abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68082628
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Straks wordt het pas leuk als je niet uit kan checken halverwege een reis.
Dan kan je dus ook niet meer inchecken bij de volgende overstap, dus niet meer verder reizen.
En het kost je min 4 euro, die je na veel moeite terug kan krijgen na 5 weken wachttijd
En wat denk je ervan als het een systeem crash is waardoor je niet meer kunt uitchecken en waardoor men niet meer kan zien wie er ingestapt was?
Probeer dan maar eens je geld terug te krijgen.
Audaces fortuna juvat
pi_68082677
Ik weet niet of meer OV chipkaart gebruikers dit probleem hebben maar ik kan mijn transacties van de laatste 10 dagen niet bekijken op internet.

En nee, bij een automaat kijken heeft geen zin want daar zie ik alleen de laatste 10 transacties en aangezien ik er 4 per dag heb heeft dat geen zin.
pi_68082789
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:18 schreef Colnago het volgende:

[..]

En wat denk je ervan als het een systeem crash is waardoor je niet meer kunt uitchecken en waardoor men niet meer kan zien wie er ingestapt was?
Probeer dan maar eens je geld terug te krijgen.
zoals pas geleden bij Oosterflank-Alexander gebeurde ?
Dan waarschuwen ze andere stations, dat er mensen aan komen die niet ingecheckt hebben
Echt gebeurd hoor.

Zie je het voor je, als het straks in heel Nederland geldt, hoeveel storingen er op kunnen treden ?
een plaatselijke stroomstoring ligt het namelijk ook (gedeeltelijk) plat
pi_68083132
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

zoals pas geleden bij Oosterflank-Alexander gebeurde ?
Dan waarschuwen ze andere stations, dat er mensen aan komen die niet ingecheckt hebben
Echt gebeurd hoor.

Zie je het voor je, als het straks in heel Nederland geldt, hoeveel storingen er op kunnen treden ?
een plaatselijke stroomstoring ligt het namelijk ook (gedeeltelijk) plat
Ik sprak pas een persoon die die systemen in de bussen moet verzorgen en die had er maar weing vertrouwen in.
Dit is dat bedrijf.

http://www.vialis.nl/bin/ibp.jsp?ibpPage=S13_HomePage
Audaces fortuna juvat
pi_68088374
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:33 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ik sprak pas een persoon die die systemen in de bussen moet verzorgen en die had er maar weing vertrouwen in.
Dit is dat bedrijf.

http://www.vialis.nl/bin/ibp.jsp?ibpPage=S13_HomePage
heb je enig idee wie dat geweest is, en wat hij precies vertelde.
wij hebben namelijk veel uitzendkrachten in dienst en een aantal hebben een instelling als een theezakje.

En dat oosterflank een aantal dagen plat is gegaan, is een samenloop van omstandigheden wat normaliter (klinkt cliche) niet voorkomt, er zijn nu ook voorzorgsmaatregelingen genomen om herhaling te voorkomen
namaste
  donderdag 16 april 2009 @ 22:01:24 #106
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68088563
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:20 schreef macca728 het volgende:
Ik weet niet of meer OV chipkaart gebruikers dit probleem hebben maar ik kan mijn transacties van de laatste 10 dagen niet bekijken op internet.

En nee, bij een automaat kijken heeft geen zin want daar zie ik alleen de laatste 10 transacties en aangezien ik er 4 per dag heb heeft dat geen zin.
Klopt.

Had gisteren iemand van de klantenservice aan de telefoon omdat als ik in de webwinkel "Automatisch opladen" wilde aanvragen en op 'Volgende' klikte, ik naar de homepage werd gestuurd. Dat was een foutje met de website wist die jongen te vertellen (joh ) maar dat dat na dit weekend verholpen zou zijn aangezien er een grote update van de website zou komen dit weekend.

In die tussentijd zouden de gedane transacties niet verwerkt worden (dacht dat zoiets automatisch zou gaan? ).
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68088764
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:01 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Klopt.

Had gisteren iemand van de klantenservice aan de telefoon omdat als ik in de webwinkel "Automatisch opladen" wilde aanvragen en op 'Volgende' klikte, ik naar de homepage werd gestuurd. Dat was een foutje met de website wist die jongen te vertellen (joh ) maar dat dat na dit weekend verholpen zou zijn aangezien er een grote update van de website zou komen dit weekend.

In die tussentijd zouden de gedane transacties niet verwerkt worden (dacht dat zoiets automatisch zou gaan? ).
goh misschien kunnen ze dat eens communiceren met het publiek ? Gewoon op je website zetten, ivm een update werkt dit en dit niet. Had de RET pas geleden ook, ook een update, ook geen communicatie met het publiek, zo blangrijk.

Communicatie moest beter van de staatssecretaris

Ben trouwens benieuwd wat die update inhoudt, dat ik eindelijk een abonnement per internet kan kopen ? vast niet
pi_68089469
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:56 schreef Dulk het volgende:

[..]

heb je enig idee wie dat geweest is, en wat hij precies vertelde.
wij hebben namelijk veel uitzendkrachten in dienst en een aantal hebben een instelling als een theezakje.

En dat oosterflank een aantal dagen plat is gegaan, is een samenloop van omstandigheden wat normaliter (klinkt cliche) niet voorkomt, er zijn nu ook voorzorgsmaatregelingen genomen om herhaling te voorkomen
Gaat het hele systeem in heel Nederland werken met noodgenerators ?

Het probleem van storingen van de chipkaart in Nederland is namelijk dat je in heel Nederland straks gaat reizen hiermee.
En als er ergens een storing is, mensen dus niet meer verder kunnen reizen bij de reis erna.

I.t.t. nu, waar een stroomstoring van de strippenkaartmachines of iets dergelijks geen gevolgen heeft voor het verdere verloop van de reis.

Ik wil best geloven dat dit niet meer gaat voorkomen, maar de NS automaten sloegen ook al een paar keer op hol de laatste maanden.

En storingen blijvn gewoon voorkomen, Kijk maar bij de metro hoeveel kleine storingen er zijn per maand bv
pi_68091063
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:56 schreef Dulk het volgende:


heb je enig idee wie dat geweest is, en wat hij precies vertelde.
wij hebben namelijk veel uitzendkrachten in dienst en een aantal hebben een instelling als een theezakje.


Geen idee wat z'n naam was maar hij liet me wel in het systeem kijken (infoxx).
Hij vertelde dat het niks mocht kosten en dat dat een probleem gaat worden en dat hoorde ik ook al van een verkeerskundige.
Verder hebben wij in bussen regelmatig vastlopende systemen en dan werkt die OV chip niet maar je hebt ook geen bestemming of lijnnummer.
Audaces fortuna juvat
pi_68091218
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Straks wordt het pas leuk als je niet uit kan checken halverwege een reis.
Dan kan je dus ook niet meer inchecken bij de volgende overstap, dus niet meer verder reizen.
En het kost je min 4 euro, die je na veel moeite terug kan krijgen na 5 weken wachttijd
Hoezo dat? Na één keer niet uitchecken wordt toch niet meteen je kaart geblokkeerd?
pi_68092619
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo dat? Na één keer niet uitchecken wordt toch niet meteen je kaart geblokkeerd?
Nee maar je kan bij een volgende overstap tussen metro,bus, tram en trein niet meer inchecken. Dus niet meer legaal binnenkomen.

Je staat immers nog ingecheckt bij het andere vervoermiddel en als je niet heb uitgecheckt heb je feitelijk niet betaald, volgens het systeem. Dit geld ook bij overstappen tussen bus-bus metro-metro en tram-tram
pi_68092745
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee maar je kan bij een volgende overstap tussen metro,bus, tram en trein niet meer inchecken. Dus niet meer legaal binnenkomen.

Je staat immers nog ingecheckt bij het andere vervoermiddel en als je niet heb uitgecheckt heb je feitelijk niet betaald, volgens het systeem. Dit geld ook bij overstappen tussen bus-bus metro-metro en tram-tram


Dit geld trouwens krom genoeg ook voor een abonnement, als je eenmaal heb ingecheckt kan je niet opnieuw inchecken bij een ander OV vervoermiddel, ook al reis je binnen je zonegebied waar je al voor betaald heb. Voor uitchecken geld hetzelfde uiteraard, waardoor je bij een niet goed werkend poortje weleens opgesloten kan zijn in het systeem

Het is mij al 3x overkomen dat ik volgens het systeem uitcheckte maar het poortje niet openging.
Daarna kan je dus alleen illegaal eruit, danwel door achter iemand anders aan te lopen danwel het poortje een trap te verkopen
pi_68093081
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:58 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Dat word je geleerd he. En veel kan er niet misgaan. Strippenkaart door buschauffeur laten stempelen kan iedereen wel.
[..]

De moeilijkheden kwamen doordat ik verwacht had dat een product waarin zoveel geld in is gestoken toch wel bepaalde functionaliteiten zou hebben.

Dus mijn 'problemen' komen door een te hoog verwachtingspatroon (bepaalde dingen 'for granted' nemen in deze tijd, wat je dus niet moet doen bij de overheid) icm bar slechte communicatie (informatie niet op 1 site maar verspreid), niet door mijn gebrek aan intelligentie.

Maar goed, jij vindt het redelijk begrijpelijk dat na alle miljarden en jaren voorbereiding real time info niet verstrekt kan worden, de website lang niet alle informatie en producten vermeldt en dat poortjes het dagen niet doen?

Tsja, kennelijk ben je erg snel tevreden. Good for you.
Ah, dus je moest er wel voor leren hoe een strippenkaart werkt. Dat is bij een OV chipkaart ook geen probleem. Buschauffeur kan je ook wel uitleggen hoe een OV chipkaart werkt in de bus.

Zoals ik al zei, maar jij zorgvuldig negeert, de OV chipkaart is nog niet af. Er wordt nog aan gewerkt.
En dan kun je verschillende problemen of verwachtingen gaan dramatiseren, het maakt weinig indruk. Sowieso zijn er geen miljaren in geinvesteerd en die realtime info kun je gewoon van je kaart halen. Tenzij je meer dan 10 keer op een dag reist...
pi_68093162
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:46 schreef Colnago het volgende:

[..]

Inderdaad, een gemiddelde winkel zorgt dat de klanten totaal geen moeite hebben met de toegang of het vinden van de kassa omdat die winkel weet dat het blij mag zijn dat het klanten heeft.
Bij het OV werkt het anders, daar mogen klanten blij zijn dat ze klant zijn en het OV maakt het die klanten steeds moeilijker om gebruik te maken van het OV.
De arrogantie van de macht.


De RET heeft rond de verplichte invoeringen 100'den mensen aan het werk gezet om de reigers te helpen. Sites staan vol met informatie. Er zijn filmpjes over de OV chipkaart gemaakt. Folders in allerlei talen. Amsterdam zet een speciale demobus in.

Wat verwacht je nog meer? Dat er bij jou aan de deur een OV chipkaart leraar aan de deur komt die je alles persoonlijk gaat uitleggen?
Als je echt moeite hebt met uitvinden hoe de OV chipkaart werkt dan ben je echt een luie kneus eerste klas. Beetje in de materie verdiepen is echt niet zo moeilijk hoor.
pi_68093191
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:48 schreef Colnago het volgende:

[..]

En het zou best wel eens kunnen dat dat soort bussen meteen aan de kant gezet worden want dat kost geen geld en het gratis vervoeren wel.
Leuk dat afschaffen van de vervoersplicht.
Het zou ook kunnen dat de vervoersbedrijven dat risico nemen en het dan maar geld kost.
Hebben ze in Londen ook gedaan. Gratis reizen voor iedereen toen het systeem niet werkte.

Wat een stelletje doemdenkers lopen er hier toch rond. Wat is dat toch? Bang voor vernieuwing? Vastgeroest in oude gewoontes? Kun je niet met nieuwe technieken omgaan?
pi_68093222
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Straks wordt het pas leuk als je niet uit kan checken halverwege een reis.
Dan kan je dus ook niet meer inchecken bij de volgende overstap, dus niet meer verder reizen.
En het kost je min 4 euro, die je na veel moeite terug kan krijgen na 5 weken wachttijd
En straks loop je een keer op straat en wordt je overreden door een tank.
Zou ook zomaar kunnen gebeuren.

Leuk zeg al dat soort doemscenario's verzinnen. Wat schieten we ermee op?
pi_68093256
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:18 schreef Colnago het volgende:

[..]

En wat denk je ervan als het een systeem crash is waardoor je niet meer kunt uitchecken en waardoor men niet meer kan zien wie er ingestapt was?
Probeer dan maar eens je geld terug te krijgen.
De RET heeft onlangs 10.000'den euro terugbetaald aan mensen waarbij het uitchecken fout is gegaan. Dus blijkbaar doet men er niet zo moeilijk over om geld terug te geven.
pi_68093320
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

Gaat het hele systeem in heel Nederland werken met noodgenerators ?

Het probleem van storingen van de chipkaart in Nederland is namelijk dat je in heel Nederland straks gaat reizen hiermee.
En als er ergens een storing is, mensen dus niet meer verder kunnen reizen bij de reis erna.

I.t.t. nu, waar een stroomstoring van de strippenkaartmachines of iets dergelijks geen gevolgen heeft voor het verdere verloop van de reis.

Ik wil best geloven dat dit niet meer gaat voorkomen, maar de NS automaten sloegen ook al een paar keer op hol de laatste maanden.

En storingen blijvn gewoon voorkomen, Kijk maar bij de metro hoeveel kleine storingen er zijn per maand bv
Wat lul je nou weer dom?
Waarom zou een storing bij de OV chipkaart gevolgen hebben voor het verdere verloop van de reis? Als een storing is bij de OV chipkaart, dan rijden de treinen niet meer ofzo?

Toen de NS automaten op hol zijn geslagen heeft dat toch ook geen gevolgen gehad voor de treinen
pi_68093583
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee maar je kan bij een volgende overstap tussen metro,bus, tram en trein niet meer inchecken. Dus niet meer legaal binnenkomen.

Je staat immers nog ingecheckt bij het andere vervoermiddel en als je niet heb uitgecheckt heb je feitelijk niet betaald, volgens het systeem. Dit geld ook bij overstappen tussen bus-bus metro-metro en tram-tram
En dan moet je wachten totdat de maximale reisduur is verstreken voor je de kaart weer kan gebruiken ofzo?
pi_68093616
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 00:33 schreef Igen het volgende:

[..]

En dan moet je wachten totdat de maximale reisduur is verstreken voor je de kaart weer kan gebruiken ofzo?
Dat weet Macca ook niet. Hij roept maar wat en heeft geen idee hoe de OV bedrijven met dat soort situaties omgaan.
  vrijdag 17 april 2009 @ 06:19:54 #121
67725 Dulk
Taweret
pi_68095597
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 00:10 schreef snowgoon het volgende:

[..]



De RET heeft rond de verplichte invoeringen 100'den mensen aan het werk gezet om de reigers te helpen. Sites staan vol met informatie. Er zijn filmpjes over de OV chipkaart gemaakt. Folders in allerlei talen. Amsterdam zet een speciale demobus in.

Wat verwacht je nog meer? Dat er bij jou aan de deur een OV chipkaart leraar aan de deur komt die je alles persoonlijk gaat uitleggen?
Als je echt moeite hebt met uitvinden hoe de OV chipkaart werkt dan ben je echt een luie kneus eerste klas. Beetje in de materie verdiepen is echt niet zo moeilijk hoor.
klopt ze hebben op D-day het volledige kantoorpersoneel op straat geschopt om informatie te geven aan reizigers!
namaste
  vrijdag 17 april 2009 @ 06:25:42 #122
67725 Dulk
Taweret
pi_68095605
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:05 schreef Colnago het volgende:

[..]

Geen idee wat z'n naam was maar hij liet me wel in het systeem kijken (infoxx).
Hij vertelde dat het niks mocht kosten en dat dat een probleem gaat worden en dat hoorde ik ook al van een verkeerskundige.
Verder hebben wij in bussen regelmatig vastlopende systemen en dan werkt die OV chip niet maar je hebt ook geen bestemming of lijnnummer.
je hebt het nu over Connexxion dus, infoxx is fleetmanagement (de CVL kan zien waar de bus en het is reizigersinformatie, en verkeerslichten beinvloeding) dit heeft niets te maken met de ov chipkaart.
dat het niets mag kosten is bullshit. want er wordt genoeg geinvesteerd.
in een aantal regio's wordt er nu getest met infoxx en E-ticketing (ov chipkaart) (regio schiphol) en aan de hand van de gegevens daarvan kijken we waar de issues zitten.
namaste
pi_68095624
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 00:17 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wat lul je nou weer dom?
Waarom zou een storing bij de OV chipkaart gevolgen hebben voor het verdere verloop van de reis? Als een storing is bij de OV chipkaart, dan rijden de treinen niet meer ofzo?

Toen de NS automaten op hol zijn geslagen heeft dat toch ook geen gevolgen gehad voor de treinen
Wat lul jij nou weer dom man. Weet je opeens niet meer hoe de chipkaart werkt ?
Je kan niet inchecken als je al ingecheckt staat, wat is daar moeilijk aan ?

Ik weet wel waar ik over praat, want ik gebruik de chipkaart al maanden.
Dit is preices wat er gebeurt is toen er een grote storing was bij Oosterflank.

Als je niet uit kan checken door een storing bij bv de metro kan je daarna niet meer inchecken bij een 2de overstap of bij een volgende reis.

[ Bericht 0% gewijzigd door macca728 op 17-04-2009 07:05:04 ]
  vrijdag 17 april 2009 @ 06:38:36 #124
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_68095625
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_68095707
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 00:35 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat weet Macca ook niet. Hij roept maar wat en heeft geen idee hoe de OV bedrijven met dat soort situaties omgaan.
Dan moet je wachten tot het systeem alle gegevens verwerkt hebt of zelf je gegevens laten aanpassen bij een serviceloket.

Bij het eerste duurt dat een dag en ben je je max reistarief kwijt, nu 4 euro in de metro
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')