abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67839590
Aanleiding: gezeik over Tariq Ramadan (anti-homostandpunten)

“God heeft een norm gewild en die norm is dat een man is bedoeld voor een vrouw, en een vrouw voor een man.”

Wees fucking niet zo hypocriet man. Pak eerst die christenen maar aan. Altijd zo typerend.

Ja, hun niet integreren in Nederland, zij willen humeaux van de daken af gooien. Terug naar eigen land, zeg ik! Wilders 4 President.

Even een herinnering:

Als je zeikt, hanteer dan geen andere normen bij exotische wezens zoals moslims.

Samenvatting: Blanke Hollanders die lopen te zeiken over de intolerantie van moslims als het gaat om homoseksuelen, terwijl er in ons land genoeg (blanke) christenen zijn die homoseksualiteit net zo verwerpelijk vinden. Zo, KLB-stijl van samenvatten.

[ Bericht 13% gewijzigd door Registratiedienst op 08-04-2009 19:59:58 ]
pi_67839614
Moslims zijn mijn vrienden.
  woensdag 8 april 2009 @ 19:50:51 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_67839633
En nu?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_67839658
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:50 schreef Biogarde het volgende:
En nu?
Het is een klacht, of moet ik het samenvatten?
pi_67839688
Mensen die geloven
  woensdag 8 april 2009 @ 19:52:33 #6
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_67839693
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:51 schreef Registratiedienst het volgende:

[..]

Ik mis wat hier aan vooraf ging/gaat.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_67839706
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:51 schreef Registratiedienst het volgende:

[..]

Jaaaaaaaa
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
pi_67839749
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:52 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Oh, natuurlijk. Even toevoegen dan.
pi_67839817
Dit topic ruikt me iets té links

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2009 19:56:18 ]
  woensdag 8 april 2009 @ 19:56:20 #10
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_67839824
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:52 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Pauw & Witteman
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_67839848
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:56 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Dit topic ruikt me iets té links
En ik ben niet eens slinks! Je ruikt verkeerd. Nee, je ruikt redelijkheid.
pi_67840074
he waar is de subklacht?
  woensdag 8 april 2009 @ 20:10:27 #13
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_67840271
Ik vind homoseksualiteit eigenlijk ook best vies.
  woensdag 8 april 2009 @ 20:15:15 #14
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67840423
Goed dat je een samenvatting schreef, want de rest was niet echt te volgen

Linkse rakker

Hier wat literatuur:

heitieh
  woensdag 8 april 2009 @ 20:15:18 #15
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67840425
Ik denk dat er meer moslims zijn die de Koran letterlijk nemen, dan christenen die dat met de Bijbel doen. Verder vind ik dat je wel gelijk hebt.
  woensdag 8 april 2009 @ 20:19:22 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_67840586
Terechte klacht!

Ik ken meer refo's dan moslims die extreem anti-homo zijn
Laffe huichelaar
  woensdag 8 april 2009 @ 20:19:48 #17
181657 LordNemephis
computer says no
pi_67840610
't interesseert me geen flikker
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_67840629
Inderdaad terecht.

Anti Christ 4 life.
Roken is lekker
  woensdag 8 april 2009 @ 20:26:37 #19
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_67840893
Als je een man bent, ga je toch ook niet met een andere man kussen?
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_67841200
Mensen met schoenen moeten allemaal de sloot in!
  woensdag 8 april 2009 @ 20:37:20 #21
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_67841303
Waarom eerst de Christenen? Allemaal door de stront halen
pi_67841377
666 SLAYER

GOD HATES US ALL.

SATAN!

pi_67841445
Nah, verschil met christenen en moslims op dit gebied is dat de christenen (in het algemeen) homoseksualiteit niet ''normaal'' vinden, God heeft het niet zo bedoeld, maar veroordelen ze niet.

Moslims daarentegen hebben over het algemeen een iets sterkere drang naar ''ies nie goed, dusch dood!''-mentaliteit...
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
pi_67841613
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:40 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Nah, verschil met christenen en moslims op dit gebied is dat de christenen (in het algemeen) homoseksualiteit niet ''normaal'' vinden, God heeft het niet zo bedoeld, maar veroordelen ze niet.

Moslims daarentegen hebben over het algemeen een iets sterkere drang naar ''ies nie goed, dusch dood!''-mentaliteit...

oja heb je dat onderzocht ofzo?
  woensdag 8 april 2009 @ 20:47:35 #25
234450 Prism
English, Fitz or Kitty.
pi_67841794
Atheïsme is de oplossing en verdrijft haat.
"On the third, look out for Otis Wright. Until then keep your head up."
pi_67841811
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:43 schreef boyv het volgende:

[..]

Neen. Maar dat zijn wel mijn bevindingen zo langzamerhand.
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
pi_67842134
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:43 schreef boyv het volgende:

[..]

Wil je dat nou ontkennen of zo?
pi_67842229
Amerika zit stampvol met homohaters en enge mensen die de bijbel letterlijk of op een 'extremistische' manier benaderen.
pi_67842521
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:56 schreef boyv het volgende:
Amerika zit stampvol met homohaters en enge mensen die de bijbel letterlijk of op een 'extremistische' manier benaderen.
Volgens mij gaat het nu over Nederlandse christenen en moslims...
pi_67842607
oja had ik niet eens door my bad
pi_67842620
ik heb soms de nogal ergerlijke eigenschap om de vs te bashen
pi_67842995
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:47 schreef Prism het volgende:
Atheïsme is de oplossing en verdrijft haat.
FOUT

Humanisme.
pi_67844064
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:48 schreef Aardappelbeertje het volgende:

[..]

Neen. Maar dat zijn wel mijn bevindingen zo langzamerhand.
Lijkt me omdat die christenen al tijden in Nederland wonen en de wet respecteren, althans een beetje. Moslims daarentegen leven in een land waar geloof nog extreem aan de macht is en dan werkt dat ietsje anders. Moslims in Nederland zeggen ook niet dat alle homo's dood moeten hoor
We are living in a material world, and I am a material girl
  woensdag 8 april 2009 @ 21:45:15 #34
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_67844234
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:40 schreef behangplakker het volgende:

[..]

Moslims in Nederland zeggen ook niet dat alle homo's dood moeten hoor
Nee, 'mogen' op zn minst.
  woensdag 8 april 2009 @ 21:45:19 #35
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_67844239
Gooi maar dicht deze hap.
How can I make this topic about me?
pi_67844295
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:45 schreef Lundegaard het volgende:

[..]

Nee, 'mogen' op zn minst.
Ahgut, nog zo iemand die álle moslims haat en vind dat daar geeneen goede tussenzit.

Wat is het toch ook een erge wereld he
We are living in a material world, and I am a material girl
  woensdag 8 april 2009 @ 21:47:19 #37
196335 Gotrick
FOKking irritant
pi_67844335
Moslims
Christenhonden
Geloof

En het is patat!
"Once upon a time a man came along that said we should be nice to eachother...
so we nailed him to a cross"
pi_67846084
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Gooi maar dicht deze hap.
Wilders-fanaat?
pi_67846107
Christenen haten geen homo's o.i.d. Ook vinden ze homo's niet minderwaardig. En ze vinden al helemaal niet dat homo's op zijn kop van een flatgebouw afgegooid moeten worden (hiermee zeg ik niet dat moslims dat wel vinden).

Homofilie is ook geen zonde, homoseksualiteit wordt gezien als een zonde. Net zoals seks voor het huwelijk gezien wordt als een zonde. Seks is bedoeld voor binnen een huwelijk. En een huwelijk is bedoeld als verbond tussen man en vrouw.

Dat is over het algemeen het christelijke standpunt. Maar van homohaat o.i.d. mag geen sprake zijn.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_67846817
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:52 schreef NeverEatYellowSnow het volgende:
Mensen die geloven
Mensen die gelovigen niet kunnen accepteren en extremistische atheïst zijn
pi_67846884
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:27 schreef koningdavid het volgende:
Christenen haten geen homo's o.i.d. Ook vinden ze homo's niet minderwaardig. En ze vinden al helemaal niet dat homo's op zijn kop van een flatgebouw afgegooid moeten worden (hiermee zeg ik niet dat moslims dat wel vinden).

Homofilie is ook geen zonde, homoseksualiteit wordt gezien als een zonde. Net zoals seks voor het huwelijk gezien wordt als een zonde. Seks is bedoeld voor binnen een huwelijk. En een huwelijk is bedoeld als verbond tussen man en vrouw.

Dat is over het algemeen het christelijke standpunt. Maar van homohaat o.i.d. mag geen sprake zijn.
EINDELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is ook in de Islam zo!!!

Homo zijn kan, maar aan homoseksualiteit doen niet.

Je doet je naam eer aan
  woensdag 8 april 2009 @ 22:50:51 #42
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_67847141
Terechte klacht. Rotgelovigen.. ze maken meer kapot dan hun niet-bestaande god ooit scheppen kan...
  woensdag 8 april 2009 @ 22:50:59 #43
178394 afdak
tubgirl.jpg
pi_67847153
Ik zeg alle moslims en christenen auf zum Ausgeng
Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef HeatWave het volgende:
ik heb tig jaar forum-ervaring achter me
pi_67847301
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:04 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het nu over Nederlandse christenen en moslims...
(Sorry dat ik jou quote, slaat eigenlijk op alle dergelijke opmerkingen)

Lazer toch op allemaal, of het nou moslims zijn, christenen, of suffe jongeren op fora als Fok! Ik zie vaak genoeg hele foute opmerkingen over homo's. Moet je eens een random nieuwsbericht hier pakken over homo's. Dat zijn lang niet alleen maar moslims of christenen die daar tekeer gaan tegen homo's. En dat gaat van simpele (maar oh zo foute) opmerkingen als: ik vind het best, zolang ze maar niet laten merken dat ze het zijn als ik in de buurt ben tot veel ergere opmerkingen. En dan maakt het geen fuck uit wat voor een geloof zo'n iemand betuigt. Aan de homo emancipatie kan zelfs in Nederland nog heel wat gedaan worden. Er zijn nog veel te veel mensen bang dat ze spontaan in de kont worden geneukt door elke homo die ze tegen komen.
pi_67847335
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:50 schreef zyx1981 het volgende:
Terechte klacht. Rotgelovigen.. ze maken meer kapot dan hun niet-bestaande god ooit scheppen kan...
Hahahahahaha zure atheist
pi_67847439
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:50 schreef zyx1981 het volgende:
Ja, want gelovigen maken alleen maar dingen 'kapot'.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_67847448
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:54 schreef stbabylon het volgende:

[..]

(Sorry dat ik jou quote, slaat eigenlijk op alle dergelijke opmerkingen)

Lazer toch op allemaal, of het nou moslims zijn, christenen, of suffe jongeren op fora als Fok! Ik zie vaak genoeg hele foute opmerkingen over homo's. Moet je eens een random nieuwsbericht hier pakken over homo's. Dat zijn lang niet alleen maar moslims of christenen die daar tekeer gaan tegen homo's. En dat gaat van simpele (maar oh zo foute) opmerkingen als: ik vind het best, zolang ze maar niet laten merken dat ze het zijn als ik in de buurt ben tot veel ergere opmerkingen. En dan maakt het geen fuck uit wat voor een geloof zo'n iemand betuigt. Aan de homo emancipatie kan zelfs in Nederland nog heel wat gedaan worden. Er zijn nog veel te veel mensen bang dat ze spontaan in de kont worden geneukt door elke homo die ze tegen komen.
Dus jij wil mensen dwingen homo's te accepteren.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:58:56 #48
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_67847476
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:45 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

EINDELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is ook in de Islam zo!!!

Homo zijn kan, maar aan homoseksualiteit doen niet.

Je doet je naam eer aan
Ja, een beetje liberaal geloofsaanhanger zegt dat. Maar als je er over nadenkt, slaat die gedachte nergens op. Ik heb verschillende moslims wel eens horen zeggen dat het inderdaad best kan dat je gevoelens hebt voor mensen van je eigen geslacht, maar dat je je als moslim tegen deze verleidingen moet kunnen weerhouden, net als bijv seks voor het huwelijk, of iets in die geest.

Maar met het woord verleidingen wek je bij mij de indruk dat homoseksualiteit dus juist iets goeds, of iets fijns is, terwijl ze dat nou allemaal heel hard tegenspreken! Ik vind het wel fijn als mensen in ieder geval erkennen dat homoseksualiteit bestaat hoor, maar ik vind dit een tegenstrijdige gedachte. Gelukkig is dit beter dan gewoon echt radicaal roepen dat homo's ondersteboven van hoge gebouwen afgesodemieterd dienen te worden, maar toch heel zuivere koek is het niet hoor.

Het niet accepteren van de gelijke rechten van homoseksuelen is in strijd met de grondwet, ofwel pure discriminatie, en ik dacht toch dat NL een land was waar dat niet getolereerd werd. Maar helaas begin ik hier af en toe een beetje aan te twijfelen...
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_67847565
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:56 schreef boyv het volgende:
Heb een keer een amerikaanse prediker horen zeggen: God created Adam and Eve, not Adam and Steve.
pi_67847631
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:58 schreef Salsaneck het volgende:

[..]

Als dat toch eens zou kunnen... Helaas gaat dat niet.

Maar ik wil wel heel graag even zeggen dat er genoeg mensen hier tussen zitten die zitten te zeiken op moslims en/of christenen die absoluut geen enkele homo in hun buurt dulden en totaal niet met homosexualiteit in welke vorm dan ook willen worden geconfronteerd (oooooo, 2 mannen die hand in hand lopen, snel mijn billen samen knijpen).
pi_67847639
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:58 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ja, een beetje liberaal geloofsaanhanger zegt dat. Maar als je er over nadenkt, slaat die gedachte nergens op. Ik heb verschillende moslims wel eens horen zeggen dat het inderdaad best kan dat je gevoelens hebt voor mensen van je eigen geslacht, maar dat je je als moslim tegen deze verleidingen moet kunnen weerhouden, net als bijv seks voor het huwelijk, of iets in die geest.

Maar met het woord verleidingen wek je bij mij de indruk dat homoseksualiteit dus juist iets goeds, of iets fijns is, terwijl ze dat nou allemaal heel hard tegenspreken! Ik vind het wel fijn als mensen in ieder geval erkennen dat homoseksualiteit bestaat hoor, maar ik vind dit een tegenstrijdige gedachte. Gelukkig is dit beter dan gewoon echt radicaal roepen dat homo's ondersteboven van hoge gebouwen afgesodemieterd dienen te worden, maar toch heel zuivere koek is het niet hoor.

Het niet accepteren van de gelijke rechten van homoseksuelen is in strijd met de grondwet, ofwel pure discriminatie, en ik dacht toch dat NL een land was waar dat niet getolereerd werd. Maar helaas begin ik hier af en toe een beetje aan te twijfelen...
Van mij mogen homo's best met elkaar trouwen hoor. Wie ben ik om dat te bepalen?

Maar ik hoef het toch niet zelf goed te keuren? Ik discrimineer homo's niet, want homo's zijn geen haar slechter of beter dan ik of wie dan ook. Maar ik hoef hun daden niet goed te keuren.
Ik hoef het ook niet goed te keuren dat 16-jarige pubers hun hormonen niet onder controle hebben en maar met ieder meisje seks hebben die ze zien, maar toch zou ik het niet verbieden.
pi_67847669
Met alle respect, ik weet niet op wie je doelt. Maar ik denk dat iedereen die een hekel heeft aan gelovigen die homoseksualiteit verwerpen redelijk consequent zijn en geen uitzondering maken voor christenen zoals Yvonne Lont.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 8 april 2009 @ 23:07:30 #53
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_67847817
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:57 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ja, want gelovigen maken alleen maar dingen 'kapot'.
Nou, als je de geschiedenis erop naslaat, dan lijkt dat wel bijna de essentie van geloof te zijn: alles vernietigen wat met anderen te maken heeft Alleen je eigen wereldbeeld mag waar zijn, daarom moet de rest worden uitgegumd.

Vroeger had geloof nut, het was de spil in de samenleving wat betreft de armenzorg, ziekenzorg, geestelijke bijstand (ook psychologisch). Tegenwoordig hebben we hier instanties voor die dit op zijn minst efficiënte kunnen (al is de grootschaligheid misschien een puntje). Tegenwoordig is het enige nut van geloof het hebben van een houvast voor persoonlijke onzekerheden in geval van ziekte, dood, etc (gelovigen kunnen zich troosten met een leven na de dood en dat god ze nodig heeft, etc).

Dus ja, geloof maakt alles kapot
pi_67847877
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:58 schreef Qebbel het volgende:

[..]

1. 'Liberaal geloofsaanhanger' of juist niet.. Het is gewoon een regel in het geloof.
2. Ja het zal best fijn zijn omdat je het een verleiding vindt(zoals jij zegt) maar eten is in de Ramadan ook een verleiding en dat doe je ook gewoon niet. Je moet jezelf kunnen beheersen tegen alles wat verboden is en doen wat verplicht is. Daar draait het ook om.
3. Ik weet ook wel dat ik 'ongrondwettelijk' bezig ben als ik zeg dat ik ze niet goed vind ofzo. Maar er zijn wel meer dingen in de wet waar ik het niet mee eens ben en de wet is niet gemaakt om iedereen tevreden te houden. Het is er om orde te houden en daarom vind ik het ook maar beter om ze niet 'van gebouwen af te gooien' of wat dan ook. Wel vind ik dat ze kinderen mogen adopteren veel te ver gaan en teruggedraaid moet worden.
pi_67847929
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:07 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Nou, als je de geschiedenis erop naslaat, dan lijkt dat wel bijna de essentie van geloof te zijn: alles vernietigen wat met anderen te maken heeft Alleen je eigen wereldbeeld mag waar zijn, daarom moet de rest worden uitgegumd.

En het Westen doet dat niet om democratie te verspreiden? Noord-Korea.. Vietnam.. Rusland bijna.. Cuba heeft er last van.. Irak
pi_67847930
quote:

[..]

Vroeger had geloof nut, het was de spil in de samenleving wat betreft de armenzorg, ziekenzorg, geestelijke bijstand (ook psychologisch). Tegenwoordig hebben we hier instanties voor die dit op zijn minst efficiënte kunnen (al is de grootschaligheid misschien een puntje).
Als alle kerken en christelijke instanties afgeschaft zouden worden, hebben we een groot probleem denk ik hoor. Kerken nemen nu best veel werk uit handen van de overheid.
quote:
Tegenwoordig is het enige nut van geloof het hebben van een houvast voor persoonlijke onzekerheden in geval van ziekte, dood, etc (gelovigen kunnen zich troosten met een leven na de dood en dat god ze nodig heeft, etc).

Dus ja, geloof maakt alles kapot
Dat laatste slaat nergens op natuurlijk. Maar weet jij veel.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:10:08 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_67847931
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:27 had koningdavid het volgende geschreven moeten hebben:
Homo's haten geen christenen o.i.d. Ook vinden ze christenen niet minderwaardig. En ze vinden al helemaal niet dat christenen op zijn kop van een flatgebouw afgegooid moeten worden (hiermee zeg ik niet dat moslims dat wel vinden).

Het christelijk geloof is ook geen zonde, het uitdragen ervan wordt gezien als een zonde. Net zoals uitingen van racisme gezien wordt als een zonde. Meningen zijn bedoeld voor binnen je hoofd. En een hoofd is bedoeld om mee te denken.
Rot toch op met dat schijnheilige gedoe. "Je mag wel gevoelens hebben, maar er niks mee doen". Wanneer gaan jullie een keer geloven en er niks mee doen? De wereld heeft meer te lijden onder Christenen die hun bek niet kunnen houden dan onder homo's die "zondig" zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 8 april 2009 @ 23:11:19 #58
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67847978
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

Rot toch op met dat schijnheilige gedoe. "Je mag wel gevoelens hebben, maar er niks mee doen". Wanneer gaan jullie een keer geloven en er niks mee doen? De wereld heeft meer te lijden onder Christenen die hun bek niet kunnen houden dan onder homo's die "zondig" zijn.
Couldn't agree more.
pi_67848036
quote:

[..]

En dit is nou wat hij bedoelt. Jullie vinden gelovigen intolerant maar jullie zijn ook net zo intolerant tegenover gelovigen.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:13:46 #60
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_67848081
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:03 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Van mij mogen homo's best met elkaar trouwen hoor. Wie ben ik om dat te bepalen?

Maar ik hoef het toch niet zelf goed te keuren? Ik discrimineer homo's niet, want homo's zijn geen haar slechter of beter dan ik of wie dan ook. Maar ik hoef hun daden niet goed te keuren.
Ik hoef het ook niet goed te keuren dat 16-jarige pubers hun hormonen niet onder controle hebben en maar met ieder meisje seks hebben die ze zien, maar toch zou ik het niet verbieden.
Klopt, heb je helemaal gelijk in. Maar als jij echt gelooft dat homoseksualiteit bestaat, waarom keur je hun "daden" (beetje raar woord hiervoor, maar dat terzijde) dan af? Want ookal is het op zich fijn dat je wel accepteert dat er homo's zijn, op het moment dat zij hetzelfde geloof als jij aanhangen, ben jij dus van mening dat God hen afkeurt?
  woensdag 8 april 2009 @ 23:13:47 #61
71919 wonderer
pi_67848082
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:12 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

En dit is nou wat hij bedoelt. Jullie vinden gelovigen intolerant maar jullie zijn ook net zo intolerant tegenover gelovigen.
WIe kaatst kan de bal verwachten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_67848128
quote:

[..]

Rot toch op met dat schijnheilige gedoe. "Je mag wel gevoelens hebben, maar er niks mee doen".
Van mij mag iedereen doen met zijn homoseksuele gevoelens wat hij wilt, ik verbied niemand iets. Maar ik zie seks bedoeld als iets tussen man en vrouw en niet iets tussen man en man of vrouw en vrouw. Of mag ik dat niet vinden van jou?
quote:
Wanneer gaan jullie een keer geloven en er niks mee doen? De wereld heeft meer te lijden onder Christenen die hun bek niet kunnen houden dan onder homo's die "zondig" zijn.
Dit ben ik met je eens.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:15:08 #63
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_67848130
quote:

[..]

pi_67848236
En "Meningen zijn bedoeld voor binnen je hoofd."

WTF bedoel je? Jij pleit voor een soort Noord-Korea 2.0 ofzo?
  woensdag 8 april 2009 @ 23:21:06 #65
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_67848370
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:10 schreef koningdavid het volgende:

Als alle kerken en christelijke instanties afgeschaft zouden worden, hebben we een groot probleem denk ik hoor. Kerken nemen nu best veel werk uit handen van de overheid.
Wat doen kerken momenteel dan nog meer dan het beheren van een rij monumenten? Ik als ras-atheist heb daar idd officieel geen kaas van gegeten

quote:
Dat laatste slaat nergens op natuurlijk. Maar weet jij veel.
Ja ik weet veel Daarnaast heb ik op zijn zachtst gezegd veel contact gehad met gelovigen en van hen aardig wat verhalen gehoord over hen instanties. Heel vermakelijk soms. (en meelijwekkend ook).

Edit: grappig dat wanneer ik als niet-gelovige ergens tegenin ga, dat het meest gehoorde "argument" een of andere variant op weghonen is.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:23:34 #66
71919 wonderer
pi_67848446
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:15 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Van mij mag iedereen doen met zijn homoseksuele gevoelens wat hij wilt, ik verbied niemand iets. Maar ik zie seks bedoeld als iets tussen man en vrouw en niet iets tussen man en man of vrouw en vrouw. Of mag ik dat niet vinden van jou?
[..]

Dit ben ik met je eens.
Ja hoor, mag je best vinden. Ik zie alleen het nut niet zo om dat soort mening te pas en vooral te onpas te uiten, tenzij je stiekem hoopt dat die homo's gaan nadenken en misschien gaan stoppen. Of omdat je je er beter door gaat voelen of zo.
pi_67848471
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:21 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Wat doen kerken momenteel dan nog meer dan het beheren van een rij monumenten? Ik als ras-atheist heb daar idd officieel geen kaas van gegeten
Elke kerk doet aan diaconie. D.w.z. de armen in de gemeenten financieel bijstand. Bovendien doet vrijwel elke kerk aan ontwikkelingssamenwerking.
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:21 schreef zyx1981 het volgende:
Ja ik weet veel Daarnaast heb ik op zijn zachtst gezegd veel contact gehad met gelovigen en van hen aardig wat verhalen gehoord over hen instanties. Heel vermakelijk soms. (en meelijwekkend ook).
Mijn vader zit zelf als vrijwillger in het bestuur van twee christelijke instanties en heeft altijd dergelijk werk gedaan, dus ik weet zelf ook dondersgoed hoe dat gaat.

Als jij zegt dat geloven alleen maar dingen kapot maakt, schoffeer jij al die gelovige mensen die vanuit hun geloof niks liever willen doen dan andere mensen helpen. Dit maakt jou een redelijk asociale zak.
pi_67848541
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:23 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja hoor, mag je best vinden. Ik zie alleen het nut niet zo om dat soort mening te pas en vooral te onpas te uiten, tenzij je stiekem hoopt dat die homo's gaan nadenken en misschien gaan stoppen. Of omdat je je er beter door gaat voelen of zo.
Ik uit die mening omdat dit een publiek internetforum is waar in dit specifieke topic gesproken wordt over de christelijke visie op homoseksualiteit. Gek he dat ik daar dan wat over zeg?

Je doet net alsof ik met een megafoon op de Gay Parade dit sta te schreeuwen ofzo. Get a grip.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:26:09 #69
71919 wonderer
pi_67848547
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:24 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Als jij zegt dat geloven alleen maar dingen kapot maakt, schoffeer jij al die gelovige mensen die vanuit hun geloof niks liever willen doen dan andere mensen helpen. Dit maakt jou een redelijk asociale zak.
En hoeveel homo's denk je dat jij en de jouwen schofferen als je weer eens meldt dat je het toch echt niet eens bent met wat zij in de slaapkamer uitspoken?
  woensdag 8 april 2009 @ 23:27:33 #70
71919 wonderer
pi_67848602
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:26 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik uit die mening omdat dit een publiek internetforum is waar in dit specifieke topic gesproken wordt over de christelijke visie op homoseksualiteit. Gek he dat ik daar dan wat over zeg?

Je doet net alsof ik met een megafoon op de Gay Parade dit sta te schreeuwen ofzo. Get a grip.
Het is een algemeen topic en ik pik jou er nu uit omdat jij antwoord geeft. Mijn argumenten en opmerkingen kunnen natuurlijk doorgetrokken worden naar alle gelovigen en andere kneuzen die in een willekeurig topic over homo's even "homo's! " komen melden.
pi_67848634
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:26 schreef wonderer het volgende:

[..]

En hoeveel homo's denk je dat jij en de jouwen schofferen als je weer eens meldt dat je het toch echt niet eens bent met wat zij in de slaapkamer uitspoken?
Als ik zeg dat ik tegen seks voor het huwelijk ben schoffeer ik dan ook iedereen die dat doet? Dan zijn ze wel erg kleinzerig.

Ik schoffeer helemaal niemand. Ik zeg niet dat homoseksualiteit iemand een slechter mens maakt o.i.d. Ik zeg niet dat homoseksualiteit alles kapot maakt, zoals die andere knakker hier over 'geloof' zegt.

Ergo: je vergelijking slaat nergens op.
pi_67848676
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het is een algemeen topic en ik pik jou er nu uit omdat jij antwoord geeft.
Dan nog slaat jouw antwoord "je moet je mening lekker voor je houden en je bek houden" (vrij vertaald) nog steeds nergens op.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:31:26 #73
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_67848726
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:08 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

1. 'Liberaal geloofsaanhanger' of juist niet.. Het is gewoon een regel in het geloof.
Ja maar ik hoor hier en daar ook nog wel eens radicalere uitspraken dan dit, dus ik vind de erkenning van homoseksualiteit voor een geloofsaanhanger redelijk liberaal.
quote:
2. Ja het zal best fijn zijn omdat je het een verleiding vindt(zoals jij zegt) maar eten is in de Ramadan ook een verleiding en dat doe je ook gewoon niet. Je moet jezelf kunnen beheersen tegen alles wat verboden is en doen wat verplicht is. Daar draait het ook om.
Tja, dit verzin ik niet, maar heb het puur van horen zeggen (zie bijv. interviews met meiden van Halal). En op zich kan ik ook absoluut respect hebben voor mensen die zich bewust zijn van bepaalde verleidingen en zich daar op bepaalde momenten tegen kunnen verweren. Maar persoonlijk zie ik homoseksualiteit niet als een verleiding, maar gewoon iets als een aangeboren, natuurlijk iets, wat per mens/dier verschilt. Dus ik vind het gewoon raar als mensen die op grond van hun geloof hetroseksualiteit willen onderbouwen, homoseksualiteit als 'verleiding' benoemen.
quote:

3. Ik weet ook wel dat ik 'ongrondwettelijk' bezig ben als ik zeg dat ik ze niet goed vind ofzo. Maar er zijn wel meer dingen in de wet waar ik het niet mee eens ben en de wet is niet gemaakt om iedereen tevreden te houden. Het is er om orde te houden en daarom vind ik het ook maar beter om ze niet 'van gebouwen af te gooien' of wat dan ook. Wel vind ik dat ze kinderen mogen adopteren veel te ver gaan en teruggedraaid moet worden.
Nou ja, dat mag jij natuurlijk gewoon zo vinden. Iedereen zijn mening. Maar dan moet jij er niet raar van opkijken als ik bijvoorbeeld zou zeggen dat ik vind dat Christenen en Moslims geen kinderen meer mogen adopteren, want mijn 'geloofsovertuiging' zegt dat die arme, onschuldige kinderen dan op een hele foute manier geïndoctrineerd gaan worden. Dat zou namelijk exact hetzelfde zijn! (Even by the way; dit vind ik niet hoor, maar even om de vergelijking aan te geven...)
pi_67848811
Wat een vreemd topic. Dus omdat er hier Christelijke idioten zijn die homoseksualiteit afkeuren zou ik niet
mogen zeiken op die andere gelovige groep die het ook afkeurt?
  woensdag 8 april 2009 @ 23:34:10 #75
71919 wonderer
pi_67848816
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:29 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dan nog slaat jouw antwoord "je moet je mening lekker voor je houden en je bek houden" (vrij vertaald) nog steeds nergens op.
Waarom niet? Men mag best eens wat vaker gewoon z'n mond houden in plaats van maar alles te zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Dat je dat recht hebt, hoeft nog niet te betekenen dat je het ten alle tijden maar moet gebruiken.

En nee, ik pleit niet voor een commissie die het bij gaat houden, ik pleit voor het gebruik van gezond verstand en inlevingsvermogen.
pi_67848866
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:34 schreef wonderer het volgende:

[..]

Waarom niet? Men mag best eens wat vaker gewoon z'n mond houden in plaats van maar alles te zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Dat je dat recht hebt, hoeft nog niet te betekenen dat je het ten alle tijden maar moet gebruiken.
Dan moeten die mensen dat uit eigen beweging doen niet omdat jij ze zegt dat ze hun bek moeten houden. Dan schaadt je namelijk wel hun vrijheid van meningsuiting en dat is vrij ongezond in een vrije samenleving.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:37:51 #77
71919 wonderer
pi_67848912
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:36 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dan moeten die mensen dat uit eigen beweging doen niet omdat jij ze zegt dat ze hun bek moeten houden. Dan schaadt je namelijk wel hun vrijheid van meningsuiting en dat is vrij ongezond in een vrije samenleving.
Natuurlijk Dat staat er toch ook onder?

Die veranderde quote was natuurlijk gechargeerd om te laten zien dat die "mag wel voelen, niet doen" argumenten nergens op slaan.
pi_67848937
wonderer, christenen of moslims mogen zeggen over homo's wat ze vinden; zolang ze het maar niet omzetten in politieke daden waardoor er ingegrepen wordt in de persoonlijke levenssfeer van mensen aangaande seksualiteit.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_67849016
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:37 schreef wonderer het volgende:

[..]

Natuurlijk Dat staat er toch ook onder?

Die veranderde quote was natuurlijk gechargeerd om te laten zien dat die "mag wel voelen, niet doen" argumenten nergens op slaan.
Dan had je dat beter kunnen zeggen i.p.v. die zogenaamd gechargeerde Noord-Koreaanse fantasieën.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:42:42 #80
71919 wonderer
pi_67849063
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:38 schreef teknomist het volgende:
wonderer, christenen of moslims mogen zeggen over homo's wat ze vinden; zolang ze het maar niet omzetten in politieke daden waardoor er ingegrepen wordt in de persoonlijke levenssfeer van mensen aangaande seksualiteit.

Ja, dat weet ik, iedereen mag vinden wat ze willen, zelfs niet-gelovigen Ik wou alleen dat mensen die mening wat vaker voor zich hielden omdat het vaak onnodig kwetsend is. Dat zou de samenleving behoorlijk ten goede komen, heb ik zo het idee. Beetje liever voor elkaar zijn. En dat hoeft helemaal niet van bovenaf opgelegd te worden, mensen hebben toch een gezond verstand gekregen, en inlevingsvermogen, van god/de natuur?
  woensdag 8 april 2009 @ 23:44:45 #81
71919 wonderer
pi_67849146
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:41 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dan had je dat beter kunnen zeggen i.p.v. die zogenaamd gechargeerde Noord-Koreaanse fantasieën.
Ik zal het onthouden voor de volgende keer. Want die komt ongetwijfeld.
pi_67849583
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:42 schreef wonderer het volgende:

[..]

Valt het gebruik van dit soort smileys in de categorie "beetje liever voor elkaar zijn"?
  donderdag 9 april 2009 @ 00:03:55 #83
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_67849690
Maar waar het in dit topic werkelijk over gaat, is het intolerante gedrag tegenover homo's van sommige mensen vanuit hun geloofsovertuiging. En dat is echt zeer betreurenswaardig en neemt naar mijn idee ook toe, de laatste tijd. Als ik hand in hand met mijn vriendin over straat loop (in A'dam notabene), worden wij soms inderdaad uitgescholden, uitgelachen, nagewezen en weet ik veel wat. Soms kan je gewoon niet hand in hand lopen, omdat je weet dat je dan gezeik kan krijgen. Nou dat vind ik ronduit belachelijk!! En ik zal heeeel eerlijk zeggen: dit gebeurt ALTIJD door mensen van een bepaalde groep (die ik uit mijn zware anti-discriminatie oogpunt niet zal noemen, om geen verkeerde indrukken te wekken, maar helaas is dit wel echt waar!). Gelukkig woon ik in een buurt, waar niemand er raar van opkijkt!

Waarom zijn sommige mensen zo gefrusreerd naar homo's toe! Het is jammer dat iets dat juist uit liefde bestaat, zo met haat bestreden wordt. Ik denk niet dat "God" daarmee wel gelukkig is!
  donderdag 9 april 2009 @ 00:15:11 #84
71919 wonderer
pi_67849955
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:59 schreef teknomist het volgende:

[..]

Valt het gebruik van dit soort smileys in de categorie "beetje liever voor elkaar zijn"?
Dit soort topics frustreert me nogal. Het is niet persoonlijk bedoeld.
  donderdag 9 april 2009 @ 00:36:28 #85
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_67850355
Zolang je als hetero niet minstens een halfuur zonder kokhalzen naar gaypörn kunt kijken, heb je eigenlijk sowieso je mond te houden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 9 april 2009 @ 07:41:05 #86
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67852340
Mensen zijn ook bedoelt als hetero, dus wat dat betreft...
pi_67852481
quote:
Op donderdag 9 april 2009 07:41 schreef TommyGun het volgende:
Mensen zijn ook bedoelt als hetero, dus wat dat betreft...
Zo, meneer de grote doorgronder van de natuur. Mensen zijn ook bedoelt om zich niet als een virus te verspreiden, mensen zijn bedoelt om in evenwicht met de rest van het leven te leven. En dat lukt niet echt meer.
pi_67852490
Of homo's die moslims walgelijk vinden.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_67852498
Zoals iemand ooit zei: Ik ben vandaag zo vrolijk... zo vrolijk.. zo vrolijk. Zo vrolijk was ik nooit.

Snap je?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_67852515
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:12 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Zolang de kerk nog onderscheid maakt tussen "praktiserend homosexueel" en "homosexueel" ben ik heel intolerant tegenover die fundi-gristenen ja.
Ik ben het helemaal eens met Wonderer. Dat schijnheilige gedoe leidt tot negeren, vereenzaming enz.
  donderdag 9 april 2009 @ 08:12:49 #91
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67852618
quote:
Op donderdag 9 april 2009 08:01 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zo, meneer de grote doorgronder van de natuur. Mensen zijn ook bedoelt om zich niet als een virus te verspreiden, mensen zijn bedoelt om in evenwicht met de rest van het leven te leven. En dat lukt niet echt meer.
Dus dan moet je maar meteen overal vanaf stappen
pi_67852776
quote:
Op donderdag 9 april 2009 08:12 schreef TommyGun het volgende:

[..]

wat?
pi_67852945
quote:
Op donderdag 9 april 2009 08:12 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Als er al een bedoeling achter het alles zit. En de mensen bedoelt zijn hetero te zijn, kan het ook best zo zijn dat de bedoeling verandert en dat de mens nu bedoelt is om zichzelf te beperken. Dat kan onder andere door homosexualiteit vaker voor te laten komen.

Als je in een bedoeling geloofd uiteraard.
pi_67853343
Wat een kletskoek weer.
De mens is helemaal niet bedoeld om hetero te zijn. De mens is bedoeld om mens te zijn. En het is handig als daar af en toe een nieuwe lichting van komt.
M.a.w. dat sommige mensen het fijn vinden om kinderen te maken en te krijgen en op te voeden.
De rest neukt zich zonder die bijkomstigheid een slag in de rondte, en dat maakt dan verder niet uit met wie.
  donderdag 9 april 2009 @ 09:35:39 #95
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67854095
quote:
Op donderdag 9 april 2009 08:04 schreef lezzer het volgende:

[..]

Zolang de kerk nog onderscheid maakt tussen "praktiserend homosexueel" en "homosexueel" ben ik heel intolerant tegenover die fundi-gristenen ja.
Eens. Wat een imbeciel onderscheid is dat toch. Voelen mag, zolang je er maar niets mee doet
pi_67855088
Moslim topic
pi_67855162
Ik zeg altijd maar zo: je moet schoppen wat je raken kan. Extreme christenen zijn al tijden undercover in nederland. De moslims zijn nog open en eerlijk. Dat schuppen we er wel uit.
pi_67856820
quote:
Op donderdag 9 april 2009 08:04 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal eens met Wonderer. Dat schijnheilige gedoe leidt tot negeren, vereenzaming enz.
Dat zul je zelf moeten vragen denk ik. Ik ken zelf een christelijke homo die in het bestuur van de kerk is gekozen en zich dus echt totaal niet genegeerd of gediscrimineerd wordt o.i.d. Ook zit er bij mij in de kerk een lesbische vrouw die wel een relatie heeft. Zij wordt er echt niet uitgegooid ofzo hoor. Net zoals mensen er niet uitgegooid worden die seks hebben voor het huwelijk.

Iedereen hoort erbij. Maar je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn.
  donderdag 9 april 2009 @ 11:06:56 #99
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67856849
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:05 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat zul je zelf moeten vragen denk ik. Ik ken zelf een christelijke homo die in het bestuur van de kerk is gekozen en zich dus echt totaal niet genegeerd of gediscrimineerd wordt o.i.d. Ook zit er bij mij in de kerk een lesbische vrouw die wel een relatie heeft. Zij wordt er echt niet uitgegooid ofzo hoor. Net zoals mensen er niet uitgegooid worden die seks hebben voor het huwelijk.

Iedereen hoort erbij. Maar je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn.
Maar stel je voor dat ze een keer opbiechten dat ze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hebben
pi_67856892
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:06 schreef TNA het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hebben
Dat is de wil van God...
  donderdag 9 april 2009 @ 11:10:39 #101
167069 Kai-Itza
Reborn from the Ashes
pi_67856948
Gezever over gezeik over moslims die homoseksuelen walgelijk vinden.... *rolls eyes*
癌症爐灶
pi_67858232
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:06 schreef TNA het volgende:

[..]

SPOILER
hebben
Dan verandert er niks.

Biechten is iets katholieks trouwens, ik ben protestant.
  donderdag 9 april 2009 @ 11:48:03 #103
250039 Zaith
Verdomde kuwt soeplepel
pi_67858301
Wat een schijt topic. Zoveel zinloze drama weer.
Jij bent net zo krom als de soepstengel in de pan.
pi_67858335
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:46 schreef koningdavid het volgende:
ik ben protestant.
Kies jij daar eigenlijk voor?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  donderdag 9 april 2009 @ 11:52:12 #105
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_67858440
Wat een kuttopic dit. Iemand mag toch zeker wel weten of ie homo's walgelijk vindt of niet? Alsof jullie het chill vinden als jullie 2 zoenende mannen zien
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
pi_67858479
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:49 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Kies jij daar eigenlijk voor?
Uhmm... ja? Anders was ik wel katholiek of iets anders geweest.
pi_67858619
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:52 schreef Lakitu het volgende:
Wat een kuttopic dit. Iemand mag toch zeker wel weten of ie homo's walgelijk vindt of niet? Alsof jullie het chill vinden als jullie 2 zoenende mannen zien
Ik heb daar inderdaad geen problemen mee. Kijk als één van die kerels ontzettend lelijk en/of vies is wel, maar dat ligt aan hem, niet er aan dat hij zoent met een man, had ik ook gehad als hij met een vrouw zoende.

Het zoenen of handje lopen an sich heb ik totaal geen problemen mee.
  donderdag 9 april 2009 @ 12:02:02 #108
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_67858797
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:56 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik heb daar inderdaad geen problemen mee. Kijk als één van die kerels ontzettend lelijk en/of vies is wel, maar dat ligt aan hem, niet er aan dat hij zoent met een man, had ik ook gehad als hij met een vrouw zoende.

Het zoenen of handje lopen an sich heb ik totaal geen problemen mee.
Ik dus niet. Maar dat maakt mij niet minder dan jij. En daarom is dit een kuttopic.
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
pi_67858897
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:02 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Ik dus niet. Maar dat maakt mij niet minder dan jij. En daarom is dit een kuttopic.
Jawel, dat maakt je wel minder, dat maakt je een intolerante klootzak
  donderdag 9 april 2009 @ 12:08:32 #110
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_67859021
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:05 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Jawel, dat maakt je wel minder, dat maakt je een intolerante klootzak
Dat maakt mij normaal, zoals het hoort
  donderdag 9 april 2009 @ 12:09:33 #111
250039 Zaith
Verdomde kuwt soeplepel
pi_67859049
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:08 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Dat maakt mij normaal, zoals het hoort
Dat maakt julie twee posters die een cheerleading emoticon gebruiken.
Jij bent net zo krom als de soepstengel in de pan.
pi_67860169
homoseksualiteit is ook tegen-natuurlijk, zowel als je het godsdienstig bekijkt en ook evolutietechnisch.
Wat mijn mening daar verder in is, is helemaal niet relevant.
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
pi_67860728
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:45 schreef Lord_Cardigan het volgende:
homoseksualiteit is ook tegen-natuurlijk, zowel als je het godsdienstig bekijkt en ook evolutietechnisch.
Wat mijn mening daar verder in is, is helemaal niet relevant.
Evolutietechnisch kan het zeer zeker natuurlijk zijn. Als de hoeveelheid mensen afneemt, krijgen andere soorten een betere kans.

En als een homofoob beginnen te gillen als je twee mannen ziet zoenen is NIET normaal Lakitu.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:51:09 #114
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_67862186
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:05 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Evolutietechnisch kan het zeer zeker natuurlijk zijn. Als de hoeveelheid mensen afneemt, krijgen andere soorten een betere kans.

En als een homofoob beginnen te gillen als je twee mannen ziet zoenen is NIET normaal Lakitu.
Niet? 98% van de wereldbevolking doet het. Misschien zijn we hier wel een stelletje wietrokende hippies die de werkelijkheid een beetje uit het oog verloren zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nobu op 09-04-2009 15:43:32 ]
pi_67863178
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:05 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat zul je zelf moeten vragen denk ik.
Wat moet ik vragen?
quote:
Ik ken zelf een christelijke homo die in het bestuur van de kerk is gekozen
Ik ken een homo, en daar kun je best mee lachen
Heel gezellig mensen...
SPOILER
pi_67866552
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:16 schreef lezzer het volgende:

[..]

Wat moet ik vragen?
Of ze zich eenzaam en/of genegeerd voelen.
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:16 schreef lezzer het volgende:
Ik ken een homo, en daar kun je best mee lachen
Heel gezellig mensen...
SPOILER
Wat jou betreft misschien. Maar ik denk dat hij dat iets beter kan beoordelen dan jij.
  donderdag 9 april 2009 @ 15:59:05 #117
178394 afdak
tubgirl.jpg
pi_67866783
quote:

[..]

Ja je eigen soort inferieur maken om andere soorten een kans te geven, wat een evoluitie.....
Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef HeatWave het volgende:
ik heb tig jaar forum-ervaring achter me
  donderdag 9 april 2009 @ 16:06:09 #118
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_67867067
quote:

[..]

Anders leer je even wat homofobie betekent, het laatste wat ik ben is homofoob
pi_67867654
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:59 schreef afdak het volgende:

[..]

Ja je eigen soort inferieur maken om andere soorten een kans te geven, wat een evoluitie.....
De natuur (als zoiets al bestaat), zal altijd proberen alle soorten in evenwicht te houden. En een soort die op zo'n extreme manier de overhand neemt, daarmee de voortgang van ALLE andere soorten in gevaar brengt, is een zeer onwenselijk element.
pi_67867656
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:53 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Uhmm... ja? Anders was ik wel katholiek of iets anders geweest.
Ik bedoelde meer in de zin of de opvoeding een rol heeft gespeeld in het besluit? Dat is natuurlijk heel breed te interpreteren maar kortgezegd: waren je ouders ook protestant?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  donderdag 9 april 2009 @ 16:26:41 #121
188686 keienlegger
Hey, ik ben Sinterklaas niet!
pi_67867908
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:49 schreef Registratiedienst het volgende:

[...]

zij willen humeaux van de daken af gooien. Terug naar eigen land, zeg ik! Wilders 4 President.
[...]
Dit wilde ik nog even quoten want ik moest er om grinniken.
  donderdag 9 april 2009 @ 16:26:43 #122
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_67867911
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:20 schreef stbabylon het volgende:

[..]

De natuur (als zoiets al bestaat), zal altijd proberen alle soorten in evenwicht te houden. En een soort die op zo'n extreme manier de overhand neemt, daarmee de voortgang van ALLE andere soorten in gevaar brengt, is een zeer onwenselijk element.
Zoals jij het stelt zou er een of andere hogere, regelende macht achter de evolutie zitten. De manier waarop de balans tussen verschillende soorten normaal in stand gehouden wordt is door een toename aan natuurlijke vijanden, of een gebrek aan voedsel. En dat heeft verder erg weinig met evolutie te maken, laat staan dat de natuur dat bewust zou plannen.
pi_67868745
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:52 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Of ze zich eenzaam en/of genegeerd voelen.
Nee hoor, dat is bekend. Wij homosexuelen praten wel eens over dat soort dingen. Of lezen er boeken over.
quote:
Wat jou betreft misschien. Maar ik denk dat hij dat iets beter kan beoordelen dan jij.
Vast wel.
En, denk jij heel stiekum diep in je hart dat hij een viezerik is?
Of ga je hem niet veroordelen? Zo lang hij z'n leuter maar niet in een andere man stopt ofzo?
  donderdag 9 april 2009 @ 17:12:27 #124
71919 wonderer
pi_67869614
Religie is onnatuurlijker dan homoseksualiteit (want dat laatste komt ook in de natuur voor en religie niet), maar daar hoor ik ook niemand over zeiken.
pi_67869628
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:50 schreef lezzer het volgende:
En, denk jij heel stiekum diep in je hart dat hij een viezerik is?
Of ga je hem niet veroordelen? Zo lang hij z'n leuter maar niet in een andere man stopt ofzo?
Je wilt wel heel graag de schokkende uitspraken uit mijn mond trekken he... zodat je dan "OOOOOOOOOOOHHH DAT MAGGG NIEEEE!" kan schreeuwen ofzo?

Ik vind hem geen viezerik. Als hij zijn 'leuter' in een andere man stopt vind ik dat wel vies ja.
pi_67869661
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:20 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer in de zin of de opvoeding een rol heeft gespeeld in het besluit? Dat is natuurlijk heel breed te interpreteren maar kortgezegd: waren je ouders ook protestant?
Mijn ouders zijn ook protestant maar ik heb een vrije opvoeding gehad. Ik wilde vroeger nooit naar de kerk en was eerder atheïst dan christen.
  donderdag 9 april 2009 @ 17:17:31 #127
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67869780
Ach 't zijn gewoon makkelijk pispaaltjes die pisnichten

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_67870603
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:12 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Je wilt wel heel graag de schokkende uitspraken uit mijn mond trekken he... zodat je dan "OOOOOOOOOOOHHH DAT MAGGG NIEEEE!" kan schreeuwen ofzo?

Ik vind hem geen viezerik. Als hij zijn 'leuter' in een andere man stopt vind ik dat wel vies ja.
Ik zou het eerlijk gezegd minder hypocriet vinden als je dat riep ja.
Nu schaar ik je gewoon bij die gesloten gemeenschap van gristenfundi's.

Don't ask, don't tell, net als in the US army.
Gewoon net doen of het er niet is.
Waarmee je dus meteen zegt dat je er als homo niet mag zijn. Tenminste niet als praktiserend homo Dan kun je natuurlijk niet meer doen of hij geen homo is.
  donderdag 9 april 2009 @ 17:51:06 #129
224468 Jawzz
Daar had ik je!
pi_67870693
Oh shi, een geloofs topic over homo's?
Geloof =
En tegen homos doe je niks, jij hebt er toch geen last van?
pi_67871490
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:47 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik zou het eerlijk gezegd minder hypocriet vinden als je dat riep ja.
Nu schaar ik je gewoon bij die gesloten gemeenschap van gristenfundi's.
Ik ga er niet wakker van liggen vannacht gok ik.
quote:
Don't ask, don't tell, net als in the US army.
Gewoon net doen of het er niet is.
Waar haal je dit soort onzin nou weer vandaan? We doen juist niet of het er niet is. We proberen het juist bespreekbaar te maken, op kerkavonden, jongerenavonden, etc.
Maar goed, jij leeft met je vooroordelen en dat vind je denk ik prettig. Lekker overzichtelijk enzo, dat zwart-wit.
quote:
Waarmee je dus meteen zegt dat je er als homo niet mag zijn. Tenminste niet als praktiserend homo Dan kun je natuurlijk niet meer doen of hij geen homo is.
Nogmaals: IEDEREEN mag er zijn. Dat is de kern van het christelijk geloof: ben je priester, prostituee, hetero, homo, moslim, president, zwerver, FOK!ker, etc. Iedereen hoort erbij. Maar iedereen begaat ook zonden, homo's ook.

Probeer eens te luisteren naar mij i.p.v. je eigen vooroordelen mij in de mond te leggen.
  donderdag 9 april 2009 @ 18:34:02 #131
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67871908
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:18 schreef koningdavid het volgende:

Nogmaals: IEDEREEN mag er zijn. Dat is de kern van het christelijk geloof: ben je priester, prostituee, hetero, homo, moslim, president, zwerver, FOK!ker, etc. Iedereen hoort erbij. Maar iedereen begaat ook zonden, homo's ook.

Ja homo-priesters en zo
"Kom maar op mijn schoot altaarknul!"

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 9 april 2009 @ 18:34:03 #132
71919 wonderer
pi_67871909
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:18 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik ga er niet wakker van liggen vannacht gok ik.
[..]

Waar haal je dit soort onzin nou weer vandaan? We doen juist niet of het er niet is. We proberen het juist bespreekbaar te maken, op kerkavonden, jongerenavonden, etc.
Maar goed, jij leeft met je vooroordelen en dat vind je denk ik prettig. Lekker overzichtelijk enzo, dat zwart-wit.
[..]

Probeer eens te luisteren naar mij i.p.v. je eigen vooroordelen mij in de mond te leggen.
Maar volgens Jezus is het begeren van de vrouw van je buurman toch al een zonde? De gedachte aan zonde is de zonde zelf? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
pi_67879734
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:34 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar volgens Jezus is het begeren van de vrouw van je buurman toch al een zonde? De gedachte aan zonde is de zonde zelf? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Matteus 5:
27 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Pleeg geen overspel.” 28 En ik zeg zelfs: iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd.

Nogal ferme taal. Als gezonde mannen en vrouwen kijken we altijd wel eens begeerlijk naar iemand... deze tekst geeft maar aan dat we allemaal zondig zijn en dat we daar goed en nederig mee om moeten gaan.
pi_67880592
Nee die tekst geeft niet aan dat we allemaal zondig zijn. Het zegt ons dat we geen
1.overspel dienen te plegen
2. Naar vrouwen kijken en haar begeren. Dus met de kijk van begeren. Ook wel zina in Islamitische termen.

Waaruit lijdt jij af dat iedereen dit doet en dat daaarom iedereen zondig is. (we hebben allemaal zondes, alleen profeten zijn volledig schoon van zondes, waar sommige mensen heel heeel weinig zondes hebben, en ik geloof natuurlijk niet in erfzonde als moslim).

Ten slotte zeg je dat alle normale mensen kijken ofzo. Nou in de Islam dien je dus niet te kijken(met die slechte intentie). Dat je dit durft te zeggen toont al je zwakheid en je disrespect tegenover de bijbel zelfs. Het is NIET normaal volgens jou bijbel om zina te plegen. Ga nou niet zeggen dat je je niet kunt inhouden, want miljoenen moslims doen dit dagelijks dus het kan wel. Eerste kijk is van jou, tweede kijk van Satan
pi_67880936
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:57 schreef Burakius het volgende:
Nee die tekst geeft niet aan dat we allemaal zondig zijn. Het zegt ons dat we geen
1.overspel dienen te plegen
2. Naar vrouwen kijken en haar begeren. Dus met de kijk van begeren. Ook wel zina in Islamitische termen.

Waaruit lijdt jij af dat iedereen dit doet en dat daaarom iedereen zondig is. (we hebben allemaal zondes, alleen profeten zijn volledig schoon van zondes, waar sommige mensen heel heeel weinig zondes hebben, en ik geloof natuurlijk niet in erfzonde als moslim).

Ten slotte zeg je dat alle normale mensen kijken ofzo. Nou in de Islam dien je dus niet te kijken(met die slechte intentie). Dat je dit durft te zeggen toont al je zwakheid en je disrespect tegenover de bijbel zelfs. Het is NIET normaal volgens jou bijbel om zina te plegen. Ga nou niet zeggen dat je je niet kunt inhouden, want miljoenen moslims doen dit dagelijks dus het kan wel. Eerste kijk is van jou, tweede kijk van Satan
Nou ja, dat iedereen 'begeerlijk kijkt' is misschien wat overdreven, maar ik denk dat er maar weinig zijn die het hun hele leven kunnen volhouden om het niet te doen. Ik kan het niet in ieder geval, zo realistisch ben ik.

En ik zeg nergens dat zonde normaal gevonden moet worden, ik zeg slechts dat iedereen dat doet. Ook profeten. De pretentie dat de mens zonder zonde zelf goed en heilig genoeg voor God kan komen geloof ik niet. Iedereen zondigt, iedereen komt tekort. Gelukkig maar dat het christelijke geloof zo realistisch is om dit toe te geven en ons een oplossing aan te reiken.
  donderdag 9 april 2009 @ 23:07:54 #136
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67880996
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:35 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Matteus 5:
27 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Pleeg geen overspel.” 28 En ik zeg zelfs: iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd.

Nogal ferme taal. Als gezonde mannen en vrouwen kijken we altijd wel eens begeerlijk naar iemand... deze tekst geeft maar aan dat we allemaal zondig zijn en dat we daar goed en nederig mee om moeten gaan.
Wie ben jij om die tekst zo vrijelijk te verdraaien?
pi_67881475
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:07 schreef TNA het volgende:

[..]

Wie ben jij om die tekst zo vrijelijk te verdraaien?
Waar verdraai ik de tekst?

Jezus geeft min of meer aan wat Gods definitie van heiligheid en reinheid is. Veel van ons kunnen waarschijnlijk zeggen dat we nooit zijn vreemdgegaan, maar Jezus gaat nog een stap verder: hoeveel van jullie kunnen zeggen dat jullie nooit begeerlijk naar een vrouw hebben gekeken?

Jezus geeft in dit gedeelte van de bergrede een ethiek mee die nagenoeg volmaakt is. In dit gedeelte komt ook voor dat we onze vijanden lief moeten hebben en voor onze vervolgers moeten bidden. Jezus sluit het hoofdstuk ook af met 'weest volmaakt.'

Niemand is volmaakt en niemand kan aan deze hoge eisen voldoen. Dat weet Jezus zelf dondersgoed, want daarom is hij uberhaupt op aarde gekomen.
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:41:04 #138
71919 wonderer
pi_67889055
edit: ah, laat ook maar.
pi_67892722
Hoezo eerst de christenen? want dat christenen haten is erger dan dat moslims haten?
Ze moeten allemaal dood omvallen als ze menen te moeten ventileren hoe slecht homo's wel niet zijn.
pi_67895333
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:41 schreef wonderer het volgende:
edit: ah, laat ook maar.
Ja, dat dacht ik dus ook
pi_67895624
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:04 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik dus ook
Genuanceerd discussiëren is ook lastig, dat is niet voor iedereen weggelegd.
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:09:47 #142
71919 wonderer
pi_67898797
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:14 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Maar het iis ook lastig, want eerst zeg je dat "de christenen" er zo over denken en daarna nuanceer je het nog verder vanuit je eigen denkbeeld (die dus volgens mij van de gemiddelde christen afwijkt). Dan wordt het wel lastig.
pi_67916565
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:06 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Nou ja, dat iedereen 'begeerlijk kijkt' is misschien wat overdreven, maar ik denk dat er maar weinig zijn die het hun hele leven kunnen volhouden om het niet te doen. Ik kan het niet in ieder geval, zo realistisch ben ik.

En ik zeg nergens dat zonde normaal gevonden moet worden, ik zeg slechts dat iedereen dat doet. Ook profeten. De pretentie dat de mens zonder zonde zelf goed en heilig genoeg voor God kan komen geloof ik niet. Iedereen zondigt, iedereen komt tekort. Gelukkig maar dat het christelijke geloof zo realistisch is om dit toe te geven en ons een oplossing aan te reiken.
Satan die je iets influisterd mijn broeder.

Verder is het niet iets wat iedereen doet. Nu heb je ook nog eens voor heel veel mensen gelogen. En profeten deden dat niet. PRofeten zondigen NOOIT. Iedereen die geen profeet is die zondigt. Betekent dat dan dat je maar moet kijken? Jij noemt je geloof realistisch? Jij nboemt een oplossing. Ik zie geen één oplossing. Ik zie slechts nare gevolgen.

Gewoon niet naar zusters kijken klaar. Dat kan ja. Want miljoenen mensen doen het. Kijk gewoon niet met die vieze intenties. De eerste kijk is van jou, de tweede van satan.
pi_67917656
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:14 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat is inderdaad lastig als je regelmatig te horen krijgt dat je "niet in het paradijs" komt of dergelijke opmerkingen door mensen die een geloof aan hangen. Gewoon zo, recht in je gezicht. Iemand die dat geloof zo stellig verdedigt kan ik daar niet los van zien.
Er zijn zoveel mensen geknakt en vernederd door biblebelt fundi's, dat wil je niet weten.
Het is ronduit afschuwelijk hoe er met de medemens omgegaan wordt.
En dat, gewoon in een modern westers land.

Zolang de liefde die ik voor mijn vrouw heb als iets smerigs gezien wordt, als iets onnatuurlijks, als iets onvolwaardigs, zal ik me blijven verzetten.

Je opmerkingen over homo's die zogenaamd opgenomen worden in de kerk is gewoon kul.
Het is schijnheilig, het is kwetsend en het is zeker niet "christelijk", en ik durf het ook nog wel naief van je te noemen.

Die mensen moeten vaak nog kiezen ook. Of hun hele familie waar ze uitgestoten worden, of net doen of ze geen homo zijn. Ik heb wel vaker gedacht dat mensen aardig waren, en dat het geen probleem was. En dan hoorde ik achter mijn rug om iets heel anders.
Bah Dat heeft geen ene flikker te maken met het woord van Jezus.

Hebt uw naasten lief, dat was volgens mij de boodschap, de rest is er bij verzonnen.
pi_67918312
En weer luister je niet naar wat ik zeg en trek je je eigen conclusies. Jammer...
pi_67918559
Ja idd, katholieken in Limburg vinden homo's ook walgelijk. Daar maakt niemand zich druk om.
PWBF
pi_67918878
Homofoob zijn is echt vorige eeuw.
pi_67918914
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:58 schreef Salsaneck het volgende:

[..]

Zou ik nog niet eens zo'n verwerpelijk idee vinden eerlijk gezegd.
pi_67943726
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 09:37 schreef koningdavid het volgende:
En weer luister je niet naar wat ik zeg en trek je je eigen conclusies. Jammer...
Je pretendeert de oplossing te hebben via het Christelijke geloof wat dat ook mag zijn. Want 1000 stemmen schreeuwen verschillende oplossingen, maar we zien allen dat mensen met het Christelijke geloof steeds meer overspel plegen, scheiden etc. Nee Christendom heeft het antwoord simpel weg niet. Maar de Islam schreeuwt al meer dan 1400 jaar met één duidelijke stem broeder. Iemand die zegt dat het normaal is dat je een tweede blik werpt op vrouwen als manzijnde is voor mij in een dwaalspoor. Dagelijks zien we keer op keer hoe dit gehanteerd wordt en hoe het vervaagd door normen van de Westerse kant. En de hierop volgende depressie en scheidingen etc. De Islam lost dit op:
Lees surah 24:2 , 24:3, 17:3 in de Kuran. En daarop vele hadith.

Deze gevoelens in je lichaam zijn om je voort te planten. Deze dien je echter in te houden voor elk ander vrouw dan je eigen vrouw.

[ Bericht 6% gewijzigd door Burakius op 12-04-2009 10:43:34 ]
  zondag 12 april 2009 @ 10:40:02 #150
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67943746
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:50 schreef Registratiedienst het volgende:
Moslims zijn mijn vrienden.
TS is een dhimmi. Een NSB'er van de moderne tijd.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67944464
quote:
Op zondag 12 april 2009 10:38 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je pretendeert de oplossing te hebben via het Christelijke geloof wat dat ook mag zijn. Want 1000 stemmen schreeuwen verschillende oplossingen, maar we zien allen dat mensen met het Christelijke geloof steeds meer overspel plegen, scheiden etc. Nee Christendom heeft het antwoord simpel weg niet.
Aha. Dus omdat er 'christenen' zijn die steeds meer overspel plegen (heb je een bron?) heeft het christendom het antwoord niet? Het antwoord waarop eigenlijk precies?
quote:
Op zondag 12 april 2009 10:38 schreef Burakius het volgende: Maar de Islam schreeuwt al meer dan 1400 jaar met één duidelijke stem broeder. Iemand die zegt dat het normaal is dat je een tweede blik werpt op vrouwen als manzijnde is voor mij in een dwaalspoor. Dagelijks zien we keer op keer hoe dit gehanteerd wordt en hoe het vervaagd door normen van de Westerse kant. En de hierop volgende depressie en scheidingen etc. De Islam lost dit op:
Lees surah 24:2 , 24:3, 17:3 in de Kuran. En daarop vele hadith.

Deze gevoelens in je lichaam zijn om je voort te planten. Deze dien je echter in te houden voor elk ander vrouw dan je eigen vrouw.
Dat je die dient in te houden ben ik van harte met je eens. Wij verschillen alleen van mening over de mogelijkheid van mensen om zich aan Gods morele eisen te voldoen.
God is perfect heilig, daarover zullen we het eens zijn. Een perfecte, moreel-volmaakte God kan geen genoegen nemen met de imperfecte, verre van moreel-volmaakte mens, dat zou tegennatuurlijk zijn.
In de Islam wordt verwacht dat je als mens je goed genoeg kan gedragen om zo het 'heil' te verdienen. Begrijp me goed, ik vind dat een nobel streven en ik denk dat veel christenen (mijzelf incluis) wat kunnen leren van de absolute toewijding (onderwerping) van moslims t.o.v. God.
Maar het idee dat je als mens vanuit jezelf rechtvaardig genoeg kunt zijn voor God vind ik echt onrealistisch en een vorm van zelfoverschatting. Daarom ben ik dankbaar dat bij het christendom wij niet zoals in de Islam onszelf naar boven moeten 'werken' maar dat God naar beneden komt om ons de helpende hand te reiken.
Dat is geen vrijbrief om erop los te zondigen en alles te doen wat God verboden heeft, daar laat de bijbel geen twijfel over bestaan, maar het is een toereiking van een niet alleen moreel-volmaakte God maar ook een volmaakt liefdevolle en genadige God.
Die onvoorwaardelijke liefde zie ik niet bij Allah.
pi_67962149
quote:
"God heeft een norm gewild en die norm is dat een man is bedoeld voor een vrouw, en een vrouw voor een man.”
Dat is ook zo, anders konden een vrouw en een vrouw of een man en een man samen kinderen krijgen.
SPOILER
  zondag 12 april 2009 @ 23:35:49 #153
138448 PeZu
Suspended animation
pi_67964763
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ik zeg wat ik wil.

droeftoeter _!
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  maandag 13 april 2009 @ 00:50:13 #154
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_67967090
Poging 2.

Normaal reageren en als iemand over de grens gaat kun je een TR plaatsen ipv als een projectiel je ding doen om een idiote manier.
pi_67983314
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 09:37 schreef koningdavid het volgende:
Net zoals de blote homo's op de gaypride het verpesten voor de gewone lesbo, zo hebben de grefo-fundi's het misschien wel voor jou verpest.
Overigens reageer je 0,0 op mijn post, maar roep je alleen maar een "je luistert niet"-huillie opmerking er in.
pi_67996015
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:27 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Aha. Dus omdat er 'christenen' zijn die steeds meer overspel plegen (heb je een bron?) heeft het christendom het antwoord niet? Het antwoord waarop eigenlijk precies?
[..]

Dat je die dient in te houden ben ik van harte met je eens. Wij verschillen alleen van mening over de mogelijkheid van mensen om zich aan Gods morele eisen te voldoen.
God is perfect heilig, daarover zullen we het eens zijn. Een perfecte, moreel-volmaakte God kan geen genoegen nemen met de imperfecte, verre van moreel-volmaakte mens, dat zou tegennatuurlijk zijn.
In de Islam wordt verwacht dat je als mens je goed genoeg kan gedragen om zo het 'heil' te verdienen. Begrijp me goed, ik vind dat een nobel streven en ik denk dat veel christenen (mijzelf incluis) wat kunnen leren van de absolute toewijding (onderwerping) van moslims t.o.v. God.
Maar het idee dat je als mens vanuit jezelf rechtvaardig genoeg kunt zijn voor God vind ik echt onrealistisch en een vorm van zelfoverschatting. Daarom ben ik dankbaar dat bij het christendom wij niet zoals in de Islam onszelf naar boven moeten 'werken' maar dat God naar beneden komt om ons de helpende hand te reiken.
Dat is geen vrijbrief om erop los te zondigen en alles te doen wat God verboden heeft, daar laat de bijbel geen twijfel over bestaan, maar het is een toereiking van een niet alleen moreel-volmaakte God maar ook een volmaakt liefdevolle en genadige God.
Die onvoorwaardelijke liefde zie ik niet bij Allah.
Waar baseer jij je uitspraak op dat god niet genoegen zou kunnen nemen met wij mensen als imperfect? Impliceer je dat God ons niet perfect heeft gemaakt voro het doel dat wij moeten vervolmaken. Nee, wij zijn precies zo gemaakt als God dat heeft gewilt. Wij zijn gemaakt om in de hemel te leven en dit laat elk aspect van de mens ook zien. De mens wil eeuwigheid.

Als God perfectie wou (mensen die geen fouten maken) , had hij die wel gecreërd. Nee de mens is er juist om beproefd te worden. Om te tegen alles in alsnog zich te onderwerpen voor God. En in de Islam is er geen onderscheid tussen de mensen, slechts is er onderscheid in de mate van overgave tegenover God.

Waar jij zegt dat het Christendom wél onvoorwaardelijke liefde heeft, stel ik jou dat deze het niet heeft. De Islam begint uberhaupt elke vers met: In de naam van Allah, de meest barmhartige, de meest genadigvolle. Hoezo geen genade? Hoezo geen liefde? Ja dat vraag ik hoezo geen liefde terwijl jij elke dag geniet van zijn "nimet". Oftewel elke zuurstoofmolekuul moet jij God dankbaar zijn. Elke zonnestraal die God je geeft! Dit is wat wij leren in de Islam en dat is pas liefde!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')