Open er een topic over.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:42 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik heb zo een hekel aan mensen die een OP in de derde persoon schrijven: TS moet ....; TS is....; enz.
Overigens, als ik hem had gekeerd in de straat met 'keren dmv. steken' dan blokkeer ik toch ook het (op dat moment niet aanwezige) verkeer??quote:Op woensdag 8 april 2009 16:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als je keert op een kruispunt blokkeer je het hele kruispunt. Als je hem evenwijdig aan de stoeprand had gezet had je het hele kruispunt geblokkeerd. Dat het een 30 km/h-zone is maakt niets uit natuurlijk.
Dat er geen verkeer was, is helemaal geen punt. Als je niet beseft dat je nooit op een kruispunt mag keren, dan is het maar beter dat je nog niet je rijbewijs behaald hebt.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:40 schreef HowardStern het volgende:
Was geen verkeer, dat is het punt.
Ik blokkeerde overigens niet het hele kruispunt. Ik reed in principe gewoon achteruit in een aangegeven bocht, om vervolgens linksaf te gaan en mijn weg te vervolgen.
Oh inderdaad. Was een woordje vergeten.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:43 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Wat is 't verschil tussen hele en hele? Behalve 't bold dan
quote:Op woensdag 8 april 2009 16:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Oh inderdaad. Was een woordje vergeten.
Uit hoeveel richtingen kan er verkeer komen als je keert op jouw manier?quote:Op woensdag 8 april 2009 16:44 schreef HowardStern het volgende:
Overigens, als ik hem had gekeerd in de straat met 'keren dmv. steken' dan blokkeer ik toch ook het (op dat moment niet aanwezige) verkeer??
Ja, maar als het niet anders kan, kan het niet anders. Het lijkt me stug dat zoals jij het deed de enige juiste oplossing was.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:44 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Overigens, als ik hem had gekeerd in de straat met 'keren dmv. steken' dan blokkeer ik toch ook het (op dat moment niet aanwezige) verkeer??
Ik had hem daar ook kunnen keren dmv steken.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, maar als het niet anders kan, kan het niet anders. Het lijkt me stug dat zoals jij het deed de enige juiste oplossing was.
Reden daarvoor:quote:Op woensdag 8 april 2009 16:47 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Ik had hem daar ook kunnen keren dmv steken.
Maar je mag een auto ook keren door achteruit in een bocht een straat in te rijden.
Het was niet goed omdat ik de wagen schuin zette voordat ik achteruit ging rijden, hij had recht moeten staan.
Ja, dat is toch logisch? Als hem schuint zet blokkeer je het verkeer in alle richtingen, op de persoon die vanaf 'boven' komt en rechtsaf wilt slaan na. Als je hem recht zet blokkeer je maar het verkeer in één richting.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:47 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Ik had hem daar ook kunnen keren dmv steken.
Maar je mag een auto ook keren door achteruit in een bocht een straat in te rijden.
Het was niet goed omdat ik de wagen schuin zette voordat ik achteruit ging rijden, hij had recht moeten staan.
Ja ik snap het. Heb gewoon in mijn ijverigheid alles te vlug willen doen, en doordat er totaal niets aan kwam heb ik hem schuin gezet.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, dat is toch logisch? Als hem schuint zet blokkeer je het verkeer in alle richtingen, op de persoon die vanaf 'boven' komt en rechtsaf wilt slaan na. Als je hem recht zet blokkeer je maar het verkeer in één richting.
Oh nein, Sjonny in spe!quote:Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Als er geen enkel gevaar te bekennen is gooi ik voor mijn part mijn stuur om en trek ik de handrem aan.
In principe vindt men steken 'ouderwets' en hebben ze nog liever dat je een beetje van de stoep meepakt dan dat je steekt. Dat moet je gewoon ten alle tijde onthouden. Zoals gezegd, als je hem er achteruit had ingeparkeerd was er niks aan de hand.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Ja ik snap het. Heb gewoon in mijn ijverigheid alles te vlug willen doen, en doordat er totaal niets aan kwam heb ik hem schuin gezet.
Vind het wel echt jammer dit, want alles gaat verder prima met het rijden. Dat van het parkeren vind ik gewoon echt zuur, want waarom mag je niet steken bij een parkeervak?
Dat tweede kan ik enigszins begrijpen, maar toch, ik mag toch zelf weten hoe ik hem keer zolang er maar geen gevaar is? Helaas denken de mensen die de regeltjes voor je rijbewijs verzinnen er anders over, en die willen precies hebben dat jij doet wat hun willen dat je doet. Als er geen enkel gevaar te bekennen is gooi ik voor mijn part mijn stuur om en trek ik de handrem aan.
Precies, mensen die vooruit inparkerenquote:Op woensdag 8 april 2009 16:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Je bent gewoon een n00b. De tweede opdracht is algemeen bekend hoe je die moet doen. De eerste opdracht moet je gewoon een leuk plekje vinden en dan achteruit erin. En nee, bij achteruit inparkeren hoef je als je het goed doet niet twee keer te steken.
het overkomt iedereen hoor, ik moest een halve draai maken op een weg die ik 2 kilometer in kon kijken. Er kwam geen enkele auto aan. Ik had de draai gemaakt en niet in de spiegels gekeken toen ik weer weg wilde rijden. Gezakt...quote:Op woensdag 8 april 2009 16:59 schreef HowardStern het volgende:
Ja helaas maakte ik het mezelf wel iets te gemakkelijk Koploperkopper.
Wel één heel groot voordeel hieraan: deze fouten ga ik de volgende keer zeker niet meer maken.
Had niet gedacht dat zakken ook nog een voordeel kon hebben, maarja over paar weekjes nog eens proberen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |