Bij het omkeren mag je toch wel steken? Als het maar bij 2-3 keer blijft en geen 10 keer word.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:36 schreef Merkie het volgende:
Ik vind het ook stom dat je niet mag steken, bij mijn omkeeropdracht moest ik een keer steken, dat mocht niet. Terwijl het verder gewoon perfect ging.
Je moet laten zien dat je de auto beheerst en niet de auto jou.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:42 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Ik mocht niet steken bij het parkeren, echt van de zotte hoor
Er stonden parkeerplakken loodrecht op de weg, dus ik pakkeerde achteruit in zo'n plekje. Maar het waren nogal krappe plekjes, dus ik kwam niet in één keer uit. Was ook de eerste keer dat ik überhaupt achteruit inparkeerdequote:Op woensdag 8 april 2009 17:42 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Bij het omkeren mag je toch wel steken? Als het maar bij 2-3 keer blijft en geen 10 keer word.
Ik mocht niet steken bij het parkeren, echt van de zotte hoor
Ja dus? Als je 20x moet steken snap ik dat dat niet erg goed overkomt, maar een keer steken is nou niet echt een symptoon van het niet onder controle hebben van de auto.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:48 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je moet laten zien dat je de auto beheerst en niet de auto jou.
Het gaat niet om 'regeltjes'. Wat jij deed bij pijl 2 in de paint, je auto schuin over het kruispunt stilzetten, kan gewoon niet.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef HowardStern het volgende:
Dat tweede kan ik enigszins begrijpen, maar toch, ik mag toch zelf weten hoe ik hem keer zolang er maar geen gevaar is? Helaas denken de mensen die de regeltjes voor je rijbewijs verzinnen er anders over, en die willen precies hebben dat jij doet wat hun willen dat je doet. Als er geen enkel gevaar te bekennen is gooi ik voor mijn part mijn stuur om en trek ik de handrem aan.
Heel handige vaardigheid hoor. Ga maar eens achteruit inparkeren in een krap parkeervak met een muur erachter. Knappe jongen als jij daarna nog bij de kofferklep kunt komen!quote:Op woensdag 8 april 2009 17:03 schreef pumpkineater het volgende:
[..]
Precies, mensen die vooruit inparkeren!
quote:Op woensdag 8 april 2009 17:51 schreef Merkie het volgende:
[..]
Er stonden parkeerplakken loodrecht op de weg, dus ik pakkeerde achteruit in zo'n plekje. Maar het waren nogal krappe plekjes, dus ik kwam niet in één keer uit. Was ook de eerste keer dat ik überhaupt achteruit inparkeerde.
[..]
Ja dus? Als je 20x moet steken snap ik dat dat niet erg goed overkomt, maar een keer steken is nou niet echt een symptoon van het niet onder controle hebben van de auto.
Ok. Ik zie niet in hoe dit een antwoord is op mijn post, maar vooruit, ik zal het ter kennisgeving aannemen.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:25 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De auto moet doen wat jij wil. In een keer insteken dat wil ik niet in 20 keer.
Die beheers ik wel hoorquote:Op woensdag 8 april 2009 17:48 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je moet laten zien dat je de auto beheerst en niet de auto jou.
niet doen dusquote:Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef MusiqueArtistique het volgende:
tips voor TS:
vertel je examinator aan het begin dat je erg zenuwachtig bent. hij zal je eerste foutje door de vingers zien.
kom erachter wat de hobby's van je examinator zijn.
begin een gesprek over de hobby's van je examinator.
geef je examinator complimentjes.
kijk heel overdreven in je spiegels.
doe alles zoals het hoort.
probeer niets op je eigen manier op te lossen.
slagen gegarandeerd.![]()
Op wiens manier dan wel.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef MusiqueArtistique het volgende:
tips voor TS:
vertel je examinator aan het begin dat je erg zenuwachtig bent. hij zal je eerste foutje door de vingers zien.
met op je eigen manier rijden krijg je gezeik. net zoals dat keren op dat kruispunt. dat kon waarshcijnlijk best wel, maar je zakt er wel door.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:25 schreef Marurk het volgende:
[..]
Op wiens manier dan wel.
Je moet gewoon DURVEN rijden. Gassen met dat ding. Niet op een 120 km/h-autosnelweg met 100 km/h aan de rechterkant blijven rijden ACHTER een vrachtwagen omdat je niet durft in te halen.
DURF te rijden, dat is de tip.
Nog zoiets:
Als je bij stoplichten aankomt, en er zijn meerdere stroken voor een bepaalde richting, en je ziet dat er al een aantal auto's op een strook voor die richting staan (of een vrachtwagen), kijk dan, doe je knipperlicht aan, en ga op de andere strook. Anders krijg je gezeik: "Vind je dat handig?"
Ik heb ook nooit vooruit inparkeren geleerd en gedaan tijdens mijn lessen, vond dat lastiger dan achteruitquote:Op woensdag 8 april 2009 16:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
@TS
Zo parkeer je achteruit in, en dan hoef je maar 1x te steken. Veel geluk de volgende keer.
[ afbeelding ]
Dat is dus ACHTERUIT inparkeren. Zover ik weet is vooruit inparkeren me niet eens geleerd![]()
Dat is wel heel sad.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:32 schreef MusiqueArtistique het volgende:
[..]
mijn rij-instructeur begon juist altijd te zeiken als ik niet op de meest rechtste rijstrook voor een stoplicht ging staan. maar die vent was dan ook 60 ofzo.
Weet ook niet of ik t heb geleerd met bananensteek, maar doe het tegenwoordig altijd zo. Ik heb iig nooit problemen gehad met achteruit inparkeren.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:34 schreef WebForce het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit vooruit inparkeren geleerd en gedaan tijdens mijn lessen, vond dat lastiger dan achteruit. Maarniet op de manier hoe jij beschrijft. Ik moest rechtdoor rijden langs het vak op en dan in één keer achteruit insteken. Dus niet zo'n bananensteek...
Keren op de weg heb ik inderdaad ook geleerd zoals je hebt gepaint...
Dude, dan denkt dat ie je gay bent.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef MusiqueArtistique het volgende:
tips voor TS:
ik heb em pas 3 maandjes (ja, in een keer gehaald met eerder genoemde tacktiek), en ik ga al als een speer : >quote:Op woensdag 8 april 2009 19:37 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat is wel heel sad.Staat er een hele rij auto's en jij sluit achter aan (terwijl op de strook links ervan voor dezelfde richting weinig/niks staat). Dus kom jij bij het stoplicht, knippert dat ding op oranje-rood, terwijl als je links had gestaan, je had kunnen doorrijden.
_!
Ik neem aan dat je dat nu toch wel hebt afgeleerd of niet dan, als een kudde aansluiten.
Tsja, het steken is gewoon lullig voor TS, maar kom op, voor die keeractie op het kruispunt had ik hem ook laten zakken.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:02 schreef Kolovrat het volgende:
Ik ben in 1x geslaagd (zowel theorie als praktisch), en hoewel ik (net als alle fokkers) graag de TS af zou zeiken, vind ik dat in dit geval niet helemaal terecht. Want als ik naar de supermarkt ga steek ik soms ook rustig 3 keer voor ik naar mijn zin goed sta.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |