abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2009 @ 08:36:58 #201
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_68192855
tvptje
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_68193066
quote:
Op maandag 20 april 2009 08:36 schreef Knuffelzacht het volgende:
tvptje
Wat zij zegt .
  maandag 20 april 2009 @ 09:14:51 #203
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68193457
Ik ben benieuwd hoe het met Murmeli's gang naar PsyQ staat.. ze zou vrijdag bellen toch?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_68194453
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:14 schreef Maanvis het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het met Murmeli's gang naar PsyQ staat.. ze zou vrijdag bellen toch?
, ben ook benieuwd naar het resultaat...
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 10:09:36 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68194626
Oh echt? Ben ook wel benieuwd ja

heb trouwens vannacht liggen nadenken over die opmerking van krentenbol, zou ik gewoon ADHD hebben? ik ben niet super hyper maar wel aanwezig en voer vaak het hoogste woord. Ook in discussies in de klas bijvoorbeeld ben ik vaak degene die het voortouw neemt

nu maakt het natuurlijk niet zoveel uit maar het zette me wel aan het denken. Overigens zeg ik vaak sowieso dat ik ADHD heb omdat je anders het verschil weer uit moet leggen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 20 april 2009 @ 10:21:41 #206
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68194902
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:09 schreef MaJo het volgende:
Oh echt? Ben ook wel benieuwd ja

heb trouwens vannacht liggen nadenken over die opmerking van krentenbol, zou ik gewoon ADHD hebben? ik ben niet super hyper maar wel aanwezig en voer vaak het hoogste woord. Ook in discussies in de klas bijvoorbeeld ben ik vaak degene die het voortouw neemt

En dat voor een kreeft! Ik vind dat eerder gedrag voor een Ram of een Leeuw!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 10:31:52 #207
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68195165
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En dat voor een kreeft! Ik vind dat eerder gedrag voor een Ram of een Leeuw!
Kan je dat echt zeggen over een sterrenbeeld? Vind het een gek idee dat alle kreeften dan een bepaalde zelfde eigenschap hebben maar weet er dan ook niet zoveel van wat is bijvoorbeeld typisch kreeft?

En wat zijn nou de grootste verschillen tussen ADHD enerzijds en ADD anderzijds? Ben nu toch wel benieuwd of ik dan toch ADHD heb

als je naar mijn jeugd kijkt valt dat namelijk slecht te rijmen. Ik was altijd erg rustig en op mezelf, hoewel ik in de klas altijd wel de grootste lol had met de kinderen

op mijn 16e ben ik veranderd en werd ik wat meer de gangmaker. Was altijd al wel spontaan maar vanaf dat moment droeg ik meer het voortouw bijvoorbeeld in de klas
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 20 april 2009 @ 10:40:38 #208
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68195373
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kan je dat echt zeggen over een sterrenbeeld? Vind het een gek idee dat alle kreeften dan een bepaalde zelfde eigenschap hebben maar weet er dan ook niet zoveel van wat is bijvoorbeeld typisch kreeft?
Kreeften zijn erg gevoelig en laten zich graag leiden door anderen. Ze zullen niet makkelijk zelf het voortouw nemen in iets.
quote:
En wat zijn nou de grootste verschillen tussen ADHD enerzijds en ADD anderzijds? Ben nu toch wel benieuwd of ik dan toch ADHD heb

als je naar mijn jeugd kijkt valt dat namelijk slecht te rijmen. Ik was altijd erg rustig en op mezelf, hoewel ik in de klas altijd wel de grootste lol had met de kinderen

op mijn 16e ben ik veranderd en werd ik wat meer de gangmaker. Was altijd al wel spontaan maar vanaf dat moment droeg ik meer het voortouw bijvoorbeeld in de klas
Dat ligt natuurlijk ook aan de onderlinge relatie in de klas etc . Als je bijv. een jaar bent blijven zitten heb je vanzelf een overwicht op de anderen in de klas. Maargoed, ben je iemand die hard praat, altijd het hoogste woord heeft, snel en veel praat, vaak de opmerking krijgt of het wat zachter kan? Ben je iemand die graag knutselt of dingen doet? Niet stil kan zitten? Bij het kaarten heel graag de kaarten deelt of de bank is bij monopoly? Dan heb je iig wel ADHD trekjes .
Een gedicht over Maanvis
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 10:46:58 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68195532
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:40 schreef Maanvis het volgende:Kreeften zijn erg gevoelig en laten zich graag leiden door anderen. Ze zullen niet makkelijk zelf het voortouw nemen in iets.

Dat ligt natuurlijk ook aan de onderlinge relatie in de klas etc . Als je bijv. een jaar bent blijven zitten heb je vanzelf een overwicht op de anderen in de klas. Maargoed, ben je iemand die hard praat, altijd het hoogste woord heeft, snel en veel praat, vaak de opmerking krijgt of het wat zachter kan? Ben je iemand die graag knutselt of dingen doet? Niet stil kan zitten? Bij het kaarten heel graag de kaarten deelt of de bank is bij monopoly? Dan heb je iig wel ADHD trekjes .
Ik laat me niet door iemand leiden, kies gewoon mijn eigen pad

ik praat graag en veel maar niet hard. Hoef niet per se kaarten te delen en ben niet extreem druk. Meer vrolijk aanwezig
  maandag 20 april 2009 @ 10:54:17 #210
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68195742
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik laat me niet door iemand leiden, kies gewoon mijn eigen pad

ik praat graag en veel maar niet hard. Hoef niet per se kaarten te delen en ben niet extreem druk. Meer vrolijk aanwezig
Dan denk ik dat je niet ADHD hebt, eerder gewoon wat positieve en vrolijke eigenschappen in je karakter .
Een gedicht over Maanvis
  maandag 20 april 2009 @ 11:15:58 #211
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68196348
hoihoi, ik meld me weer even!
heb vanmorgen PsyQ gebeld en as vrijdag de telefonische intake. brrr ik zie er zo tegenop. ze waren net aan de telefoon wel aardig, ook gezegd dat ik al bij riagg loop maar dat ik vind dat die niet echt open staan voor herzien van diagnose. en dat ik daarom bij hun heb aangeklopt en dat was geen probleem.
maar ik twijfel nu weer heel erg ofzo. maargoed, ik moet me maar een beetje voorbereiden op vrijdag, dan gaat het misschien wat beter.

Over de discussie hierboven over druk zijn: ik ben soms heel druk en soms heel stil. m'n vriend is nogal druk en extravert en hij vindt mij redelijk introvert. mijn collega's zijn allemaal redelijk introvert en die vinden mij wel druk en ik ben hier ook wel de gangmaker. Ook bij hele overheersende types trek ik me meer terug. maargoed, ik twijfel dan ook heel erg of ik ADD of juist ADHD zou hebben. afgelopen vrijdag was ik echt een stuiterbal (moest stilzitten bij een overleg en tussendoor was ik echt megadruk aan het doen) en zaterdag was ik weer superlui en relaxed. zat bij een v riendin en die kon echt niet stilzitten en ze vond mij echt zo relaxed en rustig.
vreemd....
woensdag moet ik weer naar riagg...ben benieuwd of de psych nou nog van plan is om mij helemaal te gaan uitpluizen of niet. maargoed, van mij hoeft het ff niet bij hun, ik vertrouw ze toch niet....

Oh het ging over autorijden hier laatst toch? ik rij geloof ik wel vrij rustig hoor. (zaterdag voor t eerst in een half jaar gereden) alleen ik let niet zo goed op dus ik was blij dat er niemand naast me zat. reed zowat bovenop iemand met een aanhanger dus ik snel nog inhalen, half iemand afgesneden maar het ging nog wel ruim goed, ze gingen niet toeteren ofzo ;-) nog een keer een afslag gemist omdat ik wat anders aan het doen was. (geen idee wat) erg ben ik wel. en savonds wat ik moe, en na 2 blikjes redbull was ik nog steeds moe. die drukke vriendin had me helemaal uitgeput ofzo ;-)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 20 april 2009 @ 11:16:51 #212
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68196367
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan denk ik dat je niet ADHD hebt, eerder gewoon wat positieve en vrolijke eigenschappen in je karakter .
dat is denk ik een beetje kort door de bocht. MaJo hoeft niet alle eigenschappen van de gemiddelde ADHD-er te hebben om ADHD te hebben.
trouwens lief dat je vroeg over mijn psyQ vorderingen
  maandag 20 april 2009 @ 11:25:04 #213
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68196610
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:16 schreef Murmeli het volgende:

[..]

dat is denk ik een beetje kort door de bocht. MaJo hoeft niet alle eigenschappen van de gemiddelde ADHD-er te hebben om ADHD te hebben.
Maar aangezien dat wel de eigenschappen waren die ze aandroeg als 'redenen' voor de H in haar diagnose denk ik niet dat het zo is. Maargoed, het beste is natuurlijk om een diagnose van een officiële partij te krijgen .
quote:
trouwens lief dat je vroeg over mijn psyQ vorderingen
Tja, wat kan ik zeggen, ik hou je aan een kort lijntje .
Een gedicht over Maanvis
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 11:31:07 #214
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68196813
Mijn officiele diagnose is ADD dus ik denk dat ik daar waar vanuit ga
  maandag 20 april 2009 @ 11:35:53 #215
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_68196953
Staat het er ook als ADD? Bij mij staat er namelijk AD(H)D, wat ik dan weer erg vreemd vind aangezien ik totaal niet hyperactief ben.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  maandag 20 april 2009 @ 11:36:13 #216
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68196961
Nja dan zal het wel ADD zijn dan MaJo ;-)
maar hoe zit het dan met ritalin? krijg je dat ook dus bij ADD?

maargoed, ik moet zelf eerst maar eens afwachten wat ze zeggen. misschien heb ik t allebei niet.... en heeft dat stomme riagg toch gelijk maar allerlei rare persoonlijkheidsstoornissen door elkaar ofzo. zou best jammer zijn, ik vind 1 alles verklarende sticker toch leuker dan heel veel verschillende
  maandag 20 april 2009 @ 11:36:55 #217
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68196980
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:25 schreef Maanvis het volgende:

Tja, wat kan ik zeggen, ik hou je aan een kort lijntje .
haha en dat terwijl ik je altijd aanval
  maandag 20 april 2009 @ 11:38:25 #218
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68197023
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:36 schreef Murmeli het volgende:
ik vind 1 alles verklarende sticker toch leuker dan heel veel verschillende
Het is veel minder leuk om geen sticker te hebben en toch af en toe problemen te hebben dan 1 of meerdere stickers hoor . Zonder sticker moet je het telkens op je karakter, persoonlijkheid of instelling gooien, en het is lastig om daar zomaar iets aan te veranderen .
Een gedicht over Maanvis
  maandag 20 april 2009 @ 11:38:31 #219
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68197027
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:35 schreef Rikketik het volgende:
Staat het er ook als ADD? Bij mij staat er namelijk AD(H)D, wat ik dan weer erg vreemd vind aangezien ik totaal niet hyperactief ben.
misschien ben je een twijfelgeval, en moet dat nog duidelijker worden gaandeweg het proces??? bij een vriend van me hadden ze gezegd hoeveel kenmerken hij had voor de A en hoeveel voor de H... dan is het wel lekker duidelijk (die had bijna alle kenmerken trouwens, meer ADHD dan hij kan haast niet dus)
  maandag 20 april 2009 @ 11:42:48 #220
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68197165
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is veel minder leuk om geen sticker te hebben en toch af en toe problemen te hebben dan 1 of meerdere stickers hoor . Zonder sticker moet je het telkens op je karakter, persoonlijkheid of instelling gooien, en het is lastig om daar zomaar iets aan te veranderen .
moet je ff naar de blokker gaan en stickers halen ;-)

nee grapje, maargoed, als je wel een sticker hebt is het ook je karakter en moet je er ook gewoon aan werken. het maakt dus in feite niet zoveel uit. Ik heb zover ik weet mijn stickers nog nooit gebruikt richting anderen om mezelf te verantwoorden voor iets. wel voor mezelf trouwens, als ik weer raar deed, dat ik dan dacht, oh het komt daar en daar door (een van de stickers dus) en dan gaf dat een soort rust om ermee te kunnen omgaan.
maargoed, dat kan jij natuurlijk ook doen. als jij je bijv heel slecht kan concentreren, dan kan je gewoon aan jezelf toegeven dat dat een hele zwakke kant van je is en dat je dat niet expres doet. en dan de lat voor jezelf daarin dus niet te hoog leggen.
Snap je wat ik bedoel?

en mocht ik ook geen ad(h)d blijken te hebben dan zal ik het ook moeten doen met: ok ik ben gewoon slecht in concentratie en in dingen volhouden enzo, en moet het zelf op zien te lossen.
Trouwens...als je echt veel last hebt van dingen kan je misschien daar wel coaching in zoeken om die eigenschappen te verbeteren.
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 11:43:28 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68197189
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:35 schreef Rikketik het volgende:
Waar zou dat moeten staan? ik heb geen sticker van ze gekregen helaas

mijn diagnose was ADD met de neiging naar H
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 11:46:32 #222
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68197299
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:36 schreef Murmeli het volgende:
Nja dan zal het wel ADD zijn dan MaJo ;-)
maar hoe zit het dan met ritalin? krijg je dat ook dus bij ADD?

maargoed, ik moet zelf eerst maar eens afwachten wat ze zeggen. misschien heb ik t allebei niet.... en heeft dat stomme riagg toch gelijk maar allerlei rare persoonlijkheidsstoornissen door elkaar ofzo. zou best jammer zijn, ik vind 1 alles verklarende sticker toch leuker dan heel veel verschillende
Yep, Ritalin krijg je ook bij ADD aangezien je in beide gevallen dopemine mist en dat ondervangt Ritalin

en ach, ik heb naast mijn ADD sticker nog 3 andere stickers, dus dat zegt helemaal niets
  maandag 20 april 2009 @ 11:46:46 #223
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_68197307
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Waar zou dat moeten staan? ik heb geen sticker van ze gekregen helaas
Ik heb een (kopie van het) volledig verslag van de gesprekken, de tests en de uiteindelijke diagnose gekregen. Daar stond het in.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 11:54:44 #224
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68197549
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:46 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ik heb een (kopie van het) volledig verslag van de gesprekken, de tests en de uiteindelijke diagnose gekregen. Daar stond het in.
Ah ok jij loopt toch ook bij psy-Q? Maar eens naar vragen dan, ben wel benieuwd
  maandag 20 april 2009 @ 11:56:08 #225
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68197594
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah ok jij loopt toch ook bij psy-Q? Maar eens naar vragen dan, ben wel benieuwd
ja, dat zou ik wel doen. ik heb dat bij riagg toen ook opgevraagd. is niet leuk om te lezen maar dan weet je iig wat er aan de hand is.
welke stickers heb je nog meer MaJo? of hou je dat prive? (dat zou ik wel snappen hoor)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')