quote:Op woensdag 8 april 2009 09:17 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Zie het als leergeld. Verkopers zijn ieze achterbakse joden die niks anders willen dan geld verdienen, denk je nou echt dat ze eerlijk zijn? Nee tuurlijk niet ze staan in de winkel vanuit de goedheid van hun hart te verkondigen dat kabeltjes van 130 euro beter zijn dan die van 10 euro.
Zelf ben je ook ontzettend dom geweest, je had eerst dat kabeltje van 10 euro kunnen kopen om te kijken hoe dat beviel. En een stekkerblok aanschaffen van... jezus leef je onder een steen? lees je nooit folders? Die dingen liggen meestal bij de Lidl voor twee tientjes.
Je bent mooi dom geweest, een lichtpuntje is dat door mensen zoals jij de economie weer gestimuleerd wordt
Wat? Het staat zo in de bijbel dus moet het wel waar zijn. (De geldwisselaars bij de tempel)quote:
Probeerden t gister bij mij ookquote:Op woensdag 8 april 2009 04:29 schreef Terpentin07 het volgende:
Het grootste probleem is natuurlijk BCC.
gast wat lul jequote:Op woensdag 8 april 2009 09:39 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Wat? Het staat zo in de bijbel dus moet het wel waar zijn. (De geldwisselaars bij de tempel)
Ik zou er ook alleen komen als ik wist dat er een product veel goedkoper dan elders aangeboden wordt.Maar dan moet mij ook geen verkoper proberen te adviseren.Ik ga naar binnen, pak het product en ga naar de kassa.En dan snel weg.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:46 schreef FJD het volgende:
[..]
Probeerden t gister bij mij ookWant ja voor m'n versterker had ik toch echt de beste kwaliteit digitale kabel nodig
en ook nog verschillende voor 720 en 1080quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:43 schreef Lil.Q94 het volgende:
en ik heb btw deze hdmi kabel gekocht :
[ afbeelding ]
quote:Wij vroegen aan vier HBO-studenten Elektrotechniek aan de Hogeschool Windesheim om te kijken of zij grote verschillen konden vinden in de anderhalve meter lange HDMI-kabel. Wat blijkt? Alle drie de kabels werken optimaal. De studenten konden geen verschillen vinden in het digitale signaal dat via de kabels werd doorgestuurd.
De studenten hebben allerlei tests uitgevoerd. Ze hebben een testopstelling gemaakt met een DVD-speler, een HDMI-kabel en een TV. Daarbij hebben ze een clamp gebruikt (een apparaat dat een spanningspiek van 1100 volt kan maken om het digitale signaal te verstoren). De goedkope en dure kabel hebben geen last van deze verstoringen. Alleen de kabel van 48,- euro heeft het iets moeilijker. Maar deze verstoring is zo extreem en is op geen enkele manier te vergelijken met een thuissituatie. Kortom: alle drie de kabels doen het goed. Maar waarom bijna 140,- euro uitgeven als het ook kan met een kabeltje van 4,- euro.
Betaalbare korte HDMI-kabel net zo goed als dure
Walter Holweg, docent Elektrotechniek aan de Hogeschool Windesheim is niet verbaasd over dit resultaat. Hij zegt: “Een dure kabel is voor huis-, tuin- en keukengebruik niet nodig. Als je een kabel van 1,5 meter gebruikt kun je net zo goed een kabel van 4,- euro gebruiken. Je gaat pas verschil merken als je meer dan 5 meter afstand moet overbruggen. Dan pas is een dure, goed afgeschermde kabel nuttig.”
Maar hoe zit het dan met die vergulde gouden pluggen en afscherming waar verkopers in de winkel over praten? “Aan gouden stekkers heb je niet zoveel. Gouden stekkers gaan oxidatie tegen en zorgen voor een betere geleiding. Betere geleiding is vooral belangrijk bij een analoog signaal zoals bij dure audio-apparatuur.
HDMI maakt gebruikt van een digitaal signaal. Dan heb je niks aan gouden pluggen. Bij een digitaal signaal heb je wél of geen beeld. En de afscherming, waar verkopers over praten in de winkel, is pas belangrijk als je een lange afstand moet overbruggen van 5 meter of meer. Dan loop je het risico dat het beeld wegvalt met een goedkope kabel. Maar de gemiddelde Nederlander heeft zijn DVD-speler direct onder zijn televisie staan, dus is een kabel van anderhalve meter voldoende”, aldus Walter Holweg docent Elektrotechniek aan de Hogeschool Windesheim.
Peter Griffin ook!quote:Op woensdag 8 april 2009 08:16 schreef Dragorius het volgende:
TS is "mentally challenged"
Gast echt...hoe oud ben je eigenlijk?
Worden je 1'en dan rechter en je 0'en ronder?quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:46 schreef Daniel1976 het volgende:
kabel van 129 euro is echt wel beter dan die van 10 euro.
maar of jij dat geld had willen betalen voor die 6% kwaliteitswinst
Kontje verkopen achter het station?quote:Op woensdag 8 april 2009 11:01 schreef MacorgaZ het volgende:
Maar even serieus, deze gast moet toch gewoon een kloon zijn? Hoe kan zo'n dom, debiel ventje überhaupt aan zoveel geld komen dat hij dan verspilt aan de meest domme dingen?
Daar heb je ook echt een onderzoek voor nodig om daar achter te komenquote:
Hoe weet je of je dat hebt?quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:40 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik zag zo'n stekkerblok van 150 euro bij de BCC liggen... heb jij die gekocht????
ik dacht nog dan spoor je echt niet.. een stekkerblok met overspannings beveiliging is zat
Zat er niet omheen, serieus zo los in het schapquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |