Nee.quote:
Barnett Newman (January 29 1905 – July 4 1970) was an American artist. He is seen as one of the major figures in abstract expressionism and one of the foremost of the color field painters.quote:Die schilder zegt me niks.
Ik was al verbaasd dat het niet klopte, maar ik zie nu pas dat ik de kleuren van de Nederlandse vlag heb genoemd.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:38 schreef Z het volgende:
Red, Yellow and Blue.
Dat is dan toch een mooie voldoende. Ik ben tevreden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:51 schreef Frollo het volgende:
Uiteraard had wyccie het ook voor 67% goed, maar we moeten nu eenmaal streng zijn.
sGoed.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:02 schreef wyccie het volgende:
Ik heb Mad dogs als bureaubladachtergrond op dit moment.
Jack Vettriano.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:09 schreef Frollo het volgende:
Arabische leenwoorden, al dan niet direct.
Wat algebra betreft heb je gelijk, naar alfabet is nou juist een van de weinige woorden op 'al-' die niet uit het Arabisch komen. Het komt gewoon van alfa bèta en is dus Grieks.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:14 schreef wyccie het volgende:
[..]
![]()
Algebra en alfabet leken me te makkelijk.
Huh, hoe kom ik daar nou bij? Ik heb zelf Grieks gehad.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:18 schreef Frollo het volgende:
Wat algebra betreft heb je gelijk, naar alfabet is nou juist een van de weinige woorden op 'al-' die niet uit het Arabisch komen. Het komt gewoon van alfa bèta en is dus Grieks.
Aldus het Etymologisch Woordenboek van het Nederlands, evenals het volgende:quote:De Vroegnieuwnederlandse vorm guitar(re) is ontleend aan Frans guitare ’(Spaans) tokkelinstrument’, ouder quitarre [1275-80; Rey], of rechtstreeks aan Spaans guitarra, dat, misschien via Arabisch qītāra, is ontleend aan Grieks kithárā ’snaarinstrument’.
Oh, dit is irrelevant, het is betreft de satijnen stof ‘atlas’, die komt uit het Arabisch. Daar had ik even niet aan gedacht. Ik dacht dat de naam Atlas, van de Griekse mythologische figuur, uiteindelijk op het Arabisch terug ging.quote:In zijn voorwoord verklaart Mercator de naam Atlas: dit is een veelzijdig geleerde, ‘tutor’ van de god Janus en administrator van de koning van Etrurië; hij geldt als het symbool van de kosmografie en cartografie. Bedoeld wordt de legendarische koning Atlas van Mauretanië (het tegenwoordige Marokko).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |