Eis ik dat dan? Ik heb het hier over studenten. Dat zijn mensen die een universitaire opleiding doen.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:18 schreef TNA het volgende:
Gast, accepteer nou eens gewoon dat niet iedereen zo geilt op intellectuele zaken als jijAls mensen van plat vermaak houden, who gives a shit? En dan die pretentieuze afsluiting van je OP, over trollen gesproken
Ik lees weinig acceptatie in je OP. En wat maakt het uit dat het studenten zijn?quote:Op donderdag 9 april 2009 23:19 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Eis ik dat dan? Ik heb het hier over studenten. Dat zijn mensen die een universitaire opleiding doen.
Als ik zo rondvraag bij medestudenten - werkgroep, werk, vereniging -, dan zijn de mensen die in hun vrije tijd zich echt verdiepen in Latijnse poëzie of politieke filosofie schaars.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:19 schreef donroyco het volgende:
Misschien zie jij juist wel alleen de ontspannende boeken, en dat ze zich thuis volzuigen met literaire werken uit de oudheden of dat ze daar een schat aan gedichten uit de Middeleeuwen hebben. Wie ben jij om daarover te oordelen?
Je zet dus zelf een definitie neer van studenten, lekker uit de hoogte gevallen kutje ben je dan..quote:Op donderdag 9 april 2009 23:19 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Eis ik dat dan? Ik heb het hier over studenten. Dat zijn mensen die een universitaire opleiding doen.
Ik accepteer zoveel dingen niet. Ik accepteer niet dat er kinderen van de basisschool afkomen die amper Nederlands kunnen schrijven. Dus?quote:Op donderdag 9 april 2009 23:20 schreef TNA het volgende:
Ik lees weinig acceptatie in je OP. En wat maakt het uit dat het studenten zijn?
Nogmaals: wtf maakt dat nou uit manquote:Op donderdag 9 april 2009 23:20 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Als ik zo rondvraag bij medestudenten - werkgroep, werk, vereniging -, dan zijn de mensen die in hun vrije tijd zich echt verdiepen in Latijnse poëzie of politieke filosofie schaars.
Sommige mensen hebben als hobby vissen, gamen, sporten... anderen lezen graag 'Latijnse poëzie'quote:Op donderdag 9 april 2009 23:20 schreef Scaurus het volgende:
[..]
dan zijn de mensen die in hun vrije tijd zich echt verdiepen in Latijnse poëzie of politieke filosofie schaars.
Daar moet je je ook niet in verdiepen. Niet vrijwillig. Ga gewoon een paar goede échte boeken lezen, en ontwikkel een muzieksmaak. Mensen die niet de laatste vijf presidenten ooit hun hoofd kennen (Pompidou, Giscard D'Estaing, Mitterand, Chirac, Sarkozy), kan ik vergeven, maar probeer in Godsnaam een smaak te ontwikkelen en blijf niet hangen in Kluun en TMF-bagger.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:20 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Als ik zo rondvraag bij medestudenten - werkgroep, werk, vereniging -, dan zijn de mensen die in hun vrije tijd zich echt verdiepen in Latijnse poëzie of politieke filosofie schaars.
Goede vraag. Eigenlijk kan ik inderdaad het beste onverschillig zijn. Wat maakt mij het nou uit hoe slecht onderwijs wij als studenten krijgen? Wat maakt mij het uit dat ik om mij heen zo'n laag geestelijk niveau zie? Why should I care? Omdat het geestelijk welzijn van mensen mij naar het hart gaat.quote:
Gamen is leuk, maar niet meer dan vermaak. Het houdt bezig, voor de rest niets. Het lezen van poëzie verdiept echter je gevoel en mensenkennis. Het geeft inzicht in ervaringen die je zelf nooit hebt.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:22 schreef Zith het volgende:
Sommige mensen hebben als hobby vissen, gamen, sporten... anderen lezen graag 'Latijnse poëzie'Het laat je echt niet boven de anderen uitsteken hoor
![]()
Met 'wij als studenten' bedoel je natuurlijk geschiedenisstudenten, er zijn ook mensen van niveau die echte dingen studeren.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:24 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Wat maakt mij het nou uit hoe slecht onderwijs wij als studenten krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |