Misschien kan iemand hier helderheid geven:
Ik heb de selectietoets gedaan als 21+ toets. Van de week kreeg ik een beschikking van de HU dat ik op grond van de uitslag (17e dus) ben toegelaten. Die heb ik opgestuurd naar de IBG en vandaag kreeg ik daar een ontvangstbevestiging van, met daarbij de mededeling dat ik in lotingsklasse C ben ingedeeld. Op de site van de IBG vond ik het volgende:
Bij het stelsel van gewogen loting worden vijf lotingsklassen gehanteerd. Deze vier klassen worden aangeduid met de letters A tot en met E. Indeling in een van de klassen A tot en met E gebeurt op basis van het gemiddeld eindexamencijfer van (m)bo, havo (profiel), vwo (profiel) en Europees Baccalaureaat met Nederlands als 1e of 2e taal. Met een gemiddeld eindcijfer van een 8,00 of hoger is je lotingsklasse A en wordt je rechtstreeks toegelaten. Van alle andere vooropleidingen die toelating geven tot de opleiding vindt geen berekening van het gemiddelde eindexamencijfer plaats en volgt indeling in lotingsklasse C.
Maar je hoeft toch niet meer te loten als je direct via de toets bent toegelaten? Weet iemand hoe dat werkt?