En wat denk je ervan als het een systeem crash is waardoor je niet meer kunt uitchecken en waardoor men niet meer kan zien wie er ingestapt was?quote:Op donderdag 16 april 2009 19:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Straks wordt het pas leuk als je niet uit kan checken halverwege een reis.
Dan kan je dus ook niet meer inchecken bij de volgende overstap, dus niet meer verder reizen.
En het kost je min 4 euro, die je na veel moeite terug kan krijgen na 5 weken wachttijd
zoals pas geleden bij Oosterflank-Alexander gebeurde ?quote:Op donderdag 16 april 2009 19:18 schreef Colnago het volgende:
[..]
En wat denk je ervan als het een systeem crash is waardoor je niet meer kunt uitchecken en waardoor men niet meer kan zien wie er ingestapt was?
Probeer dan maar eens je geld terug te krijgen.
Ik sprak pas een persoon die die systemen in de bussen moet verzorgen en die had er maar weing vertrouwen in.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
zoals pas geleden bij Oosterflank-Alexander gebeurde ?
Dan waarschuwen ze andere stations, dat er mensen aan komen die niet ingecheckt hebben![]()
![]()
Echt gebeurd hoor.
Zie je het voor je, als het straks in heel Nederland geldt, hoeveel storingen er op kunnen treden ?
een plaatselijke stroomstoring ligt het namelijk ook (gedeeltelijk) plat
heb je enig idee wie dat geweest is, en wat hij precies vertelde.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:33 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik sprak pas een persoon die die systemen in de bussen moet verzorgen en die had er maar weing vertrouwen in.
Dit is dat bedrijf.
http://www.vialis.nl/bin/ibp.jsp?ibpPage=S13_HomePage
Klopt.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:20 schreef macca728 het volgende:
Ik weet niet of meer OV chipkaart gebruikers dit probleem hebben maar ik kan mijn transacties van de laatste 10 dagen niet bekijken op internet.
En nee, bij een automaat kijken heeft geen zin want daar zie ik alleen de laatste 10 transacties en aangezien ik er 4 per dag heb heeft dat geen zin.
goh misschien kunnen ze dat eens communiceren met het publiek ? Gewoon op je website zetten, ivm een update werkt dit en dit niet. Had de RET pas geleden ook, ook een update, ook geen communicatie met het publiek, zo blangrijk.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:01 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Klopt.
Had gisteren iemand van de klantenservice aan de telefoon omdat als ik in de webwinkel "Automatisch opladen" wilde aanvragen en op 'Volgende' klikte, ik naar de homepage werd gestuurd. Dat was een foutje met de website wist die jongen te vertellen (joh) maar dat dat na dit weekend verholpen zou zijn aangezien er een grote update van de website zou komen dit weekend.
In die tussentijd zouden de gedane transacties niet verwerkt worden (dacht dat zoiets automatisch zou gaan?).
Gaat het hele systeem in heel Nederland werken met noodgenerators ?quote:Op donderdag 16 april 2009 21:56 schreef Dulk het volgende:
[..]
heb je enig idee wie dat geweest is, en wat hij precies vertelde.
wij hebben namelijk veel uitzendkrachten in dienst en een aantal hebben een instelling als een theezakje.
En dat oosterflank een aantal dagen plat is gegaan, is een samenloop van omstandigheden wat normaliter (klinkt cliche) niet voorkomt, er zijn nu ook voorzorgsmaatregelingen genomen om herhaling te voorkomen
Geen idee wat z'n naam was maar hij liet me wel in het systeem kijken (infoxx).quote:Op donderdag 16 april 2009 21:56 schreef Dulk het volgende:
heb je enig idee wie dat geweest is, en wat hij precies vertelde.
wij hebben namelijk veel uitzendkrachten in dienst en een aantal hebben een instelling als een theezakje.
Hoezo dat? Na één keer niet uitchecken wordt toch niet meteen je kaart geblokkeerd?quote:Op donderdag 16 april 2009 19:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dan kan je dus ook niet meer inchecken bij de volgende overstap, dus niet meer verder reizen.
En het kost je min 4 euro, die je na veel moeite terug kan krijgen na 5 weken wachttijd
Nee maar je kan bij een volgende overstap tussen metro,bus, tram en trein niet meer inchecken. Dus niet meer legaal binnenkomen.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo dat? Na één keer niet uitchecken wordt toch niet meteen je kaart geblokkeerd?
Dit geld trouwens krom genoeg ook voor een abonnement, als je eenmaal heb ingecheckt kan je niet opnieuw inchecken bij een ander OV vervoermiddel, ook al reis je binnen je zonegebied waar je al voor betaald heb. Voor uitchecken geld hetzelfde uiteraard, waardoor je bij een niet goed werkend poortje weleens opgesloten kan zijn in het systeemquote:Op donderdag 16 april 2009 23:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee maar je kan bij een volgende overstap tussen metro,bus, tram en trein niet meer inchecken. Dus niet meer legaal binnenkomen.
Je staat immers nog ingecheckt bij het andere vervoermiddel en als je niet heb uitgecheckt heb je feitelijk niet betaald, volgens het systeem. Dit geld ook bij overstappen tussen bus-bus metro-metro en tram-tram
Ah, dus je moest er wel voor leren hoe een strippenkaart werkt. Dat is bij een OV chipkaart ook geen probleem. Buschauffeur kan je ook wel uitleggen hoe een OV chipkaart werkt in de bus.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:58 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dat word je geleerd he. En veel kan er niet misgaan. Strippenkaart door buschauffeur laten stempelen kan iedereen wel.
[..]
De moeilijkheden kwamen doordat ik verwacht had dat een product waarin zoveel geld in is gestoken toch wel bepaalde functionaliteiten zou hebben.
Dus mijn 'problemen' komen door een te hoog verwachtingspatroon (bepaalde dingen 'for granted' nemen in deze tijd, wat je dus niet moet doen bij de overheid) icm bar slechte communicatie (informatie niet op 1 site maar verspreid), niet door mijn gebrek aan intelligentie.
Maar goed, jij vindt het redelijk begrijpelijk dat na alle miljarden en jaren voorbereiding real time info niet verstrekt kan worden, de website lang niet alle informatie en producten vermeldt en dat poortjes het dagen niet doen?
Tsja, kennelijk ben je erg snel tevreden. Good for you.
quote:Op donderdag 16 april 2009 18:46 schreef Colnago het volgende:
[..]
Inderdaad, een gemiddelde winkel zorgt dat de klanten totaal geen moeite hebben met de toegang of het vinden van de kassa omdat die winkel weet dat het blij mag zijn dat het klanten heeft.
Bij het OV werkt het anders, daar mogen klanten blij zijn dat ze klant zijn en het OV maakt het die klanten steeds moeilijker om gebruik te maken van het OV.
De arrogantie van de macht.
Het zou ook kunnen dat de vervoersbedrijven dat risico nemen en het dan maar geld kost.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:48 schreef Colnago het volgende:
[..]
En het zou best wel eens kunnen dat dat soort bussen meteen aan de kant gezet worden want dat kost geen geld en het gratis vervoeren wel.
Leuk dat afschaffen van de vervoersplicht.
En straks loop je een keer op straat en wordt je overreden door een tank.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
De RET heeft onlangs 10.000'den euro terugbetaald aan mensen waarbij het uitchecken fout is gegaan. Dus blijkbaar doet men er niet zo moeilijk over om geld terug te geven.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:18 schreef Colnago het volgende:
[..]
En wat denk je ervan als het een systeem crash is waardoor je niet meer kunt uitchecken en waardoor men niet meer kan zien wie er ingestapt was?
Probeer dan maar eens je geld terug te krijgen.
Wat lul je nou weer dom?quote:Op donderdag 16 april 2009 22:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
Gaat het hele systeem in heel Nederland werken met noodgenerators ?
Het probleem van storingen van de chipkaart in Nederland is namelijk dat je in heel Nederland straks gaat reizen hiermee.
En als er ergens een storing is, mensen dus niet meer verder kunnen reizen bij de reis erna.
I.t.t. nu, waar een stroomstoring van de strippenkaartmachines of iets dergelijks geen gevolgen heeft voor het verdere verloop van de reis.
Ik wil best geloven dat dit niet meer gaat voorkomen, maar de NS automaten sloegen ook al een paar keer op hol de laatste maanden.
En storingen blijvn gewoon voorkomen, Kijk maar bij de metro hoeveel kleine storingen er zijn per maand bv
En dan moet je wachten totdat de maximale reisduur is verstreken voor je de kaart weer kan gebruiken ofzo?quote:Op donderdag 16 april 2009 23:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee maar je kan bij een volgende overstap tussen metro,bus, tram en trein niet meer inchecken. Dus niet meer legaal binnenkomen.
Je staat immers nog ingecheckt bij het andere vervoermiddel en als je niet heb uitgecheckt heb je feitelijk niet betaald, volgens het systeem. Dit geld ook bij overstappen tussen bus-bus metro-metro en tram-tram
Dat weet Macca ook niet. Hij roept maar wat en heeft geen idee hoe de OV bedrijven met dat soort situaties omgaan.quote:Op vrijdag 17 april 2009 00:33 schreef Igen het volgende:
[..]
En dan moet je wachten totdat de maximale reisduur is verstreken voor je de kaart weer kan gebruiken ofzo?
klopt ze hebben op D-day het volledige kantoorpersoneel op straat geschopt om informatie te geven aan reizigers!quote:Op vrijdag 17 april 2009 00:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De RET heeft rond de verplichte invoeringen 100'den mensen aan het werk gezet om de reigers te helpen. Sites staan vol met informatie. Er zijn filmpjes over de OV chipkaart gemaakt. Folders in allerlei talen. Amsterdam zet een speciale demobus in.
Wat verwacht je nog meer? Dat er bij jou aan de deur een OV chipkaart leraar aan de deur komt die je alles persoonlijk gaat uitleggen?
Als je echt moeite hebt met uitvinden hoe de OV chipkaart werkt dan ben je echt een luie kneus eerste klas. Beetje in de materie verdiepen is echt niet zo moeilijk hoor.
je hebt het nu over Connexxion dus, infoxx is fleetmanagement (de CVL kan zien waar de bus en het is reizigersinformatie, en verkeerslichten beinvloeding) dit heeft niets te maken met de ov chipkaart.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:05 schreef Colnago het volgende:
[..]
Geen idee wat z'n naam was maar hij liet me wel in het systeem kijken (infoxx).
Hij vertelde dat het niks mocht kosten en dat dat een probleem gaat worden en dat hoorde ik ook al van een verkeerskundige.
Verder hebben wij in bussen regelmatig vastlopende systemen en dan werkt die OV chip niet maar je hebt ook geen bestemming of lijnnummer.
Wat lul jij nou weer dom man. Weet je opeens niet meer hoe de chipkaart werkt ?quote:Op vrijdag 17 april 2009 00:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat lul je nou weer dom?
Waarom zou een storing bij de OV chipkaart gevolgen hebben voor het verdere verloop van de reis? Als een storing is bij de OV chipkaart, dan rijden de treinen niet meer ofzo?
Toen de NS automaten op hol zijn geslagen heeft dat toch ook geen gevolgen gehad voor de treinen
Dan moet je wachten tot het systeem alle gegevens verwerkt hebt of zelf je gegevens laten aanpassen bij een serviceloket.quote:Op vrijdag 17 april 2009 00:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat weet Macca ook niet. Hij roept maar wat en heeft geen idee hoe de OV bedrijven met dat soort situaties omgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |