abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67851714
Bij deze wil ik gaarne even mijn hart luchten/gal spuien over de gebrekkige faciliteiten en informatie omtrent de OV-chipkaart.

Ik moest vorige week met de metro reizen. Ik ging eens kijken op de website van de OV-chipkaart, alwaar je online kunt aanvragen dat je kaart automatisch telkens wordt opgeladen. Helaas moest je hiervoor alsnog naar de balie met een of ander bevestigingsdocument wat je krijgt thuisgestuurd ( ).

Afijn, omdat het automatisch opladen nog niet in werking kon worden gezet, besloot ik maar 10 euro op mijn chipkaart te zetten. Dit bleek online te kunnen, dus laadde ik mijn kaart op via iDeal. Althans, dat dacht ik. Er was wel 10 euro van mijn rekening geschreven, maar mijn chipkaartsaldo was niet veranderd.

Ik maar even bellen met zo'n duurbetaald telefoonsletje van Translink Systems ofzo. Van haar kreeg ik te horen dat ik een mailtje zou moeten hebben ontvangen met een document, wat ik mee moest nemen naar de balie om de zojuist aangeschafte 10 euro op mijn kaart te laten zetten. 'Handig, dat je op internet kunt opladen, als je daarna alsnog naar de balie moet', merkte ik op. Volgens het sletje hoefde ik niet naar de balie, maar kon ik ook naar de gele automaat op het station, alwaar ik de aangeschafte code dan kon invoeren en eindelijk mijn saldo kon opladen.

Je raadt het al, TS komt op het station (Beurs, Rotterdam) en wat schertst mijn verbazing: geen gele automaat. Uiteraard is er geen medewerker van de RET beschikbaar voor vragen, zelfs niet bij de informatiebalie. En dat op het drukste metrostation van de regio, midden op de dag. Ik besloot om de poortjes heen te lopen ( ) aangezien ik inmiddels haast had, en besloot het op de terugweg wel opnieuw uit te zoeken.

Op de terugweg (station Capelsebrug) vond ik zowaar een RET-medewerker, die aan het genieten was van een ijsje. Ik besloot hem maar om hulp te vragen, naïef als ik ben. De man wist niets van een gele automaat en/of de mogelijkheid om de chipkaart online op te laden. Hij verwees me naar de normale oplaadautomaat, en 'verder wist hij het ook niet'. Ik besloot maar nog 10 euro op te laden, aangezien ik nog risico liep op een boete ook op deze manier, en reisde naar huis.

Vandaag moest ik weer met de metro, en besloot ik met de uitgeprinte bevestiging van mijn aangeschafte-en-afgeschreven-maar-niet-opgeladen-10 euro een informatieloket op te zoeken op station Stadhuis. De meneer daar zei dat hij mij niet kon helpen, want 'dit was immers het informatieloket', en ik moest bij Station Beurs zijn. Gelukkig moest ik daar toch langs, en dus ging ik in de lange rij staan bij de balie op station beurs, met mijn bevestigingsdocument en OV-chipkaart in de hand. Toen ik eindelijk aan de beurt was, na veel te lang te moeten wachten op enkele discussies tussen onbeschoft RET-personeel en zo mogelijk nog onbeschoftere klanten voor me was het eindelijk zo ver.

Nu kon het toch niet meer misgaan?

Maar wat bleek, ik moest volgens de dame achter de balie bij de klantenservice van de RET zijn, 300 meter verderop buiten het statio.n. Logisch, volgens haar.

Bij de klantenservice kon ik dan eindelijk die tyfuskaart opladen met het zo handig en modern op internet aangeschafte tegoed van 10 euro. Lekker makkelijk.

Samenvatting: ik heb je moeder geneukt en je vader heeft het gezien, nu dus ruzie met hem
Paint: dat zou je wel willen hè, viezerik?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_67851737
tl;dr
pi_67851743
Ik vind het humor. Wat jij?
pi_67851746
quote:
Op donderdag 9 april 2009 03:45 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ik vind het humor. Wat jij?
Ik vind het te lang
pi_67851764
quote:
Op donderdag 9 april 2009 03:46 schreef Siniti het volgende:

[..]

Ik vind het te lang
Aan de maat.
pi_67851770
quote:
Op donderdag 9 april 2009 03:46 schreef Siniti het volgende:

[..]

Ik vind het te lang
Ik ook, maar dat is dan ook de essentie van mijn klacht.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_67851815
Op Beurs zijn altijd medewerkers en zeker midden op de dag. Anders had je even naar het loket kunnen lopen??

Verder wel eens met de klacht . Kut OV chipkaart gaat nergens over.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 9 april 2009 @ 07:48:16 #8
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67852615
quote:
Op donderdag 9 april 2009 03:36 schreef heiden6 het volgende:
Je raadt het al, TS komt op het station (Beurs, Rotterdam) en wat schertst mijn verbazing: geen gele automaat.


Wel eens met de klacht! Handig dat online opladen _!
Oh, and that's a bad miss!
pi_67852743
Diegene die die OVchip bedacht heeft moeten ze folteren en die wethouder en minister die hem door onze strot geduwd hebben moeten ze ook het land uit mikken!
  donderdag 9 april 2009 @ 08:33:29 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_67852904
Tjeempie, dat on-line opladen is wel echt suf.

Je moest dus helemaal naar het Vasteland lopen? Da's een stuk makkelijker dan de automaat gebruiken.
pi_67852970
Aanloopproblemen... TS had toch zelf ook niet verwacht dat een organisatie als de RET zoiets ook gewoon echt zou werken?
Mu!
  donderdag 9 april 2009 @ 08:40:21 #13
141482 Q.
JurassiQ
pi_67853001
Bij online opladen wordt het saldo bijgeschreven zodra je incheckt. [/ervaring]. Opgelost, slotje.
For great justice!
pi_67853034
Ach wat je heb je 10 euro nu toch op je kaart en je hartje is gelucht
  donderdag 9 april 2009 @ 09:12:47 #15
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_67853552
quote:
Op donderdag 9 april 2009 08:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Diegene die die OVchip bedacht heeft moeten ze folteren en die wethouder en minister die hem door onze strot geduwd hebben moeten ze ook het land uit mikken!
dat dus!

Ik woon niet in Rotterdam en kom er ook niet vaak. Een paar weken geleden voor het eerst weer heen. Ik heb een OV chipkaart op m'n kortingspas, maar m'n vriendin die mee was niet. En omdat je nu niet meer met elkaar kunt meereizen (lekker handig...) moest zij a 7.50 een chipkaart kopen! Wij enigszins verbouwereerd aan de chagrijnige dame achter het loket vragen of er dan ook al tegoed op de kaart stond... Niet dus, naast 7.50 voor enkel een kaart (die niet eens onbeperkt houdbaar is) moet je em ook nog opladen. En fijn dat de mevrouw ook even vertelde wat de kosten zijn per zone etc en wat dan handig was om op te laden....

Echt een grote ergernis dat ding tot ie het doet dan is ie toch wel handig
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_67854103
De RET en klantgerichtheid

Ik was een "early adopter" van die kaart, een jaar of 2 geleden, maar toen ik per ongeluk 16 euro kwijt was voor een ritje Willemsplein-Eendrachtsplein-Blaak v.v., kon ik mooi naar m'n geld fluiten
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  donderdag 9 april 2009 @ 09:35:59 #17
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_67854107
Blijf het een geweldig systeem vinden, nog steeds gratis reizend doordeweeks en met korting in het weekend terwijl ik daar geen recht op heb.
Verder is het natuurlijk wel de RET, kun je niet verwachten dat zaken logisch zijn.

Natuurlijk wel een terechte klacht.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:38:08 #18
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67854167
Vorige maand nog een testrit gereden tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Hofplein.

Ik geef de OV-chipkaart nog het voordeel van de twijfel.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:38:26 #19
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_67854176
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:35 schreef Harmen1984 het volgende:
De RET en klantgerichtheid

Ik was een "early adopter" van die kaart, een jaar of 2 geleden, maar toen ik per ongeluk 16 euro kwijt was voor een ritje Willemsplein-Eendrachtsplein-Blaak v.v., kon ik mooi naar m'n geld fluiten
Staat gewoon nog in het systeem, kun je zelfs nú nog terugkrijgen als je een bon laat uitdraaien (met de foute transacties die periode) en ondertekenen moet je hem even opsturen richting dat info-punt op Beurs en dan krijg je het weer terug gestoord op je pas.
Dat soort problemen had ik ook in het begin, op éen dag een keer bijna 50 euro kwijt door een foutje bij het uitchecken.

Ook geweldig hoe de RET zelf al aangeeft hoe je kunt frauderen.
"Als je incheckt gaat er 4 euro van je saldo af, check je niet uit, dan wordt dit bedrag niet verrekend met de ritprijs"
En als dat systeem er landelijk komt vermoed ik toch dat er wel duurdere ritjes (bus enz.) bijkomen dan de incheck-bedragen.
pi_67854214
Een beetje van de kast naar de muur gestuurd worden hoort tegenwoordig dus nog steeds bji de moderne samenleving.
pi_67854237
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:38 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Staat gewoon nog in het systeem, kun je zelfs nú nog terugkrijgen als je een bon laat uitdraaien (met de foute transacties die periode) en ondertekenen moet je hem even opsturen richting dat info-punt op Beurs en dan krijg je het weer terug gestoord op je pas.
Dat soort problemen had ik ook in het begin, op éen dag een keer bijna 50 euro kwijt door een foutje bij het uitchecken.
Heb ik ook gedaan, en ingestuurd, nooit meer wat van gehoord. Ik heb nu geen zin meer om me er druk over te meken, ik hoop dat ze er een biertje van hebben gedronken
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_67854244
Klinkt als het "verlengen" van je OV-kortingskaart.....
alles geregeld en zou automatisch moeten gaan met de kaart zodra je bij een poortje of andere "scanner" komt...
fijn hier in de hele regio is nog geen poortje of "scanner" actief....

Echt handig en doordacht!!!
  donderdag 9 april 2009 @ 09:43:53 #23
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_67854331
Deze OP ga ik wel een keer lezen als ik me verveel..
pi_67854649
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:38 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ook geweldig hoe de RET zelf al aangeeft hoe je kunt frauderen.
"Als je incheckt gaat er 4 euro van je saldo af, check je niet uit, dan wordt dit bedrag niet verrekend met de ritprijs"
En als dat systeem er landelijk komt vermoed ik toch dat er wel duurdere ritjes (bus enz.) bijkomen dan de incheck-bedragen.
Dan ben je dus 4 euro kwijt ipv het lagere reisbedrag.
pi_67854703
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:53 schreef ach het volgende:

[..]

Dan ben je dus 4 euro kwijt ipv het lagere reisbedrag.
Niet verkeerd als je van Groningen naar Vlissingen reist
Xbox Live Gamertag: Harmen84
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')