abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67834815
Normaal gesproken zak je alleen maar op de bijzondere verrichtingen als je niet (goed) kijkt, je moet het net zoals onze TS wel erg bont maken wil je om een andere reden op je bijzondere verrichtingen zakken.
pi_67835353
Volgende keer niet omdraaien bij een kruispunt, is onoverzichtelijker dan in dezelfde straat draaien, maar vind wel kulreden om te zeggen dat ej daar op bent gezakt... zolang het maar veilig is. De eerste op de parkeerplaats is ook best onzin... ik zie mensen zovaak steken, wellicht dat je niet goed rond hebt gekeken of je wel kon stoppen/steken/etc.
  woensdag 8 april 2009 @ 17:36:58 #53
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67835576
Ik vind het ook stom dat je niet mag steken, bij mijn omkeeropdracht moest ik een keer steken, dat mocht niet. Terwijl het verder gewoon perfect ging.
2000 light years from home
  woensdag 8 april 2009 @ 17:42:28 #54
241564 HowardStern
Expect the unexpectable
pi_67835736
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:36 schreef Merkie het volgende:
Ik vind het ook stom dat je niet mag steken, bij mijn omkeeropdracht moest ik een keer steken, dat mocht niet. Terwijl het verder gewoon perfect ging.
Bij het omkeren mag je toch wel steken? Als het maar bij 2-3 keer blijft en geen 10 keer word.

Ik mocht niet steken bij het parkeren, echt van de zotte hoor
pi_67835935
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:42 schreef HowardStern het volgende:

[..]

Je moet laten zien dat je de auto beheerst en niet de auto jou.
  woensdag 8 april 2009 @ 17:51:15 #56
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67836034
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:42 schreef HowardStern het volgende:

[..]

Bij het omkeren mag je toch wel steken? Als het maar bij 2-3 keer blijft en geen 10 keer word.

Er stonden parkeerplakken loodrecht op de weg, dus ik pakkeerde achteruit in zo'n plekje. Maar het waren nogal krappe plekjes, dus ik kwam niet in één keer uit. Was ook de eerste keer dat ik überhaupt achteruit inparkeerde .
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ja dus? Als je 20x moet steken snap ik dat dat niet erg goed overkomt, maar een keer steken is nou niet echt een symptoon van het niet onder controle hebben van de auto.
pi_67836922
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef HowardStern het volgende:

Dat tweede kan ik enigszins begrijpen, maar toch, ik mag toch zelf weten hoe ik hem keer zolang er maar geen gevaar is? Helaas denken de mensen die de regeltjes voor je rijbewijs verzinnen er anders over, en die willen precies hebben dat jij doet wat hun willen dat je doet. Als er geen enkel gevaar te bekennen is gooi ik voor mijn part mijn stuur om en trek ik de handrem aan.
Het gaat niet om 'regeltjes'. Wat jij deed bij pijl 2 in de paint, je auto schuin over het kruispunt stilzetten, kan gewoon niet.
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:03 schreef pumpkineater het volgende:

[..]

Precies, mensen die vooruit inparkeren !
Heel handige vaardigheid hoor. Ga maar eens achteruit inparkeren in een krap parkeervak met een muur erachter. Knappe jongen als jij daarna nog bij de kofferklep kunt komen! Toen ik rijexamen deed was vooruit inparkeren overigens een verplichte vaardigheid.
pi_67836980
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:51 schreef Merkie het volgende:

[..]

Er stonden parkeerplakken loodrecht op de weg, dus ik pakkeerde achteruit in zo'n plekje. Maar het waren nogal krappe plekjes, dus ik kwam niet in één keer uit. Was ook de eerste keer dat ik überhaupt achteruit inparkeerde .
[..]

Ja dus? Als je 20x moet steken snap ik dat dat niet erg goed overkomt, maar een keer steken is nou niet echt een symptoon van het niet onder controle hebben van de auto.
De auto moet doen wat jij wil. In een keer insteken dat wil ik niet in 20 keer.
  woensdag 8 april 2009 @ 18:37:44 #59
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67837294
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:25 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De auto moet doen wat jij wil. In een keer insteken dat wil ik niet in 20 keer.
Ok. Ik zie niet in hoe dit een antwoord is op mijn post, maar vooruit, ik zal het ter kennisgeving aannemen.
  woensdag 8 april 2009 @ 19:08:16 #60
241564 HowardStern
Expect the unexpectable
pi_67838273
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Die beheers ik wel hoor
pi_67838726
Ik vind dat TS gelijk heeft.
Keren op een kruispunt in een 30 km/h-zone moet kunnen als er niks aankomt en mits je je een beetje aan de zijkant houdt (dus dat je niet echt MIDDEN op het kruispunt keert). Zo vaak gedaan.
Op een kruispunt waar een voorrangsweg op uitkomt, zou ik het niet doen.

Lekker boeiend ook waar je je auto parkeert bij de inparkeeroefening. Zij willen altijd dat je zo dicht mogelijk bij de ingang of wat dan ook parkeert. Maar dat doe je in de praktijk toch niet. Ik ga het me echt niet moeilijk maken door ergens te gaan parkeren waar het net past, met het risico dat iemand een portier tegen je auto heeft aangeflikkerd als je klaar bent met boodschappen doen.
Gewoon doorrijden, en parkeren waar ruim plek is. Vaak parkeer ik dan ook nog zodanig dat zowel het parkeervak links als rechts van de auto vrij is (indien mogelijk).
Echt gezeik. TS heeft gelijk vind ik (alhoewel ik de keeroefening niet echt goed kan beoordelen).

BTW, had je geen toets "Bijzondere verrichtingen" gehad vóór het examen?
Ik wel, en ik hoefde op examen alleen nog maar als het ware "rechtdoor" te rijden.
Scheelt een hoop stress.
  woensdag 8 april 2009 @ 19:21:20 #62
212732 MusiqueArtistique
194cm pure gezelligheid
pi_67838745
tips voor TS:
vertel je examinator aan het begin dat je erg zenuwachtig bent. hij zal je eerste foutje door de vingers zien.
kom erachter wat de hobby's van je examinator zijn.
begin een gesprek over de hobby's van je examinator.
geef je examinator complimentjes.
kijk heel overdreven in je spiegels.
doe alles zoals het hoort.
probeer niets op je eigen manier op te lossen.

slagen gegarandeerd.
~~Everything Louder Than Everyone Else~~
pi_67838781
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef MusiqueArtistique het volgende:
tips voor TS:
vertel je examinator aan het begin dat je erg zenuwachtig bent. hij zal je eerste foutje door de vingers zien.

slagen gegarandeerd.
niet doen dus
pi_67838845
quote:
tips voor TS:

slagen gegarandeerd.
Op wiens manier dan wel.
Je moet gewoon DURVEN rijden. Gassen met dat ding. Niet op een 120 km/h-autosnelweg met 100 km/h aan de rechterkant blijven rijden ACHTER een vrachtwagen omdat je niet durft in te halen.
DURF te rijden, dat is de tip.

Nog zoiets:
Als je bij stoplichten aankomt, en er zijn meerdere stroken voor een bepaalde richting, en je ziet dat er al een aantal auto's op een strook voor die richting staan (of een vrachtwagen), kijk dan, doe je knipperlicht aan, en ga op de andere strook. Anders krijg je gezeik: "Vind je dat handig?"
  woensdag 8 april 2009 @ 19:32:11 #65
212732 MusiqueArtistique
194cm pure gezelligheid
pi_67839034
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:25 schreef Marurk het volgende:

[..]

Op wiens manier dan wel.
Je moet gewoon DURVEN rijden. Gassen met dat ding. Niet op een 120 km/h-autosnelweg met 100 km/h aan de rechterkant blijven rijden ACHTER een vrachtwagen omdat je niet durft in te halen.
DURF te rijden, dat is de tip.

Nog zoiets:
Als je bij stoplichten aankomt, en er zijn meerdere stroken voor een bepaalde richting, en je ziet dat er al een aantal auto's op een strook voor die richting staan (of een vrachtwagen), kijk dan, doe je knipperlicht aan, en ga op de andere strook. Anders krijg je gezeik: "Vind je dat handig?"
met op je eigen manier rijden krijg je gezeik. net zoals dat keren op dat kruispunt. dat kon waarshcijnlijk best wel, maar je zakt er wel door.
mijn rij-instructeur begon juist altijd te zeiken als ik niet op de meest rechtste rijstrook voor een stoplicht ging staan. maar die vent was dan ook 60 ofzo.
  woensdag 8 april 2009 @ 19:34:14 #66
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_67839098
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
@TS
Zo parkeer je achteruit in, en dan hoef je maar 1x te steken. Veel geluk de volgende keer.
[ afbeelding ]

Dat is dus ACHTERUIT inparkeren. Zover ik weet is vooruit inparkeren me niet eens geleerd
Ik heb ook nooit vooruit inparkeren geleerd en gedaan tijdens mijn lessen, vond dat lastiger dan achteruit . Maarniet op de manier hoe jij beschrijft. Ik moest rechtdoor rijden langs het vak op en dan in één keer achteruit insteken. Dus niet zo'n bananensteek...

Keren op de weg heb ik inderdaad ook geleerd zoals je hebt gepaint...
pi_67839182
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:32 schreef MusiqueArtistique het volgende:

[..]

mijn rij-instructeur begon juist altijd te zeiken als ik niet op de meest rechtste rijstrook voor een stoplicht ging staan. maar die vent was dan ook 60 ofzo.
Dat is wel heel sad. Staat er een hele rij auto's en jij sluit achter aan (terwijl op de strook links ervan voor dezelfde richting weinig/niks staat). Dus kom jij bij het stoplicht, knippert dat ding op oranje-rood, terwijl als je links had gestaan, je had kunnen doorrijden. _!
Ik neem aan dat je dat nu toch wel hebt afgeleerd of niet dan, als een kudde aansluiten.
pi_67847071
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:34 schreef WebForce het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit vooruit inparkeren geleerd en gedaan tijdens mijn lessen, vond dat lastiger dan achteruit . Maarniet op de manier hoe jij beschrijft. Ik moest rechtdoor rijden langs het vak op en dan in één keer achteruit insteken. Dus niet zo'n bananensteek...

Keren op de weg heb ik inderdaad ook geleerd zoals je hebt gepaint...
Weet ook niet of ik t heb geleerd met bananensteek, maar doe het tegenwoordig altijd zo. Ik heb iig nooit problemen gehad met achteruit inparkeren.

Hoe heb jij keren op de weg dan geleerd? Ik heb het na mijn 3-na-laatste rijles ofzo nooit meer gedaan trouwens
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_67847629
Ik ben in 1x geslaagd (zowel theorie als praktisch), en hoewel ik (net als alle fokkers) graag de TS af zou zeiken, vind ik dat in dit geval niet helemaal terecht. Want als ik naar de supermarkt ga steek ik soms ook rustig 3 keer voor ik naar mijn zin goed sta.
pi_67848491
quote:
tips voor TS:

slagen gegarandeerd.
Dude, dan denkt dat ie je gay bent.
pi_67849134
aldi +1
Back to the 70's
  donderdag 9 april 2009 @ 00:10:58 #72
212732 MusiqueArtistique
194cm pure gezelligheid
pi_67849858
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:24 schreef 3lmo het volgende:

[..]

Dude, dan denkt dat ie je gay bent.
als ik daardoor slaag, prima.
  donderdag 9 april 2009 @ 00:11:27 #73
212732 MusiqueArtistique
194cm pure gezelligheid
pi_67849871
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:37 schreef Marurk het volgende:

[..]

Dat is wel heel sad. Staat er een hele rij auto's en jij sluit achter aan (terwijl op de strook links ervan voor dezelfde richting weinig/niks staat). Dus kom jij bij het stoplicht, knippert dat ding op oranje-rood, terwijl als je links had gestaan, je had kunnen doorrijden. _!
Ik neem aan dat je dat nu toch wel hebt afgeleerd of niet dan, als een kudde aansluiten.
ik heb em pas 3 maandjes (ja, in een keer gehaald met eerder genoemde tacktiek), en ik ga al als een speer : >
pi_67851646
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:02 schreef Kolovrat het volgende:
Ik ben in 1x geslaagd (zowel theorie als praktisch), en hoewel ik (net als alle fokkers) graag de TS af zou zeiken, vind ik dat in dit geval niet helemaal terecht. Want als ik naar de supermarkt ga steek ik soms ook rustig 3 keer voor ik naar mijn zin goed sta.
Tsja, het steken is gewoon lullig voor TS, maar kom op, voor die keeractie op het kruispunt had ik hem ook laten zakken.

Aan de parkeeropdracht kon TS niet zo gek veel doen denk ik, maar tegelijkertijd weet ik zeker dat als hij gewoon op een normale manier gekeerd had (én de rest van het examen ook goed is gegaan uiteraard) hem dat steken niet zo kwalijk zou zijn genomen, en hij dus gewoon geslaagd was.

Zelf herinner ik mij van m'n tussentijdse toets (daarin heb ik mijn bijzondere verrichten al gehaald, dus hoefde bij het examen alleen nog maar een beetje rondjes te rijden) dat ik een stopopdracht verneukt had. In eerste instantie had ik überhaupt niet door dat de examinator me een stopopdracht gaf en wilde ik gewoon gaan fileparkeren, maar dat was gewoon een misverstand.

Even later kreeg ik opnieuw een stopopdracht (herkansing zeg maar ), waarbij ik dus gewoon vooruit een parkeervak op reed aan de rechterkant van de weg. Het enige probleem was dat ik redelijk dicht op de auto voor me was gaan staan, en ik bij het wegrijden niet eerst even een stukje achteruit was gereden om mezelf meer ruimte te geven. Zelf vond ik het onzin, omdat er nog precies genoeg ruimte was om vooruit weg te rijden, maar daar was de examinator het niet mee eens.

Maar goed, later kreeg ik nog een keeropdracht... Die voerde ik volgens haar wel perfect uit, dus: goed om me heen gekeken, en zoals in het tweede plaatje van TS bij 5* gestopt, strak langs de stoeprand. Rechts achteruit het bochtje om en vervolgens weer linksaf terug. Ook tijdens de rest van de TTT reed ik blijkbaar prima, dus mijn 'fout' bij de stopopdracht werd me vergeven.

Kortom TS: het boeit niet zo als je één opdracht verneukt, maar rijd wel gewoon op de manier zoals het je geleerd is en probeer niet de slimmerik uit te hangen. Eventjes snel steken als er toch niets aankomt doe je maar als je je rijbewijs al hebt, maar NIET tijdens je examen...
pi_67853187
Op enkel dat parkeren ben je niet gezakt. Dat is gewoon onmogelijk. Die keeractie midden op een kruispunt verdient niet de schoonheidsprijs. Of je hier op zou zakken weet ik niet, maar het geeft geen goede indruk aan de examinator. Dat het op dat moment toevallig rustig op de weg was maakt niet uit.

De rest van de rit zal vast en zeker ook niet helemaal optimaal verlopen zijn, waardoor de examinator een algeheel gevoel krijgt van : deze persoon mag nog wel een paar lessen hebben.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')