quote:'Fortuna overweegt alsnog zelfstandig voortbestaan'
De KNVB heeft het bestaansrecht van Fortuna Sittard in het betaalde voetbal op een kier gehouden. Volgens L1 verklaart woordvoerster Renske Bruinsma van de bond dat de club voor komend seizoen alsnog een nieuwe licentie kan krijgen. Mogelijke nieuwe financiële toezeggingen worden door de beroepscommissie meegenomen om het definitieve oordeel over de club te vellen.
Fortuna overweegt volgens de regionale nieuwszender alsnog zelfstandig door te gaan nu de provincie Limburg haar financiële steun heeft ingetrokken voor de formatie van Sporting Limburg. De Gedeputeerde Staten lieten dinsdag in een brief aan de Provinciale Staten weten dat het de sanering van de schulden van Fortuna Sittard onvoldoende vindt.
Roda JC toonde zich hierbij zeer ontstemd over alle ontwikkelingen, eerder leek de fusie met Fortuna namelijk zo goed als beklonken. "Wij gaan ons woensdag beraden op de ontstane situatie”, reageerde Olaf van Eijndhoven eerder op het nieuws en zei verder niet bezig te zijn met een zelfstandig Roda JC. “Ik, noch de overige commissarissen geloven in Roda standalone”, aldus de preses.
quote:Op woensdag 8 april 2009 15:14 schreef meami het volgende:
Grappig dat het vorige topic nog over Frans Korver ging
Owja, en eigenlijk moet ik werken
Dat laatste ja. Mocht Fortuna dit overleven heeft TOF wel al de intentie getoond om met een soort stichting te komen. Deze zou dan het erfgoed van Fortuna Sittard moeten beschermen. In tegenstelling tot Roda zullen hier wel capabele mensen zitting in nemen.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:52 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
In hoeverre heeft Fortuna nu formeel ingestemd met een fusie? Aan de Roda-kant weet ik dat er een aantal stichtingen hun ja-woord moeten geven, is zo'n constructie er aan Fortuna-kant ook? Of is het puur het clubbestuur/RvC wat die beslissing neemt? En dus ook de beslissing om toch zelfstandig door te gaan (mits KNVB licentie verleend)..
dat er nog vele mogen volgenquote:
Frans Körver, en John Linfordquote:Op woensdag 8 april 2009 17:01 schreef Evertje het volgende:
[..]
Dat laatste ja. Mocht Fortuna dit overleven heeft TOF wel al de intentie getoond om met een soort stichting te komen. Deze zou dan het erfgoed van Fortuna Sittard moeten beschermen. In tegenstelling tot Roda zullen hier wel capabele mensen zitting in nemen.
Sorry dat ik het zeg, maar Körver vind ik drie keer niks. Dat is toch geen echte Fortunees zeg, die was echt net zo goed met veel plezier bij Sporting aan de slag gegaaan...quote:
Thx allenquote:
Is de fusie met Feyenoord al rond?quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:46 schreef Dvm86 het volgende:
Gefeliciteerd met het gegarandeerde faillissement. Lekker kortzichtig daar in Limburg
Fusie tussen Feyenoord en Fortuna, hmm dat zou voor beide partijen misschien best aantrekkelijk zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:30 schreef Evertje het volgende:
[..]
Is de fusie met Feyenoord al rond?
OT:![]()
![]()
Airkens eindelijk weg
Nu al dat geld nog eens goed bestedenquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:35 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Eigen vermogen van Ajax is trouwens 71,1 miljoen
quote:Fortuna Sittard geeft strijd op
SITTARD - De financiële situatie van Fortuna Sittard is dramatischer dan verwacht. Dat zegt bestuurslid Wil Meijers.
Vandaag zal de beroepscommissie van de KNVB in Zeist zich buigen over de vraag of de licentie van de club terecht is ingetrokken. Meijers noemt de strijd om het voortbestaan van Fortuna een 'mission impossible'. ,,We komen tonnen tekort. We hadden daarom nog gevraagd om uitstel, maar dat is afgewezen door de KNVB."
De Fortuna-top probeerde in de afgelopen dagen shirtsponsor Supergame over te halen alsnog het doorlopende contract uit te dienen. "Maar zij hebben gebruik gemaakt van een clausule en besloten te stoppen. Dat scheelt ons twee ton", zegt Meijers.
telegraaf
quote:Bayern München komt Fortuna te hulp
Bayern München toont zich betrokken bij de financiële situatie waarin Fortuna Sittard zich bevindt. De Duitse topclub komt te hulp door op zondag 31 mei naar Sittard af te reizen om daar een oefenduel af te werken, zo meldt L1.
De kans is groot dat Mark van Bommel het initiatief voor de wedstrijd heeft genomen. De middenvelder, die sinds 2006 voor Bayern speelt, kwam in het verleden zeven jaar uit voor Fortuna.
Fortuna verkeert in nood nadat de fusie met Roda JC is afgeketst. De eerstedivisionist kreeg donderdag twee extra weken de tijd om het gepresenteerde reddingsplan waar te gaan maken.
Succes!quote:D-day Fortuna
telegraaf
SITTARD - Vandaag wordt duidelijk of de noodlijdende eerstedivisionist Fortuna Sittard komend seizoen nog actief is in het betaalde voetbal. De beroepscommissie van de afdeling licentiezaken van de KNVB buigt zich vanavond voor de tweede keer binnen twee weken over de toekomstplannen die de Fortuna-top voorlegt.
De Sittardse club zal moeten kunnen aantonen dat de miljoenenschuld de komende tijd gesaneerd kan worden. Kortom: dat Fortuna weer voldoende bestaansrecht heeft om op een verantwoorde wijze in de toekomst betaald voetbal te kunnen spelen. Voor de door John van Bommel, vader van international en ex-Fortuna-speler Mark van Bommel, gestarte loterij om geld te genereren, zijn inmiddels 23.000 loten verkocht.
quote:Licentiecommissie doet op korte termijn uitspraak
Bron: fortuna sittard
De licentiecommissie van de KNVB heeft Fortuna Sittard (in de personen van Sjra Phillipen, Wil Meijer, Wil Helwig en Paul Rousseau) laten weten op korte termijn uitspraak te doen inzake de licentie voor het seizoen 2009-2010. Een datum of termijn is echter niet door de licentiecommissie genoemd. De Fortuna-delegatie laat weten met een goed gevoel vertrokken te zijn uit Zeist.
Het goede gevoel baseert de Fortuna-delegatie op de vragen en antwoorden die het heeft gegeven met betrekking tot de schuldenlast, liquiditeitsproblemen en meerjarenbegroting. Binnen de club werd een direct uitspraak overigens ook niet verwacht. Normaal staan 2 à 3 weken voor behandeling van een licentiezaak, maar gezien de spanning en de contracten wordt dit proces nu verspoedigd. Een exacte datum is echter niet genoemd.
Bron NOSquote:11:53 19 Mei 2009
KNVB trekt licentie Fortuna in
De beroepscommissie licentiezaken van de KNVB heeft de licentie van Fortuna Sittard per 30 juni wordt ingetrokken.
De KNVB geeft vanmiddag om 15.30 uur in Zeist een persconferentie. Henk Kesler, directeur betaald voetbal, zal dan een toelichting geven op het besluit.
Fortuna Sittard kan bij de burgerechter de door de KNVB gevolgde procedure bij het intrekken van de licentie laten toetsen.
quote:
Niet Fortuna. Hans Erkens, Jacques Opgenoord, Cor Njpels en Jules Coenen zijn de hoofdschuldigen. De gemeente wil ik ook nog wel met de vinger naar wijzen, stadion had allang moeten zijn afgebouwd.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:39 schreef Kopbal het volgende:
Sterkte. Hoewel Fortuna het er in mijn ogen zelf naar heeft gemaakt wens je dit uiteindelijk niemand toe.
Fortuna had gewoon nooit uit de Baanderd moeten vertrekken.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:42 schreef Evertje het volgende:
[..]
Niet Fortuna. Hans Erkens, Jacques Opgenoord, Cor Njpels en Jules Coenen zijn de hoofdschuldigen. De gemeente wil ik ook nog wel met de vinger naar wijzen, stadion had allang moeten zijn afgebouwd.
Daar zat de gemeente dan ook achter. Toen ze daar eenmaal weg waren heeft de gemeente echter nooit meer geholpen...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:47 schreef Xummon het volgende:
[..]
Fortuna had gewoon nooit uit de Baanderd moeten vertrekken.
sindsdien is de ellende begonnen
Eerste Klasse, als ze willen...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Gaat Fortuna nou Hoofdklasse spelen of moeten ze weer in de 6de klasse beginnen?
quote:19/05 Fortuna had schuld en Begroting geheel sluitend
19 May 2009
Op 6 mei heeft Fortuna Sittard wel degelijk een sluitende begroting, een afgeronde schuldsanering en de finale oplossing voor het exploitatie tekort bij de KNVB ingediend. Een externe financierder heeft zich garant gesteld om de schuldsanering (samen met TOF) te realiseren en om het exploitatie tekort (samen met de inkomsten van Bayern) te dichten. De begroting was ook sluitend, waarbij er voor alle duidelijkheid gezegd moet worden dat nog niet alle begrote onderdelen al gerealiseerd zijn c.q. in geld zijn omgezet. Zo moesten er nog enkele honderden business seats verkocht worden. Het gat was echter minimaal en gezien de tijd die er nog resten was dit makkelijk haalbaar. Het KNVB argument dat "een faillissement reëel is" wordt dan door Fortuna Sittard en TOF niet herkend!
De KNVB heeft dus in haar geheel geen rekening gehouden met het werk dat het nieuwe bestuur van Fortuna Sittard heeft verzet. Men heeft alleen het oude bestuur (Erkens & co) afgestraft. Fortuna Sittard beraadt op dit moment of zij een (dure) advocaat zal inzetten om via de burgerrechter alsnog de beslissing om te draaien.
Bron: Fortunahome.com
quote:Bayern komt met sterren naar Sittard
Bayern München reist zondag met de sterkst mogelijke selectie af naar Sittard, waar het vriendschappelijke duel met Fortuna Sittard op het programma staat.
Volgens L1 zijn mannen als Luca Toni en Franck Ribéry van de partij. Enkel Philipp Lahm, Bastian Schweinsteiger en Lukas Podolski ontbreken bij Bayern vanwege een trainingsstage met het Duitse nationale team in China. Ook Mark van Bommel zal als initiator van de wedstrijd deelnemen aan het treffen met de eerstedivisionist, die mogelijk een verkapte afscheidswedstrijd speelt tegen de club uit München.
Immers kreeg Fortuna onlangs te horen dat de proflicentie wordt ingetrokken door de KNVB. Via een rechtzaak of een schikking met de voetbalbond hopen de Limburgers het noodlot nog te ontlopen.
Ik kan met een gerust hart tussen de Fortunezen gaan zitten met een VVV sjaal?quote:Op maandag 25 mei 2009 19:04 schreef Rucebo het volgende:
Ik heb de kaartjes al een tijdje binnen...
Waarom zou je die VVV sjaal om doen? Dan doe je het om te provoceren lijkt mequote:Op donderdag 28 mei 2009 13:49 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Ik kan met een gerust hart tussen de Fortunezen gaan zitten met een VVV sjaal?
Ziehier:quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:50 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat moet je met een VVV sjaal bij Fortuna-Bayern
quote:
Tja. Er zullen vast mensen zijn die er niks van zeggen. Er zullen er ook genoeg zijn die je wel duidelijk zullen maken dat ze er niet van gediend zijn. Ligt er aan waar je gaat zitten.quote:
Ik zie daar het nut niet van in. Kom dan gewoon zonder sjaal. Er zater ook MVV'ers rondom mij bij de derby, maar die komen niet met sjaal en shirtquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:49 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Ik kan met een gerust hart tussen de Fortunezen gaan zitten met een VVV sjaal?
Voor MVVers is dat natuurlijk riskanter.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:10 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Ik zie daar het nut niet van in. Kom dan gewoon zonder sjaal. Er zater ook MVV'ers rondom mij bij de derby, maar die komen niet met sjaal en shirt.
Maar goed, moet je zelf weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |