abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94442420
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:04 schreef Ezell het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel niet de open dag. Een sneak preview is iets anders. Dan loop je in een groepje met een student mee. De student laat je de school en dingen van de opleiding zien. Dat duurt dan ongeveer twee uurtjes. Ik ga eventjes kijken of ik met school iets kan regelen waardoor ik hier toch nog heen kan gaan. Als dit niet lukt, ga ik misschien ook naar open dag.
Oh een meeloop dag. Hopelijk kan je het regelen met school!
pi_94507409
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:32 schreef Moffol het volgende:

[..]

Oh een meeloop dag. Hopelijk kan je het regelen met school!
Jup, zoiets. :)

Wat gaan jullie doen als jullie niet worden aangenomen?
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:49:32 #228
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_94509093
Nou jongens. Ik begin aan de laatste herkansing voor m'n P. Politieke analyse schrijven. ^O^
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_94597984
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:49 schreef Rahl het volgende:
Nou jongens. Ik begin aan de laatste herkansing voor m'n P. Politieke analyse schrijven. ^O^
Veel succes!

Mijn school is eindelijk weer lief. Mijn afdelingsleider gaat, nadat ik mijn rooster voor de mondelinge toetsen heb gekregen, proberen om de sneak preview door te laten gaan. :D
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:15:48 #230
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_94616068
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:36 schreef Moffol het volgende:
Nog even een vraagje. Schrijven vind ik ontzettend leuk om te doen, nieuws kijken/lezen/schrijven lijkt me ook leuk. Maar natuurlijk is schrijven niet het enige aspect van journalistiek. Je moet ook radio en televisie maken tijdens je studie. Het probleem is: ik hou niet zo van presenteren. Of in ieder geval, het presenteren van een Powerpoint op school vind nou niet heel erg 'aantrekkelijk'.

Wordt er tijdens de studie journalistiek ontzettend veel aan je presentatietechnieken gewerkt en wordt dit leuk gebracht? Zo ja, dan zou ik het nog wel eens leuk kunnen gaan vinden, dat presenteren....
Presenteren zul je vaak genoeg moeten doen :P
Overigens zul je vaak genoeg dingen moeten doen waar je tegenop ziet. Word je uiteindelijk alleen maar beter van ^O^

Die keren dat wij moesten interviewen en dit op camera opgenomen werd, en vervolgens voor de hele klas afgespeeld. Op zo'n moment kan je wel door de grond zakken, maar ach :+
My mama didn't raise no fool
pi_94625525
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:15 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Overigens zul je vaak genoeg dingen moeten doen waar je tegenop ziet. Word je uiteindelijk alleen maar beter van ^O^

Die keren dat wij moesten interviewen en dit op camera opgenomen werd, en vervolgens voor de hele klas afgespeeld. Op zo'n moment kan je wel door de grond zakken, maar ach :+
Met mijn presentatieskills zal ik door de aardkorst zakken.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 09:13:42 #232
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94630710
quote:
Op zaterdag 26 maart 2011 00:16 schreef Moffol het volgende:

[..]

Ik kom er naderhand vaak achter dat ik een aantal onderwerpen vergeten ben te vertellen. :')
  zaterdag 26 maart 2011 @ 10:37:47 #233
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_94632061
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 00:16 schreef Moffol het volgende:

[..]

:D
90 procent bakt er weinig van hoor. Meestal zit er 1 persoon in de klas die een enorm strakke, grappige presentatie weet te geven. Maar de rest staat vaak toch maar een onsamenhangend verhaal te 'uhhhhh'-en.

Geeft verder niks, krijg je alsnog een 7 voor ;)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 10:53:17 #234
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_94632469
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 00:16 schreef Moffol het volgende:

[..]

Presenteren en voor een groep praten is net als zwemmen en fietsen, dat moet je gewoon leren en oefenen. De eerste keren is voor veel mensen doodeng, maar als je het eenmaal gewend bent doe je het zonder na te denken.
Vond het vroeger ook doodeng, nu kan ik een presentatie van iemand anders zo even geven en sta ik ook voor een collegezaal met een paar honderd man.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_94632799
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Presenteren en voor een groep praten is net als zwemmen en fietsen, dat moet je gewoon leren en oefenen. De eerste keren is voor veel mensen doodeng, maar als je het eenmaal gewend bent doe je het zonder na te denken.
Vond het vroeger ook doodeng, nu kan ik een presentatie van iemand anders zo even geven en sta ik ook voor een collegezaal met een paar honderd man.
Dit alles door te oefenen en te leren van je fouten of doordat je er wel aanleg voor hebt?
pi_94638408
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:15 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Ah dat had ik al verwacht. Dat zal bij mij echt een ramp worden.. Maja, het zal uiteindelijk vast wel goed voor me zijn.
pi_94640155
Vandaag naar de open dag geweest van de hogeschool in Utrecht (journalistiek of course). Niet echt veel interessante nieuwtjes gehoord die ik nog niet wist. Desondanks lijkt het me een hele leuke opleiding, jammer dat je uitgeloot moet worden......
  zondag 27 maart 2011 @ 14:39:32 #238
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_94673437
Hard aan het leren voor het Mediaproductie-tentamen @ Windesheim... Voor het eerst in drie jaar een tentamen met open vragen, dat gaat wennen worden :P
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  zondag 27 maart 2011 @ 17:45:16 #239
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_94679270
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:07 schreef Moffol het volgende:
Vandaag naar de open dag geweest van de hogeschool in Utrecht (journalistiek of course). Niet echt veel interessante nieuwtjes gehoord die ik nog niet wist. Desondanks lijkt het me een hele leuke opleiding, jammer dat je uitgeloot moet worden......
Ah maar ingeloot worden is niet zo lastig toch? Eerst die toets maken en als dat het 'm niet is, gaan voor de loting. :Y
  zondag 27 maart 2011 @ 17:54:15 #240
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_94679564
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:45 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Ah maar ingeloot worden is niet zo lastig toch? Eerst die toets maken en als dat het 'm niet is, gaan voor de loting. :Y
Je kun vaak ook met een p-communicatie naar het tweede jaar journalistiek.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_94680475
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:07 schreef Moffol het volgende:
Heb je je eigenlijk al ingeschreven?
pi_94680995
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:21 schreef Ezell het volgende:

[..]

Heb je je eigenlijk al ingeschreven?
Jup, ik heb me vandaag ingeschreven via Studielink.
pi_94715567
Hehe, zaterdag is eindelijk de decentrale selectie.
De tijd gaat echt snel. Nu maar hopen dat ik niet in Utrecht verdwaal... :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Ezell op 28-03-2011 15:27:49 ]
pi_94777967
Vragen die vorig jaar voorbij kwamen:
Welk dier is het zwaarst?
a. neushoorn
b. dolfijn
c. beer
d. tijger

maar ook "in welke krant staan fokke & sukke", "bedenk een kop bij dit bericht" en je moest je motivatie schrijven enzo. Oja en een betoog. Daar kun je laten zien hoe slim je bent B)
in mijn klas zitten ook veel mensen die eerst de toets hebben gedaan en daarna alsnog met de loting binnen zijn gekomen.

Mij bevalt de studie wel! Het is niet zwaar (helemaal niet vergeleken met 6vwo) en dat is fijn. Zo heb je nog tijd voor een baantje en andere leuke dingen :) De lessen slaan soms nergens op, dat is wel irritant. De leraren kunnen er soms ook echt niks van. Maar volgens mij heb je dit op elke opleiding wel. In het eerste jaar heb je 4 periodes waarin je praktijk en theorie doet: Krant, Tijdschrift, Radio en Tv. Zo kun je ff kijken hoe alles is, en of je het wel leuk vindt enzo. Dit is echter niks vergeleken met de praktijk volgens mij. Je loopt ook nog geen stages in het eerste jaar, dat vind ik wel jammer. (Op stages leer je het meest heb ik gehoord..)

Wat volgens mij belangrijk is bij de studie maar waar sommige studenten te makkelijk over denken is dat je zelf dingen moet ondernemen. Zo heb ik bijv. de taak van het layouten van het tijdschrift op me genomen, want dan kun je met het programma werken. En buiten school alles aanpakken wat je kan: Zoeken ze vrijwilligers bij de plaatselijke radio? Doen! Gebeurt er iets leuks in je dorp waar jij toevallig aanwezig bent? (festival, tentoonstelling, etc) Schrijf er een verslag over en stuur het op naar het huis-aan-huis blad! Ook als het niet wordt geplaatst is het een goede oefening.
Dat kun je nu trouwens ook al doen. Als er dan wordt gevraagd naar je motivatie kun je dit er ook in verwerken. (al is voor zaterdag een beetje kort dag, hahaha)
That's what she said.
That's what she knóws!
pi_94779219
Wauw RastaRosso, bedankt voor de informatie! Dat van die studenten en lessen heb je waarschijnlijk bij elke opleiding wel. Ik vind het fijn om te horen dat het geen zware opleiding is, ook al had ik dat eigenlijk een beetje verwacht. Subjectief, maar toch handige informatie. Ik ben vooral geïnteresseerd in de schrijvende journalistiek, dus ik zal jouw tip over huis-aan-huis bladen onthouden! O+
pi_94780745
Volgens mij zijn veel mensen geïnteresseerd in schrijvende journalistiek ;) Wat je ook nu al kan doen is een blog bij gaan houden (al doe ik dat niet..) en een twitteraccount aanmaken (=verplicht :P )

En het is idd niet zwaar: Vaak heb je maar 3 dagen les. En dan ook geen hele dagen. Ik heb periode 3 geheel gemist door een ongeluk en als ik nu fysiek weer goed zou zijn zou ik toch alles kunnen inhalen. Maar periode 4 wordt wel weer drukker (oeh, 3 hele dagen naar school en 1 halve) en in mijn status kan ik het niet opbrengen om extra vakken in te halen.
Maar dat is gezeur over mijn geval, en niet echt van toepassing op jullie.
Overigens gaat de school hier aan de ene kant wel goed mee om: Steun van SLB'er en decaan, ik heb geen bindend studieadvies meer en de docenten zijn ook meegaand. Aan de andere kant moet je zelf achter veel dingen aan. (leraren mailen, inschrijven tentamens, inschrijven van de lessen, decaan mailen, slber bellen, formulieren invullen, drukdruk)
Maarja, dat hoort bij HBO.
That's what she said.
That's what she knóws!
pi_94782050
Op dit moment heb ik een blog en Twitter account. Ik merk al dat mijn schrijfvaardigheid dankzij mijn blog is verbeterd. Soms slaan de dingen waarover ik schrijf echt nergens op, maar het helpt wel! Ik heb nog een vraagje. Waarom is Twitter verplicht? Dat lijkt mij niet echt noodzakelijk, hoewel het mij wel handig lijkt als je deze opleiding doet.

Bij een voorlichtingsavond (opleidingenmarkt?) was ik aanwezig bij de presentatie van de HU. Het meisje dat Journalistiek studeerde vertelde dat je naast die drie dagen toch op school bent i.v.m. praktische opdrachten. Klopt dit? Ik geloof zulke presentaties nooit voor de volle honderd procent, want ze zijn in opdracht van de school zelf. Daarom wil ik nooit naar open dagen gaan. :')

Ik ben echt blij om te horen dat de SLB'er en decaan hun goed werk doen. Je hebt wel eens van die scholen waarbij dat niet het geval is. Dat is zeker positief! Het is alleen jammer dat jij er op zo'n manier achter moest komen. Gelukkig kan je periode 3 nog inhalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ezell op 29-03-2011 23:30:30 ]
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:08:02 #248
51794 Rahl
pi_94784126
Ik zit nu dan in het tweede jaar en dat is heel anders dan als je nu op de opleiding komt, maar wij hebben ook maar 1-2 volle dagen 'les'. De rest zitten we echter wel gewoon op school om dingen te regelen, research te doen, overleg te plegen, mensen te bellen (is graties op school) etc etc.

Gelukkig woon ik nu op 5 min lopen van de faculteit. Scheelt een hoop.
last.fm
pi_94784514
@Rahl, Casa Confetti? Zo ja, dan ben ik jaloers op je dakterras :P
@Ezell, Twitter is "verplicht" omdat het idd handig is als je later journalist wil worden.. sommige mensen gebruiken het amper. Je kan ook naar school gaan om aan je praktische opdrachten te werken, dit gebeurde in onze klas niet veel (we deden wel veel thuis eraan..) maar dat zag je ook in het resultaat =P
That's what she said.
That's what she knóws!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:19:14 #250
51794 Rahl
pi_94785030
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:12 schreef RastaRosso het volgende:
@Rahl, Casa Confetti? Zo ja, dan ben ik jaloers op je dakterras :P

Neen, Cambridgelaan. Doe mij ook maar zo'n dakterras inderdaad :{.
last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')