quote:Op maandag 20 april 2009 09:14 schreef Maanvis het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het met Murmeli's gang naar PsyQ staat.. ze zou vrijdag bellen toch?
En dat voor een kreeft! Ik vind dat eerder gedrag voor een Ram of een Leeuw!quote:Op maandag 20 april 2009 10:09 schreef MaJo het volgende:
Oh echt? Ben ook wel benieuwd ja
heb trouwens vannacht liggen nadenken over die opmerking van krentenbol, zou ik gewoon ADHD hebben?ik ben niet super hyper maar wel aanwezig en voer vaak het hoogste woord. Ook in discussies in de klas bijvoorbeeld ben ik vaak degene die het voortouw neemt
Kan je dat echt zeggen over een sterrenbeeld? Vind het een gek idee dat alle kreeften dan een bepaalde zelfde eigenschap hebbenquote:Op maandag 20 april 2009 10:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En dat voor een kreeft! Ik vind dat eerder gedrag voor een Ram of een Leeuw!
Kreeften zijn erg gevoelig en laten zich graag leiden door anderen. Ze zullen niet makkelijk zelf het voortouw nemen in iets.quote:Op maandag 20 april 2009 10:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Kan je dat echt zeggen over een sterrenbeeld? Vind het een gek idee dat alle kreeften dan een bepaalde zelfde eigenschap hebbenmaar weet er dan ook niet zoveel van
wat is bijvoorbeeld typisch kreeft?
Dat ligt natuurlijk ook aan de onderlinge relatie in de klas etcquote:En wat zijn nou de grootste verschillen tussen ADHD enerzijds en ADD anderzijds? Ben nu toch wel benieuwd of ik dan toch ADHD heb
als je naar mijn jeugd kijkt valt dat namelijk slecht te rijmen. Ik was altijd erg rustig en op mezelf, hoewel ik in de klas altijd wel de grootste lol had met de kinderen
op mijn 16e ben ik veranderd en werd ik wat meer de gangmaker. Was altijd al wel spontaan maar vanaf dat moment droeg ik meer het voortouw bijvoorbeeld in de klas
Ik laat me niet door iemand leiden, kies gewoon mijn eigen padquote:Op maandag 20 april 2009 10:40 schreef Maanvis het volgende:Kreeften zijn erg gevoelig en laten zich graag leiden door anderen. Ze zullen niet makkelijk zelf het voortouw nemen in iets.
Dat ligt natuurlijk ook aan de onderlinge relatie in de klas etc. Als je bijv. een jaar bent blijven zitten heb je vanzelf een overwicht op de anderen in de klas. Maargoed, ben je iemand die hard praat, altijd het hoogste woord heeft, snel en veel praat, vaak de opmerking krijgt of het wat zachter kan? Ben je iemand die graag knutselt of dingen doet? Niet stil kan zitten? Bij het kaarten heel graag de kaarten deelt of de bank is bij monopoly? Dan heb je iig wel ADHD trekjes
.
Dan denk ik dat je niet ADHD hebt, eerder gewoon wat positieve en vrolijke eigenschappen in je karakterquote:Op maandag 20 april 2009 10:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik laat me niet door iemand leiden, kies gewoon mijn eigen pad
ik praat graag en veel maar niet hard. Hoef niet per se kaarten te delen en ben niet extreem druk. Meer vrolijk aanwezig
dat is denk ik een beetje kort door de bocht. MaJo hoeft niet alle eigenschappen van de gemiddelde ADHD-er te hebben om ADHD te hebben.quote:Op maandag 20 april 2009 10:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je niet ADHD hebt, eerder gewoon wat positieve en vrolijke eigenschappen in je karakter.
Maar aangezien dat wel de eigenschappen waren die ze aandroeg als 'redenen' voor de H in haar diagnose denk ik niet dat het zo is. Maargoed, het beste is natuurlijk om een diagnose van een officiële partij te krijgenquote:Op maandag 20 april 2009 11:16 schreef Murmeli het volgende:
[..]
dat is denk ik een beetje kort door de bocht. MaJo hoeft niet alle eigenschappen van de gemiddelde ADHD-er te hebben om ADHD te hebben.
Tja, wat kan ik zeggen, ik hou je aan een kort lijntjequote:trouwens lief dat je vroeg over mijn psyQ vorderingen
hahaquote:Op maandag 20 april 2009 11:25 schreef Maanvis het volgende:
Tja, wat kan ik zeggen, ik hou je aan een kort lijntje.
Het is veel minder leuk om geen sticker te hebben en toch af en toe problemen te hebben dan 1 of meerdere stickers hoorquote:Op maandag 20 april 2009 11:36 schreef Murmeli het volgende:
ik vind 1 alles verklarende sticker toch leuker dan heel veel verschillende
misschien ben je een twijfelgeval, en moet dat nog duidelijker worden gaandeweg het proces??? bij een vriend van me hadden ze gezegd hoeveel kenmerken hij had voor de A en hoeveel voor de H... dan is het wel lekker duidelijkquote:Op maandag 20 april 2009 11:35 schreef Rikketik het volgende:
Staat het er ook als ADD? Bij mij staat er namelijk AD(H)D, wat ik dan weer erg vreemd vind aangezien ik totaal niet hyperactief ben.
moet je ff naar de blokker gaan en stickers halen ;-)quote:Op maandag 20 april 2009 11:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is veel minder leuk om geen sticker te hebben en toch af en toe problemen te hebben dan 1 of meerdere stickers hoor. Zonder sticker moet je het telkens op je karakter, persoonlijkheid of instelling gooien, en het is lastig om daar zomaar iets aan te veranderen
.
Waar zou dat moeten staan?quote:Op maandag 20 april 2009 11:35 schreef Rikketik het volgende:
Staat het er ook als ADD? Bij mij staat er namelijk AD(H)D, wat ik dan weer erg vreemd vind aangezien ik totaal niet hyperactief ben.
Yep, Ritalin krijg je ook bij ADDquote:Op maandag 20 april 2009 11:36 schreef Murmeli het volgende:
Nja dan zal het wel ADD zijn dan MaJo ;-)
maar hoe zit het dan met ritalin? krijg je dat ook dus bij ADD?
maargoed, ik moet zelf eerst maar eens afwachten wat ze zeggen. misschien heb ik t allebei niet.... en heeft dat stomme riagg toch gelijk maar allerlei rare persoonlijkheidsstoornissen door elkaar ofzo.zou best jammer zijn, ik vind 1 alles verklarende sticker toch leuker dan heel veel verschillende
Ik heb een (kopie van het) volledig verslag van de gesprekken, de tests en de uiteindelijke diagnose gekregen. Daar stond het in.quote:Op maandag 20 april 2009 11:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waar zou dat moeten staan?ik heb geen sticker van ze gekregen helaas
Ah okquote:Op maandag 20 april 2009 11:46 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ik heb een (kopie van het) volledig verslag van de gesprekken, de tests en de uiteindelijke diagnose gekregen. Daar stond het in.
ja, dat zou ik wel doen. ik heb dat bij riagg toen ook opgevraagd. is niet leuk om te lezen maar dan weet je iig wat er aan de hand is.quote:Op maandag 20 april 2009 11:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah okjij loopt toch ook bij psy-Q? Maar eens naar vragen dan, ben wel benieuwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |