abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68013303
Ja he ik had er ook nog nooit van gehoord en wilde natuurlijk voor deze wedstrijd wat origineel uit de bus komen en ook echt alles zelf maken
pi_68075078
Ik heb een soufflékookboek gekocht. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_68075337
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb een soufflékookboek gekocht. .
Owww, jij bent echt evil

Ik ga vanavond proberen souffleetjes te maken Mijn camera flitst trouwens wel superslecht... Maar ik heb geen tijd om het bij daglicht te doen
pi_68075436
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Owww, jij bent echt evil

Ik ga vanavond proberen souffleetjes te maken Mijn camera flitst trouwens wel superslecht... Maar ik heb geen tijd om het bij daglicht te doen
Maar er staat een hoofdstuk met gezonde souffles in! .
pi_68075623
Oh? Geef eens een paar voorbeelden? Groentesoufflé?
pi_68076219
Zoete-aardappelsoufflé, soufflé met biet, ricotta en mierikswortel, soufflé met salie, lente-ui en rozijnen, met limoen, kokos en mango...
pi_68078877
Souffleer ons maar dan
pi_68080329
kook eens voor ons cul'lers!
  donderdag 16 april 2009 @ 18:44:46 #60
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_68081513
Meerdere inzendingen mag!
pi_68081580
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:33 schreef SuperRembo het volgende:
[...]Het recept volgt[...]
Zoals beloofd

Het is een beetje een mix van verschillende recepten die ik op internet heb gevonden. Ik weet meer niet of ik uiteindelijk nou 3 of 4 eiwitten heb gebruikt.

100 g geitenkaas
2 eetl parmezaanse kaas, geraspt
2 eetl geraspte kaas, geraspt
3-4 eiwitten
2 eidooiers
2 eetl boter
35 g bloem
125 ml melk
2 eetl witte wijn
1/2 thl mosterd
1 1/2 thl thijm

• Verwarm de oven voor op 190 C.
  • Vet de ovenschaaltjes in met boter en bedek de wanden met de parmezaanse kaas.
  • Smelt de boter in een steelpannetje. Roer er de bloem door heen. Voeg scheutje voor scheutje de melk toe, zodat een gladde saus ontstaat. Voeg de wijn en de mosterd toe en laat nog een minuut of 8 zachtjes koken. Zet het vuur uit en voeg de geitenkaas, de eidooiers, thijm en wat zout en peper toe.
  • Klop de eiwitten stijf. Meng dit voorzichtig met de saus.
  • Verdeel het mengsel over de ovenschaaltjes. Strooi er wat geraspte kaas overheen. Bak 25-35 minuten in de oven.
  • Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
    | Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
    pi_68116082
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 22:33 schreef SuperRembo het volgende:
    Vanavond hebben we geitenkaassoufflétjes gemaakt. Ze zijn best wel goed gelukt (ondanks het gehannes van mij met een beetje vaag recept, wat we tijdens het koken nog hebben aangepast. Het recept volgt dus ook later.)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    wat ziet dát er lekker uit
    Ja doei.
    pi_68121859
    Witte-chocoladesouffleetjes met kahlua (recept van Gordon Ramsay)
    Zet de ingredienten klaar en weeg ze af.

3 eieren, gesplitst, 250 ml melk, 100 ml kahlua, 150 g witte chocolade, 40 g zachte boter, 15 g bloem plus 10 g maismeel, 50+25 g caster sugar, 4 eetlepels slagroom, amandelschaafsel en cacao voor het bestrooien.

Breng de melk aan de kook.

Roer de eidooiers zacht en cremig met 50 g suiker, voeg aan dit mengsel maismeel en bloem toe.

Kook onderwijl de kahlua in tot ongeveer de helft van het volume.

Giet de kokende melk bij de chocolade en roer tot de chocolade gesmolten is.

Giet de chocolademelk al roerende bij de dooiers, doe dit mengsel terug in de pan en verhit het op een zacht vuur tot het bindt. Dan nog 30 sec verwarmen.

Meng al roerend de ingedikte kahlua door de creme patissiere ( Gordon en zijn profi termen, huh) en laat het afkoelen.

Beboter de soufflebakjes niet te zuinig, de wanden verticaal, zet ze in de koelkast, beboter ze na een kwartiertje nogmaals en bestrooi ze met gemalen amandelen.

Roer de afgekoelde creme patissiere los met de slagroom.

Klop de eiwitten luchtig, als ze stijf zijn, meng je er de suiker door. Spatel deze voorzichtig door de creme patissiere en vul de vormpjes met het mengsel.

Zet ze in een op 190 graden voorverwarmde oven voor 15-18 minuten. Bestrooi licht met cacao.

Tadaaah!

Ik vond het na het beboteren bestrooien met amandelen werkelijk geniaal, dat geeft echt een heerlijk 'korstje'.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_68122610
    Mooi hoog gerezen CF
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_68122736
    Nja, ik denk dat de bakjes ook wel vrij vol waren. Maar ach, het was m'n eerste keer

Ik wil nog weleens een hartige souffle maken. Maar niet voor zondagavond
    pi_68129013
    vandaag heb ik geprobeerd de chocoladesoufflé te maken uit de op van the taste of life. Op zoch wel redelijk gelukt voor mijn eerste soufflé. Alleen de binnenkant was nog een beetje papperig dus hij had iets langer ind e oven gemoeten, maar hij was wel goed boven het bakje uit gekomen.
    pi_68135210
    Wat een prachtige foto's + recepten hier allemaal!

Ik denk dat ik het vanavond ook maar ga proberen. Ook nog nooit gemaakt, probleem hier is dat onze oven redelijk wat kuren heeft en ik daarom niet weet hoe dit gaat aflopen, maar ik ga het iig proberen!

En ik denk dat ik iets ga doen met die Indiase kruiden die ik nog over heb van de vorige challenge waar ik toen niet aan mee heb gedaan. Chocolade met kardemom en lauriersouffle ofzo .

[ Bericht 35% gewijzigd door vaagsel op 18-04-2009 11:19:03 ]
    Life is too short not to have fun
    pi_68147851
    Sow, hier zitten echt superlekkere ideeën bij.
    pi_68168123
    @!#$!@#$%!@#%

Kabeltje nog steeds kwijt, dus maar een 30in1 kaartlezer gekocht om zo toch foto's te kunnen uploaden. Helaas zat het geheugenkaartje nog in deze kaartlezer en zijn de eerste batch foto's opgeslagen op het geheugen van de camera, en deze kan ik dus niet uploaden. Daarom alleen foto's van de laatste stappen + resultaat.

Souffle met pure chocolade, kardemom en laurier

Ook ik had nog nooit een souffle gemaakt, en daarom maar gewoon wat gegoogled om recepten te vinden. Uiteindelijk bij good old Rudolf uitgekomen en zijn recept voor chocoladesouffle grotendeels gevolgd. Voor twee personen gebruikte ik:

75 gram pure chocolade (78%)
    150 ml melk
    5 g. maizena
    8 g. bloem
    2 kleine eieren, eiwit en dooier gescheiden
    50 gram suiker
    35 ml. room
    boter.
    3 kardemompeulen
    1 blad laurier

Voor de versiering:
    Witte basterdsuiker
    Kaneel

- Smelt de chocolade au-bain-marie.

- Haal het binnenste uit de kardemompeulen, kneus dit en zit dit op samen met de laurier in de melk. Laat 5 minuten trekken op laag vuur

- Klop de dooiers romig met 25 g. suiker. Voeg de maizena en bloem toe

- Zeef de melk boven de kom met chocolade en roer dit door elkaar

- Doe het mengel terug in de pan waar je de melk in gekookt heb en voeg de eidooier toe

- Roer dit mengsel goed door elkaar en voeg de eidooiers toe. Laat dit even koken en zet dan het vuur uit en laat afkoelen. Het mengsel zal vrij dik worden, dit is de bedoeling.

- Boter je soufflevormpjes in en bestrooi ze goed met suiker.

- Sla de eiwitten stijf met 25g. suiker

- Doe het chocolademengsel in een kom en roer de room erdoor

- Vouw het eiwit door het chocolademengsel tot een homogene massa is bereikt

- Vul de soufflevormpjes met het mengsel. Strijk de bovenkant goed af.

- Zet in een voorverwarmde oven van 190C (ik deed het op 200C) en verwarm ongeveer 18 minuten (ik deed het 21 minuten).

- Haal de souffles uit de oven, bestrooi ze met de bastardsuiker en kaneel en serveer!

Conclusies

Eureka, het is gelukt! Ben erg blij met het resultaat, had een grote mislukking verwacht maar dat viel gelukkig mee. Het was op zich ook best lekker, maar erg machtig. Een bolletje vanilleijs had zeker niet misstaan bij dit toetje. Volgende keer expirmenteren met andere smaken. Witte en donkere chocolade door elkaar heen voor het visuele effect, of basilicum-limoen als smaaksensatie. Was erg leuk om te maken, maar wel veel werk en afwas .

[ Bericht 6% gewijzigd door vaagsel op 19-04-2009 14:29:55 ]
    pi_68168592
    Een zoete soufflé is idd heel erg leuk bij een bolletje ijs
    Hij is goed gelukt vaagsel en ziet er heerlijk uit
    SPOILER
      maandag 20 april 2009 @ 03:23:05 #71
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_68191980
    Op de valreep mijn probeersels.
    Eerst in het kort mijn eerste poging die er op de foto best aardig uitziet, maar toch niet voldoet aan de criteria voor een souffle. Ik denk eigenlijk puur dat het komt omdat ik ze te lang (nl 25 minuten) in de oven heb gezet. En dat kwam weer omdat ik werkte met een recept dat uitging van 1 grote soufflevorm en ik gebruikte allemaal kleintjes.

POGING 1

De hoeveelheden voor de roux waren al zodanig dat ik me afvroeg of het wel klopte: nadat ik eerst de bloem en boter een paar minuutjes door had laten koken (om van de meelsmaak af te komen) en de melk erbij deed vond ik het al zo ontzettend dik. Maar ja, een dikke saus, zei het recept. Hoe dik is dik? Het leek wel aardappelpuree, zo dik. (ik vond 'm trouwens wel erg mooi, ben gelijk genezen van mijn afkeer van sauzen op basis van bloem :-) )

Niet alleen de roux was al "te dik", ik was ook nog zo eigenwijs om er meer kaas in te doen dan het recept voorschreef, dus daarmee werd de basis nog dikker/zwaarder. Ach ja, lekker smaakte het al wel!!!

Ik hou niet van kaaskorstjes, dus ik dacht slim te zijn en broodkruim te gebruiken. Of beter gezegd, panko, japans broodkruim. Nah, ook niet echt een succes. De soufleetje waren best leuk gerezen, maar ze waren gewoon te doorbakken. Het leek meer op cake. Dan kun je ze nog best eten, maar ja, het is eigenlijk geen souffle. Vandaar dat ik nog maar een poging deed:

POGING 2

Bij beide pogingen heb ik de melk eerst gerookt. Samen met wat korianderzaadjes en laurier. Dat was mijn personal touch. Beide keren werkte dat subliem (niet letten op het enge vel). Het mengsel, voor het de oven inging was echt om je vingers bij af te likken. Sterker nog, bij poging 2 heb ik express behoorlijk was in de schaal achter gelaten om uit te likken. Ik dacht, als het straks weer mislukt is heb ik in ieder geval genoten van die goddelijke basis.

Deze keer had ik wat extra melk gerookt. Na het roken in een maatbeker geschonken en van daaruit bij de boter met bloem geschonken, zodat ik uiteindelijk wist hoeveel ik er nou precies bij had gedaan. En dat was dus veel meer dan het recept voorschreef, maar ik besloot deze keer op gevoel te werken. De saus (boter/bloem/melk) was als een dunnige saus. Wel gebonden, maar best "runny". Daar deed ik smeuige geitenkaas en geraspte parmezaanse kaas bij. Dat maakte het alweer wat dikker. En dat dus mengen met de eiwitten.

Deze keer de vormpjes niet met panko maar met geraspte parmezaanse kaas bestrooid. En, niet onbelangrijk, de vormpjes in een bakblik gezet en daar kokend water in gegoten. Daardoor kreeg de souffle alleen aan de bovenkant een kleurtje. Voor de rest was het als een zachte, goddelijke mousse. Ik was echt blij verrast hoe lekker ik het vond. Opeens viel het kwartje: zo moet een souffle zijn!!!
    Ik had trouwens nog 1 bakje over, dat ik naderhand heb gebakken, zonder water en ik vond het gelijk ook niks, veel korst, weinig luchtige, zachte, warme mousse.

En dan nu het RECEPT. Volgens mij ging het zo.
    (maar ik weet het niet meer 100% zeker, ik was zo stom om het niet meteen op te schrijven, ik dacht dat ik het wel kon onthouden. Yeah, not)

1. Verwarm/sudder de melk met specerijen::
    175 ml melk
    1 theelepel korianderzaadjes
    1 laurierblaadje

(ik deed dit dus in de rookoven, ongeveer 10 minuutjes)

2. Verwarm in een steelpannetje:
    25g boter
    15g bloem

Laat even doorwarmen/bakken, minuutje of 1 of 2. Goed roeren, het moet niet aanbranden.

3. Giet de melk bij de boter/bloem. Roer goed.

4. Roer de volgende kazen erdoor:
    30 g zachte geitenkaas
    60 g geraspte parmezaanse kaas

5. Als dit gemengd is, haal je het van het vuur en doe je er nog bij:
    1 theelepel limburgse mosterd
    snufje cayennepeper

6. Dit mengsel laat je een beetje afkoelen en dan roer je erdoor:
    2 eierdooiers
    Breng op smaak met peper en zout. (of een beetje bouillonpoeder)

Ik weet nog steeds niet of je dit mengsel nou echt tot kamertemperatuur af moet laten koelen, maar de tweede keer deed ik dat dus wel. Met een beetje hulp van wat water in de gootsteen.

7. Klop 3 eiwitten stijf, maar niet te stijf.

8. Meng 1/4 van de eiwitten door het kaasmengsel. Je mag redelijk lomp roeren.

9. Meng het kaasmengsel door de resterende 3/4 van de eiwitten. Voorzichtig spatelen (met metalen of rubberen lepel/spatel), zodat je zo min mogelijk lucht uit het mengsel verliest.

10. Soufflebakjes invetten en bestrooien met parmezaanse kaas. Vullen tot 2/3 (of meer als je denkt dat ze toch nietzo heel hoog zullen stijgen) En in voorverwarmde oven van 190C zetten.(en ja, als je niet van korstjes houdt kun je ze dus in een bakblik zetten en dat vullen met kokendheet water)

11. Bakken tussen de 15 en 25 minuten.

En oja, mijn nieuwe "bolletjesgarde" was echt briljant voor dit klusje! Ik weet niet meer wie 'm hier aanbeveelde bij "briljante dingen in de keuken", maar dat was echt een goeie tip!

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 20-04-2009 03:36:01 ]
      maandag 20 april 2009 @ 04:27:57 #72
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_68192121
    RECAP:

DevilsAndDust
    Chocoladesinaasappelsouffle

Superrembo
    Geitenkaassouffle

Piepster
    Doperwten-munt-soufflé

Bluezz
    Stroopwafelsoufflé met (zelfgemaakte) banketbakkersroom

ColdFeet
    Witte-chocoladesouffleetjes met kahlua

Vaagsel
    Souffle met pure chocolade, kardemom en laurier

RobinOok
    Gerookte geitenkaassouffle
      maandag 20 april 2009 @ 04:36:24 #73
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_68192132
    Poll: Wie vind jij de winnaar van de Fok Soufflé Wedstrijd?
  • DevilsAndDust
  • Superrembo
  • Piepster
  • Bluezz
  • ColdFeet
  • Vaagsel
  • RobinOok
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • pi_68194371
    Vaagsel
      maandag 20 april 2009 @ 10:05:27 #75
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_68194549
    Oh ja, ik had de eerste stem en die ging naar RobinOok
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_68195327
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 09:55 schreef Den_Haag het volgende:
    Vaagsel

Ik heb op Bluezz gestemd
    pi_68196493
    Ik heb ook gestemd!

En er hebben mensen op mij gestemd. . Wow.
    pi_68197024
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 11:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Ik heb ook gestemd!

En er hebben mensen op mij gestemd. . Wow.
    Graag gedaan hoor..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_68200403
    Ik heb een beetje het idee dat mensen aan het stemmen zijn aan de hand van de foto's en niet zozeer aan de hand van de recepten/omschrijven/ervaringen. Niks ten nadele van Rembo hoor, maar ik wil wel iedereen oproepen om niet alleen op basis van de "Recap" te stemmen!
      Licht Ontvlambaar maandag 20 april 2009 @ 13:51:53 #80
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_68201488
    Ik heb op Superrembo gestemd, omdat het recept me het meest aansprak en omdat het eindresultaat er prima mag wezen. Zoetige soufflé spreekt me sowieso veel minder aan
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_68201644
    Ik ben dan meer van de (pure) chocolade, dus DevilsandDust, ook voor de klassieke combinatie met sinaasappel.. Die met chocolade en laurier doet me dan net wat minder, maar sowieso zijn ze allemaal het eindproduct van veel liefde en aandacht, dus eigenlijk allemaal nr.1
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_68201830
    De meeste stemmers zullen natuurlijk gewoon het topic doorlezen, maar ik kan me voorstellen dat als je daar geen zin in hebt, en alleen op de foto's afgaat, er eentje duidelijk boven uitsteekt .
    pi_68202205
    Wat ontzettend goed gelukt bij iedereen! Ik ben er dus duidelijk niet meer aan toe gekomen om spinazie-souflé te maken, helaas. De combinatie van zoveel afwas voor alleen een voorgerechtje en zo weinig tijd (tentamenweek) heeft mij ertoe gezet om van de spinazie maar een simpel stamppotje te maken

Ik heb trouwens op Bluezz gestemd, omdat ik er zelf nooit op zou zijn gekomen om stroopwafels in een souflé te stoppen.
    Tonight I think I'll walk alone
    I'll find my soul as I go home
      maandag 20 april 2009 @ 16:19:34 #84
    22042 Isabitch
    Know thyself
    pi_68206486
    Zo dat ziet er allemaal prachtig uit Allemaal winnars wat mij betreft, maar ik kan er maar op één stemmen.

Ik heb gekozen voor Bluezz omdat ik het een origineel recept vind, ik van zoete toetjes hou, ik hartige soufflees meestal niet echt lekker vind en ik dit recept wel eens zou willen proberen.
    The death of one man is a tragedy. The death of a million men is a statistic.
      maandag 20 april 2009 @ 16:19:58 #85
    22042 Isabitch
    Know thyself
    pi_68206502
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 16:19 schreef Isabitch het volgende:
    Zo dat ziet er allemaal prachtig uit Allemaal winnars wat mij betreft, maar ik kan er maar op één stemmen.

Ik heb gekozen voor Bluezz omdat ik het een origineel recept vind, ik van zoete toetjes hou, ik hartige soufflees meestal niet echt lekker vind en ik dit recept wel eens zou willen proberen.
    Ik is Isabeau en winnars = winnaars
    The death of one man is a tragedy. The death of a million men is a statistic.
    pi_68206619
    Poll: Wie maakte de lekkerste souffle?
    Je hebt gestemd op: ColdFeet

Mooi hoog geworden
    pi_68220965
    Ik heb op RobinOok gestemd. Het zijn prachtige soufflé's geworden, met vast een veel verfijndere smaak dan die van mij. Haar recept is ook heel uitgebreid en duidelijk.
    Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
      dinsdag 21 april 2009 @ 13:18:56 #88
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_68235333
    Bedankt.

Ik stemde op de chocolade souffle van ColdFeet. Die zag er weliswaar het minst lekker uit, maar ja, recept van Gordon Ramsay, dat moet lekker zijn. Bovendien behoorlijk wat (afwas-)werk. Als goede tweede zou ik dan Piepster zetten, want ook daar ging heel wat werk in zitten. Ik vond dat een dappere souffle, eentje die ik zelf niet gauw zou maken.

Eigenlijk zou je gewoon een poll moeten hebben waarop je een rangorde aan kunt maken. Of in ieder geval nummers 1, 2 en 3 aanwijzen. Hoewel dat in dit geval denk ik niet veel uit zou maken, want ik vind net als lsabeau alle inzendingen keeeeeigoed.
    pi_68257361
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 04:36 schreef RobinOok het volgende:
    Poll: Wie vind jij de winnaar van de Fok Soufflé Wedstrijd?
  • DevilsAndDust
  • Superrembo
  • Piepster
  • Bluezz
  • ColdFeet
  • Vaagsel
  • RobinOok
    Tussenstand:
    [ afbeelding ]
    Ook een poll maken? Klik hier
  • Superrrrrrrrrrrrrrembo heeft gewonnen
    Feli!
      woensdag 22 april 2009 @ 01:01:06 #90
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_68258859
    Hieperdepiep hoera. Gefeliciteerd, Rembo!
    Ben benieuwd naar de volgende opdracht.
    pi_68259307
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 01:01 schreef RobinOok het volgende:
    Hieperdepiep hoera. Gefeliciteerd, Rembo!
    Ben benieuwd naar de volgende opdracht.
    Yup, me too
    SPOILER
    pi_68260492
    Feli, Superrrrrembo. Ik had ook op jou gestemd, mede omdat ik een sucker ben voor geitenkaas.

pi_68261405
    Van harte Superrembo! Verdiende winnaar!
    pi_68261599
    Gefeliciteerd Superrembo!
    pi_68267270
    Feli!

Wat wordt de volgende challenge?
    pi_68287080
    Bedankt iedereen voor het stemmen en voor de leuke recepten. Ik had niet gedacht dat ik deze keer zou winnen

Ik weet nog niet wat de volgende opdracht wordt. Suggesties zijn welkom
    Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
      woensdag 22 april 2009 @ 22:52:25 #97
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_68287660
    Euh, asperges? :-)
    pi_68287854
    Een ready steady cook achtige challenge lijkt me ook mooi. Een paar ingredienten geven + een lijstje van zaken die je sowieso mag gebruiken (melk, room, bloem, wijn, kruiden) en daar mensen mee aan de slag laten gaan.

Niet dat ik mee kan doen, zaterdag gaan we een weekje op vakantie naar Spanje .
    pi_68287894
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 22:57 schreef vaagsel het volgende:
    Een ready steady cook achtige challenge lijkt me ook mooi. Een paar ingredienten geven + een lijstje van zaken die je sowieso mag gebruiken (melk, room, bloem, wijn, kruiden) en daar mensen mee aan de slag laten gaan.

Niet dat ik mee kan doen, zaterdag gaan we een weekje op vakantie naar Spanje .
    Da's wel lachen. En dan mag je er géén Google / receptenzoeker bij gebruiken.
    pi_68289537
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 17:30 schreef Bluezz het volgende:
    (toch maar begonnen vanmiddag)

Stroopwafelsoufflé met (zelfgemaakte) banketbakkersroom!!

[ afbeelding ]
    Dat schort Gaaf

*Ik wil ook een schort maar dan met "allsystemshalt" als tekst
    pi_68294448
    Ik heb op RobinOok gestemd ziet er echt heerlijk uit!
    Gefeliciteerd!
    looooooooooooooooool lol
      donderdag 23 april 2009 @ 11:03:47 #102
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_68297592
    Haha, had je een rij proxies tot je beschikking of zo?
    Leerpuntje voor de volgende wedstrijd: even de uitslag noteren op het moment dat de stemming is gesloten. En misschien kan iemand 'm op slot zetten?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')