abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69959262
Van het Houtsmullerdieet is al tientallen jaren bekend dat het niet werkt, althans niet tegen kanker.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 07:26:10 #52
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69962129
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:55 schreef lovelyrita het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je depressief wordt van zoveel mogelijk groente en fruit, geen rood vlees, geen suiker en geen melkproducten...
Dat bedoelde ik niet...maar zorg er wel voor dat hij het dieet niet als een soort extra last gaat zien, dat bedoelde ik meer.

quote:
ik vind het ook geen drastisch dieet eigenlijk..... Ik denk zelf: hoe gezonder je eet, hoe beter je je lichamelijk EN geestelijk voelt. En natuurlijk nemen we nog wel eens een Big Mac, een koekje of een cola. Je moet jezelf niet alles verbieden wat je lekker vindt, maar we letten wel op wat we binnen krijgen. Als je iets af en toe neemt, blijft het een traktatie.
Nu klink je al een stuk genuanceerder... en realistischer. Ik denk dat als je af en toe zelf piza voor hem maakt, met witmeel, en mozarella ed (dun beleggen, maar kijk maar eens in het piza topic op dit forum) hij die BigMac niet meer hoeft. Mc D is in vergelijking met vers zelfgemaakt junkfood hondevoer. Ik heb geen Mc D meer gezien sinds ik dat soort dingen zelf maak, en ben inmiddels flink afgevallen en stukken gezonder volgens mijn omgezing.
Hoe verser, hoe minder bewerkt en stukgekookt, hoe lekkerder en hoe beter voor je lichaam. Dat is het beste devies voor iedereen, maar zeker voor julie denk ik.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69962173
quote:
Op donderdag 9 april 2009 08:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]
("Twee ons groente en twee stuks fruit, dan hou je het een heel stuk langer uit" - waarom denk je dat die reclame er is?)
Omdat men graag wilt dat de groenteboer ook wat kan verdienen?
Om maar niet te spreken van de tandarts, want door al dat fruit gaan mijn tanden weer naar de kloten....Volgens mij is er voor elk onderzoek wel weer een onderzoek te vinden die het tegenovergestelde "bewijst". Ik leef maar met de 'alles met "te" er voor is slecht' regel. Dus ik varieer met eten ipv een eenzijdig dieet te volgen. Waarom? Omdat je maar 1x leeft en dus maar kan zorgen dat je van alles probeert
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 12 juni 2009 @ 08:01:59 #54
208890 June.
Seriously?
pi_69962344
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:17 schreef lovelyrita het volgende:
Precies, en hij gebruikt ook bijna geen coke meer en zuipt zich niet meer ieder weekend compleet lam, dus daar zal het ook wel mee te maken hebben. Ik denk dat in het algemeen de gezondere levensstijl bij draagt aan het positievere bloedbeeld!
Ik denk eerder dat dát ermee te maken heeft dan dat hele dieet
Shine bright like a diamond.
  Vis een optie? vrijdag 12 juni 2009 @ 09:17:01 #55
70532 loveli
N
pi_69963550
Is het een erfelijke vorm van leukemie? Niet dat je er vrolijker van wordt, maar een collega van me heeft dat (en een van z'n dochters!), die collega heeft het al meer dan 15 jaar en bij hem gaat het tot nu toe vrij 'goed' met z'n gezondheid.
De laatste tijd hoor je veel dat vitamine D preventief goed is tegen kanker, ik weet niet of je vriend er ook baat bij zou kunnen hebben.

En wat betreft zuurdesembrood, dat is tegenwoordig bij de grotere natuurwinkel in zoveen soorten te krijgen, dat er vast wel iets bij zit wat goed te eten is. Ik kan niet tegen gist en eet het al jaren, 20 jaar geleden waren er twee soorten, nu is er veel keus.

Sterkte!
crap in = crap out
  Moderator vrijdag 12 juni 2009 @ 10:04:26 #56
225562 crew  Speedfight
pi_69964635
Krijg je eigenlijk echt kanker van cola light?
Ik drink ongeveer 1 glas water en 10 glazen cola light per dag..

(dus zeg maar even 'nee hoor speedfightje, jij blijft hartstikke gezond' )
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:37:46 #57
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69965603
je krijgt geen kanker van cola light, dat is wele en soort van domme vraag eigenlijk.
erbestaat geen lijst met dingen waar je geheid kanker van krijgt.

maar zoveel zoetstof is niet echt goed voor je denk ik, als je dat structureel drinkt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_69965899
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Dieet heen of weer, er gaat niets boven goede genen.
Als er in je familie niemand ooit is overleden aan een hartinfarct is het heel onwaarschijnlijk dat jij er een krijgt.
Zo ook met kanker, als je niet rookt ten minste.
Mijn vader, broer, oom zijn overleden aan kanker.
Mijn tante heeft nu borstkanker

Ok, dus nu krijg ik kanker?
And It Hurts With Every HeartBeat
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:05:39 #59
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69966535
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:48 schreef soares het volgende:

[..]

Mijn vader, broer, oom zijn overleden aan kanker.
Mijn tante heeft nu borstkanker

Ok, dus nu krijg ik kanker?
Sorry, maar statistisch gesproken heb je er dus een behoorlijke kans op. Don't shoot the messenger.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:18:56 #60
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_69966939
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Sorry, maar statistisch gesproken heb je er dus een behoorlijke kans op. Don't shoot the messenger.
Ligt wel aan het soort kanker he, als het allemaal verschillende soorten zijn is er m.i. geen verhoogde kans.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_69967052
bot kanker, hogkins, darmkanker (zo is het het best te beschrijven) en borstkanker
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:35:54 #62
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_69967447
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:22 schreef soares het volgende:
bot kanker, hogkins, darmkanker (zo is het het best te beschrijven) en borstkanker
Ik zou me om een verhoogde kans geen zorgen maken, moet je überhaupt niet doen want dat heeft geen enkele zin.
Gewoon lekker van het lekkere weer buiten genieten
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_69967665
vind ik ook...
stoorde me alleen zo aan die stelling
  † In Memoriam † woensdag 17 juni 2009 @ 10:57:22 #64
34726 Fratz
Max
pi_70088397
@ Lovelyrita: Ik wil jou en je vriend even een hart onder de riem steken.

There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_70089450
Vind de instelling idd ook erg goed overkomen. Nuchter, kijkend naar de mogelijikheden en er nog zoveel mogelijk uit proberen te halen. Bespeur ook nog geen grammetje wanhoop.

En ik ben ook erg blij dat de mensen die hier reageren het niet op een persoonlijke tour gooien.

Ik snap de discussie ook niet echt van de 'ken-mensen' (dat kan niet, want vroeger...).
Word dan een 'doe-mens' en zoek naar de mogelijkheden.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:05:45 #66
247632 Waag-hals
Op het randje
pi_70091044
Kanker krijg je alleen van tumoren. Tumorvorming is gecodeerd in het DNA, dus als je hoort dat je ergens kanker van krijgt, sla dat dan maar in de wind. Je vergroot de kans dat je kanker vormt op jongere leeftijd en niet anders.
Kamina, manlier than you could ever hope to be
pi_70106442
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:42 schreef soares het volgende:
vind ik ook...
stoorde me alleen zo aan die stelling
De stelling is "als niemadn in je familie het heeft is de kans dat jij het krijgt erg klein". Jij draait het om. PV zei nergens dat als het wel voorkomt in je familie dat je het dan automatisch ook krijgt.
Sanity is (not) statistical
pi_70107266
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:05 schreef Waag-hals het volgende:
Kanker krijg je alleen van tumoren. Tumorvorming is gecodeerd in het DNA, dus als je hoort dat je ergens kanker van krijgt, sla dat dan maar in de wind. Je vergroot de kans dat je kanker vormt op jongere leeftijd en niet anders.
Wat? Kanker krijg je van tumoren? Tumor betekent letterlijk zwelling en kwaardaardige gezwellen noemen we kanker.

Verder is het grootste deel van de kankervormen (op basis van de huidige stand van wetenschap) verworven en niet aangeboren. Verworven, omdat er gedurende het leven constant DNA-schade optreedt. Op het moment dat die groot wordt, of dat er toevallig een cruciaal stuk DNA wordt beschadigd ontstaat kanker. Bij erfelijke vormen van kanker is er over het algemeen DNA dat codeert voor DNA-controle en DNA-reparatieproteïnen.

Carcinogenen verhogen dus de kans op kanker, waardoor je het op een jongere leeftijd zult krijgen, maar dat laatste hoeft natuurlijk niet. Iemand kan prima op zijn 80e een longcarcinoom krijgen door een leven lang roken.

Wat directer ontopic: van diëten die kanker (als het al is ontstaan) zouden remmen, is de werkzaamheid nog nooit aangetoond. Er zijn wel voldoende aanwijzingen dat leefstijl, waaronder dieet de kans op kanker kan veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')