abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68896848
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:41 schreef YourFavoriteDrugs het volgende:

[..]
Trouwens, er staat 503 kandidaten, maar die gast zei dat er dit jaar 745 mensen meededen en daarom verkeek ik mijn kansen nog meer
Mhaha idd. Maar dat was ook voor de minor, dus in totaal 745 waarvan 503 voor de 'normale' opleiding.

Gefeliciteerd allen!
Blijf kijken.
pi_69090878
Misschien kan iemand hier helderheid geven:

Ik heb de selectietoets gedaan als 21+ toets. Van de week kreeg ik een beschikking van de HU dat ik op grond van de uitslag (17e dus) ben toegelaten. Die heb ik opgestuurd naar de IBG en vandaag kreeg ik daar een ontvangstbevestiging van, met daarbij de mededeling dat ik in lotingsklasse C ben ingedeeld. Op de site van de IBG vond ik het volgende:

Bij het stelsel van gewogen loting worden vijf lotingsklassen gehanteerd. Deze vier klassen worden aangeduid met de letters A tot en met E. Indeling in een van de klassen A tot en met E gebeurt op basis van het gemiddeld eindexamencijfer van (m)bo, havo (profiel), vwo (profiel) en Europees Baccalaureaat met Nederlands als 1e of 2e taal. Met een gemiddeld eindcijfer van een 8,00 of hoger is je lotingsklasse A en wordt je rechtstreeks toegelaten. Van alle andere vooropleidingen die toelating geven tot de opleiding vindt geen berekening van het gemiddelde eindexamencijfer plaats en volgt indeling in lotingsklasse C.

Maar je hoeft toch niet meer te loten als je direct via de toets bent toegelaten? Weet iemand hoe dat werkt?
pi_69096780
Officieel ben je nog niet toegelaten: als er meer dan 163 (180-17) mensen een 8 of hoger hebben dan ben je de sjaak. Maar das theoretisch natuurlijk, ze zeggen zelf dat het er 20 tot 30 hooguit zijn, en zelfs dat is ruim: een meisje uit mijn klas was #178.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_69119693
Oke, maar die lotingsklasse kan ik dus verder negeren?
pi_69185536
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:40 schreef Joels het volgende:
Oke, maar die lotingsklasse kan ik dus verder negeren?
Ja volgens mij wel.

Welkom trouwens bij de IBGroep, instantie met 1001 verschillende afdelingen die volkómen langs elkaar heen werken.
Blijf kijken.
pi_69186282
Begrijp ik nu dat het de bedoeling is dat je die brief van de HU doorstuurt naar de IB-Groep of geldt dat alleen voor degenen die de 21+ toets gemaakt hebben?
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
pi_69190942
Volgens mij geldt dat alleen voor de 21+ toets. Het ging ook niet over de brief met de uitslag, maar over een "beschikking" die ik kreeg die geldt als diploma. Als je gewoon eindexamen doet krijg je die beschikking niet eens denk ik, maar gelden je examen cijfers.

Dank je M_arijn, ik heb inderdaad ook al twee keer stufi aangevraagd omdat ze mijn ingangsdatum steeds verkeerd instellen
pi_70963543
En omhoog

Er is nog geen boekenlijst he? Die wil ik graag zodat ik nu vast kan rondkijken naar tweedehands exemplaren. Weet iemand wanneer die komt?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:34:22 #34
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_70966960
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:55 schreef Joels het volgende:
En omhoog

Er is nog geen boekenlijst he? Die wil ik graag zodat ik nu vast kan rondkijken naar tweedehands exemplaren. Weet iemand wanneer die komt?
ik heb nog wat journalistiek boeken liggen hier vorig jaar gestopt in het 3e jaar in zwolle
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_70971583
Ja en er zijn vast ook wel mensen die nu al eerstejaars boeken te koop hebben, maar een boekenlijst zou dan wel handig zijn.

Waarom ben je, zo laat nog, gestopt?
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:57:11 #36
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_71232887
Ik heb boeken voor het eerste jaar in Utrecht, dus als iemand interesse heeft..
Doe boekenlijst kun je overigens volledig negeren
My mama didn't raise no fool
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:24:00 #37
131278 moemoe
#teampanda
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:27:28 #38
131278 moemoe
#teampanda
pi_71250524
Ow! Geen dikke reader meer, maar een boek van Ruud Hoff zie ik.
pi_71265341
Ah, dat is handig! Hoe zit het met die verplichte lijst, hoeveel daarvan is daadwerkelijk verplicht en gebruikt vorige jaren?
pi_71407915
De boekenlijst, gisteren ook in m'n mailbox ontvangen, alhoewel die lijst ietwat afwijkt (qua verdeling propedeuse en hoofdfase) van deze. Er zit in ieder geval wel een aantal interessante boeken tussen. Ik krijg er nu zin in . Alleen al een paar keer gelezen dat die boeken amper gebruikt worden... (verkapte kick van Joels' vraag).
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:26:18 #41
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_71409014
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:53 schreef Drexl het volgende:
De boekenlijst, gisteren ook in m'n mailbox ontvangen, alhoewel die lijst ietwat afwijkt (qua verdeling propedeuse en hoofdfase) van deze. Er zit in ieder geval wel een aantal interessante boeken tussen. Ik krijg er nu zin in . Alleen al een paar keer gelezen dat die boeken amper gebruikt worden... (verkapte kick van Joels' vraag).
Moet je al die boeken uit dat excel-dingetje hebben?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_71409197
Lijkt me niet Ik vermoed alleen de boeken die onder het kopje 'eerste jaar' staan, maar in de link hierboven staat ook een aantal dat onder 'hoofdfase 1' o.i.d. staat. Ook heb ik trouwens nog niet begrepen of je na de definitieve inschrijving via studielink je een kopie van je diploma/cijferlijst naar de HU moet sturen (de IBG heeft hem tenslotte al), of krijg je nog formulieren van de HU? Misschien dat iemand dat weet...
Willem Frederik Hermans
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:34:51 #43
51794 Rahl
pi_71409309
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:31 schreef Drexl het volgende:
Lijkt me niet Ik vermoed alleen de boeken die onder het kopje 'eerste jaar' staan, maar in de link hierboven staat ook een aantal dat onder 'hoofdfase 1' o.i.d. staat. Ook heb ik trouwens nog niet begrepen of je na de definitieve inschrijving via studielink je een kopie van je diploma/cijferlijst naar de HU moet sturen (de IBG heeft hem tenslotte al), of krijg je nog formulieren van de HU? Misschien dat iemand dat weet...
Ik heb wel een brief gehad dat ik die nog op moest sturen, dus ik ga dat voor de zekerheid gewoon doen. Beter een keer te veel dan te weinig
last.fm
pi_71409557
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:34 schreef Rahl het volgende:

[..]

Ik heb wel een brief gehad dat ik die nog op moest sturen, dus ik ga dat voor de zekerheid gewoon doen. Beter een keer te veel dan te weinig
Ja, daar heb je gelijk in. Morgen maar even doen. Inmiddels al een kamer gevonden? (ik had je ook in het hospiteertopic gezien )
Willem Frederik Hermans
pi_71409646
Even voor de 1e jaars in Tilburg, de nieuwe studievereniging regelt de boeken voor jullie (met 10% korting).
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:51:59 #46
51794 Rahl
pi_71409945
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:41 schreef Drexl het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Morgen maar even doen. Inmiddels al een kamer gevonden? (ik had je ook in het hospiteertopic gezien )
Nog niet, maar ik ga morgen bij 4 koopstudio's kijken, verwacht dat daar wel eea uitkomt
last.fm
pi_71410194
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:51 schreef Rahl het volgende:

[..]

Nog niet, maar ik ga morgen bij 4 koopstudio's kijken, verwacht dat daar wel eea uitkomt
Ok mooi. Is dat via koopstudio.nl?
Willem Frederik Hermans
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:01:59 #48
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_71410330
Staat die selectietoets ergens online? Ben wel benieuwd wat je allemaal wordt geacht te weten.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:06:33 #49
51794 Rahl
pi_71410452
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:58 schreef Drexl het volgende:

[..]

Ok mooi. Is dat via koopstudio.nl?
Yep. Die zijn een stuk betaalbaarder dan studionet.nl in ieder geval.
last.fm
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:12:28 #50
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_71410659
ik heb aan boeken te koop:
- taaltopics formuleren ( druk 2)
- handboek internetresearch (druk 1)
- examenbundel vwo engels 2005/2006
- de bestuurlijke kaart van nederland ( druk 2)
- de communicatiekaart van nederland ( druk 5)
- beleidstereinen van de lagere overheden ( druk 1)
- nieuws voor RTV ( druk 1)

graag een pm etje bij interesse
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')