het credit card gebruik in Nederland is heel wat anders dan in andere landen. Daar is de credit card het meest gebruikt, in Nederland gebruiken "we" liever de pinpas. Kon je in Engeland betalen met je pinpas?
Ik heb mijn pinpas niet geprobeerd. Maar wat leuk is om te vertellen is dat ook toeristen die op schiphol landen niet eens gebruik kunnen maken van hun creditcard terwijl ze die over de gehel wereld wel in elke automaat kunnen stoppen. Je maakt mij niet wijs dat het te moeilijk is om deze automaten ook geschikt te maken voor credit cards.
quote:
Je bent opgelicht dan. In Nederland reis je voor nog geen 6 euro van Den Haag naar Rotterdam.
En in Rotterdam kun je met een dagkaart ook al gauw in een straal van 25 km reizen voor 6 euro.
Leuk geprobeerd maar dan moet je toch echt op de NS site kijken en zie je dat dat retourtje
¤ 7,80 kost. Vervolgens zou ik dan nog in rotterdam en denhaag mijn strippenkaart/ovchipkaart voor bussen moeten gebruiken.
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:25:10 #146
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68103609
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:53 schreef snowgoon het volgende:
Wie heeft bepaald dat de OV chipkaart site een portal moet zijn en dat dat nu al klaar moet zijn?
Ah right. We pushen een product maar het is nog niet af. Nee klopt, die veronderstelling is mijn fout geweest, je kan natuurlijk niet van de overheid verwachten dat 't allemaal in ene in orde en up-to-date is.
quote:
Beetje simpel om een product af te gaan kraken omdat het niet aan jouw verwachtingen voldoet. Een Volkswagen lijkt ook niet op een Ferrari maar beide zijn prima middelen om je mee te vervoeren.
Anno 2009 mag je toch echt wel bepaalde dingen verwachten van een project met een prijskaartje van meer dan een miljard verwachten. Maar goed, jij bent kennelijk al heel snel tevreden. Good for you.
quote:
Als je allerlei technische hoogstandjes gaat verwachten en de andere voordelen van de OV chipkaart negeert is het wel erg makkelijk zeuren.
"Technische hoogstandjes"?! Gewoon de live database elk kwartier mirroren naar je DMZ waar je webserver draait. Nou, nou, errug lastig ja om zoiets op te zetten.
quote:
Ik denk ook dat er maar weinig mensen op zitten te wachten om 15 minuten na hun reis de gegevens al te gaan bekijken. Alsof ze dement zijn en niet weten hoe ze hebben gereisd. Hoe duur het was kan men ook zien bij het uitchecken.
Geen idee of je uberhaupt wel eens in het OV in bijv A'Dam zit, maar als je met 200 man tegelijk door de poortjes wilt ga je niet uitgebreid de prijs bekijken. Die zie je maybe in een flits. Maar goed, ook dat is voor jou meer dan voldoende kennelijk.
quote:
Volgens mij vinden de meeste reizigers het vooral prettig dat ze zich geen zorgen mee hoeven te maken over zones. Of dat ze mogelijkheid hebben om nooit zonder tegoed te staan.
En dat bijv. de achterliggende techniek zoals in/uit check poortjes gewoon werken. Tsja, daar kan je dus ook niet van op aan.
quote:
De nieuwe situatie is helemaal niet lastiger/duurder/onoverzichtelijk.
Als je een beetje moeite doet om uit te vinden hoe het werkt gaat het prima en is het goed te begrijpen. Duurder is het ook niet. Heb onlangs nog een groot aantal trajecten met elkaar vergeleken en die werden juist goedkoper.
Beetje moeite = meerdere sites gaan bezoeken omdat ze niet in staat zijn op 1 plaats alle info neer te zetten en up-to-date te houden?


Verder ben ik niet tegen het concept, anders had ik er geen aangevraagd, maar als je bij het aanvragen al problemen hebt omdat je niet kan betalen omdat je een girorekening bij de ING hebt (gironummer werd niet als bankrekening nummer herkent), als je je kaart hebt je niet op 1 plaats de abbonementen mogelijkheden ed kan vinden en/of kopen, op 33% van je ritten poortjes defect zijn en je niet anno 2009 makkelijk over je gegevens kan beschikken zet ik mijn vraagtekens bij dit product. En dat is pas na 4 dagen reizen en allemaal uit eigen ervaring.

Geen idee of jij er gebruik van maakt, maar als je je dagelijks in het OV van een grote stad bevindt moet eea wel een beetje fatsoenlijk en vloeiend lopen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68103699
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja lul er maar lekker overheen dat de NS bij uitval van het pingebueren toch graag geld wilt zien, en jij zat hier te verkondigen dat we dan wel gratis mochten reizen.
[..]

En in engeland heeft men geen last van gekraakte automaten. He de NS heeft die automaten ingevoerd om te bezuinigen op hun verkoop organisatie. Ik heb nog altijd de ijdele hoop dat de NS er is om als vervoeder de klanten een makkelijk toegankelijke dienst verlening aan te willen bieden. Ben ik te naief, en is de NS vervallen tot een soort bank waarbij het allen nog maar gaat om winstmaximalisatie. Dan jaagt men op den duur wel steeds meer mensen weg met deze manier van zaken doen
[..]

Ik heb mijn pinpas niet geprobeerd. Maar wat leuk is om te vertellen is dat ook toeristen die op schiphol landen niet eens gebruik kunnen maken van hun creditcard terwijl ze die over de gehel wereld wel in elke automaat kunnen stoppen. Je maakt mij niet wijs dat het te moeilijk is om deze automaten ook geschikt te maken voor credit cards.
[..]

Leuk geprobeerd maar dan moet je toch echt op de NS site kijken en zie je dat dat retourtje
¤ 7,80 kost. Vervolgens zou ik dan nog in rotterdam en denhaag mijn strippenkaart/ovchipkaart voor bussen moeten gebruiken.
Waar precies heb ik gezegd dat men gratis mocht reizen?
Ik heb gezegd dat het reizen niet werd belemmerd.

Hoe men in Engeland tegen gekraakte automaten aankijkt en hoeveel last men daarvan heeft, geen idee. In een tijd waar de meeste mensen pinnen zou ik niet weten waarom de geld automaten perse ook briefgeld moeten accepteren. Met de kans dat ze gesloopt worden.
De NS denkt de klanten beter van dienst te zijn met pin automaten die niet gesloopt worden, dan met automaten die misschien gesloopt worden omdat er bankbiljetten inzitten.
Trouwens, pinnen is veel makkelijker én sneller dan apparaten die vefrommeld briefgeld niet goed lezen.

Dus voor de (relatief) paar toeristen moeten alle NS automaten credit card geschikt worden? Wie gaat dat betalen?

Als je in Engeland tussen steden gaat reizen moet je ook extra betalen. Sterker nog, daar hebben ze verschillende spoorwegmaatschappijen. Ook niet bepaald overzichtelijk.
Maar negeer vooral de RET dagkaart voor 6 euro waarmee je door heel Rotterdam kunt reizen. Het maakt je niet echt overtuigend als je dan ook nog reizen tussen steden gaat vergelijken met reizen in een stad.
pi_68103966
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:25 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ah right. We pushen een product maar het is nog niet af. Nee klopt, die veronderstelling is mijn fout geweest, je kan natuurlijk niet van de overheid verwachten dat 't allemaal in ene in orde en up-to-date is.
[..]

Anno 2009 mag je toch echt wel bepaalde dingen verwachten van een project met een prijskaartje van meer dan een miljard verwachten. Maar goed, jij bent kennelijk al heel snel tevreden. Good for you.
[..]

"Technische hoogstandjes"?! Gewoon de live database elk kwartier mirroren naar je DMZ waar je webserver draait. Nou, nou, errug lastig ja om zoiets op te zetten.
[..]

Geen idee of je uberhaupt wel eens in het OV in bijv A'Dam zit, maar als je met 200 man tegelijk door de poortjes wilt ga je niet uitgebreid de prijs bekijken. Die zie je maybe in een flits. Maar goed, ook dat is voor jou meer dan voldoende kennelijk.
[..]

En dat bijv. de achterliggende techniek zoals in/uit check poortjes gewoon werken. Tsja, daar kan je dus ook niet van op aan.
[..]

Beetje moeite = meerdere sites gaan bezoeken omdat ze niet in staat zijn op 1 plaats alle info neer te zetten en up-to-date te houden?


Verder ben ik niet tegen het concept, anders had ik er geen aangevraagd, maar als je bij het aanvragen al problemen hebt omdat je niet kan betalen omdat je een girorekening bij de ING hebt (gironummer werd niet als bankrekening nummer herkent), als je je kaart hebt je niet op 1 plaats de abbonementen mogelijkheden ed kan vinden en/of kopen, op 33% van je ritten poortjes defect zijn en je niet anno 2009 makkelijk over je gegevens kan beschikken zet ik mijn vraagtekens bij dit product. En dat is pas na 4 dagen reizen en allemaal uit eigen ervaring.

Geen idee of jij er gebruik van maakt, maar als je je dagelijks in het OV van een grote stad bevindt moet eea wel een beetje fatsoenlijk en vloeiend lopen.
Nee van een systeem als de OV chipkaart kun je niet verwachten dat die pasklaar ingezet kan worden binnen 2 weken, zonder fouten en alles goed werkend. Dat is inderdaad redelijk naief van je als je dat verwacht.
Zoals al eerder gezegd, het is geen auto die eerst uitgebreid getest kan worden in en rond een fabriek voordat die de weg opgaat. Daar zijn vele tests en proefritten voor nodig.
Dat kan bij het OV chipkaart systeem niet achter gesloten deuren gebeuren omdat je het OV niet kan namaken op een test terrein.

Als je perse de prijs wilt weten, kun je ook rustig bij een andere paal de laatste transacties zijn. Daarbij is het niet in een flits maar duidelijk leesbaar. Zo uitgebreid hoef je echt niet stil te staan hoor.

Draadloze verbindingen tussen een hoofdkantoor 100'den bussen en trams. Lijkt me redelijk complex. Plus grote kans op fouten. Ik zie nog steeds geen reden waarom dat ingevoerd zou moeten worden. Omdat een enkeling zoals jij binnen 15 minuten na de reis de reis op zijn PC bekijken vind ik geen goede reden.

achgut... Een paar poortjes werkten nog even niet. Nou dan is meteen het hele systeem onbetrouwbaar.

Waarom moet je telkens meerdere sites gaan bezoeken dan? Moet je elke opnieuw uitgelegd worden hoe de OV chipkaart werkt? Kijk je nu ook al elke dag op de sites van de vervoersbedrijven om de verschillende informatie in de gaten te houden?

En toch zijn er veel mensen die erg tevreden zijn met de OV chipkaart en die dagelijks gebruiken. Vervelend voor jou dat het nog niet zo gaat als jij verwacht maar blijkbaar heb jij te hoge verwachtingen en je niet goed geinformeerd over de werkwijze.
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:45:08 #149
67725 Dulk
Taweret
pi_68104314
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:15 schreef Colnago het volgende:

[..]

Maar dan kun je wel stellen dat die OV chipkaart niet werkt als de infoxx het niet doet toch?
nee dat hoeft niet, het zijn twee applicaties welke onafhankelijk van elkaar kunnen functioneren, ze kunnen wel aan elkaar gekoppeld worden (integrated solutions), bij de RET bijvoorbeeld zit er geen infoxx op het systeem, daar hebben ze alleen E-ticketing
namaste
pi_68104427
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:45 schreef Dulk het volgende:

[..]

nee dat hoeft niet, het zijn twee applicaties welke onafhankelijk van elkaar kunnen functioneren, ze kunnen wel aan elkaar gekoppeld worden (integrated solutions), bij de RET bijvoorbeeld zit er geen infoxx op het systeem, daar hebben ze alleen E-ticketing
Ik heb het natuurlijk over bussen met infoxx.
Als daar een rood kruis in staat is er geen verbinding met de sataliet en ook niet met de CVL en dan mag je er niet mee rijden.
Audaces fortuna juvat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')