abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67860959
quote:
Op donderdag 9 april 2009 04:13 schreef Pacmaniac het volgende:
Op Beurs zijn altijd medewerkers en zeker midden op de dag. Anders had je even naar het loket kunnen lopen??

Zoals je kunt lezen in de OP was ik naar de informatiebalie gegaan. Er is nog wel een informatiebalie aan de andere kant van het station, om daar te komen moet je of door de poortjes heen, of terug naar boven, oversteken, een eind doorlopen en aan de andere kant het station in (waarna je daarna weer terug moet).

Verder is het allemaal best simpel natuurlijk met die kaart, maar des te verbazingwekkkender is het dat mensen van de RET en de OV-chipkaart-klantenservice nergens iets vanaf weten en klanten niet of verkeerd informeren.

Het hele idee van online opwaarderen en dan alsnog naar de balie/automaat moeten gaat volgens mij ook echt nergens over. Dan kun je net zo goed direct gaan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 9 april 2009 @ 13:15:14 #52
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_67861026
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:58 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Moet je ook niet gek opkijken als je lekker spontaan tegen onverwachte problemen loopt. Je kunt veel zeggen, maar dat er in Rotterdam een OV Chipcard gebruikt wordt is toch bepaald neit iets wat je kan zijn ontgaan, en dat de strippenkaart hier afgeschaft is is ook niet echt nieuws. En je kunt ook moeilijk lang volhouden dat de informatie daarover lastig te vinden is ofzo.
Omdat ik wist dat mijn kortingskaart een OV chipkaart was ging ik er vanuit (domme ik..) dat ik daar wel info zou kunnen vinden. En ik wist al wel dat je zo'n ding kon kopen bij het hokje van de RET. En we zijn met de auto die kant opgegaan, dus hadden het pas in de stad nodig. Maar goed, we dwalen nu wel heel erg offtopic
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_67863006
ZOu de RET soms wat terughoudend zijn in het toelaten van opwaardering omdat ze anders het risico lopen dat de OV-chipcard een te hoog totaalsaldo krijgt (ergo probleem met DNB) ?
Mu!
  donderdag 9 april 2009 @ 21:37:43 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_67877721
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:03 schreef Nembrionic het volgende:

Vroeger kocht je namelijk gewoon een strippenkaart en je was onderweg.
Tegenwoordig koop je een wegwerp-OV-chipkaart en je bent onderweg.
  donderdag 9 april 2009 @ 21:42:40 #55
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_67877857
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tegenwoordig koop je een wegwerp-OV-chipkaart en je bent onderweg.
Hoezo wegwerp? Zo'n kaart is duurder dan een hele strippenkaart...
pi_67877860
Vroeger ging je met de maten lekker de hele dag op stap, beren knuppelen. Je deed je berenvel om en je was onderweg
Mu!
  donderdag 9 april 2009 @ 21:45:56 #57
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_67877972
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:42 schreef SingleCoil het volgende:
Vroeger ging je met de maten lekker de hele dag op stap, beren knuppelen. Je deed je berenvel om en je was onderweg
En als vrouw kon je daar uren naar kijken, dat waren inderdaad nog eens tijden
pi_67878821
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:15 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

mooi, een toeristenfilter!
Ik neem aan dat boeren er ook problemen mee hebben. Ook mooi!
pcies!
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:41:50 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_67896332
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:42 schreef SingleCoil het volgende:
Doe je straks ook je berenvel aan?
pi_67896377
A.! Gedraag je!
Mu!
pi_67896433
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:42 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Hoezo wegwerp? Zo'n kaart is duurder dan een hele strippenkaart...
Op zo'n kaart kan je dan ook 2 dagen onbeperkt reizen, terwijl een strippenkaart met 2 ritjes Alexander-Capelle slotlaan al vol is.
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:47:49 #62
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_67896476
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:43 schreef SingleCoil het volgende:
A.! Gedraag je!
* Alicey is wel weer klaar met zich gedragen.. Een RET'er meende me ook al op mijn gedrag aan te spreken.
pi_67896639
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

* Alicey is wel weer klaar met zich gedragen.. Een RET'er meende me ook al op mijn gedrag aan te spreken.
...dat zal dan wel terecht geweest zijn, de RET kenmerkt zich door goed-opgeleid, vriendelijk en enthousiast personeel, dat echter ook een belangrijke maatschappelijk controlerende functie heeft. Ik neem toch wel aan dat je daar met respect in geacteerd hebt?
Mu!
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:54:58 #64
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_67896680
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:53 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

...dat zal dan wel terecht geweest zijn, de RET kenmerkt zich door goed-opgeleid, vriendelijk en enthousiast personeel, die echter ook een belangrijke maatschappelijk controlerende functie hebben. Ik neem toch wel aan dat je daar met respect in geacteerd hebt?
Uiteraard. Ik hem direct meegedeeld dat ik zijn standpunt begreep en heb het gewraakte gedrag gestaakt tot mijn RR de plaats des aankomst bereikte.
pi_67899048
...maar wel wraakbaar gedrag spreide je dan ten toon?
Mu!
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:23:02 #66
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_67899179
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Op zo'n kaart kan je dan ook 2 dagen onbeperkt reizen, terwijl een strippenkaart met 2 ritjes Alexander-Capelle slotlaan al vol is.
Die optie had ik nergens zien staan, dus blijkbaar bestaan er ook "eenmalige" kaarten? Jammer dat ze ons daar bij de RET niet even op gewezen hebben....
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:27:57 #67
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_67899307
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:58 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Moet je ook niet gek opkijken als je lekker spontaan tegen onverwachte problemen loopt. Je kunt veel zeggen, maar dat er in Rotterdam een OV Chipcard gebruikt wordt is toch bepaald neit iets wat je kan zijn ontgaan, en dat de strippenkaart hier afgeschaft is is ook niet echt nieuws. En je kunt ook moeilijk lang volhouden dat de informatie daarover lastig te vinden is ofzo.
Kom nooit in r'dam, tot ik er 1x moest zijn, en ookal is het iets van 35km verderop, hoe dat hele chipkaart gebeuren werkte was echt onduidelijk. Nergens stond een uitleg, geen medewerkers en toevallig ook niemand om het aan te vragen.
pi_67899540
Dat je niet in Rotterdam woont hoeft toch niet automatisch te betekenen dat je achterlijk bent?

Google bijvoorbeeld eens op rotterdam+ov chipcard: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=rotterdam+ov+chipcard&meta=&aq=f&oq=

De eerste hit is www.ov-chipcard.nl En daar wordt alles haarfijn uitgelegd, hoe het zit met de verschillende soorten kaarten enzo, en "hoe het hele chipcard gebeuren werkt". Zonder al te veel lettergrepen, dus ook voor boeren te begrijpen.

OVChipcard-klacht=auto-fail
Mu!
pi_67899789
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:23 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Die optie had ik nergens zien staan, dus blijkbaar bestaan er ook "eenmalige" kaarten? Jammer dat ze ons daar bij de RET niet even op gewezen hebben....
Jij had een 2 rittenkaart kunnen kopen, die was duurder dan je huidige reis met kilometertarief maar goedkoper dan diezelfde reis op een strippenkaart.

Echter, met de wetenschap dat toch iedereen een OV chipkaart nodig gaat hebben, is dit de voordeligste optie
pi_67900541
te warm om al die tekst te lezen
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:49:02 #71
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67904872
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat retarded zone-systeem is eindelijk afgeschaft. Die 7,50 euro heb je zo terug verdient met je lagere ritprijs. Dat je niet met elkaar kunt meereizen is een logisch gevolg van de techniek, dat is niet anders. Straks heeft toch iedereen zo'n ding, welke ook nog eens 5 jaar geldig is.
Het klere-ding kost me alleen maar geld
ok, een enkele ritprijs is 10 ct goedkoper.. maar de overstaptijd is aanzienlijk verkort! Voorheen had ik een uur de tijd (en dat redde ik 9 van de 10 keer) en nu moet ik binnen een half uur ofzo weer terug zijn op m'n beginpunt.

Maar dat ik toch moet betalen om te mogen betalen vind ik nog steeds echt absurd! Bij een strippenkaart komt er nu een euro bij voor het karton ofzo?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:55:46 #72
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_67905090
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Jij had een 2 rittenkaart kunnen kopen, die was duurder dan je huidige reis met kilometertarief maar goedkoper dan diezelfde reis op een strippenkaart.

Echter, met de wetenschap dat toch iedereen een OV chipkaart nodig gaat hebben, is dit de voordeligste optie
Ik had hem dus ook al op m'n kortingskaart. Echter de vriendin waarmee ik reisde niet en die gaat eens per paar jaar met het OV, dus voor haar was zo'n eenmalige kaart veel beter geweest. Ik blijf me erover verbazen dat de informatievoorziening zo beperkt is, echt een gemiste kans.

En Singlecoil, ja er is vast heel veel te vinden, maar die chagrijnige lui in zo'n hokkie worden betaald voor dit soort dingen. Dus hoe moeilijk kan het zijn om gewoon je werk uit te voeren? Daarnaast is het echt geen raar verzoek dat ze ook gewoon uitgebreide info verstrekken on the spot.
pi_67906507
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:49 schreef E.T. het volgende:

[..]

Het klere-ding kost me alleen maar geld
ok, een enkele ritprijs is 10 ct goedkoper.. maar de overstaptijd is aanzienlijk verkort! Voorheen had ik een uur de tijd (en dat redde ik 9 van de 10 keer) en nu moet ik binnen een half uur ofzo weer terug zijn op m'n beginpunt.

Maar dat ik toch moet betalen om te mogen betalen vind ik nog steeds echt absurd! Bij een strippenkaart komt er nu een euro bij voor het karton ofzo?
Nee, indirect betaalde je bij de strippenkaart ook altijd gewoon voor de kosten van het papier. Die kreeg je er echt niet bij omdat ze je zo aardig vonden bij de kassa hoor.
  zaterdag 11 april 2009 @ 12:08:50 #74
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_67920764
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:18 schreef SingleCoil het volgende:
...maar wel wraakbaar gedrag spreide je dan ten toon?
Uiteraard. Ik had het gore lef om zomaar een broodje te eten!!
pi_67921113
Vroeger was het zo dat als je je zaakjes niet voor elkaar had je gewoon een sukkel was. Tegenwoordig is het kennelijk zo dat als je je zaakjes niet voor elkaar hebt de overheid een sukkel is.

Vroeger wa echt alles beter hoor. Vroeger hadden we zonder morren de OVChip aangepakt en zelf wel uitgezocht hoe dat werkt in plaats van er hier over te gaan liggen piepen
Mu!
  zaterdag 11 april 2009 @ 13:19:48 #76
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67922226
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 12:24 schreef SingleCoil het volgende:
Vroeger was het zo dat als je je zaakjes niet voor elkaar had je gewoon een sukkel was. Tegenwoordig is het kennelijk zo dat als je je zaakjes niet voor elkaar hebt de overheid een sukkel is.
Dat is de houding van de mensheid tegenwoordig. Het is niet meer mijn schuld, het is altijd de schuld van een ander en ik kan er zelf niets aan doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')