Dat bedoelde ik niet...maar zorg er wel voor dat hij het dieet niet als een soort extra last gaat zien, dat bedoelde ik meer.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:55 schreef lovelyrita het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je depressief wordt van zoveel mogelijk groente en fruit, geen rood vlees, geen suiker en geen melkproducten...
Nu klink je al een stuk genuanceerder... en realistischer. Ik denk dat als je af en toe zelf piza voor hem maakt, met witmeel, en mozarella ed (dun beleggen, maar kijk maar eens in het piza topic op dit forum) hij die BigMac niet meer hoeft. Mc D is in vergelijking met vers zelfgemaakt junkfood hondevoer. Ik heb geen Mc D meer gezien sinds ik dat soort dingen zelf maak, en ben inmiddels flink afgevallen en stukken gezonder volgens mijn omgezing.quote:ik vind het ook geen drastisch dieet eigenlijk..... Ik denk zelf: hoe gezonder je eet, hoe beter je je lichamelijk EN geestelijk voelt. En natuurlijk nemen we nog wel eens een Big Mac, een koekje of een cola. Je moet jezelf niet alles verbieden wat je lekker vindt, maar we letten wel op wat we binnen krijgen. Als je iets af en toe neemt, blijft het een traktatie.
Omdat men graag wilt dat de groenteboer ook wat kan verdienen?quote:Op donderdag 9 april 2009 08:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
("Twee ons groente en twee stuks fruit, dan hou je het een heel stuk langer uit" - waarom denk je dat die reclame er is?)
Ik denk eerder dat dát ermee te maken heeft dan dat hele dieetquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:17 schreef lovelyrita het volgende:
Precies, en hij gebruikt ook bijna geen coke meer en zuipt zich niet meer ieder weekend compleet lam, dus daar zal het ook wel mee te maken hebben. Ik denk dat in het algemeen de gezondere levensstijl bij draagt aan het positievere bloedbeeld!
Mijn vader, broer, oom zijn overleden aan kanker.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Dieet heen of weer, er gaat niets boven goede genen.
Als er in je familie niemand ooit is overleden aan een hartinfarct is het heel onwaarschijnlijk dat jij er een krijgt.
Zo ook met kanker, als je niet rookt ten minste.
Sorry, maar statistisch gesproken heb je er dus een behoorlijke kans op. Don't shoot the messenger.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:48 schreef soares het volgende:
[..]
Mijn vader, broer, oom zijn overleden aan kanker.
Mijn tante heeft nu borstkanker
Ok, dus nu krijg ik kanker?
Ligt wel aan het soort kanker he, als het allemaal verschillende soorten zijn is er m.i. geen verhoogde kans.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Sorry, maar statistisch gesproken heb je er dus een behoorlijke kans op. Don't shoot the messenger.
Ik zou me om een verhoogde kans geen zorgen maken, moet je überhaupt niet doen want dat heeft geen enkele zin.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:22 schreef soares het volgende:
bot kanker, hogkins, darmkanker (zo is het het best te beschrijven) en borstkanker
De stelling is "als niemadn in je familie het heeft is de kans dat jij het krijgt erg klein". Jij draait het om. PV zei nergens dat als het wel voorkomt in je familie dat je het dan automatisch ook krijgt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:42 schreef soares het volgende:
vind ik ook...
stoorde me alleen zo aan die stelling
Wat? Kanker krijg je van tumoren? Tumor betekent letterlijk zwelling en kwaardaardige gezwellen noemen we kanker.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:05 schreef Waag-hals het volgende:
Kanker krijg je alleen van tumoren. Tumorvorming is gecodeerd in het DNA, dus als je hoort dat je ergens kanker van krijgt, sla dat dan maar in de wind. Je vergroot de kans dat je kanker vormt op jongere leeftijd en niet anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |