TS had om 14.00 rijexamen voor het autorijbewijs (eerste keer overigens). Helaas gezakt maar toch heb ik enkele klachten waarvan ik jullie meningen wel wil horen.
TS is gezakt op bijzondere verrichtingen. Zowel de parkeeropdracht als omkeeropdracht waren niet goed uitgevoerd. Verder was alles goed, ben dus enkel op die twee onderdelen gezakt.
Parkeeropdracht:![]()
0. TS moet bij de Aldi
zo dicht mogelijk bij de ingang een parkeervak vinden en parkeren.
1. TS rijdt het parkeerterrein op en rijd richting de ingang.
2. TS draait om de bocht heen richting de ingang en ziet een open plek (blauwe punt in paint) vrij dicht bij de ingang.
3. TS draait hem vooruit het parkeervak in. Helaas stond de auto rechts van het vak (zie rode pijl) een stukje op mijn vak, waardoor ik de draai niet ineens kon maken. Gevolg: TS steekt hem één keer achteruit en zet hem vervolgens vooruit in het parkeervak.
Omkeeropdracht:![]()
0. TS wordt verteld in deze straat om te keren.
1. TS ziet achter, naast zich en voor zich geen verkeer.
2. TS ziet in de straat rechts en links geen verkeer en zet de wagen schuin haaks tegenover de achterliggende straat.
3. TS heeft heel veel overzicht achter zich in de straat en rijdt de wagen achteruit erin.
4. TS kijkt, geeft netjes richting aan en rijdt weg.
5* TS had de auto ook evenwijdig aan de stoeprand kunnen zetten om vervolgens achteruit de straat in te rijden om te keren, maar aangezien er totaal geen verkeer was, was het veel overzichtelijker om hem schuin 'tegen' de straat aan te zetten zodat TS in zijn binnenspiegel de straat in kon kijken.
TS komt terug bij CBR en meneer vertelt aan TS dat TS is gezakt. TS is gezakt op de bijzondere verrichtingen.
Parkeeropdracht was niet goed, omdat TS éénmaal moest steken doordat een auto gedeeltelijk in mijn vak stond. TS heeft nog gezegd dat de examinator daar zelf om vroeg, TS moest immers zo dicht mogelijk bij de ingang parkeren en die draai had ik never nooit niet kunnen maken. Het feit dat er verderop 3 a 4 lege plekken waren (groene pijl, eerste paint) maakte hem niet uit.
Omkeeropdracht was niet goed, omdat TS de wagen evenwijdig aan de stoeprand (5* tweede paint) neer had moeten zetten. TS werd boos en zei dat hij zo veel meer overzicht had op de straat waarin TS achteruit reed. Toch mocht het niet baten, de examinator vond het onveilig.
Klacht 1: Gezakt voor B-rijbewijs.
Klacht 2: Welke fucking pipo verzint er dat ik niet eens één keer mag steken bij het vooruit inparkeren?!
Klacht 3: Welke fucking pipo verzint dat ik de wagen, als er totaal niets aankomt, niet schuin over de weg mag zetten??
Klacht 4: Het schuin zetten van de wagen (omkeeropdracht) waardoor ik vervolgens volledig overzicht heb op straat links, rechts, voor en achter me was volgens de examinator NIET veilig. De wagen had zoals bij 5* moeten staan. Flikker toch een kenker eind op man, op die manier had ik toch geen overzicht gehad.
Anti-klacht: Verder ging alles goed. (Alhoewel deze twee onderdelen naar mijn mening ook goed waren).
[ Bericht 1% gewijzigd door swarmahoer op 08-04-2009 16:23:10 ]