abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71624603
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:08 schreef Soohr het volgende:
We hebben hiervoor ongebruikt steigerhout gebruikt,
Dat is over het algemeen iets goedkoper dan gebruikt steigerhout,
maar heeft als nadeel dat het nog wel wat gaat werken, 1 van mijn planken is wat krom aan het trekken zag ik gisteren,
die zal ik even opnieuw moeten schroeven.

We hebben 30 planken van 500x19,5x3 cm besteld,
kregen er 31 geleverd plus nog 9 van 3 meter.

om de basis stevig op poten te krijgen zitten er onder het zitgedeelte tuinpalen van ongeveer 6x6 cm onder, met een hoogte van 26,5 cm.

onder de armleuning en achtwand zitten dezelfde palen met een hoogte van 56 cm (dacht ik, misschien 59 cm)

de kussens komen bij de kwantum vandaag,
was nogal een zoektocht om zulke kussens zonder bank te kunenn kopen,
kussens zijn 55x70x10 cm met bijbehorend rugkussentje.
thnx en heb je het hout nog bewerkt met iets of gaat het gewoon zo naar buiten?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_71624847
Het hout kan zo naar buiten,

dat is weer het voordeel van dat steigerhout,
het zal nog wel iets vergrijzen door weer en wind.

Als zal ik daar bij de loungebank minder het effect van merken, omdat deze overdekt staat en alleen bij hele harde wind wat nat kan worden.
  Moderator maandag 17 augustus 2009 @ 12:11:37 #153
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 22:11:29 #154
92034 crew  Vonkenboer
pi_73629015
hoe staat het eigenlijk hier allemaal mee ? aangezien het hier zo akelig stil is ?
Heeft iedereen last van de kredietcrisis ? of het plintensyndroom ?
pi_73632071
Over het algemeen gebeurt er bij mij te weinig per keer om te melden,

• maar de meubels raken af,
  • tuin is bijna af,
  • dozen uit de opslag staan nu gedeeltelijk op zolder om maar eens te kijken wat er ookalweer allemaal inzat.
  • komend weekend komen de katten over
  • housewarming party is gepland.
  • komt nog een electricien eens goed naar alle electra kijken.

Dat was em wel.
    Zelf je meubels maken kost nogal veel tijd, en al het hout moet ondertussen ook drogen.
  •   woensdag 4 november 2009 @ 15:28:09 #156
    104367 Thrackan
    new and improved
    pi_74387180
    Nieuwe kriebelaar hier! Bod op m'n aankomende eerste huisje is geaccepteerd, dus nog even en ik duik de stroomversnelling in
    Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
      dinsdag 17 november 2009 @ 16:03:48 #157
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_74784744
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 15:30 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het kan weer niet gewoon... we hebben twee huizen aangeboden gekregen. Allebei heel verschiilend, ook verschillende plaatsen en elk met hun voor- en nadelen.

Op zich zouden allebei goed zijn, maar nu zijn we bang een verkeerde keuze te maken

Dus we zijn nog in dubio.

V.
    Een half jaar later... beide huizen zijn destijds afgeketst om diverse redenen.

Maar nu hebben we vorige week een ander huis aangeboden gekregen, en inmiddels getekend ook.

Aangezien het pand nog gebouwd wordt, is de oplevering naar verwachting medio april.

Wij zijn blij

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_74784785
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 22:11 schreef Vonkenboer het volgende:
    hoe staat het eigenlijk hier allemaal mee ? aangezien het hier zo akelig stil is ?
    Heeft iedereen last van de kredietcrisis ? of het plintensyndroom ?
    Januari-Februari, de zolder verbouwen.
    Mei , de tuin doen.

Dan zijn we aardig uitgeklust.
    pi_74813895
    Hier vol aan de kluskriebels, hier de planning tot het einde van het jaar:
    CV ketel laten inhangen, is soms al best fris.
    Radiatoren ophangen en aansluiten
    Riool en nieuwe waterleiding aan laten leggen
    Slaapkamer aftimmeren en laten stuken
    Elektra in mijn hele huis aanleggen
    UTP en Cai erbij leggen

Zie mijn klustopic voor actuele foto’s
    Bklusser verbouwt een jaren 30 woning
      woensdag 18 november 2009 @ 13:58:30 #160
    104367 Thrackan
    new and improved
    pi_74815220
    Hier bijna alles rond:

Maandag getekend voor koopovereenkomst.
    Zojuist taxatierapport binnen, zodat ik alles heb wat ik nodig heb voor NHG.
    Vanavond hypotheek- en verzekeringsoffertes doorlezen en ondertekenen en morgen bij de bank afgooien.
    pi_74829620
    Bijna klaar! Er moet nog wat schilderwerk gebeuren en de vloer moet er nog in. We hopen er begin december in te kunnen.
      donderdag 19 november 2009 @ 23:19:00 #162
    136 V.
    pi_74870466
    Vandaag mochten we de frontjes, handgrepen, werkblad, tegeltjes en inbouwapparatuur kiezen en tegels voor in de badkamer en het toilet.

Ondanks dat de verhuizing pas over een halfjaar is, maakt dat het wel een stuk echter

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_75162827
    Morgen om 10.00uur krijgen wij de sleutel van ons eerste koophuis!!!!!

Foto's volgen later, eerst ff binnen 5 dagen zien te verhuizen, en ja, dat was onze keus.. Hoeven namelijk niet zo heel erg veel te doen..
    Face up to the fact that you are who you are, and nothing can change that believe, JUST BE YOU.
      dinsdag 1 december 2009 @ 08:53:50 #164
    265732 Keshet
    Alle kleuren van de regenboog
    pi_75172187
    Gefeliciteerd nktc! Spannende dag vandaag zeg! Jullie gaan dus vandaag meteen al aan de slag.

Maandag krijg ik de sleutel van m'n nieuwe huis! Het verhuizen gaat pas in januari gebeuren, ik heb iets meer tijd.
    A grand adventure has begun.
    pi_75326045
    Zo, en wij zijn over:D Binnen 5 dagen, gelukkig hoefden we alleen maar te verven, sauzen en schoonmaken......
    Face up to the fact that you are who you are, and nothing can change that believe, JUST BE YOU.
      dinsdag 8 december 2009 @ 11:20:35 #166
    265732 Keshet
    pi_75402646
    Wow! Dan nog vind ik 5 dagen erg snel! Heb je foto's?

Wij hebben gisteren de sleutel gehad! Ik denk dat ik binnenkort m'n eigen topic ga openen.
      dinsdag 8 december 2009 @ 11:23:21 #167
    104367 Thrackan
    new and improved
    pi_75402732
    * Thrackan zit nog steeds te zenuwen omdat de hypotheek nog niet rond is
      dinsdag 8 december 2009 @ 11:35:28 #168
    265732 Keshet
    pi_75403053
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 11:23 schreef Thrackan het volgende:
    * Thrackan zit nog steeds te zenuwen omdat de hypotheek nog niet rond is
    Is je aanvraag afgekeurd of zit je nog te wachten op een akkoord?
      dinsdag 8 december 2009 @ 13:02:20 #169
    104367 Thrackan
    new and improved
    pi_75405631
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 11:35 schreef Keshet het volgende:

[..]

Is je aanvraag afgekeurd of zit je nog te wachten op een akkoord?
    Wacht op de acceptatie van de bijbehorende overlijdensrisicoverzekering

* Thrackan is eerlijk geweest op een formuliertje...
    pi_75486199
    Ik heb hier al een paar weken liggen lurken en dan nu ook maar een berichtje.

Ik heb zojuist besloten een nieuwbouwhuis te gaan kopen die al bijna klaar is. De oplevering zal hoogstwaarschijnlijk ergens in de eerste helft van januari zijn. Ik was eigenlijk nog helemaal niet echt bezig met het kopen van een huis, maar toen dit huis op m'n pad kwam ging het opeens heel erg snel.

Afgezien van wat hele donkere foto's die ik vorige week heb gemaakt op de bouw, heb ik eigenlijk alleen deze artist impression:
    I reject the truth and substitute it with my own.
      zaterdag 12 december 2009 @ 09:38:24 #171
    265732 Keshet
    pi_75543136
    Das wel een écht huis Semoi! Heb je ook plaatjes van de indeling?
    pi_75543153
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 16:17 schreef Semoi het volgende:
    Ik heb hier al een paar weken liggen lurken en dan nu ook maar een berichtje.

Ik heb zojuist besloten een nieuwbouwhuis te gaan kopen die al bijna klaar is. De oplevering zal hoogstwaarschijnlijk ergens in de eerste helft van januari zijn. Ik was eigenlijk nog helemaal niet echt bezig met het kopen van een huis, maar toen dit huis op m'n pad kwam ging het opeens heel erg snel.

Afgezien van wat hele donkere foto's die ik vorige week heb gemaakt op de bouw, heb ik eigenlijk alleen deze artist impression:
    [ afbeelding ]
    Is het een doorgaande weg die aan je huis ligt of valt het mee ?
    pi_75543585
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 09:38 schreef Keshet het volgende:
    Das wel een écht huis Semoi! Heb je ook plaatjes van de indeling?
    Zie hier wat ik met floorplanner heb gemaakt (heb alleen nog maar de begane grond):

De maten van alles in de gang + de trap is bij benadering. De woonkamer en keuken heb ik precies nagemeten en getekend.
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 09:40 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Is het een doorgaande weg die aan je huis ligt of valt het mee ?
    Het voorste blok ligt aan een rustige weg die voornamelijk gebruikt wordt voor bestemmingsverkeer (bewoners en "gratis parkeerders" voor het centrum). De hele rij naar achteren staat langs een doodlopende weg. Het huis wat ik ga kopen, is het middelste huis in het eerste blok langs die doodlopende weg.

Het centrum ligt op loopafstand (2 minuten) en deze buurt wordt dan ook veel gebruikt om gratis te parkeren. Bij het huis hoort echter ook een eigen parkeerplaats, dus ik zal er weinig last van hebben. Zonder die eigen parkeerplek had ik het waarschijnlijk ook nooit gedaan. De schoonouders van m'n zus wonen ook in die buurt, dus ik weet dat er voor hun veel overlast is door die "gratis parkeerders".

[ Bericht 1% gewijzigd door Semoi op 12-12-2009 10:55:16 (Typo) ]
    I reject the truth and substitute it with my own.
      Moderator zondag 28 maart 2010 @ 22:28:26 #174
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_79689167
    Een kleine schop voor dit toch o zo leuke topic !

Waar blijven de verhalen waar we allemaal van mee kunnen genieten; of is er tegenwoordig weinig voorpret meer bij het huren/kopen/verkopen van een woning of appartement ? of is het tegenwoordig allemaal kommer en kwel
      zondag 28 maart 2010 @ 23:15:14 #175
    136 V.
    pi_79691545
    Afgelopen donderdag de sleutel van ons nieuwe huurhuisje in ontvangst genomen. Nog geen foto-updates, maar eea is te lezen op mijn weblogje

V.

[ Bericht 0% gewijzigd door V. op 28-03-2010 23:25:37 ]
    Ja inderdaad, V. ja.
      zondag 28 maart 2010 @ 23:22:40 #176
    48760 TradeMarkie
    Mijn meterkast is 80 cm
    pi_79691850
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 22:28 schreef Vonkenboer het volgende:
    Een kleine schop voor dit toch o zo leuke topic !

Waar blijven de verhalen waar we allemaal van mee kunnen genieten; of is er tegenwoordig weinig voorpret meer bij het huren/kopen/verkopen van een woning of appartement ? of is het tegenwoordig allemaal kommer en kwel
    Ik mag dinsdag tekenen voor mijn eerste eigen huisje, wat meteen een mega klusproject gaat worden, bij deze dus hier maar een post, ik zal jullie tzt wel wat meer details geven
    Don't ask me what I think of you
    I might not give the answer that you want me to
    Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
      zondag 28 maart 2010 @ 23:24:40 #177
    52191 DABAMaster
    Powered by /me
    pi_79691914
    2 weken geleden getekend, woensdag hypotheekofferte tekenen. Veel voorpret, maar ook extreem veel regelen.
    pi_79696281
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 23:22 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Ik mag dinsdag tekenen voor mijn eerste eigen huisje, wat meteen een mega klusproject gaat worden, bij deze dus hier maar een post, ik zal jullie tzt wel wat meer details geven
    wees welkom!
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 23:24 schreef DABAMaster het volgende:
    2 weken geleden getekend, woensdag hypotheekofferte tekenen. Veel voorpret, maar ook extreem veel regelen.
    na het regelen komt het klussen en inrichten
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_79696287
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 23:15 schreef Verbal het volgende:
    Afgelopen donderdag de sleutel van ons nieuwe huurhuisje in ontvangst genomen. Nog geen foto-updates, maar eea is te lezen op mijn weblogje

V.
    Wat leuk! Gefeliciteerd! Ga je hier wel een klustopic openen voor zover je gaat klussen?
      maandag 29 maart 2010 @ 08:42:26 #180
    136 V.
    pi_79696807
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 07:45 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wat leuk! Gefeliciteerd! Ga je hier wel een klustopic openen voor zover je gaat klussen?
    Nou, de is eigenlijk alleen schilderen, want het huis is hagelnieuw , dus da's misschien te weinig voor een eigen klustopic.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_79696831
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 08:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nou, de is eigenlijk alleen schilderen, want het huis is hagelnieuw , dus da's misschien te weinig voor een eigen klustopic.

V.
    een style topic mag ook
    We zijn natuurlijk allemaal benieuwd naar wat je met je nieuwe huis gaat doen
    pi_79699074
    vriendin en ik gaan vanmiddag ook kijken bij ons eerste koopappartementje ! Ik had al tegen mijn vriendin gezegd dat ze niet TE enthousiast moet doen (zij kan zo ontzettend teveel laten blijken dat we een hoge prijs willen betalen..), maar beetje neutraal omdat de prijs nog wel wat mag zakken.. maar zijn er nog meer dingen waar aan te denken??
    Hij staat inmiddels al meer dan een jaar te koop en is al 25k in prijs gezakt. Overigens is het nu waarschijnlijk eigendom van een makelaar/aannemer die de boel heeft verbouwd/gerestaureerd.
      Moderator maandag 29 maart 2010 @ 18:10:30 #183
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_79714990
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 08:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
    De inrichting is net zo belangrijk als het klussen hoor !
    pi_79718656
    zo net weer terug, wat was dat een tegenvaller zeg! Op funda (en in het krantje van de makelaar) stond 75M2 woonoppervlak. Blijkt het dus een woonkamer van 40m2 te zijn en een kleine slaapkamer van 10m2. Volgens de makelaar bedoelde hij "bruto oppervlakte" dus alles incl gemeenschappelijke gangen e.d...

Nou ja, volgende huis dan maar
    pi_79718711
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 19:42 schreef Sport_Life het volgende:
    zo net weer terug, wat was dat een tegenvaller zeg! Op funda (en in het krantje van de makelaar) stond 75M2 woonoppervlak. Blijkt het dus een woonkamer van 40m2 te zijn en een kleine slaapkamer van 10m2. Volgens de makelaar bedoelde hij "bruto oppervlakte" dus alles incl gemeenschappelijke gangen e.d...

Nou ja, volgende huis dan maar
    Balen zeg! Maar wat je zegt, next!
    pi_79758370
    Ik mag mij hier ook melden! Eind november reageerden mijn vriend en ik op een woning die gebouwd gaan worden in een rijksmonument. Een oude fabriek waar vroeger onder andere gietijzeren pannen in werden gemaakt.
    We stonden pas een jaar ingeschreven en dachten dus geen enkele kans te maken. 8 December hebben we onze handtekening onder het voorlopige huurcontract gezet!

Ze zijn al ruim een jaar bezig met het restaureren van het gebouw en we hebben laatst bericht gekregen dat de casco restauratie klaar is. Hierna moeten ze de huizen op zich er nog in plaatsen. Het is nu nog 1 grote hal waar 15 woningen in komen. De planning is dat het in oktober klaar is. Het duurt voor mijn gevoel nog heel lang maar we hebben al bijna 4 maanden geleden besloten dat we het nemen!

Omdat het een monumentaal pand is, zit er geen dubbel glas in. Wel zijn ze nog met een onderzoek bezig of ze achterzetramen gaan gebruiken. In de hele woning komt vloerverwarming en convectoren. We krijgen geen CV ketel maar er wordt een warmte/koude-opslag geplaatst.
    De keuken en badkamer hebben we zelf uit mogen zoeken en ik krijg eindelijk mijn gewenste bad!
    Ons huis kijkt uit op het water en weilanden. De entree zit aan de tuin vast en direct daarna een trap naar de eerste verdieping. Hier zit de woonkamer, keuken en een berging. Op de tweede verdieping zitten 2 slaapkamers, een hele grote overloop en een badkamer.

Nou, foto's zeggen meer dan woorden!
    Om te beginnen het gebouw zelf.

Deels ons uitzicht en het pad dat achter het huis loopt.

En als laatste de 2 plattegronden.

Het gebouw loopt in een vierkant en in het midden van een gebouw zit een vrij grote tuin. Hier komt een algemene tuin en ieder huis krijgt afzonderlijk een tuintje. Omdat er de andere helft van het gebouw de woningcorporatie komt en dus veel klanten komen, lijkt het mij ook wel erg prettig om een eigen plekje te hebben.
    Over de tuin is nog weinig bekend. Er is wel een opzet gemaakt maar deze was nog niet definitief.

We zijn er zo blij mee! Als kind heb ik een rondleiding gehad door de gebouwen die op dit terrein staan en het hoort een beetje bij mijn jeugd. Buiten ons gebouw staan er nog 10 andere rijksmonumenten. De afgelopen jaren zijn ze al druk bezig geweest met verbouwen en ondertussen zit er een theater, restaurant en een bibliotheek in. In de toekomst komt er nog een hotel en zullen er nog veel meer huizen bij gebouwd gaan worden. Ons gebouw (Beltmancomplex) zal als 1 van de eerste klaar zijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door .Sparkling. op 30-03-2010 22:51:58 ]
    E.
      Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 22:05:28 #187
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_79766992
    Jep, klopt helemaal!
    E.
    pi_79768746
    Wat een bijzonder projekt Sparkling.

Wat ga je/julie nog doen tot oktober ? behalve foto's maken ( voor ons) .

Leuk vooruitzicht.
    pi_79769053
    Rondom het huis kunnen we niet zoveel doen. We zijn al heel druk meubelzaken te bezoeken en informatie inwinnen over verschillende vloeren. We krijgen vloerverwarming én vloerverkoeling en we willen sowieso wat meer informatie over welke vloer daar geschikt voor is.
    Er zou binnenkort een brief moeten komen van de woningcorporatie over de tuin. De eerste opzet en wat zij voor deelname verwachten van de bewoners. Ook dat is even afwachten!

En verder richt ik me de komende tijd op mijn stage als doktersassistent en mijn vriend is bezig om zijn masterscriptie af te ronden.

Oh ja. En rond de zomer komt er een kijkdag. Dan zouden alle muren erin moeten staan en kunnen we dus eindelijk goed zien hoe ons huis er uit komt te zien. Ik vind het maar lastig om me een huis voor te stellen vanaf papier
    E.
    pi_79770240
    Het zijn mooie ruime kamers zo te zien aan de maten op de tekening.
    Zelfs op de zg. overloop kun je nog een kamer maken óf zelfs de badkamer groter ?

Alleen hebben hullie geen voordeur getekend?!
    Kom je binnen via de binnentuin?
    pi_79770349
    Wat een gaaf gebouw zeg!
      woensdag 31 maart 2010 @ 07:19:49 #193
    136 V.
    pi_79775487
    ZO, écht een gaaf gebouw

(V. is dol op oude industriële gebouwen)

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      woensdag 31 maart 2010 @ 13:03:27 #194
    48760 TradeMarkie
    Mijn meterkast is 80 cm
    pi_79784640
    @sparkling, met die vloerverwarming/-koeling zul je wel op steenachtige vloerafwerkingen uitkomen verwacht ik, bij tapijt en hout/laminaat keldert je afgifte namelijk behoorlijk.

Verder wel een heel tof huisje volgens mij
    pi_79796741
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 23:10 schreef AnneX het volgende:
    Het zijn mooie ruime kamers zo te zien aan de maten op de tekening.
    Zelfs op de zg. overloop kun je nog een kamer maken óf zelfs de badkamer groter ?

Alleen hebben hullie geen voordeur getekend?!
    Kom je binnen via de binnentuin?
    Ja, op de begane grond zit een halletje met nog een berging. De voordeur zit dus ook in de tuin. De overige huizen hebben allemaal op de begane grond de woonkamer zitten maar onder ons huis zit de doorgang naar de tuin. En wij hebben 1 van de weinige huizen die uitkijken op het water, dus dat we steeds een trap op moeten nemen we voor lief

De badkamer groter zou eventueel kunnen maar het is een huurhuis en we vinden deze maten prima. Een extra slaapkamer hebben we ook al over nagedacht maar we vinden het ook weer jammer om het licht van de overloop weg te nemen. We gaan er maar met zijn 2en inwonen dus 2 grote slaapkamers is voorlopig sowieso voldoende. We laten het dus maar zo!

En ik zelf vind het trouwens ook een heel mooi gebouw. Je moet wel van de stijl houden maar ik ben er echt verliefd op!
    E.
      woensdag 31 maart 2010 @ 21:32:57 #196
    48760 TradeMarkie
    Mijn meterkast is 80 cm
    pi_79806182
    Hier alvast even wat foto's van waar ik binnenkort kan gaan beginnen met klussen

De achterkant van de woonkamer met rechts de keuken

De voorkant van de woonkamer

De slaapkamer aan de achterkant, die aan de voorkant is ongeveer net zo groot, maar dan met dakkapel

pi_79806472
    Lief huisje Trade !
    Voor één of twee personen ( of meer) ?

Trek het maar naar deze eeuw zónder schrootjes en laat ons meegenieten in een topic mét fotoos. .
      woensdag 31 maart 2010 @ 21:42:50 #198
    48760 TradeMarkie
    Mijn meterkast is 80 cm
    pi_79806688
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 21:38 schreef AnneX het volgende:
    Lief huisje Trade !
    Voor één of twee personen ( of meer) ?

Trek het maar naar deze eeuw zónder schrootjes en laat ons meegenieten in een topic mét fotoos. .
    Voor 1 persoon, en idd, alle binnenwanden gaan eruit, evenals de keuken en wat door moet gaan voor de badkamer.
    En dan weer opbouwen met moderne middelen

Gelukkig zijn de vloeren nog goed, evenals het dak, de buitenmuren en de meeste kozijnen
    pi_79810222
    Lief huisje
    Ga je een eigen topic openen?
      Moderator woensdag 31 maart 2010 @ 22:55:10 #200
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_79810538
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 22:49 schreef Ml-etje het volgende:
    Lief huisje
    Ga je een eigen topic openen?
    We mogen toch hopen dat dit op het lieve huisje een eigen verbouwingstopic waard is
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')