Grappenmakerquote:Op donderdag 9 april 2009 14:26 schreef Bravebart het volgende:
[..]Civiel en Bouwkunde kan je dan sowieso op je buik schrijven, TN is dan denk ik nog het meeste te doen
Dit is absoluut niet waar, er zijn heel veel gemengde studentenhuizen in het centrum. Je moet alleen niet verwachten dat je als eerstejaars heel veel kans maakt op populaire kamers in het centrum, maar dat geldt overal.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:12 schreef Waffle het volgende:
9 van de 10 studentenhuizen in het centrum zijn vereniging huizen, dus tenzij je lid wil worden is de kans groot dat je niet in het centrum gaat wonen.
quote:
Klopt, als eerstejaars kom je waarschijnlijk eerder in de EduP te zitten, dan dat je gelijk iets in het centrum of op de BalPol kan bemachtigenquote:Op vrijdag 10 april 2009 12:19 schreef BitetheBullet het volgende:
[..]
Dit is absoluut niet waar, er zijn heel veel gemengde studentenhuizen in het centrum. Je moet alleen niet verwachten dat je als eerstejaars heel veel kans maakt op populaire kamers in het centrum, maar dat geldt overal.
En op de EduP zit je al redelijk goed, het kan veel minderquote:Op vrijdag 10 april 2009 12:24 schreef Bravebart het volgende:
[..]Ik zei al, dat is zoals ik het gehoord heb van mensen die ik ken van die studies
[..]
Klopt, als eerstejaars kom je waarschijnlijk eerder in de EduP te zitten, dan dat je gelijk iets in het centrum of op de BalPol kan bemachtigen
Joahquote:Op vrijdag 10 april 2009 13:26 schreef BitetheBullet het volgende:
[..]
En op de EduP zit je al redelijk goed, het kan veel minder
Dit kan ik alleen maar beamen!quote:Op donderdag 9 april 2009 21:28 schreef Exlor het volgende:
Het allerbelangrijkste factor voor succes is niet de hoge cijfers of je eindcijfer rapport, maar de motivatie, studiehouding en discipline die je hebt in jezelf. Kan je jezelf dwingen om regelmatig (bijna elke dag) tijd besteden om sommetjes en oefeningen te maken, dan zit je goed op weg. Ben je te lui om je studie bij te houden, dan mis je teveel handigheid in het oplossen van problemen, en je word dan zeker weten op den duur overspoeld door de hoge tempo en steile moeilijkheidscurve.
En wat heb je toen daarna gedaan? Ik sta ook op het moment van stoppen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit kan ik alleen maar beamen!
(Eén jaar elektro was voldoende.)
HTS. Schandalig makkelijk vergeleken met de TU (vond ik dan). Motivatie is minstens zo belangrijk als intelligentie.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En wat heb je toen daarna gedaan? Ik sta ook op het moment van stoppen.
Uuh, de EduP en de van Hasselt liggen toch echt niet op de campus hoorquote:Op vrijdag 10 april 2009 16:43 schreef Schadenfreude het volgende:
@TS
Ik ken zelf wel mensen die in Amsterdam wonen en in Delft studeren. De reistijd is toch al gauw anderhalf uur. Rotterdam is een betere optie, zeker als je bouwkunde wilt gaan doen. Wonen veel TU-ers en het is dichtbij. En er is nog Den Haag. Delft raad ik persoonlijk af. Het is echt een dooie, burgelijke stad. De studentenflats staan ook vooral op de campus, die 's avond geheel uitgestorven is en (ver) buiten het centrum ligt, en achter het spoor. In het centrum zijn vooral verenigingshuizen.
Het centrum kun je na zessen ook een kanon afschieten, misschien muv de omgeving grote markt/beestemarkt.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:48 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Uuh, de EduP en de van Hasselt liggen toch echt niet op de campus hoor
Maar op het centrum na, is het wel enorm burgerlijk ja, voor een studentenstad
Ja maar wat moet je in de rest van de binnenstad?quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:56 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Het centrum kun je na zessen ook een kanon afschieten, misschien muv de omgeving grote markt/beestemarkt.
En er staan ook studentencomplexen in Voorhof, maar dat is nou ook niet echt een feestelijke buurt.
Maar er komen echt zoveel mensen op die kamers af. Ik heb een aantal keren een instemming gehad en dan komen er gewoon stuk of 50 man en dan nog hebben ze al mensen afgewezen. Ik heb inmiddels al dikke 20 instemmingen gehad en ik ben het nog nooit geworden, ik heb echt geen idee wat de truc is bij zo'n instemming. Ik woon nu in Voorhof op een superkleine kamer, omdat ik iets moest en blijf daar nu denk ik maar een tijdje, want die instemmingen heb ik ook wel gezien inmiddels.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:19 schreef BitetheBullet het volgende:
[..]
Dit is absoluut niet waar, er zijn heel veel gemengde studentenhuizen in het centrum. Je moet alleen niet verwachten dat je als eerstejaars heel veel kans maakt op populaire kamers in het centrum, maar dat geldt overal.
Ik heb hetzelfde, ik woon nog thuis in Rotterdam, dus het is niet zo'n ramp, maar toch zou ik graag een kamer in Delft krijgen. Maar ja ik ben geen voorzitter van een studievereniging, topsporter of wereldreiziger en dan lijkt eht wel of het practisch onmogelijk is om iets te vindenquote:Op vrijdag 10 april 2009 19:29 schreef Waffle het volgende:
[..]
Maar er komen echt zoveel mensen op die kamers af. Ik heb een aantal keren een instemming gehad en dan komen er gewoon stuk of 50 man en dan nog hebben ze al mensen afgewezen. Ik heb inmiddels al dikke 20 instemmingen gehad en ik ben het nog nooit geworden, ik heb echt geen idee wat de truc is bij zo'n instemming. Ik woon nu in Voorhof op een superkleine kamer, omdat ik iets moest en blijf daar nu denk ik maar een tijdje, want die instemmingen heb ik ook wel gezien inmiddels.
QFTquote:Op donderdag 9 april 2009 00:23 schreef Erosjuhhh het volgende:
Ik woon zelf in Amsterdam, heb een tijd in Delft gewoond.
Het is een stuk kleiner, maar ook Delft heeft grachten
T is soort van mini Amsterdam, maar eigenlijk een stuk mooier.
Bouwkunde heb je creativiteit en motivatie nodig omdat je daar gewoon heel veel tijd in ontwerpen moet stoppen, wat wel veel tijd kost.. Verder is het qua niveau lager dan andere tweequote:Op donderdag 9 april 2009 14:26 schreef Bravebart het volgende:
[..]Civiel en Bouwkunde kan je dan sowieso op je buik schrijven, TN is dan denk ik nog het meeste te doen
Maar ga maar HBO doen, zoals m-kay zegt, want met deze mentaliteit ga je het niet redden
Inderdaad, als je niet wil studeren zijn TU studies wel de laatste studies waar je moet kijken.quote:Op zaterdag 11 april 2009 10:12 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Waarom wil je eigenlijk naar een TU als je geen zin hebt om echt te studeren? Er zijn ook zat WO studies in Amsterdam waar je waarschijnlijk minder contacturen etc hebt.
Je vergeet 'vrouw' in je lijstjequote:Op vrijdag 10 april 2009 20:37 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde, ik woon nog thuis in Rotterdam, dus het is niet zo'n ramp, maar toch zou ik graag een kamer in Delft krijgen. Maar ja ik ben geen voorzitter van een studievereniging, topsporter of wereldreiziger en dan lijkt eht wel of het practisch onmogelijk is om iets te vinden
Zelf heb ik ook Electro gedaan op de TU Delft (en ook afgestudeerd, heel lang geleden). Er waren vrienden van mij die er echt niets van bakten en die gingen dan naar de HTS en daar pwnden ze dan iedereen zonder echt veel moeite, dus ja ik kan dit ook (indirect) bevestigen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
HTS. Schandalig makkelijk vergeleken met de TU (vond ik dan).
Ook dat kan ik bevestigen. Als ik kijk naar mijn eigen omgeving, dan zijn er grofweg twee typen mensen die het uiteindelijk halen: de echt briljante mensen en de harde werkers. Ik heb mensen ten onder zien gaan die op de middelbare school altijd achten en negens hadden voor exacte vakken, en mensen die met moeite een zesje haalden op het VWO die toch de TU afrondden door heel consistent en gediciplineerd te werken.quote:Motivatie is minstens zo belangrijk als intelligentie.
Ik vind Delft ook mooier dan Amsterdam.quote:Op donderdag 9 april 2009 00:23 schreef Erosjuhhh het volgende:
Ik woon zelf in Amsterdam, heb een tijd in Delft gewoond.
Het is een stuk kleiner, maar ook Delft heeft grachten
T is soort van mini Amsterdam, maar eigenlijk een stuk mooier.
Ik vond die instemmingen altijd maar een vernederende ervaring. Inderdaad 50 mensen ofzo die allemaal proberen populair en interessant over te komenquote:Op vrijdag 10 april 2009 19:29 schreef Waffle het volgende:
[..]
Maar er komen echt zoveel mensen op die kamers af. Ik heb een aantal keren een instemming gehad en dan komen er gewoon stuk of 50 man en dan nog hebben ze al mensen afgewezen. Ik heb inmiddels al dikke 20 instemmingen gehad en ik ben het nog nooit geworden, ik heb echt geen idee wat de truc is bij zo'n instemming. Ik woon nu in Voorhof op een superkleine kamer, omdat ik iets moest en blijf daar nu denk ik maar een tijdje, want die instemmingen heb ik ook wel gezien inmiddels.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |